Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2015


ablaze

Anbefalte innlegg

Ikke vi heller. Vi legger heller ikke ut bilde av vesla på Facebook. Regner med at vi kjører det denne gang også

Det bilde jeg la ut var av henne på full fart gjennom en søledam i fullt regnutstyr bakfra, ikke mange som vil ha kalt det et bilde av frøkna. Kunne i grunnen vært hvilke som helst unge.

Det er forøvrig det eneste bilde av henne på FB også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk et tips fra broren min om at man får 25% på Barnas Hus fra torsdag til lørdag hvis man har privat dnb mastercard. Gjelder ikke nettbutikken, forhåndsbestilte varer, gavekort eller varer fra Bugaboo - men kan jo spare mye på endel annet.

Selv har vi ikke Dnb, så er på leit etter en venn som har Dnb Mastercard og lyst til å være med på shopping. Hørtes ut som samboeren hadde en i sikte. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, juliane, må bare flire av leting etter venner med dnb mastercard. :ler: Men lurt å få med seg, babystæsj er dyrt! (Kjipt at det aldri, aldri, aldri er tilbud på Bugaboo!)

Har dere shoppingplanene klare? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har egentlig ikke planene klare, men hvis vi finner noen som er villig til å dra kortet får vi sette oss ned og lage en liste med de dyreste tingene i så fall. :ler: Faren er jo alltid at det kommer et enda bedre tilbud senere, f.eks tripp trapp har jeg lest at ofte er på salg til 999?

Vogna som "leder" er Stokke Trailz, og den har de på Barnas Hus i alle fall. Får evt løpe på barnevognhuset og se på Emmaljunga Super Nitro som er det litt smalere alternativet. Men har veldig lyst til Stokke Trailz da, for jeg syns den er så innmari fin. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt stalltips i så måte er å sette opp en liste over "krav" til vogna - hvor og hvordan dere tror den skal brukes, spesielle utfordringer ifht bolig/bil (vi bodde f.eks. i 3. etasje uten heis da eldste ble født, så vekt var vesentlig), om det er viktig at barnet kan sitte vendt mot dere lenge, om en av dere er en høy og en lav triller, osv. Og prøv i butikken før dere kjøper. :)

Når det gjelder bilseter, så er det ikke den helt store forskjellen på babysetene, de fleste fra de store merkene kommer godt ut i test, og det handler egentlig mest om hva som passer best i bilen deres (hvis dere har bil, da!) Det kan også være greit å sjekke kompatibilitet med vogn, om dere vil bruke det sånn. Men det er jo aldri dumt å sjekke tester, her er den siste oversikten fra Forbrukerrådet. Vi har MaxiCosi Cabriofix (som var best i test da eldste var på vei), og har vært godt fornøyde med det. Det er relativt lett sammenlignet med f.eks. Britax.

Øvrig utstyr blir vel litt avhengig av hva man ønsker seg og hvor mye man vil legge i det. Akkurat bilsete og evt madrass har vi valgt å ikke kjøpe brukt, men man kan finne mye bra brukt på finn.no - vi har handlet ekstra slyngevugge (Natures Sway), vippestol (Babybjørn), bæretøy (sjal), ulltøy m.m. der, og solgt utstyr vi ikke har hatt behov for mer selv. Sånn litt på siden av Barnas hus-tilbud, mener jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fysj, håper ikke jeg får det flere ganger, ablaze! Og ikke du heller! :haar:

---

Herregud, samboeren min har kjøpt vogn! :strix:

"Vi" (jeg får bestemme) har bestemt oss for Emmaljunga Mondial duo white leatherette eller Silver Cross Sleepover Elegance cream, men var på let etter den perfekte. Jeg opprettet en tråd på KG i dag om en lettere joggevogn som vi kunne ha som nummer 2, da begge de to vi har bestemt oss for er litt store og tunge. Chattet med han på Facebook akkurat da og spurte hva han syntes om f.eks Mountain Buggy terrain og da ble han visst redd og sendte med e-post med bilder av Silver Cross'en han har kjøpt! Han trodde jeg plutselig heller ville ha en Mountain Buggy og syntes det ble så dumt om han kom drassende med en Silver Cross.. Stakkars mann, jeg får helt vondt av han! :cry: Jeg ELSKER Silver Cross'en, falt helt pladask for den og visste at det var vognen "min" allerede første gangen jeg så den (men synes Mondial i hvit er ganske pen også), men tenkte kanskje at vi skulle ha en lettere joggevogn i tillegg - ikke istedet! Så nå har jeg felt en tåre (hormoner, hahah) fordi jeg føler jeg ødela planene han hadde når han ville overraske meg med den.. Men jeg tror jeg har fått forklart han hvor overrasket og glad jeg faktisk ble! :)

Han er så fantastisk den mannen, jeg elsker han. <3 Snik-kjøper drømmevogna bak ryggen min..! :ler:

Edit; han har tilogmed husket på stelleveska og originalt regntrekk!

Endret av FantasDick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en fin samboer du har, FantasDick! :rodmer:

Ja, vi har også tenkt å se om vi får kjøpt endel brukt. :) Tror ikke vi skal kjøpe så altfor mye selv om det er tilbud, bortsett fra kanskje de tingene vi uansett vil kjøpe nytt.

Bilsete tror jeg faktisk vi dropper i første omgang. Vi har ikke bil, og har heller ikke mye behov for leiebil her i byen. Mine foreldre får to barnebarn samtidig og har sagt at de nok kommer til å kjøpe et sete til sin bil, og når vi er på besøk hos svigers satser vi på at de kan få låne et sete av et av samboerens søskenbarn som har barn som nettopp har vokst ut av det minste setet. Ser vi at vi trenger sete likevel er jo butikken åpen etter fødsel også. ;)

Vi har vært på Barnas Hus og fått masse hjelp, prøvetrillet og løftet (vi bor i 4. uten heis) og stilt masse dumme spørsmål. :fnise: De to alternativene vi sto igjen med var Stokke Trailz og Bugaboo Buffalo, men Bugaboo utgår siden den er så utrolig lav. Jeg er 180 og mannen 190, og ingen av oss syns det virker ok med en vogn der babyen ligger i knehøyde. Men så fikk jeg et tips om Super Nitro i dagboka mi, og siden den er hakket smalere enn Trailz må jeg nesten ta en skikkelig titt på den (og evt andre Emmaljunga) også før vi bestemmer oss. Men har vel innsett at jeg ikke finner den perfekte vogna, så må bare finne ut hvilken "ulempe" det er best å leve med. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, FantasDick! :hjerte:

juliane, vi er også hhv 180 og 190, og har vært veldig fornøyde med Bugaboo (Cameleon, riktignok), så det handler nok litt om smak og behag. :) Har ikke opplevd den som _for_ lav, og den har fungert veldig godt til vårt bruk. Vi går for Bugaboo igjen nå, da Donkey. Men det er klart at det også handler om hva som er tilgjengelig, da vi kjøpte Cameleon (2009) var det den desidert letteste vogna på markedet. Har kommet mange lignende etter det. Og i tillegg har vi hele veien båret mest. Vogna har ofte vært med mer som handlevogn enn noe annet. :ler:

Nå står vel valget mellom Donkey og Emmaljungas tvillingvogn, fordi vi vil ha dem vendt mot oss lengst mulig. Få tvillingvogner det er mulig med. Og Emmaljungaen blir for stor og tung, rett og slett.

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå vært på ultralyd og jeg har en lillebror i magen:)

Hurra for lillebror! :strix: Vi trenger noen gutter her inne! Er det gutt eller jente du har fra før?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for lillebror! :strix: Vi trenger noen gutter her inne! Er det gutt eller jente du har fra før?

Vi har ei jente på nesten 3år, veldig stas å få en av hver:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her venter jeg enda på oul. Fikk ikke før 8 juni! Så spent på kjønnet nå, aner ikke denne ganga!

Ellers kjenner jeg masse spark hver dag, så det er koselig, og magen ble seriøst kjempestor iløpet av gårsdagen. Så idag er jeg mye mer gravid enn igår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå vært på ultralyd og jeg har en lillebror i magen:)

Hurra for guttebass :) hadde du det på følelsen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har nå vært på ultralyd og jeg har en lillebror i magen:)

Gratulerer med lillebror :)

Og så god han er, FantasiDick!! Så koselig :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for guttebass :) hadde du det på følelsen?

:)

Har alltid liksom trodd at jeg skulle få en av hver, også fikk vi et hint om at det kanskje var en gutt på tidlig ul i uke 12, så jeg var litt innstilt på gutt ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for gutt, Dentista! Gøy med en av hver! :laugh:

---

Tusen takk, dere! Jeg skal fortelle han at dere synes han har vært snill og god, så kanskje han tror på det selv også. :ler:

---

Synes plutselig magen min har blitt så stor! Sånn i løpet av de siste dagene, liksom. Føler klærne sitter annerledes og den tar borti pc-pulten min når jeg lener meg bakover, haha :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Magen min har også poppet skikkelig ut siste uken! Og lille sparker masse, kan se det utenpå magen og:) godt jeg har noen gravidbukser fra sist, for ble litt akutt behov for det her, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med gutt dentista ❤️

Vi vet ikke kjønn, så det blir spennende å se når trollet kommer! Mannen er overbevist om at det er en jente og storesøsteren er overbevist om at det kommer en lillebror - jeg svinger mellom gutt og jente hele tiden.

Ellers så er magen min også stor synes jeg. Er større denne gang og folk blir litt overrasket når jeg sier jeg er litt over halvveis! Men jeg koser meg med den fine magen min og lille trille som sparker skikkelig nå 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit HenLu! :goodbye: Når har du termin? Innbiller meg jeg husker deg fra forrige gang du var gravid, hadde du en dagbok den gangen tro? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...