Gå til innhold

Det rareste ungen din har blitt sint for?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min på 2,5 fikk raserianfall fordi jeg tok på meg en rosa truse etter dusj, hun ville jeg skulle ta på blå. Jeg var sliten og hun var trøtt, så jeg bare bytta til blå. Hun ble hysterisk: NEI ikke blå!!! ROSA!!!

Men da var det seff nok, og jeg bare trakk meg unna.

Hvis jeg og hun leker i stua, kan hun bli hysterisk hvis pappaen kommer inn og setter seg i sofaen feks. Nei!!! Ikke pappa i stua!!

Noen ganger virker det som hun bare har skikkelig lyst til å være sint, og finner på noe bagatellmessig å klikke for..

Litt fint å se denne tråden! Trodde det bare var min som var så rar av og til;)

Anonymous poster hash: e5a0d...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I sommer ble gutten min, som da var 2,5 veldig sint fordi han ikke ville skifte bleie da jeg hentet ham i barnehagen. Ikke så uvanlig det, bortsett fra at det ikke pleide å være så intenst som dette, men etter mye om og men, hvor jeg måtte holde gutten fast og tvangsvaske ham (jada, han klarte en gang å stikke av med buksa på knærne og full bleie på snei...). Lillebror var blitt vettskremt av opptrinnet, vi var alle svette, jeg hadde trolig bæsj på de rareste steder og hele barnehagen hadde hørt opptrinnet. Og så gjorde jammen gutten et godt forsøk på å få tak for bæsjebleia fra søpla, fordi han "skulle ha den på igjen" og var rasende fordi han ikke fikk tak i den. :mur:

Da vi endelig svingte inn på tunet, skjønte jeg at han prøvde å ta armene ut av selen. Jeg sa "du må ha på selen, ellers er det farlig hvis bilen kræsjer". "Ja, men jeg vil kræsje! Nei, mamma, ikke parkere bilen i garasjen, du skal rygge ut og kræsje i bilen til pappa!" Hvorpå han nektet å gå ut av bilen og bare satt der og hylgråt i ca en halvtime fordi jeg ikke ville kræsje i den andre bilen. Heldigvis går det lenge mellom slike dager...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer ble gutten min, som da var 2,5 veldig sint fordi han ikke ville skifte bleie da jeg hentet ham i barnehagen. Ikke så uvanlig det, bortsett fra at det ikke pleide å være så intenst som dette, men etter mye om og men, hvor jeg måtte holde gutten fast og tvangsvaske ham (jada, han klarte en gang å stikke av med buksa på knærne og full bleie på snei...). Lillebror var blitt vettskremt av opptrinnet, vi var alle svette, jeg hadde trolig bæsj på de rareste steder og hele barnehagen hadde hørt opptrinnet. Og så gjorde jammen gutten et godt forsøk på å få tak for bæsjebleia fra søpla, fordi han "skulle ha den på igjen" og var rasende fordi han ikke fikk tak i den. :mur:

Da vi endelig svingte inn på tunet, skjønte jeg at han prøvde å ta armene ut av selen. Jeg sa "du må ha på selen, ellers er det farlig hvis bilen kræsjer". "Ja, men jeg vil kræsje! Nei, mamma, ikke parkere bilen i garasjen, du skal rygge ut og kræsje i bilen til pappa!" Hvorpå han nektet å gå ut av bilen og bare satt der og hylgråt i ca en halvtime fordi jeg ikke ville kræsje i den andre bilen. Heldigvis går det lenge mellom slike dager...

Ha ha, den siste der var fin!

Her om dagen ble guttungen (19 mnd) hysterisk fordi han tok av seg vottene og i affekt slang dem rundt seg i bilen. Vååååått, Vååååått, gaula han da han ikke fikk tak i dem igjen. Etterfulgt av full tåkelur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gutt som fylte 4 for en stund siden, og selve bursdagen var på en ukedag og vi feiret med familieskap på lørdagen og vennene fra bhg søndagen før. Da bursdagen kom, og jeg gratulerte ham med dagen og ga ham pakke på senga, ble han helt rasende, for han hadde jo hatt bursdag allerede. :ler:



Anonymous poster hash: 5660d...540
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd :hjerte: Da jeg var liten skulle jeg og min søster sitte og vente på mamma i bilen mens hun løp raskt inn og kjøpte noe, jeg ble så sint for at jeg måtte sitte igjen så jeg slengte bilbelte i skallen til søstra mi :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Lillesøster friket totalt en gang da moren vår kalte bestefaren vår for "pappa".

"Det er ikke pappa. Det er BESTEFAR!" Hun trodde ikke noe på at bestefar var faren til mamma :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 5 uker senere...
  • 4 uker senere...

Passet tantebarna mine forrige helg. Deriblant en jente på nylig fylte fire. De skulle overnatte lørdag til søndag, og jeg opplevde mange raserianfall.

Et var fordi hun ikke rakk fra dørkarm til dørkarm i stuedøra (dobbeldør), og hun var hylsint og mente dette var en grov byggteknisk feil som burde korrigeres asap. Uten den formuleringen.

Et annet anfall var fordi hennes eldre bror fikk skru opp lyden på filmen. Er det for høyt? Neeeeeeei. Hun ville også skru opp lyden. Jaja, tenkte tante Tirkes, og skrudde ned igjen og gav henne kontrollen og sa at hun kan styre lyden pg skru opp. Da ble hun sint fordi hun ikke hørte hva de sa.

Også hadde hun et anfall under kveldsstellet fordi tante Tirkes bare har håndklær i en farge. Hun er vant til å få velge seg håndkle, men hva er poenget når alle er lik på farge?

...tante har nå kjøpt et lilla, et blått, et gult og et rosa

gjestehåndkle. For vesla kommer på overnatting igjen fredag.

Endret av Tirkes
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...tante har nå kjøpt et lilla, et blått, et gult og et rosa

gjestehåndkle. For vesla kommer på overnatting igjen fredag.

:ler: Det er sånt tanter kan gjøre, men ikke foreldre!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanter er bare best. Men av alle raserianfallene var dette med håndklærne det mest konkrete som jeg kan fikse. :P

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min på snart to fikk raserianfall fordi illustrasjonen på et av hennes singsang kort viser en due med et brev i munnen og duen burde da skjønne at den ikke får lov å bite i brev :ler:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poseklype på posen rundt termosen på skolen...

Det er angivelig veldig flaut .... :fnise:

Anonymous poster hash: e8bc3...603

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min treåring er helt bestemt på at jeg har en sau i magen, ikke baby. Hver gang vi sier det er baby er det fullstendig krise. Hyling,grining og kjempe forbanna :P

Veit om ei som kommer til å bli skuffa om noen mnd!



Anonymous poster hash: 7c440...8dc
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min treåring er helt bestemt på at jeg har en sau i magen, ikke baby. Hver gang vi sier det er baby er det fullstendig krise. Hyling,grining og kjempe forbanna :P

Veit om ei som kommer til å bli skuffa om noen mnd!

Anonymous poster hash: 7c440...8dc

Hahahah :laugh:

Niesen min klarte å overbevise seg selv at hun skulle få en gris av meg til jul. Hun ble livredd hver gang vi nærmet oss rommet mitt (vi var på ferie og bodde på forskjellige hotell), og sto utenfor mens hun prøvde å høre etter griselyder. Hun begynte å grine da hun skulle åpne gaven min, stakkars... Ingen av oss hadde nevnt noe om griser hele ferien, så jeg vet ikke hvor hun fikk det fra... :fnise:

Anonymous poster hash: c1618...00a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Niesen min begynte å gråte fordi jeg hadde blå kjole, og den passet ikke til håret mitt. Da hun endelig klarte å ta seg sammen så hun meg i øynene og sa med alvorlig stemme "Tante, jeg er ikke sint, men jeg er skuffet." :jolie:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabojenten ble dødssur da moren kom hjem med sparkesykkel til henne. Den var ikke rosa. :daane:



Anonymous poster hash: d05f4...afd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten på to år var med mor på juleshopping og mens jeg gikk og tittet på noen klær hører jeg fra gutten i vogna "hjeeelp, hjelp meg!" Da var det en som prøvde å komme seg ut av vogna, men ikke klarte det selv. Hørtes nok ut som jeg hadde surret han fast i vogna der han satt.

Ellers er det nok at det er feil pysjamas eller det at han får bli bært ned trappa som setter i gang de største melt-downsene. Innimellom er alt jeg sier "ikke". "Ikke mamma hei, ikke mamma gå der, ikke mamma si navnet mitt" osv... Aah the bliss of small kids.

Ellers var det ei jente som fikk fullstendig panikk hvis jeg prøvde å synge ferdig "Tuppen og Lillemor" fordi hun syntes slutten var så forferdelig trist.

Endret av tally
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da den kakerlakkene nevøen min var ganske liten, hørte han at vi skulle ha kjøttkaker til middag. Da han kom til matbordet ble han helt fra seg, og sa: "kake ødelagt"

Anonymous poster hash: 45ba6...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...