Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Må være veldig fint å ha slike bilder å se tilbake på, angrer på at jeg ikke tok flere enn hva jeg gjorde, selv om jeg ikke akkurat følte meg så veldig fin. Og at vi ikke gjorde en sånn "shoot" eller hva jeg skal kalle det :P Men men!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg ser bort fra lår og hofter så liker jeg kroppen min som høygravid :fnise:

Synes det er veldig fint å se tilbake på. I alle fall når man har blitt tynn igjen. :P

Jeg liker dem ikke, selv om jeg har blitt tynn igjen. :fnise: Det ene (av de få som er å oppdrive), har mannen på dropboxen sin. Vi ser på det hver gang vi har lyst på en god latter. Jeg var langtifra vakker som gravid, for å si det mildt. :redd:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker dem ikke, selv om jeg har blitt tynn igjen. :fnise: Det ene (av de få som er å oppdrive), har mannen på dropboxen sin. Vi ser på det hver gang vi har lyst på en god latter. Jeg var langtifra vakker som gravid, for å si det mildt. :redd:

:fnise:

Det kan jo ikke være så ille? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Det kan jo ikke være så ille? :P

Jo, det er faktisk det! :ler: Jeg var så full i vann at jeg lignet på mitt mannlige, overvektige søskenbarn. :hoho: Altså, helt seriøst, ansiktet mitt var så opphovnet at jeg hadde problemer med å få på meg linsene fordi øynene var så små. :P Dette var første gang da, ikke like andre gang heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er faktisk det! :ler: Jeg var så full i vann at jeg lignet på mitt mannlige, overvektige søskenbarn. :hoho: Altså, helt seriøst, ansiktet mitt var så opphovnet at jeg hadde problemer med å få på meg linsene fordi øynene var så små. :P Dette var første gang da, ikke like andre gang heldigvis!

Hhahah, okay, I believe you :ler: Bra det var bedre andre gangen, da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være veldig fint å ha slike bilder å se tilbake på, angrer på at jeg ikke tok flere enn hva jeg gjorde, selv om jeg ikke akkurat følte meg så veldig fin. Og at vi ikke gjorde en sånn "shoot" eller hva jeg skal kalle det :P Men men!

Ja, det var jo det jeg gjorde med O. Har jo en del bilder fra første svangerskap også, men bare tyipiske magebilder hvor det kun er magen som tas bilder av. Denne gangen har jeg mange fine bilder både fra photoshooten her om dagen, men også fra jula med fine kjoler og sånt. Om 4 uker skal jeg i dåp (jepp, jeg skal være fadder, og må stå oppe foran hele kirken TO dager før termin..), så da får jeg også et par fine bilder tenker jeg. :) Eller da har vel vannet kommet for fullt, så er vel bra blubbete i ansiktet, men sånn bortsett fra det. :P

Jeg liker dem ikke, selv om jeg har blitt tynn igjen. :fnise: Det ene (av de få som er å oppdrive), har mannen på dropboxen sin. Vi ser på det hver gang vi har lyst på en god latter. Jeg var langtifra vakker som gravid, for å si det mildt. :redd:

Hahaha, en god latter altså! :ler: Jaja, da har det vel en misjon det bildet det også, selv om det kanskje ikke blir mimring hvor man drømmer seg bort og tenker glade tanker. :P

__

Ah, da var det mandag igjen. Har svangerskapskontroll kl 13, og ellers er planene å få ryddet huset etter helgen. Og bilen. Den trenger å ryddes.. :P Den andre bilen også..

29 dager til termin nå...Blæh. Hvorfor blir man så mye mer utålmodig andre gangen kontra første..

Ha en fin dag folkens. ;)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To dager før termin?! Håper de har en plan B i tilfelle du ligger og føder, da? :ler:

Hehe, søstra til moren og søstra til faren skal også være fadder, så de får bære baby, tørke hode og tenke lys :fnise: Men håper jeg får muligheten, enten at baby kommer mange nok dager i forkant eller at det hele starter dagen etterpå. Er mitt første gudbarn så vil jo ikke gå glipp av dåpen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

__

Ah, da var det mandag igjen. Har svangerskapskontroll kl 13, og ellers er planene å få ryddet huset etter helgen. Og bilen. Den trenger å ryddes.. :P Den andre bilen også..

29 dager til termin nå...Blæh. Hvorfor blir man så mye mer utålmodig andre gangen kontra første..

Ha en fin dag folkens. ;)

Lykke til på kontroll, er det hos jordmor eller lege i dag? :)

Hehe, er en del som skulle vært ryddet her også, men tror jeg må sette gubben på saken.. :P

Håper du kommer deg i dåpen, da :) Kanskje vannet ditt går i kirka? :fnise:

Aaaner ikke hvorfor man blir mer utålmodig, kanskje fordi man vet hvilket vidunder man skal få? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, søstra til moren og søstra til faren skal også være fadder, så de får bære baby, tørke hode og tenke lys :fnise: Men håper jeg får muligheten, enten at baby kommer mange nok dager i forkant eller at det hele starter dagen etterpå. Er mitt første gudbarn så vil jo ikke gå glipp av dåpen. :P

Det skjønner jeg! Bare husk å ikke fortrenge at fødselen er i gang bare for å komme deg i dåpen. "Næsj, bare kynnere, dette! Oi, har visst tissa litt på meg. Jaja." :nigo:

Får du noen oppgaver i kirka da? Har aldri vært i dåp før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg! Bare husk å ikke fortrenge at fødselen er i gang bare for å komme deg i dåpen. "Næsj, bare kynnere, dette! Oi, har visst tissa litt på meg. Jaja." :nigo:

Får du noen oppgaver i kirka da? Har aldri vært i dåp før.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg! Bare husk å ikke fortrenge at fødselen er i gang bare for å komme deg i dåpen. "Næsj, bare kynnere, dette! Oi, har visst tissa litt på meg. Jaja." :nigo:

Får du noen oppgaver i kirka da? Har aldri vært i dåp før.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg! Bare husk å ikke fortrenge at fødselen er i gang bare for å komme deg i dåpen. "Næsj, bare kynnere, dette! Oi, har visst tissa litt på meg. Jaja." :nigo:

Får du noen oppgaver i kirka da? Har aldri vært i dåp før.

Haha, nei det skal jeg sørge for. :fnise: Enda verre om hode ikke er festet, og jeg må legge meg ned på gulvet foran hele kirka. :ler:

Ja fadderne holder babyen, tørker hodet til babyen etter å ha fått vann på hode, tenner et lys som settes i staken også er det av og til at fadderen leser opp et bibelvers, det er heldigvis ikke tvang, så det skal ikke jeg gjøre.. :P Men jeg har ikke fått tildelt oppgave enda, og får nok lov til å bare stå der. :fnise: R får tenne lyset eller hva nå enn han skal gjøre. Jeg gidder ikke vagge foran hele kirka. ;)

____

Glemte å sitere deg LilleNinja, men kontrollen i dag var egentlig hos jordmor, men hun var syk i dag så da fikk jeg time hos fastlegen. :)

Alt så fint ut, baby var veldig aktiv så det var ikke så lett å få tatt hjertelyden. Hodet ligger enda ned, men er ikke festet enda. Spurte han om det var avleggs å måtte legge seg ned hvis vannet gikk når det ikke var festet, men det skulle man enda gjøre, så. Vet ikke om det er noen statistikk på hvor stor sannsynlighet det er at det starter med vannavgang når det startet sånn første gangen, men tenker jo det er større sannsynlighet? Noen har jo tynnere fosterhinner enn andre. Satser uansett på at han fester seg før det setter i gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, jeg har aldri fått beskjed om å legge meg ned hvis vannet går. Fikk beskjed om at det var avleggs, vannet mitt gikk to døgn før fødsel sist. Forskjellige meninger rundt omkring☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, jeg har aldri fått beskjed om å legge meg ned hvis vannet går. Fikk beskjed om at det var avleggs, vannet mitt gikk to døgn før fødsel sist. Forskjellige meninger rundt omkring☺

Fikk ikke beskjed om det sist heller, men da var hodet festet. Jeg har hørt litt av hvert, så vet ikke hva jeg skal gjøre. Men fastlegen min pleier å være oppdatert på ting i alle fall. Skal spørre jordmor neste gang jeg er der. :jepp:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke beskjed om det sist heller, men da var hodet festet. Jeg har hørt litt av hvert, så vet ikke hva jeg skal gjøre. Men fastlegen min pleier å være oppdatert på ting i alle fall. Skal spørre jordmor neste gang jeg er der. :jepp:

Hellu!

Også hørt litt av hvert, da jeg spurte gynekologen om jeg skulle legge meg ned hvis vannet gikk, siden jeg hadde over to liter og han lånog badet der inne, sa han at første pri var å komme seg til sykehuset asap, så jeg er jammen ikke klok på dette heller, bare sånn for å ikke hjelpe deg videre med dette hehe :)

Alt klappet og klart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bra du fikk time hos legen i stedet, da ^^

Jeg tenkte å høre med jm i morra om det med vannavgang hvis hodet ikke er festet, med mindre hun har festet seg nå da, selvfølgelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel pga navlestrengen man skal legge seg ned, er det ikke? Altså at fostervannet ikke skal ha noe å si, det er bare faren for at navlestrengen skal komme i klem eller legge seg rundt halsen på babyen? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men med mye fostervann er det vel større sjanse for at navlestrengen kan kile seg mellom hode og bekken? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener på det de sa på fødselskurset var at hvis hodet ikke var festet, men lå litt over bekkenet, og fostervannet gikk, så ville babyen på en måte dyttes ganske fort nedover sammen med fostervannet, sånn at navlestrengen kunne komme i klem... Correct me if I'm mistaken ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...