Gå til innhold

DET HETER IKKE DET!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Her er et eksempel på noe som stadig går igjen, nemlig et manglende "ikke";

"og det skulle da bare mangle at man ikke skulle ta hensyn begge veier."

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyllasyk/fyllasjuk. Jeg ser det så ofte at det kanskje blir lov en dag, men fremdeles er det bare fyllesyk/fyllesjuk som er tillatt i skrift.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å skrive phülle7que, er det godkjent?

Bare når du er totalt ødelagt og ikke engang orker å gå på do.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jeg nevnt at det ikke heter å tape mot noen? Man taper for noen. (Selv om det i mine ører høres helt feil ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skrev jo på nynorsk. Jeg syns det er godt nok og skjønte hva hun mente. (men jeg syns jo det burde hete kyr på bokmål og da :fnise: )

Hihi, takk ❤️

----

Jaja, eg beklager folkens. Trudde faktisk det gjaldt begge, men tenkte ikkje over det. Har kun hatt bokmål som sidemål, og har tenkt at dei har skrive feil når eg har lest på nettet og div.

Det er svært mykje skrivefeil i aviser ol. Ofte er det tydelege feil men det er ikkje alltid ein veit kva som er rett eller gale. Eg er ikkje noko særleg flink sjølv og har ikkje hatt rettskriving på 9 år. Men likevel tykkjer eg aviser og nettsider bør skrive rett.

Det er jo ikkje dette tråden handlar om, men slang det med likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er helt slutt på å bøye verb riktig? Å bære er det virkelig ingen som kan bøye lenger. Jeg blir sprø av å lese og høre alle som skriver/sier bærte......

Anonymous poster hash: fdc4d...43b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rossin

Jeg lurer på om det er helt slutt på å bøye verb riktig? Å bære er det virkelig ingen som kan bøye lenger. Jeg blir sprø av å lese og høre alle som skriver/sier bærte......

Anonymous poster hash: fdc4d...43b

Ja, det er slutt. Over og ut. Faktisk kommuniserer man nå kun ved å brøle og ved å hamre på sitt eget bryst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Jeg lurer på om det er helt slutt på å bøye verb riktig? Å bære er det virkelig ingen som kan bøye lenger. Jeg blir sprø av å lese og høre alle som skriver/sier bærte......Anonymous poster hash: fdc4d...43b

Til "bærte-folket" har jeg lyst til å skrive gådde, fådde, skrivde osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Til "bærte-folket" har jeg lyst til å skrive gådde, fådde, skrivde osv

Du må ikke glemme "skjærte" :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svalberg?

:sjokkert:

Det heter svaberg!

OK, det er visst ett eller flere steder som heter Svalberget :vetikke:

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Svalberg?

:sjokkert:

Det heter svaberg!

OK, det er visst ett eller flere steder som heter Svalberget :vetikke:

:hakeslepp: DET har jeg aldri sett før!

Vedder på at de som skriver dette også er de som får "hjerneteppe" når de plutselig glemmer det de skulle si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lurer på om det er helt slutt på å bøye verb riktig? Å bære er det virkelig ingen som kan bøye lenger. Jeg blir sprø av å lese og høre alle som skriver/sier bærte......

Anonymous poster hash: fdc4d...43b

Litt av en konklusjon. Noen bøyer et verb feil, og dermed er det slutt på å bøye noen verb riktig, i følge deg.

For øvrig kommer nok 'bærte' snart til å bli godkjent form. Språket er i utvikling.

Anonymous poster hash: 13870...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er slutt. Over og ut. Faktisk kommuniserer man nå kun ved å brøle og ved å hamre på sitt eget bryst tastaturet.

Rettet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

For øvrig kommer nok 'bærte' snart til å bli godkjent form. Språket er i utvikling.

Anonymous poster hash: 13870...c52

Jeg vil nå heller si at språket degenererer hvis slike ord skulle bli godtatt. Bærte, skjærte, skrivde, gidde (gav), lyvde, skyvde osv. osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...