Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Koselig med baby i magen" (Hun varr fem uker på vei her....)

"8+1

1 mnd igjen av første trimester da
Det gledes "

Jeg personig mener at dette er oversharing, synes det er tidlig å annonsere graviditet på facebook så tidlig.. Hun deler også ting hun har kjøpt inn til barnet..

Hun hadde slike reborn babyer før som hun gikk rundt å trilla i vogna si. Hun hadde til og med barnesete baki bilen som hun hadde dukken i..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Funky Punk

"Koselig med baby i magen" (Hun varr fem uker på vei her....)

"8+1

1 mnd igjen av første trimester da Det gledes "

Jeg personig mener at dette er oversharing, synes det er tidlig å annonsere graviditet på facebook så tidlig.. Hun deler også ting hun har kjøpt inn til barnet..

Hun hadde slike reborn babyer før som hun gikk rundt å trilla i vogna si. Hun hadde til og med barnesete baki bilen som hun hadde dukken i..

Enig.

Har ei på facebook som ble gravid og annonserte det med en gang hun fant ut av det. I følge terminen så måtte hun ha skrevet det når hun var typ 2 uker på vei.

Hun mistet barnet når hun var ca 6 mnd uti svangerskapet, noe som selvfølgelig er kjempeleit, men nå er hun gravid igjen (2-3 mnd etter at hun mistet barnet), og hun annonserte at hun nå var 1 mnd på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Koselig med baby i magen" (Hun varr fem uker på vei her....)

"8+1

1 mnd igjen av første trimester da

Det gledes "

Jeg personig mener at dette er oversharing, synes det er tidlig å annonsere graviditet på facebook så tidlig.. Hun deler også ting hun har kjøpt inn til barnet..

Hun hadde slike reborn babyer før som hun gikk rundt å trilla i vogna si. Hun hadde til og med barnesete baki bilen som hun hadde dukken i..

Hæ? En voksen person som leker med dukker?? Er hun ikke helt på nett? :forvirret:

Anonymous poster hash: 9535f...a69

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Har BH-fri i dag."

Takk for opplysningen. :glare:



Anonymous poster hash: 69fe8...208
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? En voksen person som leker med dukker?? Er hun ikke helt på nett? :forvirret:

Anonymous poster hash: 9535f...a69

Jeg har flere av de som gjør det. Alle er over 23 år..

De påstår at det er akkurat som å ha en ekte baby og de blir like knyttet til de. Bare litt gøy at hun ene faktisk solgte ei av dukkene sine..

Tror ikke de er helt 100% på nett nei, så litt trist er det da. Men likevel underholdende.

Gikk inn på profilen til hun ene nå å kunne lese at hun hadde sendt private bilder til en kjæreste i usa og at en aldri kunne stole på noen. Hun er visst nok blitt lurt og har aldri møtt fyren. Noen dager før det står det skrevet "I love you more than anything in the whole world "....

Jeg må legge til at likevel, selv om jeg lar meg underholde litt, synes disse jentene egentlig er litt tøffe som tør dette. Det er jo ikke å stikke under en stol at det å leke med dukker i voksen alder blir sett rart på. Dette er de klar over selv også, men trosser dette og gjør det likevel fordi de trives med det :)

Endret av AloeVera
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere av de som gjør det. Alle er over 23 år..

De påstår at det er akkurat som å ha en ekte baby og de blir like knyttet til de. Bare litt gøy at hun ene faktisk solgte ei av dukkene sine..

Tror ikke de er helt 100% på nett nei, så litt trist er det da. Men likevel underholdende.

Gikk inn på profilen til hun ene nå å kunne lese at hun hadde sendt private bilder til en kjæreste i usa og at en aldri kunne stole på noen. Hun er visst nok blitt lurt og har aldri møtt fyren. Noen dager før det står det skrevet "I love you more than anything in the whole world "....

Jeg må legge til at likevel, selv om jeg lar meg underholde litt, synes disse jentene egentlig er litt tøffe som tør dette. Det er jo ikke å stikke under en stol at det å leke med dukker i voksen alder blir sett rart på. Dette er de klar over selv også, men trosser dette og gjør det likevel fordi de trives med det :)

I alle dager.. Jeg gikk inn på Youtube og oppdaget at det faktisk finnes voksne mennesker som har en slik dukke, og som behandler dem som babyer. :overrasket:

Verden er gal. Herregud, bruk pengene på å fjernadoptere et virkelig menneskebarn som seriøst trenger noen til å sørge for at de lever opp, tenker jeg.

Anonymous poster hash: 9535f...a69

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne dukket opp hos meg i dag. Jeg aner ikke hvem fyren sm har skrevet den er. Men en av mine venner har kommentert eller likt eller noe. Såå dette ble litt i overkant åpent synes jeg. For alle i hele verden… Ja, også den slutten da.. "Det er lov å like"

Nå har turen kommet til meg for å være utleverende og hakket for ærlig. Jeg har det generelt tungt og er deprimert. Både på grunn av hendelser og en generell følelse av at livet mitt er et kaos. Noe det er. Enkelte dager innimellom er fine, men de fleste er en hard kamp å kjempe seg gjennom. Når jeg våkner opp etter en natts søvn, er jeg som regel lykkelig uvitende i et par sekunder, før det slår meg at «faen, det er sånn jeg har det ja». Jeg virker muligens selvsikker utad, men er fortsatt en usikker liten gutt inni meg. Alt det her har skapt en frustrasjon som har fått meg til å såre og drive andre bort fra livet mitt. Jeg forstår godt at eksen ikke klarte å leve med meg lenger, ettersom jeg var kontrollerende og ustabil. Det er vondt, men en pris jeg fortjent må betale. Isteden prøver jeg å søke trøst i alt mulig annet rart, uten at det hjelper særlig. Uansett, håper ikke i-landssutringen min er for plagsom. Kanskje noen av dere er i noenlunde samme båt, og det hjelper bittelitt å høre at du ikke er alene. Vi klarer dette! PS. Moro om vi sees i bursdagsfesten min på XX. Alle er velkomne. Da skal jeg være glad. PPS. Det er lov å trykke «liker»

Endret av Mynona
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 150

Det skjønner jeg godt, for det var veldig oppegående og tøft skrevet syns jeg.

Hadde du reagert hvis det var kreft han var like åpen om? Eller er det bare psykiske lidelser man ikke bør snakke høyt om?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt, for det var veldig oppegående og tøft skrevet syns jeg.

Hadde du reagert hvis det var kreft han var like åpen om? Eller er det bare psykiske lidelser man ikke bør snakke høyt om?

Jeg synes ikke innlegget var så dumt, men hvorfor i alle dager har forfatteren gjort det offentlig? Det holder vel at ens egne facebookvenner får lese sånt?

Anonymous poster hash: bb1b4...103

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke innlegget var så dumt, men hvorfor i alle dager har forfatteren gjort det offentlig? Det holder vel at ens egne facebookvenner får lese sånt?

Anonymous poster hash: bb1b4...103

Tja, kanskje ikke helt inne på innstillingsmulighetene? Virker jo som innlegget egentlig er rettet til vennelista, kommentaren om bursdag for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kanskje ikke helt inne på innstillingsmulighetene? Virker jo som innlegget egentlig er rettet til vennelista, kommentaren om bursdag for eksempel.

Jeg tenkte det samme.

Tøft og utleverende, og fortjener kanskje ikke å havne i en flåsete tråd på KG.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid

Leste denne statusoppdateringen fra en bekjent som ble posta tidlig en søndags morgen. Senere så viste det seg/ble sagt at det hele var en misforståelse og det statusen ble slettet etter en hel søndag med kommentarer fra fb venner. De ble visst sammen igjen, og hun var den beste i verden osv... nå er det visst slutt... i tillegg har de barn. (Navnet er selvfølgelig endret)

"Fuck deg, Annette ! Kommer hjem fra byn litt for tidlig og finner deg i sengen med han!!!!!. Det er godt å endelig vite hvor drittkjerring du er. Pakk sammen og flytt ut , kommer ikke til å stole på deg mer, dette var siste sjanse, de andre gangene viser at du ikke kan forandre deg.... Dra til helvete, fuck you Annette !!!! "

Endret av Coolaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt, for det var veldig oppegående og tøft skrevet syns jeg.

Hadde du reagert hvis det var kreft han var like åpen om? Eller er det bare psykiske lidelser man ikke bør snakke høyt om?

Ja, det hadde jeg. Når man har åpen profil og innlegget kommer på mange ukjente menneskers newsfeed synes jeg det er oversharing samme om det er kreft eller psykiske lidelser. Og er det virkelig noe å dele noe så privat med 600 "venner" på Facebook da? Folk du kanskje har møtt en gang. Eller kjente som barn som du ikke har møtt på lenge.

Og jeg følte samtidig at det var en sånn fiske etter at folk skal komme i bursdagen hans og sanke likes-greie.

Og bare så det er sagt, jeg synes ikke psykiske lidelser er tabu eller at det ikke skal snakkes om. Jeg synes bare at det er litt vel privat og personlig å dele det på denne måten.

Endret av Mynona
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei av disse sanke-sympati-fordi-jeg-er-sykest-i-verden folka på min venneliste, får stadig slike oppdateringer:

Åååå det ska bli godt å koma seg te lege på tirsdag å få sjekka den armen min. Blir barra verre å verre dei smertene. Må nok på rønken å sjekka an og. Det er verk fra skulder å ned til albuen. Løfte litt så er det dritvondt. Kanskje brist i den. Det ser di nok.



Anonymous poster hash: 85302...52f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ei av disse sanke-sympati-fordi-jeg-er-sykest-i-verden folka på min venneliste, får stadig slike oppdateringer: Åååå det ska bli godt å koma seg te lege på tirsdag å få sjekka den armen min. Blir barra verre å verre dei smertene. Må nok på rønken å sjekka an og. Det er verk fra skulder å ned til albuen. Løfte litt så er det dritvondt. Kanskje brist i den. Det ser di nok. Anonymous poster hash: 85302...52f

Men ikke så vondt at de klarte å oppdatere Facebook:)

Anonymous poster hash: 6e253...16c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame på vennelista mi som har kranglet med faren sin:

"Noen valg er lette.Noen er vanskelige. Noen valg er lette å bestemme seg for, men vanskelige å gjennomføre. Noen valg er vanskelige å bestemme seg for, men lette å gjennomføre når man har bestemt seg. Noe valg er vonde og nødvendige, men viktige. Noen valg er best for meg og min familie.

Idag er det 1år siden jeg har snakket med deg. Du sier til andre at jeg nok en gang har misforstått deg. Det er feil, dine ord for 1år tilbake kan ei misforstås. Du ville ikke si unnskyld for hva du sa og gjorde den dagen, du ba ikke om tilgivelse. Jeg kunne ikke gitt deg tilgivelse heller, for at du forbannet det lille vesnet som vokste inni meg.
Du er 6måneder idag, min datter. Jeg elsker deg så ubeskrivelig høyt, jeg ville gitt mitt eget liv for ditt. Jeg vil elske deg høyere noensinne, enn et snev av det min egen far noen gang har elsket meg. Jeg velger henne, jeg kommer alltid til å velge henne"

Bare meg som synes sånt er helt utrolig pinlig å lese? Ikke bare bretter hun ut privatlivet sitt, men hun skriver jo som om hun var serieroman-forfatter. Og alle kommentarene med "Du er sterk, Lise!" og en million hjerter... *spy*



Anonymous poster hash: 517ab...db3
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame på vennelista mi som har kranglet med faren sin:

"Noen valg er lette.Noen er vanskelige. Noen valg er lette å bestemme seg for, men vanskelige å gjennomføre. Noen valg er vanskelige å bestemme seg for, men lette å gjennomføre når man har bestemt seg. Noe valg er vonde og nødvendige, men viktige. Noen valg er best for meg og min familie.

Idag er det 1år siden jeg har snakket med deg. Du sier til andre at jeg nok en gang har misforstått deg. Det er feil, dine ord for 1år tilbake kan ei misforstås. Du ville ikke si unnskyld for hva du sa og gjorde den dagen, du ba ikke om tilgivelse. Jeg kunne ikke gitt deg tilgivelse heller, for at du forbannet det lille vesnet som vokste inni meg.

Du er 6måneder idag, min datter. Jeg elsker deg så ubeskrivelig høyt, jeg ville gitt mitt eget liv for ditt. Jeg vil elske deg høyere noensinne, enn et snev av det min egen far noen gang har elsket meg. Jeg velger henne, jeg kommer alltid til å velge henne"

Bare meg som synes sånt er helt utrolig pinlig å lese? Ikke bare bretter hun ut privatlivet sitt, men hun skriver jo som om hun var serieroman-forfatter. Og alle kommentarene med "Du er sterk, Lise!" og en million hjerter... *spy*

Anonymous poster hash: 517ab...db3

Oi... Som hentet ut av en "fra virkeligheten"-historie i Hjemmet eller Norsk Ukeblad! :rolleyes:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Oi... Som hentet ut av en "fra virkeligheten"-historie i Hjemmet eller Norsk Ukeblad! :rolleyes:

Tenkte det samme. Kan ikke hjelpe for at fordommene popper opp i hodet mitt når jeg leser sånt... Ser ikke for meg den skarpeste kniven i skuffen, for å si det slik. Å formulere seg på en slik måte er jo bare helt... jeg har ikke ord. Skal sikkert prøve å skrive noe "rørende" og "gripende", og så blir det bare klisjé-maraton. Grøss.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...