Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjør folk det? Har utrolig nok ikke sett det.. enda.

Jepp. :) Gjerne etterfulgt av en tekst hvor det står: "Hvis du er tagget i dette bildet, beskriv meg med 3 ord <3"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ung dame har lagt ut billedserie av sin far, som forulykket på skateboard (av alle ting, han er over femti), alt fra han lå og vred seg i smerter på asfalten til ambulansen kom, undersøkelser de gjorde, og da han ble trillet inn i sykebilen på båre, alt dette ledsaget av tekst om hvor glad hun var i faren sin, han var verdens beste, og fortjente ikke dette (skulle tro fyren var dau!), han stiller alltid, ALLTID!!!!!! opp for andre, verdens beste far og bestefar, og :hjerte: :hjerte: :hjerte: Også sykehusbilder etterpå, da, med ungene oppi sengen til bestefaren sin. :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Hva er det med folk? Hvorfor ikke legge fra seg den jævla mobilen og ta seg av faren sin, som hun er så sykt glad i, istedet for å være opptatt av å dokumentere?



Anonymous poster hash: 9535f...a69
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ung dame har lagt ut billedserie av sin far, som forulykket på skateboard (av alle ting, han er over femti), alt fra han lå og vred seg i smerter på asfalten til ambulansen kom, undersøkelser de gjorde, og da han ble trillet inn i sykebilen på båre, alt dette ledsaget av tekst om hvor glad hun var i faren sin, han var verdens beste, og fortjente ikke dette (skulle tro fyren var dau!), han stiller alltid, ALLTID!!!!!! opp for andre, verdens beste far og bestefar, og :hjerte: :hjerte: :hjerte: Også sykehusbilder etterpå, da, med ungene oppi sengen til bestefaren sin. :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: Hva er det med folk? Hvorfor ikke legge fra seg den jævla mobilen og ta seg av faren sin, som hun er så sykt glad i, istedet for å være opptatt av å dokumentere? Anonymous poster hash: 9535f...a69

Hva søren :S kan faktisk se for meg settingen, hvor datteren står der og knipser bilder av faren som vrir seg i smerte: "kan du snu litt på deg sånn at jeg får med det store såret du fikk på høyre kinn??"

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat oversharing, men jeg må bare dele denne:

"d har sæ sånn at æ kom på at dæm tar væl itj kort på åsly iqueillj... nånn som har en 100 lapp liggan så æ slæpp å snik mæ innj?"

Fantastisk måte å skrive i kveld på..

"nånn på ***, eller som ska fra *** t xxx iqueillj. som kainnj få t å sælg mæ en 6'er me øl t iqueillj? ska på fæst alikavel"

Endret av AloeVera
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen dager siden var det ei voksen dame som opplyste hele verden via facebook om at hun hadde fått brev med innkalling til soning i fengsel den og den datoen. Etterfulgt av masse smileys.

Anonymous poster hash: c3cf7...017

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen dager siden var det ei voksen dame som opplyste hele verden via facebook om at hun hadde fått brev med innkalling til soning i fengsel den og den datoen. Etterfulgt av masse smileys.

Anonymous poster hash: c3cf7...017

Moses! Er det stas å komme i fengsel, altså? Må være noe jeg har gått glipp av her. :vetikke:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En tidligere skolevenninne av meg er bare så jævla tragisk. Minst annenhver uke er hun illsint over ett eller annet som er urettferdig, eller for at noen har baksnakket henne, og hun raser ut på Facebook, med masse capslock og utropstegn. Hun oppdaterer om de forbanna bikkjene sine flere ganger om dagen, for ikke å snakke om den nye, råe kjerra hun har jkøpt. I dag la hun ut bilder for å vise fram fete, nye felger og dekk, hvor hun poserte i pinetrange olabukser, stiletthæler og kort jakke, og ålte seg rundt bilen med kom og ta meg-blikk og ræva rett ut. Og nei, hun er ikke 22, hun er 47... Fy faen, det er så pinlig :flau:



Anonymous poster hash: 9535f...a69
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat oversharing, men jeg må bare dele denne:

"d har sæ sånn at æ kom på at dæm tar væl itj kort på åsly iqueillj... nånn som har en 100 lapp liggan så æ slæpp å snik mæ innj?"

Fantastisk måte å skrive i kveld på..

"nånn på ***, eller som ska fra *** t xxx iqueillj. som kainnj få t å sælg mæ en 6'er me øl t iqueillj? ska på fæst alikavel"

Åo mai gad! Den måtte jeg lese mange ganger for å forstå :ler:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluttershy

Åo mai gad! Den måtte jeg lese mange ganger for å forstå :ler:

Jeg trodde først at det bare var noen som hadde hamret løs på tastaturet uten mål og mening :lol:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åo mai gad! Den måtte jeg lese mange ganger for å forstå :ler:

Jeg trodde først at det bare var noen som hadde hamret løs på tastaturet uten mål og mening :lol:

Trøndersk (jeg tror det er trøndersk?) egner seg åpenbart ikke på trykk. :skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat oversharing, men jeg må bare dele denne:

"d har sæ sånn at æ kom på at dæm tar væl itj kort på åsly iqueillj... nånn som har en 100 lapp liggan så æ slæpp å snik mæ innj?"

Fantastisk måte å skrive i kveld på..

"nånn på ***, eller som ska fra *** t xxx iqueillj. som kainnj få t å sælg mæ en 6'er me øl t iqueillj? ska på fæst alikavel"

Ei jeg kjenner som er trønder skriver på eksakt samme måte. Rett og slett ikke lesbart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg kjenner som er trønder skriver på eksakt samme måte. Rett og slett ikke lesbart.

Må være nordtrønder den statusen. Jeg er trønder og hadde problemer med å skjønne hva som sto.

Anonymous poster hash: 6523c...804

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var absolutt ikke vanskelig å forstå hva som sto i den statusen.



Anonymous poster hash: 2c085...e22
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må være nordtrønder den statusen. Jeg er trønder og hadde problemer med å skjønne hva som sto.

Anonymous poster hash: 6523c...804

Han er nordtrønder ja :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være nordtrønder den statusen. Jeg er trønder og hadde problemer med å skjønne hva som sto.

Anonymous poster hash: 6523c...804

Kunne også vært fra Fosen. Jeg snakker sånn, men skriver det ikke ;) Og måten han skrev "kveld" på, var bare merkelig!

Anonymous poster hash: 365fd...e45

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne også vært fra Fosen. Jeg snakker sånn, men skriver det ikke ;) Og måten han skrev "kveld" på, var bare merkelig!

Anonymous poster hash: 365fd...e45

Tenkte jeg også. Åsly er vel en plass i Rissa på Fosen. Men nå er Rissa farlig nære Nord-Trøndelagsgrensa, om jeg ikke tar feil ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke akkurat oversharing, men jeg må bare dele denne:

"d har sæ sånn at æ kom på at dæm tar væl itj kort på åsly iqueillj... nånn som har en 100 lapp liggan så æ slæpp å snik mæ innj?"

Fantastisk måte å skrive i kveld på..

"nånn på ***, eller som ska fra *** t xxx iqueillj. som kainnj få t å sælg mæ en 6'er me øl t iqueillj? ska på fæst alikavel"

Herregud så latterlig. Har forresten lagt merke til at en del stavanger for skriver "e che" istedetfor er ikke. Ser merkelig ut. Tenker på Che Guevara.

Her er en som har skrevet på facebooksiden til Voe og venninnene (de krangler om noe eggekasting)

"Slutta å grina så jeveligt.. e che akkorat så dokke jør någe aent enn å bruga unødvendige penga på buss å bil i stede får å kjøba seg någe du kan reisa rondt i å kriga å ha det kult... det e dokk så e sjedeligge... beklage at eg seie det men ta dokk ei Pera !!"

Kan ikke folk bare skrive skikkelig?

Anonymous poster hash: 2b23e...2a3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor de skal skrive f.eks gjør som jør. Når uttalen ikke er anderledes. Det må jo være vanskelig å lære seg rettskrivning for de som vanligvis skriver på dialekten sin?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det ikke. Kommunikasjon gjennom Facebook og sms er uformell, og derfor er det mange som skriver på egen dialekt. Bokmål er veldig forskjellig i forhold til mange dialekter i Norge, og derfor oppleves det som mer naturlig å skrive på dialekt i en uformell setting. Dette betyr ikke at man ikke kan vanlig rettskriving når man bruker bokmål i andre settinger.



Anonymous poster hash: 2c085...e22
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for den oppvoksende generasjonen heller? Barna som lærer grammatikk på skolen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...