Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Phoenix

Men hvorfor? Er det så unikt at akkurat du får et barn? Du vet at vi er 7 milliarder nå? Folk puler hele tiden, og det blir ofte barn av det. Det er virkelig ikke så jævla fantastisk, altså. :fnise:

Anonymous poster hash: 9535f...a69

Det virker kanskje ikke så jævlig fantastisk for deg, men det var jævlig fantastisk for meg. Det er en dag jeg kommer til å huske for alltid, og det er mitt barn som har ligget i magen min i ni måneder som jeg endelig får treffe. Det er ekstremt respektløst at andre publiserer den nyheten for det er nemlig en nyhet foreldrene burde få dele, det er nemlig deres store opplevelse.

Endret av Poirot
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Phoenix

Men da er det kanskje greit å gjøre noe med innstillingene sine, da, sånn at man slipper sånt? Enten det, eller kun ha venner på Facebook, ikke "venner"?

Anonymous poster hash: 9535f...a69

Som sagt, jeg har lært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker kanskje ikke så jævlig fantastisk for deg, men det var jævlig fantastisk for meg. Det er en dag jeg kommer til å huske for alltid, og det er mitt barn som har ligget i magen min i ni måneder som jeg endelig får treffe. Det er ekstremt respektløst at andre publiserer den nyheten for det er nemlig en nyhet foreldrene burde få dele, det er nemlig deres store opplevelse.

Dette er jeg helt enig i! Det er kun foreldrene som skal dele nyheten når de har avtalt seg imellom.

Og når de har gitt samtykke til at andre kan fortelle det.

Ellers er har du jo rett i at det er/var fantastisk for deg, og at du aldri vil glemme dette. Sånn er det jo også for de aller fleste som opplever å bli gravid og å føde.

Anonymous poster hash: 78e5c...d42

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner virkelig ikke hva som er så ille med akkurat dette. Lever man et slags hemmelig liv, hvor alt skal foregå i det skjulte, og ingenting deles på Facebook? Hvorfor? Er man så jævla eksklusiv? Går man ikke utendørs under svangerskapet heller, for å hindre at omverdenen får vite hvilket fantastisk og unikt under som skal skje, fullstendig inkognito? Hvis man skal være så forbanna privat på Facebook at ikke venner (eller "venner", kanskje?) skal vite om svangerskap og ankomst av nytt familiemedlem, så bør man kanskje ikke vøre på Facebook, eller man bør gjøre noe med innstillingene sine? Det går an, altså. Men det er kanskje litt stas også, å rase mot venner (eller "venner") som uforvarende sørger for å annonsere disse verdensnyhetene, så får man muligheten til å føle seg enda mer eksklusiv? :vetikke:Anonymous poster hash: 9535f...a69

Men hvorfor? Er det så unikt at akkurat du får et barn? Du vet at vi er 7 milliarder nå? Folk puler hele tiden, og det blir ofte barn av det. Det er virkelig ikke så jævla fantastisk, altså. :fnise:Anonymous poster hash: 9535f...a69

Signerer denne! Jeg tror egentlig en del synes det er litt stas med denne oppmerksomheten de får, liksom ufrivillig. Hvis de virkelig er så indignert over den, får de enten stenge veggen eller kun ha de nærmeste som venner.

Anonymous poster hash: 6177b...e9f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Jeg har ikke barn selv, men syns likevel det er opp til foreldrene selv å publisere graviditeter, fødsler osv

Grunnen til det er at det kan oppstå ting rundt dette som kan være sårt for foreldrene.

Under graviditet så kan moren miste barnet, komplikasjoner kan skje under fødselen, fødselsdepresjoner kan komme etter fødselen osv.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Phoenix

Signerer denne! Jeg tror egentlig en del synes det er litt stas med denne oppmerksomheten de får, liksom ufrivillig. Hvis de virkelig er så indignert over den, får de enten stenge veggen eller kun ha de nærmeste som venner.

Anonymous poster hash: 6177b...e9f

Jeg skjønner ikke... Hvorfor ikke spørre først om det greit? Det koster så veldig lite og viser litt respekt for de som det gjelder

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Om dette er oversharing eller ei er opp til den enkelte....... Å diskutere om det er det eller ikke, hører ikke hjemme i denne tråden....

Endret av Noz
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke... Hvorfor ikke spørre først om det greit? Det koster så veldig lite og viser litt respekt for de som det gjelder

Jeg fikk barna mine før Facebook og andre sosiale medier, mulig det er derfor jeg bare ikke kan fatte hva dere stresser med. Da våre barn ble født, ble det vel stort sett ringt til besteforeldre, også spredte budskapet seg vider via dem, sånn at alle skulle få vite at nå var det skjedd, hvilket kjønn det ble, hvor lang og hvor tung osv. Det var ikke akkurat sånn at vi forlangte at alle skulle vente med å gratulere oss i andre (uinnviddes) påhør, eller la være å spre budskapet til vi selv kunne fortelle det personlig til alle og enhver, slik det tydeligvis skal være nu for tiden. Har noen et kamferdrops, btw?

Anonymous poster hash: 9535f...a69

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har endelig "Frida" fått vært hos tannlegen! For det har vært en uke med oppdateringer hvordan tanna hennes har vært, hva slags medisiner hun går på, hvor ofte hun tar de, hvilke doser etc etc etc.

Trur vi har fått med oss at tanna di er vond. :P



Anonymous poster hash: d30a9...bfd
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nybakte foreldre som legger ut 10 til 20 bilder av en sovende baby hver dag.

Jeg skjønner at de er stolte, men å spamme Facebook med det? Også ungens første bæsjebleie ble annonsert på Facebook.

Anonymous poster hash: 6e253...16c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinbjo1

En jeg har på facebook "Fy faen Miley Cyrus avslyser konserten pga hunden hennes døde. Herregud så respektløst overfor fansen". Og folk kommenterer at hallo, hun har nok blitt veldig glad i hunden - den var jo et familiemedlem, hvor han svarer; Dyr er dyr liksom. Hvem bryr seg. Knust pga en jævla bikkje, klarer ikke ta det alvorlig".

Blir SÅ irritert på sånne mennesker. Er ikke akkuratt "oversharing", men følte for å få det ut

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inggolf

I just cant

Anonymous poster hash: 2e2c3...a8f

Kjempeinteressangt! ...Jeg kan tenke meg du har lurt lenge på nettopp dette :jepp:

:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på Facebook som er en gammel kollega. Blid og trivelig mann, men på Facebook er det så mye rart at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne.

Han legger ut SÅ mange bilder hver dag at det er nesten sånn at jeg tror at alle bildene han tar med telefonen blir automatisk lagt ut på Facebook.

Hver dag har sitt album. Han dokumenter alt han gjør, ungene gjør, hva de spiser, hvor de er osv.

Alle statusene (sikkert 20 om dagen) handler om ungene (om de er syke/friske, skal i barnehage, skal spise frokost, spiller fotball) eller om han selv. Tagger også seg selv på barnehagen (når han leverer ungene), på fotballbanen, hjemme osv.

Føler jeg vet alt om livet hans uten egentlig å kjenne han.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Ingenting skjer med oss som vi ikke er utrustet til å klare"

Den i seg selv er jo ikke noe big deal. Men lignende sitater er lagt ut av samme person med jevne mellomrom de siste 6-7 åra!! Noen spør hva som er skjedd, andre skriver at hun er sterk, at hun må være den sterkeste, så mye som hun har måtte bære osv.. Hun svarer aldri på noe. Skriver aldri hva som er skjedd.

Jeg mistenker at det er småtteri som at hun ikke fikk bytte barnehelg med eksen ellerno også skriker etter oppmerksomhet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det ei som har lagt ut bilde av gravstøtta til foreldrene. Jeg synes det er oversharing men mulig andre syns det er helt greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det ei som har lagt ut bilde av gravstøtta til foreldrene. Jeg synes det er oversharing men mulig andre syns det er helt greit.

Dette har jeg også sett. Syntes det er... intimt.

Vedkommende som gjorde det har over 1000 venner på facebook, og jeg jobbet med henne for fem år siden og har ikke sett henne siden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det ei som har lagt ut bilde av gravstøtta til foreldrene. Jeg synes det er oversharing men mulig andre syns det er helt greit.

Synes ikke det er oversharing i det hele tatt. Skjønner godt at en person vil gjøre dette. Det er jo ikke som om man tar bilde av døde mennesker akkurat ;)

Folk må slutte å være så redd for kirkegårder og gravstøtter.

Anonymous poster hash: 42a8a...106

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...