Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

hehe, tenkte ikke så langt :P Men de skal vel ikke knirke for det vel? :klo:

Vet ikke jeg..Kanskje jeg skal sende mail til produsenten og spørre. Men en beltestol er jo gjerne mer "lealøs" enn bakovervendt stol da, og isopor knirker jo hvis det ikke er noe som holder det hundre% i ro. Men greit å sjekke ut i alle fall, sånn at jeg vet at det ikke er noe feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for 37 uker, og så din du er! :blomst:

Tusen takk! :)

__

Åh, nå er jeg så lei! :sukk: Det er virkelig på kveldene jeg kjenner på frustrasjonen over at det er så lenge igjen. Jeg blir gal av å lese inne hos de som er sånn 39 uker + på vei, for de har så kort igjen, mens jeg har så lenge!!! Vet jo at 25 dager ikke er så mye, sånn egentlig. Men akkurat nå føles det som et helt liv. :sukk: At det kan hende jeg går 10 dager over termin vil jeg ikke vedkjenne meg. Hadde blitt alt for motløs hvis jeg skulle tenke at det fort kan ta over 4 uker til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner følelsen! Når jeg leser det du skriver så tenker jeg litt sånn "hææ, det er jo ikke lenge igjen i det hele tatt" og "nyt det mens babyen er på innsida og ikke ute og skriker" - MEN jeg vet jo veldig godt hvordan det er å gå noen uker før termin og være drittlei for lengst. :P Så jeg skal ikke skrive slike provoserende ting! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner følelsen! Når jeg leser det du skriver så tenker jeg litt sånn "hææ, det er jo ikke lenge igjen i det hele tatt" og "nyt det mens babyen er på innsida og ikke ute og skriker" - MEN jeg vet jo veldig godt hvordan det er å gå noen uker før termin og være drittlei for lengst. :P Så jeg skal ikke skrive slike provoserende ting! :ler:

Det er ikke provoserende, for det er jo sant! Men det går overhode ikke inn av den grunn :fnise: Dette er jo siste ukene hvor jeg faktisk kan legge opp dagene helt selv. Når baby kommer så blir det amming, nattevåk og alt som følger med. Deretter skal jeg jo ut i jobb igjen og hverdagen fortsette. Strengt talt er det vel flere år til jeg oppriktig kan si at jeg føler jeg har skikkelig overskudd i hverdagen.. :P

Hmmm... Det hjalp litt i alle fall. Ble en liten smule mer tålmodig nå. Fram til i morgen sikkert :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, det er bra! Men du har jo blitt gravid fordi du har lyst på et barn, så det er vel ikke så rart at du vil ha babyen ut, heller. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er bra! Men du har jo blitt gravid fordi du har lyst på et barn, så det er vel ikke så rart at du vil ha babyen ut, heller. :P

Nei, kjenner jeg gleder meg veldig til å hilse på han nå. Har tenkt og tenkt på det øyeblikket siden før han ble unnfanget. :)

Har jo vært verpesyk siden O var sånn 14 mnd gammel.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er "ille ute" mtp tålmodighet, for jeg tenker at hun kan begynne å komme om en uke eller to :P Hvis jeg skal forberede meg på overtid er det jo fem uker igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er "ille ute" mtp tålmodighet, for jeg tenker at hun kan begynne å komme om en uke eller to :P Hvis jeg skal forberede meg på overtid er det jo fem uker igjen!

Det lureste er å innstille seg på det. :) Spesielt siden babyen har best av å være i magen til minst 39 uker pga utvikling av hjernen. :) Jeg var ikke spesielt utålmodig sist gang. Var helt sikker på å gå over termin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt lei men overhodet ikke klar når vannet mitt gikk 39+0, skulle jo selvfølgelig gå maks over termin. Så kjente aldri på den drittleifølelsen som mange høygravide fikk. Eller var lei bekkensmertene men kom meg over det sånn 7 mnd etter fødelen :P Kanskje lurt å ikke tenke så mye frem og heller leve i nuet så lenge alt er klart av fødebagen, vasket babyklær, babysenga osv. Er du sånn sett klar? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser her så tror jeg at skal prøve å forberede meg allerede nå på å gå overtid... Istedefor å telle ned til termin, så kan jeg telle ned til maks dato :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var litt lei men overhodet ikke klar når vannet mitt gikk 39+0, skulle jo selvfølgelig gå maks over termin. Så kjente aldri på den drittleifølelsen som mange høygravide fikk. Eller var lei bekkensmertene men kom meg over det sånn 7 mnd etter fødelen :P Kanskje lurt å ikke tenke så mye frem og heller leve i nuet så lenge alt er klart av fødebagen, vasket babyklær, babysenga osv. Er du sånn sett klar? :)

Kan skjønne du ble litt sjokket da ja. Hos meg gikk jo vannet 4 dager over termin, og selv da ble jeg sjokkert. :fnise: Jeg var så sikker på at jeg kom til å måtte settes i gang, så jeg gikk ikke rundt og tolket alle mulige tegn heller.

Jeg prøver så godt jeg kan å ikke fokusere så mye på forestående fødsel, men det er skikkelig vanskelig. :P Spesielt på kveldene, da blir jeg alltid veldig lei. Men dagene går nå, så selv om det går sakte så går det jo framover. :P

Alt er klart ellers. Eller dagsengen (kurv på stativ med himmel) er ikke klar enda, for svigermor skulle vaske himmelen, men det kommer nok i orden i løpet av uken. Eneste som mangler i fødebagen er kald drikke og kampera, mobil og ladere, men det legges oppi når vi drar. :jepp: Har lagt en lapp med oversikt over det som mangler. :jepp:

Når jeg leser her så tror jeg at skal prøve å forberede meg allerede nå på å gå overtid... Istedefor å telle ned til termin, så kan jeg telle ned til maks dato :P

Hehe, det er nok lurt. :jepp: Jeg var innstilt på det sist gang, og det var SÅ mye greiere på denne tiden da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :)

__

Åh, nå er jeg så lei! :sukk: Det er virkelig på kveldene jeg kjenner på frustrasjonen over at det er så lenge igjen. Jeg blir gal av å lese inne hos de som er sånn 39 uker + på vei, for de har så kort igjen, mens jeg har så lenge!!! Vet jo at 25 dager ikke er så mye, sånn egentlig. Men akkurat nå føles det som et helt liv. :sukk: At det kan hende jeg går 10 dager over termin vil jeg ikke vedkjenne meg. Hadde blitt alt for motløs hvis jeg skulle tenke at det fort kan ta over 4 uker til!

Jeg er egentlig helt enig med deg! Er så dritt lei av å ha smerter i bekken, korsrygg og symfysen. Pluss masse kynnere og nedpress. Og så skal det vare i enda flere uker??? Men så har jo babyen det best i magen da...jeg får nok ikke gå ut denne uka tror jeg, på en måte glad jeg blir ferdig med det, men er veldig lei meg for at babyen ikke kan være der til den er helt, helt ferdig. Om det gir noen mening....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt hva du mener :klem:

Nå har jeg en uke igjen til termin, men T er født på 39+3, og jeg forventer jo nesten at denne skal komme før også, skummelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er egentlig helt enig med deg! Er så dritt lei av å ha smerter i bekken, korsrygg og symfysen. Pluss masse kynnere og nedpress. Og så skal det vare i enda flere uker??? Men så har jo babyen det best i magen da...jeg får nok ikke gå ut denne uka tror jeg, på en måte glad jeg blir ferdig med det, men er veldig lei meg for at babyen ikke kan være der til den er helt, helt ferdig. Om det gir noen mening....

Ja, jeg ser den altså. Jeg VIL jo ikke at babyen skal komme nå, for de er jo ikke ferdige enda. De har veldig godt av å være der til 39 uker i alle fall. Men i ditt tilfelle så har jo babyen best av å få komme ut siden du blir satt i gang, så da faller det jo på en måte litt bort da. Hadde babyen vokst som han skulle, så hadde det jo så klart vært best at han også var i magen lenger, men siden han ikke gjør det, så er det bra de tar det på alvor og setter ting i gang. :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt hva du mener :klem:

Nå har jeg en uke igjen til termin, men T er født på 39+3, og jeg forventer jo nesten at denne skal komme før også, skummelt :)

Det gjør jo noe med innstillingen. Vanskelig å innstille seg på å gå helt til termin når man ikke gjorde det sist. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag igjen! Føles ikke SÅ lenge siden sist mandag da. :)

Har hatt ei veldig fin helg. På lørag var vi i byen og gjorde et par erneder plus var på kafe. Vi skjemte O bort med å kjøpe han enda en dinosaur (som om han ikke har nok fra før!! :ler: ) også var vi ute en stund da vi kom hjem. Var så fint vær. O elsker å leke i store brøytedunger, så han lekte på "snøfjellet" med dinosaurene sine. :P

I går var vi også masse ute. Jeg sitte jo mest i ro da, men er uanset godt å være ute. Så spiste vi langtidsstekt ribbe på ettermiddaen (ikke tradisjonell, den var marinert i grillmarinade, også hadde vi potetballer, bernaise og dampede grønnsaker til). Også deilig fruksalat til dessert. :)

I morgen er det akkurat tre uker til termin, så om noen vil tippe er det bare å henge i. :)

Termin er 24 februar. Forrige fødsel startet 4 dager over termin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...