Gå til innhold

Det rareste ungen din har blitt sint for?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har særdeles liten tro på at en 1-åring sa det.... en 1-åring klarer ikke å formulere så lange setninger. Anonymous poster hash: 991ed...3f7

Alle unger er jo like...

Anonymous poster hash: 1da53...345

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ler så jeg rister :skratte:

Min yngste på 2,5 er midt i "skal selv"-fasen, og blir rasende hver gang jeg prøver å hjelpe til. Fast rutine hver kveld er at hun skal ta tannpasta selv og blir rasende fordi hun ikke klarer det, og så blir rasende fordi jeg gjør det. Her om kvelden hadde jeg ikke tålmodighet til å styre med dette, men tok bare på tannpastaen og pusset tennene hennes. Da nådde raseriutbruddet nye høyder, og som straff fikk jeg IKKE lov til å lese nattahistorie og måtte stå ved døren når jeg sa godnatt.

Vi hadde besøk av en 8-åring da jenta var litt over året. Han var veldig interessert i babyen og ville blant annet sitte ved siden av henne ved middagsbordet. Men da babyen strakte armen bort og tok på maten hans fikk 8-åringen totalt meltdown og nektet å spise mat som noen hadde tatt på.

Jeg åpna bildøra for henne. Total krise. Ikke nok at jeg lukka døra slik at hun skulle få åpne den selv, men vi begge måtte "starte helt fra starten av", og gå rundt og litt bort fra bilen og deretter gå sammen til bilen igjen, slik at hun kunne åpne bildøra selv.

Anonymous poster hash: ba3ef...210

Å, denne er kjent! Hver gang jeg glemmer meg og prøver å hjelpe til må man starte helt på nytt. Jenta prøver stadig å kle på seg selv, men dersom jeg så mye som tar på klærne mens hun holder på så må hun ta av seg alle klærne og begynne helt på nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, syns ikke noe om sånn jeg.. Men å snakke til barnet og ta det alvorlig. Verste som finnes er barn uten bordmanerer!

Nei, er faktisk ikke det, man kan ikke bare ignorere all oppførsel barna har fordi "det gjør det verre". Det er jo nettopp dette som gjør at barn er som de er idag, de voksne tør jo ikke å si nei til barnet sitt omtrent i frykt for at barnet skal bli lei seg..

Herregud da. du kommmer sikkert til å få psykobarn.

Anonymous poster hash: c0585...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da. du kommmer sikkert til å få psykobarn.

Anonymous poster hash: c0585...20c

Jaha, fordi barna mine kommer til å ha god oppdragelse med vanlig folkeskikk?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da. du kommmer sikkert til å få psykobarn.

Anonymous poster hash: c0585...20c

Hvorfor det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det vil jeg gjerne vite også :P

Fordi...DU'H....alle vet jo at barn idag ikke skal eie mannerer,høflighet og slikt...De skal være frekke som fy, ramponere alt de kommer over og være skikkelige drittunger...Det vet jo alle, spørsmålet er...Hvor har du vært? :ironi:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi...DU'H....alle vet jo at barn idag ikke skal eie mannerer,høflighet og slikt...De skal være frekke som fy, ramponere alt de kommer over og være skikkelige drittunger...Det vet jo alle, spørsmålet er...Hvor har du vært? :ironi:

Stemmer det :klaske: *GårTilbakeTilStenen*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, denne er kjent! Hver gang jeg glemmer meg og prøver å hjelpe til må man starte helt på nytt. Jenta prøver stadig å kle på seg selv, men dersom jeg så mye som tar på klærne mens hun holder på så må hun ta av seg alle klærne og begynne helt på nytt.

Ååå, dette er så frustrerende på morgenen når man har dårlig tid. 😝 Vår på 19 måneder er akkurat lik. Alt skal hun ta på selv, fra bleie til yttertøy, men siden mororikken er ikke helt det enda, så påkledning tar gjerne 30 min om hun får holde på selv. Om som du sier, bare jeg tar på klærne mens hun holder på må de helt av igjen før hun begynner på nytt.

Hun er også veldig spesifikk på farger, og hvitt er i alle fall helt utelukket. Pappaen kjøpte henne en veldig god og varm boblejakke i hvitt. Den hyler hun bare hun ser. Og så elsker hun støvler. De skal hun ha på uansett vær, og i sommer om vi prøvde å komme med sommersko måtte vi regne med total meltdown.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har det vært veldig om å gjøre med bukser, og han blir f.eks. veldig sint hvis jeg eller pappan ikke har på bukse (uvisst av hvilken årsak). Han insisterer på å ha på bukse selv også, så her om dagen måtte jeg legge ham med joggebukse utenpå pysjen. Pysjen kvalifiserte ikke som bukse, det måtte jeg jo forstå :ler:

Anonymous poster hash: 99e1e...c1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har særdeles liten tro på at en 1-åring sa det.... en 1-åring klarer ikke å formulere så lange setninger.

Anonymous poster hash: 991ed...3f7

Jeg var kanskje ikke 1 år, kan ikke huske alt. Poenget er at jeg var liten. Spurte mamma nå, hun sa jeg var 2 år og 3 måneder ca.

Anonymous poster hash: 28aa4...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min på 3,5 hadde nettopp en nedsmeltning fordi hun hadde fått krøller i håret (flettet håret etter bad i går kveld), etter å ha gått hele dagen i går og snakket om hvor mye hun gledet seg til å få krøller.

"Se hva du har gjort med håret mitt, mamma!" brølte hun, og forlangte at jeg skulle gre ut krøllene.

Enden på visa ble at jeg måtte flette det igjen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på 3,5 hadde nettopp en nedsmeltning

En nedsmeltning? Hva i all verden er det?

Anonymous poster hash: 3330a...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Artig tråd. :) Jeg kommer ikke på noen "artige" melt downs hos min treåring. Sist han hadde det var for en uke siden, og da visste han ikke selv hvorfor han gråt en gang. Han hadde blitt vekt etter å ha sovet i bilen, og det ble en halvtime med hyling, men ikke skulle han ha trøst, ikke gikk det å avlede han. ;)

Også hadde han en runde hvor han ble helt hysterisk når vi skulle lage kveldsmat. Han sa han ville ha kaviar, men sa jeg tok den fram så ville han ikke ha det. Da jeg sa neivel og så etter et annet pålegg så skulle han jo ha kaviar, og sånn holdt vi på en stund til jeg skjønte at det ikke nytter og gikk og satt meg ned. Da var det igjen at ingenting hjalp, alt var forferdelig. :P De gangene han har blitt sånn så er tid det eneste som hjelper. Han må rett og slett få skreket seg ferdig for han aner ikke selv hva han vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på 3,5 hadde nettopp en nedsmeltning fordi hun hadde fått krøller i håret (flettet håret etter bad i går kveld), etter å ha gått hele dagen i går og snakket om hvor mye hun gledet seg til å få krøller.

"Se hva du har gjort med håret mitt, mamma!" brølte hun, og forlangte at jeg skulle gre ut krøllene.

Enden på visa ble at jeg måtte flette det igjen. :P

Nedsmelting var en fin oversettelse hehehehe

Jeg har hatt det sånn med jenta mi også noen ganger. Enten ble hun sint fordi det ble krøller, men de fleste gangene (for hun ville jo gjerne ha det flettet) så var det bare feil krøller. Enten var de for store, eller så var de for mange eller så begynte de på feil sted på hodet... eller annet. Alt skulle egentlig bare se ut som det gjorde første gangen da hun ble superfornøyd.

Det gikk over etter at hun kom i skolealder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla sier til alle at det er bursdagen til faren hennes snart, derfor feirer alle sammen.. Så hu hadde blitt sint på de ansatte i barnehagen for at de sa at de feiret Sinterklaas sin bursdag (teknisk sett St. Nicholaas sin dødsdag), ikke faren hennes.. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...