Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Så lurt med en samtale. Hvordan går samarbeidet med barnehagen nå, husker det var litt krøll ei stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir spennende fremover, da :)

Jeg vil ha fruktsalat og 70% kokesjokolade :P ...

Det er godt! Kunne selv tenke meg fruktsalat druknet i vaniljesaus..

Så lurt med en samtale. Hvordan går samarbeidet med barnehagen nå, husker det var litt krøll ei stund?

Joda, nå går det bedre. :) Samarbeidet altså. Er ikke alle de ansatte jeg er hundre % fornøyd med, men det viktigste er nå at det går fint å snakke med ped-leder, for hun tar også ting videre dersom det er noe jeg ikke synes er riktig ellers. Så det største problemet med barnehagen nå er jo at O er stuck på småbarnsavdelingen, men vi får ikke gjort noe med det. Vi har prøvd, men de har rett og slett sprengt kapasitet på storebarn, så O blir nok værende helt til høsten.

Så jeg må bare være flink til å si fra hvis jeg eller R føler at noe ikke stemmer, at O stagnerer i utvikling på noe vis etc. Det gjorde jeg også i dag, og det var hun glad for at jeg sa. Nemlig at O som hadde blitt veldig flink til "å bruke ordene sine" hvis det var uenigheter, noen som tok en leke eller ett eller annet, i stedet for å dytte, slå etc, har i det siste i større grad begynt å dytte og sånt i stedet igjen. Dette tenker jeg kan ha med å gjøre at han omgir seg med en del barn som er i den typiske dyttealderen. Han er ikke på storebarn hvor barna gjør slikt mindre og mindre, og ped-leder var i alle fall enig i at de måtte bli flinkere til å ta han over på storebarn, selv om han selv ikke spurte om det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at de i alle fall sørger for at han får være sammen med de større barna, det må de jo følge opp når situasjonen er som den er. Da kan han kanskje lære noe som de andre barna ikke lærer, i og med at han må forholde seg til forskjellige omgangsformer, og det kan jo være bra, det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken barnehage går han i? Lurer på om jeg har spurt før :) Begynner den på E? Men du må ikke svare om du ikke vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at de i alle fall sørger for at han får være sammen med de større barna, det må de jo følge opp når situasjonen er som den er. Da kan han kanskje lære noe som de andre barna ikke lærer, i og med at han må forholde seg til forskjellige omgangsformer, og det kan jo være bra, det også?

Ja, det er viktig. Han blir jo den store gutten som de små ser opp til. Vet at i alle fall to av de som er yngre enn han ser opp til han, og han selv er veldig glad i å hjelpe de minste. Han har for eksempel fått i oppgave å hjelpe de med å ta på såpe når de skal vaske hendene. Sa blir han stolt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken barnehage går han i? Lurer på om jeg har spurt før :) Begynner den på E? Men du må ikke svare om du ikke vil.

Han går i en som begynner på L. :) En veldig gammel barnehage. Vi søkte på den på E, men siden han var født etter 1 september så fikk vi ikke førstevalget. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte ikke den på E legge ned ei avdeling? Synes å huske noe sånt etter kulturkvartal budsjettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ikke den på E legge ned ei avdeling? Synes å huske noe sånt etter kulturkvartal budsjettet.

Ikke som jeg har hørt noe om, har en venninne som har barnet sitt der, men hun har ikke sagt noe i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appelsindilla har jeg også. Det hadde jeg med storesøster også. Høyest antall konsumerte appelsiner i et strekk var 8. Var et øyeblikk bekymret for at ungen skulle komme ut med skallet på :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appelsindilla har jeg også. Det hadde jeg med storesøster også. Høyest antall konsumerte appelsiner i et strekk var 8. Var et øyeblikk bekymret for at ungen skulle komme ut med skallet på :ler:

Jammen godt C-vitamin er vannløselig. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ikke den på E legge ned ei avdeling? Synes å huske noe sånt etter kulturkvartal budsjettet.

Den midlertidige brakka skal bort, tror det er to avdelinger der om jeg ikke husker feil :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi bestilt beltestol til O. Har litt blandede følelser. Han blir jo nå snudd 9 mnd før han er 4 år, men det måtte bare bli sånn, for det er ikke plass til å ha babybilstolen i midten, og R får ikke plass i bilen med bakovervendt stol bak seg, så O må flyttes bak førersetet slik at det bakovervendte kan være bak passasjersetet.

Så sånn ble det da. Men han vokser uansett snart ut av det bakovervendte. Han har under ett kg å gå på med tanke på vekt (veier 17,2 eller noe sånt), og begynner å bli så lang nå at det hadde ikke holdt til 4 år den veien heller. Han bruker jo 110 i bukser. :P 104 også da, men de begynner å bli korte. I alle fall joggebuksene. Vi har Besafe Izi ett eller annet, det fra 0-18 kg, så det er ikke det at setet har sånn veldig kort rygg heller. Har forstått det sånn at det setet har ganske grei rygglengde.

Føles likevel litt skummelt, også får jeg skikkelig dårlig samvittighet som ikke har ungen bakovervendt til 4 år.. :sjenert:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen ganger må man bare gjøre det som er praktisk mulig. Hvis det ikke er et alternativ å bytte bil eller skru av airbag foran så har dere vel ikke noe valg? Du har jo tenkt mye på dette, så du har nok funnet den beste løsninga. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger må man bare gjøre det som er praktisk mulig. Hvis det ikke er et alternativ å bytte bil eller skru av airbag foran så har dere vel ikke noe valg? Du har jo tenkt mye på dette, så du har nok funnet den beste løsninga. :)

Nei vi har nok ikke råd til å bytte bil enda. Dvs. vi tenker på å degradere ene bilen faktisk, rett og slett for å få litt mer å rutte med nå når jeg skal være i permisjon siden planen er å ta opp mer lån på huset for å skifte bordkledning og vinduer, og det kommer nok ikke til å være noe særlig bedre plass i den.

Heldigvis kjører vi ikke så ofte på hovedveien. Bare en gang i uken ca. Ellers er det en svært lite traffikert vei til og fra barnehagen. Hadde føltes mye verre hvis vi f.eks bodde i en storby med masse pendling og sånt. Ulykker skjer jo på småveier også, men det skjer ikke like ofte, og sammenstøtet blir jo ikke like kraftig som når man kjører på motorvei eller midt i rushtrafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, kjenner så godt på den følelsen! Vi snudde jo nettopp A, og jeg får fremdeles litt vondt i magen når jeg tenker på det. :sjenert: Men det er ikke noe tvil om at hun selv er klar for det da, både kroppslig og mentalt. Hun er over 18 kg og lang, så hun sitter unektelig en million ganger bedre fremover. Sier jeg til meg selv.... :sukk:

Hvilken stol ble det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åååå, kjenner så godt på den følelsen! Vi snudde jo nettopp A, og jeg får fremdeles litt vondt i magen når jeg tenker på det. :sjenert: Men det er ikke noe tvil om at hun selv er klar for det da, både kroppslig og mentalt. Hun er over 18 kg og lang, så hun sitter unektelig en million ganger bedre fremover. Sier jeg til meg selv.... :sukk:

Hvilken stol ble det da?

Fra før av har vi en Cybex som vi har brukt veldig lite, da vi har to biler og har derfor favorisert den med bakovervendt sete når O har vært med. Den kjøpte vi rett før jul, fordi den bakovervendte vi hadde i den bilen ble ødelagt. Nå får vi beltestolen til Besafe. Vi har leie gjennom IF, så ringte bare og sa fra at nå ville vi bytte, så nå er beltestolen på vei i posten, også sender vi tilbake den andre i samme esken. :) Vet ikke om det er flere modeller til beltestoler av Besafe, men den skal være veldig bra, gode sidekollisjonsputer og en rygg som kan legges bakover når barnet selv legger bak ryggen. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte Besafe til A nå. Synes den så mykest ut, og pluss for sidekollisjonsgreie. :jepp: Vår har en veldig grei hendel som barnet selv kan dra i for å få stolen lenger ut fra seteryggen bak = lenger bakover med ryggen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte Besafe til A nå. Synes den så mykest ut, og pluss for sidekollisjonsgreie. :jepp: Vår har en veldig grei hendel som barnet selv kan dra i for å få stolen lenger ut fra seteryggen bak = lenger bakover med ryggen. :)

Ja, det er det vi også får ja. :jepp: Også sånn at setet roterer ved sidekollisjon, så dete virker jo som et av de bedre setene. :) Er fornøyd med Cybexen også, men synes setet knirker sånn. Er det normalt? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...