Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leste en utdrag fra noen som har delt ett tigger-brev via Facebook hvor paret trengte alt til bryllupet sitt. Jeg hadde gladelig gitt, men når jeg sjekker paret på Facebook så har de reist en del til å være "pengelens". De hadde sikkert spart en del på å kutte ned på røykingen.

Usmakelig.

Anonymous poster hash: 6e253...16c

http://m.side2.no/mote/som-tatt-ut-av-game-of-thrones/3422785853.html?utm_source=sprinkle&utm_medium=widget-54d0ce65a702f&utm_content=m.side2.n

?

Anonymous poster hash: f1de4...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er en uting å tigge sånn,. i hvert fall hvis det er til ting som ikke er livsnødvendig, som bryllup. Har man veldig lyst til å gifte seg, men ikke har råd til fest, så får man vel bare nøye seg med selve vielsen. Bryllupsfest er da ingen menneskerett? :roll:

Da vi giftet oss var vi unge og ubemidlede, og vi måtte betale alt selv, så det ble et veldig enkelt lavbudsjett-bryllup. Vi hadde veldig enkel mat, og hjemmebakte kaker. På bordene sto det selvplukkede markblomster. Kunne ikke falt meg inn å tigge etter hjelp til å gjøre det bedre enn det vi hadde råd til. Jeg synes mange i dag har altfor lite stolthet.

Anonymous poster hash: 9535f...a69

Jeg tenker kanskje at folk har FOR MYE stolthet. Folk er liksom "for fine" til å ikke ha råd til relativt ekstravagante ting, så i stedet for å ta en rolig hjemmeferie å koster de på seg 50000kr thailandsferie i tre uker, på krita. I stedet for å leve godt med 45" TVen fra 2010, så må man kjøpe noe fancy LED og 3D greier på 60" med 12 mnd avbetaling og 30%eff.rente... og i stedet for å bare ha et enkelt bryllup man har økonomi til, så tigger man.

Jeg bor i et veldig typisk "norsk nesten-nedre-middelklasse"område (min typiske nabo er storforbruker av Pepsi Max, snus, fredagstaco, Stormberg Fleecegenser og syntes konserter som "We love the 90's" er årets kulturhappening) og jeg ser slikt rundt meg hele tiden. Folk er for stolte og fine til å ha den livsstilen de egentlug har råd til.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker kanskje at folk har FOR MYE stolthet. Folk er liksom "for fine" til å ikke ha råd til relativt ekstravagante ting, så i stedet for å ta en rolig hjemmeferie å koster de på seg 50000kr thailandsferie i tre uker, på krita. I stedet for å leve godt med 45" TVen fra 2010, så må man kjøpe noe fancy LED og 3D greier på 60" med 12 mnd avbetaling og 30%eff.rente... og i stedet for å bare ha et enkelt bryllup man har økonomi til, så tigger man.

Jeg bor i et veldig typisk "norsk nesten-nedre-middelklasse"område (min typiske nabo er storforbruker av Pepsi Max, snus, fredagstaco, Stormberg Fleecegenser og syntes konserter som "We love the 90's" er årets kulturhappening) og jeg ser slikt rundt meg hele tiden. Folk er for stolte og fine til å ha den livsstilen de egentlug har råd til.

Men det er da ikke mye stolthet i å tigge? I full åpenhet? :forvirret:

Anonymous poster hash: 9535f...a69

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker kanskje at folk har FOR MYE stolthet. Folk er liksom "for fine" til å ikke ha råd til relativt ekstravagante ting, så i stedet for å ta en rolig hjemmeferie å koster de på seg 50000kr thailandsferie i tre uker, på krita. I stedet for å leve godt med 45" TVen fra 2010, så må man kjøpe noe fancy LED og 3D greier på 60" med 12 mnd avbetaling og 30%eff.rente... og i stedet for å bare ha et enkelt bryllup man har økonomi til, så tigger man.

Jeg bor i et veldig typisk "norsk nesten-nedre-middelklasse"område (min typiske nabo er storforbruker av Pepsi Max, snus, fredagstaco, Stormberg Fleecegenser og syntes konserter som "We love the 90's" er årets kulturhappening) og jeg ser slikt rundt meg hele tiden. Folk er for stolte og fine til å ha den livsstilen de egentlug har råd til.

Fillern, jeg elsker Stormberg :fnise:

Anonymous poster hash: 78e07...97c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fillern, jeg elsker Stormberg :fnise:

Anonymous poster hash: 78e07...97c

Jeg har MASSE turtøy fra Stormberg, så det har ikke noe stormberg som sådan å gjøre. Men det er liksom pakka. På dagtid står de på lekeplassen i joggesko, joggebukse og stormbergfleece og spytter snus mens de ser på ungene leke og sladrer om de naboene som ikke er til stede. På kvelden sitter de i soffaen og tyller i seg pepsi max og taco.

Det er ikke noe feil med noe av det. De er helt vanlige folk (Ola og Kari) som er opptatt av "det nære og kjære". De er "folk flest", og side vi først var inne på det der "tegn i tiden" med at man er for fisefin til å leve det livet man har råd til, så nevnte jeg dem siden jeg ser mye av det rundt meg der jeg bor.

Edit: ser at jeg kommer frem som veldig blærete, det er ikke meningen :(

Edit edit: huff, dette ble helt feil. Jeg snakker ikke om spesefikke personer, men ville bare gi et bilde av "en typisk nabo" av meg.

Endret av Alice123
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har MASSE turtøy fra Stormberg, så det har ikke noe stormberg som sådan å gjøre. Men det er liksom pakka. På dagtid står de på lekeplassen i joggesko, joggebukse og stormbergfleece og spytter snus mens de ser på ungene leke og sladrer om de naboene som ikke er til stede. På kvelden sitter de i soffaen og tyller i seg pepsi max og taco.

Det er ikke noe feil med noe av det. De er helt vanlige folk (Ola og Kari) som er opptatt av "det nære og kjære". De er "folk flest", og side vi først var inne på det der "tegn i tiden" med at man er for fisefin til å leve det livet man har råd til, så nevnte jeg dem siden jeg ser mye av det rundt meg der jeg bor.

Skjønte det, følte meg bare truffet :fnise:

Anonymous poster hash: 78e07...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har MASSE turtøy fra Stormberg, så det har ikke noe stormberg som sådan å gjøre. Men det er liksom pakka. På dagtid står de på lekeplassen i joggesko, joggebukse og stormbergfleece og spytter snus mens de ser på ungene leke og sladrer om de naboene som ikke er til stede. På kvelden sitter de i soffaen og tyller i seg pepsi max og taco.

Det er ikke noe feil med noe av det. De er helt vanlige folk (Ola og Kari) som er opptatt av "det nære og kjære". De er "folk flest", og side vi først var inne på det der "tegn i tiden" med at man er for fisefin til å leve det livet man har råd til, så nevnte jeg dem siden jeg ser mye av det rundt meg der jeg bor.

Edit: ser at jeg kommer frem som veldig blærete, det er ikke meningen :(

Edit edit: huff, dette ble helt feil. Jeg snakker ikke om spesefikke personer, men ville bare gi et bilde av "en typisk nabo" av meg.

Hehe, skjønner akkurat hva du mener. :)

Anonymous poster hash: 9535f...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke gjort meg noe som helst å sjekke finn.no eller kjøp/salg/gis bort grupper å Facebook for å få tak i billige eller gratis ting om økonomien var trang.
Men jeg hadde aldri i verden bedt om det i full offentlighet og fremstått som tigger. Synes det er så mange som gjør det at jeg oppfatter det egentlig som frekt å spille på menneskers godhet og samvittighet på en slik måte.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Alice, ikke tro at det var blærete eller kjipt, jeg skjønte hva du mente og er helt enig med deg. Med at "jeg følte meg truffet" var det med humor, altså!!! Ikke føl deg dårlig med det der, det var morsomt! Derfor jeg slengte med :fnise: - smileyen, for at det ikke skulle være alvorlig ;)

:klem:



Anonymous poster hash: 78e07...97c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke gjort meg noe som helst å sjekke finn.no eller kjøp/salg/gis bort grupper å Facebook for å få tak i billige eller gratis ting om økonomien var trang.

Men jeg hadde aldri i verden bedt om det i full offentlighet og fremstått som tigger. Synes det er så mange som gjør det at jeg oppfatter det egentlig som frekt å spille på menneskers godhet og samvittighet på en slik måte.

Ikke sant?!

Jeg saumfarer finn.no o.l etter ting som gis bort gratis siden jeg selv lever på minstesats fra nav, men aldri i verden at jeg hadde tigget etter ting.

Om det er spesifikke ting jeg ønsker meg så sparer jeg penger til det, eller venter til det tilfeldigvis dukker opp på 'gi bort'-sider

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant?!

Jeg saumfarer finn.no o.l etter ting som gis bort gratis siden jeg selv lever på minstesats fra nav, men aldri i verden at jeg hadde tigget etter ting.

Om det er spesifikke ting jeg ønsker meg så sparer jeg penger til det, eller venter til det tilfeldigvis dukker opp på 'gi bort'-sider

Helt enig. Jeg gjør det samme, og er for stolt til å tigge.

Mine tanker om folk som tigger er at de ikke klarer å ta ansvar over sitt liv og må ty til hjelp. Tilslutt blir de så avhengig av andres godhet at de ikke takler den minste motstand.

Anonymous poster hash: 6e253...16c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som har vært på folkehøyskole, disse statusene er postet i løpet av to dager:

"Da var man ferdig å vaske rommet :)"

"Slapper av etter å ha vasket rommet :)"

"Siste kveld på skolen! Tilbake til Oslo i morra."

"Natta folkens!"

"Da var det bare å vente på flyet til oslo :)"

"Da var man ankommet Oslo Gardermoen :)"

"Home <3"

"Tilbake i Oslo, noen som skal ut i kveld? :)"

"Da stikker jeg ut :)"

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Alice, ikke tro at det var blærete eller kjipt, jeg skjønte hva du mente og er helt enig med deg. Med at "jeg følte meg truffet" var det med humor, altså!!! Ikke føl deg dårlig med det der, det var morsomt! Derfor jeg slengte med :fnise: - smileyen, for at det ikke skulle være alvorlig ;)

:klem:

Anonymous poster hash: 78e07...97c

Takk! Jeg prøvde å være litt halvmorsom da jeg skrev det, men leste over innlegget noen timer etterpå og så at jeg bare virket ovenpå pg blærete ;p

Så jeg måtte forklare meg på innlegget, sånn for at poenget ikke skulle forsvinne

Endret av Alice123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poppet opp fordi noen av vennene mine hadde likt statusen. Dette er da altså åpent så hvem som helst kan se. Den som har lagt ut statusen har skrevet om datteren sin. Datteren selv har ikke skrevet noe om det her.

*navns* hemmelighet

Vår fine *navn* har akkurat feiret sin 15- årsdag,og om litt over 2 uker skal hun feire sin konfirmasjonsdag. I flere uker har jeg sett at *navn* har lagt på seg,og jeg har bekymret meg for at den dyre konfirmasjonkjolen ikke skulle passe... Tenkte at det var for mye påske godt og for lite trening...

Men *navn* har gått alene i 7 mnd å bært på en stor og vanskelig hemmelighet. Hun er nemlig gravid,og lille *navnpåbaby* kommer i juli.

"Elsk meg mest når jeg fortjener det minst, for det er da jeg trenger det mest". Og vi elsker deg *navn* det kommer aldri til å forandres♥

Familie og venner har vært helt enestående med oss alle. De har holdt oss i hånda, grått med oss, og har vært klippen vår. Takk til hver og en av dere Uttrykksikonet heart

Vi velger å være helt åpne om dette,for det *navn* trenger minst nå,er folkesnakk og sladder. HUSK: " Man sparker ikke folk som ligger nede,man gir de en hjelpende hånd". Og husk at *navn* er fortsatt en ungdom... Hun skal IKKE gå rundt å skamme seg, for man kan bli syk av skam..

Baby'n kommer hjem til oss i *navnpåBy*. Den skal bli overøst med omsorg og kjærlighet Uttrykksikonet heart Den skal aldri mangle noe..

De som ber,må gjerne be for oss. De som ønsker å vise støtte,må gjerne støtte oss gjennom "likes", hjerte eller pene ord eller på en annen måte. <3

*Navn på begge foreldrene*

Anonymous poster hash: 73af5...33d

Denne mammaen er jeg venn med, og jeg er en av de som har trykket "liker" på denne statusen... Dette kommer de til å fikse! Og jeg er ganske sikker på at datteren har godkjent innlegget.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat oversharing, men småkleint... Har en ca. 22 - 23 år gammel jente på Facebook (kun bekjent), som for snart ett år siden var ett semester på utveksling i USA... Hun skriver i alle fall 95% av alle statusene sine på engelsk. Problemet er heller at engelsken hennes ikke er sånn fryktelig god, i tillegg til at jeg ikke forstår hvorfor hun skriver på engelsk når hun kun hang med andre norske utvekslingsstudenter (ut fra bildene på Face). Hun sliter veldig med å bøye verb, når hun skal bruke "s" for flertall, og bare... en rekke andre småting. Er bare så kleint å lese... Fortsatt nå, nesten ett år etter, avslutter hun de fleste statusene sine (som ikke er få) med "#straightfromCali".

Anonymous poster hash: f7888...6f7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker kanskje at folk har FOR MYE stolthet. Folk er liksom "for fine" til å ikke ha råd til relativt ekstravagante ting, så i stedet for å ta en rolig hjemmeferie å koster de på seg 50000kr thailandsferie i tre uker, på krita. I stedet for å leve godt med 45" TVen fra 2010, så må man kjøpe noe fancy LED og 3D greier på 60" med 12 mnd avbetaling og 30%eff.rente... og i stedet for å bare ha et enkelt bryllup man har økonomi til, så tigger man.

Jeg bor i et veldig typisk "norsk nesten-nedre-middelklasse"område (min typiske nabo er storforbruker av Pepsi Max, snus, fredagstaco, Stormberg Fleecegenser og syntes konserter som "We love the 90's" er årets kulturhappening) og jeg ser slikt rundt meg hele tiden. Folk er for stolte og fine til å ha den livsstilen de egentlug har råd til.

Jeg har også Stormberg fleecegenser. Hva er gærent med den, da? Er jeg nedre middelklasse, jeg da? De andre tingene kjenner jeg meg ikke igjen i ;)

Anonymous poster hash: 08f5d...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Stormberg fleecegenser. Hva er gærent med den, da? Er jeg nedre middelklasse, jeg da? De andre tingene kjenner jeg meg ikke igjen i ;)

Anonymous poster hash: 08f5d...b96

Du spiser vel ketchup vil jeg anta :filer:

Anonymous poster hash: eee3b...3ae

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Stormberg fleecegenser. Hva er gærent med den, da? Er jeg nedre middelklasse, jeg da? De andre tingene kjenner jeg meg ikke igjen i ;)

Anonymous poster hash: 08f5d...b96

Jeg har lagt til tillegsinfo i ettertid, kommentert/forklart hva jeg mente i flere innlegg i ettertid. Endret av Alice123
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...