Gå til innhold

Det rareste ungen din har blitt sint for?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sønnen min på 2,5 hylte hele veien hjem fra barnehagen fordi han ikke fikk ha på et annet barns votter (da blir de jo med hjem..)

Anonymous poster hash: 96296...ee5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter oppe med unge med lungebetennelse og koser meg med denne tråden mellom slagene. Kom på en situasjon fra julen:

Kjæresten min lasten ned appen "Talking Tom" på ipadden sin. Dette er da en katt som gjentar alt du sier, for de som ikke har sett den. Datteren vår på snart 2 fikk lov å prøve seg på den. Hun er forøvrig ikke vant med iPad. Når hun skjønte at hun kunne snakke med denne katten, pekte hun på sin far og sa "min pappa" noe da katten gjentok. Hun gjentok da mer og mer sint "MIN pappa" som da også katten hermet etter. Tilslutt ble hun så sint at hun bokset katten på ipadden i ansiktet, før hun kastet hele tingen i veggen (og knuste skjermen) og kastet seg over ende på gulvet som om livet hadde mistet mening. 😞 Needles to say, men vi holder henne unna iPad en stund til fremover.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei, det er feil, jeg liker den siden, mer smør...eller mer nugatti/leverpostei/syltetøy som får plass da :fnise:

Honning på den siden, alt annet pålegg på den andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fireåringen min ble kjempesur i går morges fordi lillesøsteren hadde på seg eg kjole som er lik en hun har selv. Hun ville ikke ha den like på selv, det var bare fælt at lillesøsteren hadde på akkurat den kjolen.

Det skjer faktisk ganske ofte at hun blir sur istedenfor å bare svare nei på et spørsmål. F.eks: vil du ha en brødskive? Neeeei, jeg VIL ikke ha brødskive, jeg er ikke suuuulteeeen!

Hun ble forresten ganske så fornærmet da jeg sa at vi ikke kunne male huset vårt rosa ;)

Minsta på 20 mnd kan bli skikkelig sint hun også. Om hun hadde tenkt å pusse tenner lenger enn jeg hadde tenkt kan hun være sur til hun kommer til barnehagen...

Anonymous poster hash: 007da...bc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fireåringen min ble kjempesur i går morges fordi lillesøsteren hadde på seg eg kjole som er lik en hun har selv. Hun ville ikke ha den like på selv, det var bare fælt at lillesøsteren hadde på akkurat den kjolen.

Det skjer faktisk ganske ofte at hun blir sur istedenfor å bare svare nei på et spørsmål. F.eks: vil du ha en brødskive? Neeeei, jeg VIL ikke ha brødskive, jeg er ikke suuuulteeeen!

Hun ble forresten ganske så fornærmet da jeg sa at vi ikke kunne male huset vårt rosa ;)

Minsta på 20 mnd kan bli skikkelig sint hun også. Om hun hadde tenkt å pusse tenner lenger enn jeg hadde tenkt kan hun være sur til hun kommer til barnehagen...

Anonymous poster hash: 007da...bc5

mansutter å telle mnd når man er et år vel?? 20 mnd høres teit ut, kan man ikke bare si 1 år og 8 mnd??

Anonymous poster hash: 0fdf2...d4a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mansutter å telle mnd når man er et år vel?? 20 mnd høres teit ut, kan man ikke bare si 1 år og 8 mnd??

Anonymous poster hash: 0fdf2...d4a

Samma det vel, jeg sier at hunden min er 20 mnd. Tar kortere tid å si. Men etter to år slutter man vel å telle, tenker jeg.

Anonymous poster hash: 78814...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mansutter å telle mnd når man er et år vel?? 20 mnd høres teit ut, kan man ikke bare si 1 år og 8 mnd??

Anonymous poster hash: 0fdf2...d4a

Skjønner ikke poenget med å ha med 8 måneder heller... hvorfor ikke bare si ett år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke poenget med å ha med 8 måneder heller... hvorfor ikke bare si ett år?

Dette er jo avsporing, men en av årsakene til at mange sier 20 måneder eller 1 år og 8 måneder istedet for 1 år, er fordi det er rimenig stor forskjell på en unge på 12 måneder og en på 18 utviklingsmessig. Å si 1 år på en unge fra 12 måneder frem til 2 år vil derfor føles unaturlig for de fleste.

En annen årsak er nok at helsestasjonen teller alder i måneder, så småbarnsforeldre blir vant med denne måten å regne alder på helt fra starten av.

Personlig ville jeg ha sagt 1,5 år på en unge på 20 måneder, og min datter som er 23 måneder sier jeg er "snart 2".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo avsporing, men en av årsakene til at mange sier 20 måneder eller 1 år og 8 måneder istedet for 1 år, er fordi det er rimenig stor forskjell på en unge på 12 måneder og en på 18 utviklingsmessig. Å si 1 år på en unge fra 12 måneder frem til 2 år vil derfor føles unaturlig for de fleste.

En annen årsak er nok at helsestasjonen teller alder i måneder, så småbarnsforeldre blir vant med denne måten å regne alder på helt fra starten av.

Personlig ville jeg ha sagt 1,5 år på en unge på 20 måneder, og min datter som er 23 måneder sier jeg er "snart 2".

Åja ok! :) Trodde kanskje det bare var fordi det var litt mer ''stas'' på en måte å telle måneder fordi det da virket som de fortsatt var søte og små, viss du skjønner :P å være ''noen'' måneder høres jo mer lite og søtt ut enn å være ''flere'' år. Men ja, nok om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabojenten ble dødssur da moren kom hjem med sparkesykkel til henne. Den var ikke rosa. :daane:

Anonymous poster hash: d05f4...afd

Bortskjemt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk raserianfall hvis det var "pupper" i strømpebuksa da jeg var lita(nederst ved føttene). Kan enda huske frustrasjonen om det ble feil. Den måtte være stram på. Hadde også store problem med trusene. Ingen gikk an å bruke. Ble flere ganger truet med å dra i pysjen i barnehagen da mamma alltid ble for sen.

Jenta mi er bare 11 mnd så hun har ikke hatt store raserianfall enda. Men hun elsker å danse til Taylor Swift- shake it of(?) og om noen snakker litt under den sangen setter hun seg ned med furteleppa og blir dødelig fornærma:p

Anonymous poster hash: f592a...8cf

Litt of topic men, denne er bare kul

Anonymous poster hash: 79946...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom "feil" person skrur på f.eks lyset på do, blir junior kjempesint og hylvræler. Verden blir rett og slett knust. Eller om bananen knekker i to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom "feil" person skrur på f.eks lyset på do, blir junior kjempesint og hylvræler. Verden blir rett og slett knust. Eller om bananen knekker i to.

Haha sånn var jeg og. Nekta å spise en kjeks som var knekt i to. Da var den ødelagt og det var kriiise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rykket ned på toalettet etter at minsten hadde vært på do. Ojojoj, det skulle jeg ikke ha gjort. Det skulle han nemlig gjøre selv (forståelig nok, det er jo gøy). Mamma måtte jo ordne det slik at "innholdet" i doskåla kom tilbake igjen, og da jeg ikke fikk til det (...), falt verden i grus. J

Jeg åpna bildøra for eldstemann. Det var feil, han ville åpne selv. Så jeg lukka den igjen. Det var også feil, for det skulle han også gjøre selv. Så da måtte jeg åpne den igjen, slik at han kunne lukke den, for å åpne den.... Superfornøyd etterpå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natt til i går klikket han fordi jeg snudde meg i senga (han lå i senga vår...). "Neiii mamma ikke snurre rundt og rundt!!!!"

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har en morsom video fra da jeg var liten... mamma og pappa spurte meg og broren min hva vi skulle bli når vi ble store, og jeg svarte at jeg skulle bli prinsesse. Da svarte broren min at "nei det kan du ikke bli for det finnes ingen prins i norge!!" også ble jeg pottesur. FOr å trøste meg sa mamma "men du kan jo gifte deg med en prins fra et annet land" og da ble jeg hysterisk og skreik NEII!!!!!!!! og løp opp på rommet mitt...Skulle ha NORSK prins..



Anonymous poster hash: 851d1...6ac
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortskjemt

Hva har det med temaet å gjøre?

Anonymous poster hash: 45ba6...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste datteren min like før hun fylte 1 år hadde akkurat fått skiftet en full skitbleie. Bleien ligger på baderomsgulvet mens jeg vasker og steller henne. Etter vasken setter hun seg opp og studerer dritten hun har produsert.

Og idet jeg bretter sammen bleien for å kaste den, setter hun i et vræl.. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her forleden slo frøkna seg vrang. Hu kan skrive en 4-5 bokstaver, og hu spurte meg stolt hva det stod for. Jo, jeg sa som det var at det stod for "OPA" (bestefar på nederlandsk). Hu ble pottesur og vrælte høyt. Nei, det stod visst navnet hennes der må vite (hu har et lengre navn, og kun a-en er i navnet hennes). Dumme mamma som ikke visste at hun så stolt hadde skrevet navnet sitt.. :fnise: Hu nektet nesten å gå i barnehagen den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...