Gå til innhold

Det rareste ungen din har blitt sint for?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Datteren min på 2 så at det lå en halvspist brødskive i matbosset. Ble hysterisk fordi hun ikke fikk spise akkurat den, selv om jeg laget en ny til henne :P ...



Anonymous poster hash: 42f04...fdf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det rareste må vel være når min på to bleir sint fordi hun får viljen sin.

Skal du ha leverpostei eller ost på skiva? Hun: ost. Jeg: er du helt sikker, nå legger jeg leverposteien i kjøleskapet. Hun: ja, ost. Jeg begynner å smøre skiva og hun får hysterisk anfall... Nei nei ikke ost, ikke ost.

Har mange lignende eksempler. Hun elsker feks støvlene og jeg spør støvler eller sko. Begyner å ta på støvler etter hun svarte støvler, hvorpå sint protest, nei sko. Var dum og gav meg og tok på sko men da ble hun enda mer hysterisk. Nei støvler... Hun fikk vilja si, jeg gav meg etter for å slippe trass fredags ettermiddag (jada,jada, jeg vet jeg vet) men fremdeles ble det totalt melt down.

Anonymous poster hash: 128d9...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med sangen minte meg på en annen ting datteren min har klikka for. Hun var vel rundt to år og var veldig glad i "hjulene på bussen". Hun har en ipad-app med en buss man kan trykke på mens alle versene synges. En annen gang satte jeg på diverse barnesanger fra spotify og da sang visst dama sangen helt feil. Jeg hørte bare frustrert hyling og "Neiiii, MAMMAENE sier blabla! Neeeeeei, PAPPAENE sier hysj hysj!! :grine: " Ikke lett å være liten.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn, men ser andre også har svart hva de ble sinte for som barn.

Jeg ble rasende på mine foreldre for at jeg ikke hadde en tvillingsøster. Det måtte de fikse med en eneste gang!

Selvfølgelig kunne de ikke det. Stakkars mamma og pappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morges satte jeg datteren min i sofaen med en sammenklappet brødskive og gikk for å hente klær. Hørte plutselig at hun begynte å hylskrike, så jeg løp tilbake. Hun var allerede helt oppløst i tårer fordi den ene halvdelen av brødskiva lå bittelitt SKJEVT oppå den andre.

:rolleyes:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff den herlige trassalder... Her var det viktig for mellomste å gjøre slik han hadde tenkt, og det var ikke alltid lett for vi visste jo ikke alltid hva han hadde sett for seg..

Typisk eksempel var om pappa fylte glasset med melk, han ble rasende og tømte det ut igjen for det skulle jo mamma gjøre! Var også krise om vi hadde delt eller ikke hadde delt brødskiven, alt etter som hva han hadde forestilt seg :fnise:

I en alder av 7 kan vi fortsatt se at viljen og forventningene er på plass, verden raser fort sammen fremdeles. Men heldigvis er han fort blid igjen nå, og lettere å snakke med :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine yngre fettere ble kjempe sint og nektet å spise opp maten sin fordi det hadde landet en flue på brødskiva! hahaha, ganske festlig nå i ettertid, men der å da var det slitsomt :P hahahaha!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige vinter da snuppa var i ferd med å vippe 2,5 år.. Da skulle vi på tur med sparken. Hun satt med ansiktet mot meg,sånn at hun kunne holde seg fast i seteryggen, og hadde dermed full kontroll over beina mine. For de skulle begge to absolutt være på meiene til en hver tid må vite, og hver gang jeg sparket fart med et av beina eller gud forby, tråkket ned med begge for å komme oss framover i oppoverbakken, satte hun i et sånt leven at hele bygda hørte det. Hun var RASENDE! Og da jeg satte begge beina på meiene for å demonstrere konseptet med at man må ta i fart, ble hun enda sintere. "VI SKAL KJØRE FORT MAMMA!!!! NEEEEI, BEINA OPPÅ DER! KJØREEEE!!"

Herregud som jeg lo :fnise:

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff den herlige trassalder... Her var det viktig for mellomste å gjøre slik han hadde tenkt, og det var ikke alltid lett for vi visste jo ikke alltid hva han hadde sett for seg..

Typisk eksempel var om pappa fylte glasset med melk, han ble rasende og tømte det ut igjen for det skulle jo mamma gjøre! Var også krise om vi hadde delt eller ikke hadde delt brødskiven, alt etter som hva han hadde forestilt seg :fnise:

I en alder av 7 kan vi fortsatt se at viljen og forventningene er på plass, verden raser fort sammen fremdeles. Men heldigvis er han fort blid igjen nå, og lettere å snakke med :)

Lot du han virkelig gjøre det?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min på snart 3 år blir rasende om jeg bråker for mye. Vi var for eksempel ute for å felle noen trær og det virket som om hun hadde det veldig fint, men da vi kom inn igjen var det første hun sa til moren: "Mamma, pappa ødelelagt ørene til <sitt navn>!" og jo mer hun tenke på bråket fra motorsagen jo sintere ble hun helt til det bikket over i et virkelig raserianfall hvor hver minste lyd fra meg gjorde det tusen ganger verre. Hun hadde forresten hjelm med hørselvern på, så det kan ikke ha vært ille...

Vi øver også for tiden på å lese tall og hun har store problemer med å godta at 9 og 6 ikke er samme tall. Det går helt fint at vi retter på henne når det kommer til andre tall, men vi må ikke finne på å påstå at 9 heter ni og ikke seks.

Endret av Maximillian Cohen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lot du han virkelig gjøre det?

Vet du hvor rask en toåring er? Han tømte det ut ja, men han fikk ikke ny melk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du hun skulle gjort da, knipsa ham på hånda? :klo:Å gi en toåring oppmerksomhet for å søle med mat/drikke er jo oppskrift på å få ham/henne til å fortsette.

Edit: skrivefeil

Nei, syns ikke noe om sånn jeg.. Men å snakke til barnet og ta det alvorlig. Verste som finnes er barn uten bordmanerer!

Nei, er faktisk ikke det, man kan ikke bare ignorere all oppførsel barna har fordi "det gjør det verre". Det er jo nettopp dette som gjør at barn er som de er idag, de voksne tør jo ikke å si nei til barnet sitt omtrent i frykt for at barnet skal bli lei seg..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, syns ikke noe om sånn jeg.. Men å snakke til barnet og ta det alvorlig. Verste som finnes er barn uten bordmanerer!

Nei, er faktisk ikke det, man kan ikke bare ignorere all oppførsel barna har fordi "det gjør det verre". Det er jo nettopp dette som gjør at barn er som de er idag, de voksne tør jo ikke å si nei til barnet sitt omtrent i frykt for at barnet skal bli lei seg..

At ungen ikke fikk mer melk, med forklaring om hvorfor, er konsekvens nok i massevis.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider


Da jeg var liten fikk jeg et slags raserianfall fordi buksa mi hadde "rynker", men buksa til en annen var helt glatt (Slim jeans ellerno) hahaha! Noe å henge seg opp i og :fnise:


Anonymous poster hash: d50d7...5e0

Innlegg ryddet for svar til slettet innlegg

Rainbow81, mod

Endret av Rainbow81
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tør nesten ikke komme med flere..

Men barna har en onkel med samme fornavn som pappa. Onkel ble jo kalt onkel per, og eldste gikk lenge rundt og kalte pappa også for "onkel per" som om dette var et dobbeltnavn.

Hun ble sinna når vi fortalte henne at pappa kun var "per" ikke "onkel per" :skratte:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør nesten ikke komme med flere..

Men barna har en onkel med samme fornavn som pappa. Onkel ble jo kalt onkel per, og eldste gikk lenge rundt og kalte pappa også for "onkel per" som om dette var et dobbeltnavn.

Hun ble sinna når vi fortalte henne at pappa kun var "per" ikke "onkel per" :skratte:

hahaah huff da :P kan forstå forvirringen, hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det full krise når jeg forsøkte å si at Bukkene Bruse er geitebukker. Det kunne jeg bare glemme, de er elefanter for tenk!

Anonymous poster hash: 99e1e...c1a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...