Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

Så bra kulen så bedre ut i dag og at levering i barnehagen gikk fint! Det er jo en ny epoke, når barnehagetilværelsen virkelig er et faktum ... Håper du får en fin dag på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du nok jern? Jeg hadde kroppen full av blåmerker, men så viste det seg at det var pga jernmangel, som igjen skyldtes uoppdaget cøliaki. En måned på glutenfri kost, og vips så var blåmerkene borte! :)

Så bra at han ser ut til å finne seg til rette i barnehagen :)

Hm, kanskje det er det. Men får ikke noe særlig blåmerker nå lenger, så er tydeligvis går over i så fall :)

Ja, han har virkelig funnet seg til rette. Da de ringte mannen fra barnehagen i dag sa de at det ikke var noe hast med å hente for han var travelt opptatt med å leke. Sov bare 45 minutter, men hadde sovnet raskt. Var nok ganske klar for barnehagestart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra kulen så bedre ut i dag og at levering i barnehagen gikk fint! Det er jo en ny epoke, når barnehagetilværelsen virkelig er et faktum ... Håper du får en fin dag på jobb!

Ja, nå er han virkelig ikke en liten baby lenger (det har han ikke vært siden han var 4 mnd tror jeg...). Jobbingen har vært finfin, det eneste er at jeg skulle levere noe post en timinutters gåtur fra jobben og da høljeregna det. Hadde lang regnjakke, mengden var tydeligvis ikke lang nok så alt regnet rant jo ned på låra mine. Var hakket unna å kunne vri opp kjolen. Da ble det kaffe og et par kjeks da jeg kom tilbake til kontoret. Er god på trøstespising :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, i dag var det hylgrining da jeg gikk fra barnehagen. Tror det gikk opp for jr at i går ikke var en engangshendelse. Han var forsåvidt grinete hjemme også da, tror han fortsatt er litt sliten fra i går. Snørra renner også (etter én dag i barnehagen liksom....), mulig han er litt pjusk. Humøret er sikkert bra igjen nå, jeg gidder ikke sende mld og høre. Bedre å bare anta at alt går strålende :)

I helgen skal vi på hytta med mamma og mannen, det blir veldig koselig. Må bare passe på at volumet på mamma holder seg nede, det er papirtynne vegger der og hun har vekket jr mer enn én gang før... Går sikkert helt fint, han sover bedre nå enn han gjorde før.

Håpee alle andre også får en toppers helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk helgeturen på hytta? :)

Vi var en kort tur ute på butikken på lørdag. Ellers gjorde vi ingenting. Så på TV og hekla  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, hytteturen var kjempekoselig. Gikk en tur opp på nærmeste topp på lørdag, og plukka noen kilo multer på veien. Så syv ryper på nært hold også, det var ganske stas :) Eneste som var litt dumt var at jeg glemte igjen bæreselen hjemme, så junior måtte sitte i bæremeis. Det var ikke sånn kjempestas, og han endte med å ikke sove dagduppen sin. Det gikk heldigvis ganske fint da, ikke superdårlig stemning som sist gang det skjedde. Men skal ikke glemme bæresele neste gang...

Nå er jeg endelig på vei hjem fra jobb, har jobba i nesten 12 timer. Skal det samme i morgen og på onsdag, så får ikke sett jr på noen dager. Skal ta korte dager på torsdag og fredag da, det synes jeg både han og jeg fortjener da :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Phu, 12 timers arbeidsdager er i meste laget for meg altså! Deilig med litt kortere dager på torsdag og fredag, og vips er det jo helg igjen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg.er.sliten... Ble litt over 13 timer i dag, sitter på toget hjem nå. Blir ikke så lang dag i morgen da, så da får jeg nok sett jr igjen :strix: Stakkaren måtte hentes i barnehagen klokka ett i dag (da ringte de mannen), han hadde det ikke helt bra. Ville bare sitte på armen til mannen resten av dagen, men da han fikk Paracet hadde han visst blitt litt bedre. Er nok hjørnetennene som plager han :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er noe drit. Han ble veldig glad for å se mammaen sin i går da :) Men da jeg leverte i barnehagen i dag var det hyyyyylgrining :( Virka som om det gikk bedre da han ikke så meg lenger, men han ville virkelig ikke være igjen i barnehagen. Uff, får så vondt av han selv om jeg vet at det er helt vanlig med en sånn reaksjon når de begynner. Han hadde hatt det mye bedre i barnehagen i går da, hadde vært litt lei seg innimellom men gikk fint å avlede han. Får håpe det fortsetter å bli bedre fremover, er ikke gøy for noen når det er sånn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke vært hylgrining da mannen leverte i barnehagen i dag, bare litt sutring :) Jeg var i en annen barnehage og leverte naboungen, for naboen måtte dra på føden i går kveld. Så da har jeg sovet der og passet eldstemann. Veldig koselig oppgave det da, selv om jeg kanskje trenger en ekstra kopp kaffe i dag (litt mascara hadde nok også gjort seg...) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint for naboen å ha deg i nærheten som kunne steppe inn da! Har du noen fine planer for helgen?

Ble ikke noen fødsel da, så kan hende jeg må steppe inn igjen en gang til :)

I dag har jeg møtt barselgruppa mi, og så kommer en kamerat av mannen en tur etterpå. I morgen skal vi til svigerfar på middag, og om det er fint vær og jeg er i god form tipper jeg vi drar og plukker mais. Kjenner en forkjølelse er på vei, ganske vondt i halsen og litt slapp. Tror naboungen har smitta meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke typisk at når man har utsatt prøvingen for en spennende tur så blir turen avlyst? Har hatt el-slim i noen dager nå, så i kveld blir det pliktsex på mannen (han fikk en melding om det, så han får bare gjøre seg klar) :fnise: Jaja, får håpe det klaffer fort så nestemann ikke kommer etter barnehagefristen...

Ellers er det veldig hektisk på jobb om dagen, så i dag ble det en halvtime over (burde vært der et par timer til sånn egentlig) og så må det bli litt ekstra resten av uka også. Spesielt fredag tror jeg blir lang, for på torsdag er mannen borte (eller var det onsdag? :klo: ), så da må jeg både levere og hente i barnehagen. I dag testa vi ut sykkelsete for jr for første gang. Mannen og jeg stod og skrudde sammen sykkelen min pluss sykkelsetet frem til halv ti i går kveld. (Da var jeg kald, lei og sur så mannen måtte ordne ferdig alene :ler: ) Sykkelsetet var stas, jr godtok til og med å ja på hjelm. Og han hater egentlig sykkelhjelmen sin. Glad det bare er nedoverbakker til barnehagen, den ørlite stigningen ble sykt mye tyngre med en halvannetåring bakpå. Til uka skal jeg begynne å trene, er virkelig på tide å komme i gang igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jr kanskje har fått atopisk eksem :( Har et ildrødt, tørt utslett bak begge knærne. Forsåvidt litt under blei også, men det er nok mer fordi han kanskje ikke var 100% tørr da han fikk på bleia i dag. Mannen skal hvertfall bli flinkere til å skifte bleie når han har henta i barnehagen. Sønnen til broren min har atopisk eksem, så har tenkt at det er en mulighet for at det kanskje ligger i familien. Men håper at det ikke er det da, at det bare en tilfeldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for pliktsex!! :fnise: Selv om det innebærer at turen ble avlyst ... Noe som er dritt. Var det ikke Svalbard? Jeg har sååå lyst til å dra dit! Og så håper jeg ikke den lille mannen har atopisk eksem :/ Lillesøsteren min hadde det i mange år, og det var ikke noe særlig gøy ... Heldigvis vokser de det jo (som oftest?) av seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, var Svalbard :( Vel vel, jeg får meg en dagstur til Tromsø om ikke altfor lenge da, det er hvertfall på veien...

I morgen blir det tur til legen med jr, utslettet var like hissig i dag så greit å få noen til å se på det. Er første gang han er hos legen da, vi er ikke akkurat typen som renner ned dørene hos fastlegen (eller legevakta for den saks skyld)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, er man en dårlig mor når man ikke husker fødselsdatoen til sønnen sin? De spurte om den da jeg ringte legen og jeg ble helt sånn: :klo::vetikke: Trengte bare to forsøk før jeg huska det da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så kjedelig med Svalbard :sukk:

 

Jeg kløner med alt av datoer jeg, og blir bare matt når folk synes det er fælt at jeg ikke husker hele personnummeret til ungene! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...