Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjenner jeg stresser litt med vektoppgang i svangerskapet. Jeg hadde egentlig trodd at jeg klarte å tenke at jeg går opp det jeg går opp, så lenge jeg ikke spiser enormt mye mer eller veldig usunt. Men jeg syns ikke det er noe moro å se at vekta går opp stadig vekk heller. Var 1,5 kg over 25 i BMI da jeg ble gravid også, så jeg er litt usikker på hvor mye jeg egentlig "burde" legge på meg. Føler jeg hverken hører til å kategorien "normalvektig" eller "overvektig" i disse skjemaene... Her om dagen fikk jeg sjokk da jeg gikk på vekta og hadde gått opp nesten 7 kg allerede! :sjokk: Heldigvis var det nok noe vann eller noe, for nå er jeg nede på 5.5 igjen. Men babyen veier jo bare 400 gram foreløpig, så føler uansett det er mye. Er jo bare såvidt over halvveis. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :) Ser jeg er godt innafor der, men jeg la jo ikke på meg noe som helst de første mnd. Alt har kommet siden uke 14 eller noe, så hvis det holder seg sprenger jeg jo snart skalaen. ;)

Hadde besøk av svigers i går, og A tok frem posen med babytøy vi har kjøpt. Svigermor mente visst at vi allerede måtte ha kjøpt alt vi trengte, mens jeg fniste for meg selv og tenkte at det er lenge siden hun hadde baby. Vi har kjøpt noe sånt som 2 bodyer og en bukse i hver av de minste størrelsene (50-68), jeg vil jo anta at babyen hvertfall trenger noe å ha på seg mens vaskemaskina går. :fnise: Eneste jeg tenker vi ikke skal kjøpe stort mer i før fødsel er 50 i tilfelle vi får en stor baby. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så sliten! Har en viktig deadline på jobb snart og alt for mye å gjøre, og har jobbet litt både i går og på lørdag. I dag skulle jeg også jobbe, men nå har lufta gått fullstendig ut av meg. Har vært masse "drama" med svigerfamilien i helga, og selv om det ikke er noe store greier er det alltid vanskelig å være svigerdatter syns jeg. Jeg havner liksom midt oppi det hele, men klarer ikke få løst ting på den måten som hadde vært naturlig i min familie. Svigerinna mi har trøbbel med mammaen sin, og jeg mener det er hun som har rett i denne sammenhengen. Så da må jeg være støttende når hun kommer hit og tømmer hjertet sitt, men samtidig passe på hva jeg sier sånn at jeg ikke får det slengt imot meg på et senere tidspunkt. :sukk:

Skulle jobbe litt i dag også, men etter svigerinnebesøk i to og en halv time, kafe med venninne og en time jobb kjenner jeg at jeg rett og slett ikke orker. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi huff, høres ikke ut som om du har hatt en spesielt avslappende pinsehelg :sukk: Pass på at du ikke sliter deg ut fullstendig nå mens du er gravid, for da kan du jo risikere å gå på en smell og bli sykmeldt! Jeg tenker at det kanskje er lurt å prøve å kun prioritere det aller mest nødvendige nå, det er jo tungt for kroppen din å bygge et nytt menneske også :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir litt overtid denne uken pga prosjektet som skal være levert fra meg mandag morgen, og så skal jeg i tillegg jobbe overtid som "dørvakt" på en generalforsamling på lørdag. Det er eviglange møter, i fjor satt vi der i 11 timer, men jeg tjener 400 kr timen - det blir noen tusen til barneutstyr. :fnise: Og der har jeg mulighet til å legge meg nedpå mens møtet foregår hvis det trengs, siden jeg bare er nødvendig når det er pause og folk skal inn og ut av salen.

Men fra og med neste uke blir det rolig på jobb igjen, så det går nok bra. Ikke noe overtid, og i tillegg er det sommertid og 7 timers arbeidsdag. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Ipanema. Det er lov å si at man ikke orker å være med det eller det. Og husk at du må ta vare på deg selv og babyen!

Ang. Babytøy så er det veldig forskjellig. Noen babyer bruker str 50 i et par uker mens andre babyer går rett på str 56. Tenker vel at det er greit å ha litt i alle størrelser også kanskje et par bodyer i str 50. I verste fall kjøpe flere etter at babyen er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som MissStiles sier, det varierer med hvilken str man trenger. Lille er 5 uker i morgen og bruker fortsatt 50.. Så jeg ville nok kjøpt noe i 50 altså. Det kan jo selges/spares til neste om det ikke blir brukt nå uasett :)

Endret av kaospåtobein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg faktisk lillemor i magen forsøker å sparke seg ut! Masse, masse spark rett nedover, det har jeg aldri kjent sånn før. Ikke spesielt behagelig å sitte på kontorstolen, rett og slett. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe hun bare skal finne ut hvor det er enklest å komme seg ut ved en senere anledning. Greit å vite hvordan man skal posisjonere seg vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig hun ikke har tenkt å komme med beina først i alle fall. :ler:

Når det gjelder str 50 har vi nå to bodyer og en bukse i bomull. Tenkte å kjøpe et sett i ull, og et par pysjer sikkert. Og så får evt pappaen reise på butikken hvis vi ser det trengs og ikke kan brette litt på 56 uten at det blir ubehagelig. Kan jo hende noen andre kommer med noe i 50 også, selv om det ikke er den vanligste gavestørrelsen akkurat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestemt dere ang barnevogn? Eller fortsatt ikke sikker?

Fremdeles ikke helt sikre, har ikke sett på Emmaljunga enda. Men nå torsdag til lørdag er det 25% på Barnas Hus hvis man betaler med MasterCard fra Dnb, og søstra til A har sagt seg villig til å dra kortet sitt for oss hvis vi vil det. :fnise: Så vi får ta en skikkelig prat om det i kveld og se om vi bestemmer oss for å gå for Stokke Trailz. Slik jeg ser det er eneste grunnen til at vi evt skulle valgt en Emmaljunga istedenfor at de er noen få cm smalere, for bagene ser ut som om de veier akkurat like mye. Og så syns jeg Stokke er velig mye finere, selv om man ikke burde velge vogn ut fra det. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du får søstra til A til å dra kortet for dere. 25% er jo faktisk en del.. Penger spart kan man bruke på mat. Jeg tenker bare på mat for tiden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pfffft, klart det har noe å si at vogna er fin!! Jeg har Emmaljunga, og syns at den er knallfin :jepp: Syns du Stokke er finere, og de har samme bruksfunksjoner, så kjøper du jo Stokke :ler:

Må du ta det litt med ro også da, ikke slit deg helt ut. Det er lov å hvile av og til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og vi fikk en baby som svømte i 50 og måtte låne noe i 44 :fnise: Nå er vel ikke vi et eksempel til etterfølgelse, sånn settm men greit å ha noe i 50 iallefall :jepp:

Ellers er selvsagt utseende viktig på vogna, man skal jo bruke den mye og det er greit å se litt stilig ut på street'en og :nigo: Lykke til med valget iallefall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant faktisk en body på Lindex i går som var i størrelse 50/56. Den hadde to ulike kneppinger sånn at størrelsen kunne justeres litt :) Jeg forventer å få et stort barn, så det eneste jeg har i størrelse 50 er hentesettet :fnise: Jeg og mine søsken var 3900, 4300 og 4900 (!) da vi ble født :sjenert:

Har dere bestemt dere for barnevogn?

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Emmaljunga Super Nitro og er kjempefornøyd med den. Men jeg er lav og M er vel 180 (tror jeg) - ikke hørt han klage over vogna. Han var jo trossalt med og valgte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei'!

Har lest litt her inne og tenker det er på tide å gi meg til kjenne :blomst:

Venter selv førstefødte i slutten av August, er 28+0 uker på vei i dag. :)

Vi har bestemt oss for Emmaljunga Mondial Duo Combi, men har litt problemer med å få bestilt den, og jeg stresser litt med tiden. Har fått beskjed om at dersom de ikke har den på lager så tar det opptil 8 uker levering, i tillegg til at fabrikkene ser stengt for ferie i Juli..

Krysser fingrene for at vi får løst det i løpet av denne uken.

Og det at man synes vognen er fin er jo et veldig viktig krav, man skal jo tross alt suse rundt med den hver dag i flere år fremover! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...