Illy Skrevet 21. februar 2017 Forfatter #721 Skrevet 21. februar 2017 På 20.2.2017 den 7.06, LillyBe skrev: Nå er det vel ikke lenge til UL, og evnt sprøytestart?? Ja, nå nærmer det seg 😃Forhåpentligvis har sprayen virket som den skal, og da blir det sprøytestart i morra!
Illy Skrevet 21. februar 2017 Forfatter #722 Skrevet 21. februar 2017 Jeg har fridag og har nettopp røket på min andre kaffekopp. Noe av det beste jeg vet på sånne fridager midt i uka, er å sitte alene på kafé, lese avisa (eller KG) og se på folk. Jeg reiser gjerne til Oslo bare for det. I dag er jeg i en liten by, og jeg har nettopp lært at folk syns det er litt rart å gå på kafé alene her. Det får de bare synes, altså! Til helga er det jobb, og forhåpentligvis sprøyter. Jeg har fortalt hele greia til en kollega, og hun er snill og vil hjelpe meg å unngå å havne oppi noe midt i sprøytetida. Det hender at det oppstår dramatikk som man ikke bare kan gå i fra. Men da skal jeg være veldig uheldig også, satser på flaks og ei rolig helg😊
miore Skrevet 21. februar 2017 #723 Skrevet 21. februar 2017 Så spennende det blir å endelig komme i gang! Jeg synes det er veldig normalt å gå på kafé alene, for what it's worth Jeg har drakk den ene (store) daglige koppen med kaffe jeg tillater meg selv nå i rugetiden, og har sååå lyst på en til!
Illy Skrevet 21. februar 2017 Forfatter #724 Skrevet 21. februar 2017 Godt med litt støtte Jeg var ikke oppmerksom på at det var rart før kusina fortalte det ("hæ, alene på kafé, da kommer folk til å se rart på deg!") og nå syns jeg jammen at lunsjgjestene som kommer i flokker ser litt rart på meg. I morra blir det en kaffekopp på kafeen ved klinikken da, der kan man til og med ta nesesprayen sin åpenlyst uten at noen merker seg det!😊
LillyBe Skrevet 21. februar 2017 #725 Skrevet 21. februar 2017 Hihi, jeg elsker også å gå på cafe alene, herlig følelse, og en perfekt måte å NYTE fridagen på! Blir kjempe spennende i morgen, hvilken klinikk er du på igjen? Gleder meg til å henge på reisen din utover nå
Illy Skrevet 21. februar 2017 Forfatter #726 Skrevet 21. februar 2017 2 timer siden, LillyBe skrev: Hihi, jeg elsker også å gå på cafe alene, herlig følelse, og en perfekt måte å NYTE fridagen på! Blir kjempe spennende i morgen, hvilken klinikk er du på igjen? Gleder meg til å henge på reisen din utover nå Bra vi er flere! Jeg prøver å kutte ut koffein hjemme, men når jeg er på kafé klarer (og vil) jeg ikke det. Jeg er veldig spent! For "de fleste" skal det være greit å begynne på sprøyter nå, så jeg krysser fingrene for at jeg er ferdig nedregulert. Jeg holder til på samme klinikk som deg😊 Tror aldri jeg har skrevet det i min engen dagbok, i forsøk på å være mest mulig kryptisk og anonym
LillyBe Skrevet 21. februar 2017 #727 Skrevet 21. februar 2017 52 minutter siden, Illy skrev: Bra vi er flere! Jeg prøver å kutte ut koffein hjemme, men når jeg er på kafé klarer (og vil) jeg ikke det. Jeg er veldig spent! For "de fleste" skal det være greit å begynne på sprøyter nå, så jeg krysser fingrene for at jeg er ferdig nedregulert. Jeg holder til på samme klinikk som deg😊 Tror aldri jeg har skrevet det i min engen dagbok, i forsøk på å være mest mulig kryptisk og anonym Jeg bare MÅ ha kaffe, hehe...beste om morgenen men jeg prøver å lage den litt svak, og med h-melk i! Å begrenser til 2 kopper..,i sta hadde jeg så vondt i hodet at jeg bare MÅTTE ha en Pepsi Max også...blæh SÅ bra!!! Det er en knall klinikk. Jeg ble gravid på første ferskforsøk, krysser finga for at du følger i samme spor
Illy Skrevet 22. februar 2017 Forfatter #729 Skrevet 22. februar 2017 16 timer siden, LillyBe skrev: Jeg bare MÅ ha kaffe, hehe...beste om morgenen men jeg prøver å lage den litt svak, og med h-melk i! Å begrenser til 2 kopper..,i sta hadde jeg så vondt i hodet at jeg bare MÅTTE ha en Pepsi Max også...blæh SÅ bra!!! Det er en knall klinikk. Jeg ble gravid på første ferskforsøk, krysser finga for at du følger i samme spor Helt enig, kaffe om morgenen er best Kaffe på kafé om morgenen er fantastisk! Jeg fikk også kaffehodepine hvis jeg ikke fikk den daglige morgenkaffen. I det siste har jeg trappet så mye ned at jeg ikke drikker koffeinholdig kaffe hver dag (jeg har faktisk ganske god koffeinfri kapselkaffe hjemme. Det er helt sant, men jeg hadde ikke trodd på det selv tidligere). Tror ikke det er nødvendig, altså, det sunneste er nok å unne seg noe, bare ikke overdrive. Så godt å høre! Jeg har veldig godt inntrykk. Vi har vært der ei stund, og prøvd pergo og slikt først, og det føltes bra å bare fortsette på samme sted, selv om det koster
Illy Skrevet 22. februar 2017 Forfatter #730 Skrevet 22. februar 2017 13 timer siden, Snotra skrev: Lykke til med sprøytestart! Takk!
Illy Skrevet 22. februar 2017 Forfatter #731 Skrevet 22. februar 2017 Hurra, da er jeg ett steg videre! Sprøyter fra i morra Jeg er spent på om jeg får til dette, jeg er litt sløv om dagen (skylder på sprayen), og tror jeg nikket mer enn jeg forstod da sykepleieren på klinikken demonstrerte. Men det er ikke rakkettforskning heller da! Jeg har fått lettvinte sprøyter også, slipper å blande noe, som jeg har sett at andre må. Så er det om å gjøre at jeg klarer å snike meg unna og få satt dem. Første stikk blir på jobb, antagelig uten noen rundt som vet hva jeg driver med og kan støtte eller veilede meg. Det er kun én kollega som vet om prøvinga, og hun har blitt syk.
miore Skrevet 22. februar 2017 #732 Skrevet 22. februar 2017 Hurra for sprøytestart! Hvis du bruker puregon finnes det noen skikkelig corny offisielle youtube-videoer som viser hvordan du skal gjøre det Jeg frisket opp hukommelsen med dem før første forsøket i høst. Det er meget mulig at det finnes tilsvarende videoer for de andre typene medisiner også
Marimba Skrevet 22. februar 2017 #733 Skrevet 22. februar 2017 Å, så spennende med sprøytestart i morgen! Lykke til med stikking på jobb. Jeg tror det går veldig fint, selv om det kanskje føles litt rart i starten
Illy Skrevet 22. februar 2017 Forfatter #734 Skrevet 22. februar 2017 7 minutter siden, miore skrev: Hurra for sprøytestart! Hvis du bruker puregon finnes det noen skikkelig corny offisielle youtube-videoer som viser hvordan du skal gjøre det Jeg frisket opp hukommelsen med dem før første forsøket i høst. Det er meget mulig at det finnes tilsvarende videoer for de andre typene medisiner også Haha, ja det gjør det helt sikkert! Jeg skal bruke bemfola. Jeg begynner nesten å bli kjent med de forskjellige medisinnavnene nå, etter å ha lest om dette ei stund, men akkurat bemfola er det mer sjelden noen nevner. Jeg hadde håpet på gonal f, fordi det syns jeg høres litt kult ut (av en eller annen grunn...). Når det er sagt, vil jeg helst ha det som virker best på meg da. Jeg skal studere videoinstruksjoner i kveld! 7 minutter siden, Marimba skrev: Å, så spennende med sprøytestart i morgen! Lykke til med stikking på jobb. Jeg tror det går veldig fint, selv om det kanskje føles litt rart i starten Tusen takk! Det er sikkert den første sprøyta som er skumlest, og så blir man antageligvis rutinert etter hvert. Sprøytene skal ha lite bivirkninger også, så foreløpig er dette mest spennende.
LillyBe Skrevet 22. februar 2017 #735 Skrevet 22. februar 2017 Da er du flink, jeg er nok litt for koffeinavhengig, dessverre! Men drakk endel koffeinfri filterkaffe under forrige svangerskap og det funka jo bra sist jeg ble gravid takla jeg ikke tanken på kaffe engang...men det har gått fint med kaffe i dag, hehe! Ja, bra klinikk og dyktige folk, uten tvil!! Men det koster...men det er fantastisk å kunne være med å styre litt av prosessen selv å! F.eks slippe at ting styres kun ut fra ventelister osv... Hurra for sprøytestart jeg har inntrykk av at Bemfola blir mere og mere brukt nå?! Jeg brukte Menopur sist, så derfor det samme nå. Den må blandes ut osv, men har man gjort det en gang er det jo greit. Stikkingen blir du fort vandt med når er første UL?
LoveTrain Skrevet 24. februar 2017 #736 Skrevet 24. februar 2017 Lykke til med spøytestart i dag! Jeg brukte Bemfola sist, og den er easy-peasy Bare å stikke! Fikk ut 8 brukbare egg (12 totalt), så det var jo litt futt i sprøyten vil jeg påstå Nå var ikke kvaliteten på dem tipp topp, men det er vel derfor vi kjører lang protokoll? Har max tro på at du får en god fangst Når blir det UL? Har du hatt særlig bivirkninger av sprayen enda? Jeg føler jeg slipper så billig unna. Og hvordan skal du spraye videre? Kan jeg spørre hva du gjør på klinikken disse gangene? Var det bare sprøytedemo? Jeg har ikke time før ultralyd etter en uke med sprøyter, og da har jeg ikke vært der siden forrige innsett! Syns det er litt dårlig valuta for pengene.
Illy Skrevet 24. februar 2017 Forfatter #738 Skrevet 24. februar 2017 På 22.2.2017 den 11.08, LillyBe skrev: Da er du flink, jeg er nok litt for koffeinavhengig, dessverre! Men drakk endel koffeinfri filterkaffe under forrige svangerskap og det funka jo bra sist jeg ble gravid takla jeg ikke tanken på kaffe engang...men det har gått fint med kaffe i dag, hehe! Ja, bra klinikk og dyktige folk, uten tvil!! Men det koster...men det er fantastisk å kunne være med å styre litt av prosessen selv å! F.eks slippe at ting styres kun ut fra ventelister osv... Hurra for sprøytestart jeg har inntrykk av at Bemfola blir mere og mere brukt nå?! Jeg brukte Menopur sist, så derfor det samme nå. Den må blandes ut osv, men har man gjort det en gang er det jo greit. Stikkingen blir du fort vandt med når er første UL? Åh, jeg håper jeg får sånn aversjon mot kaffe om jeg blir gravid, det hadde vært litt til hjelp. Jeg syns det er verdt pengene, og det blir helt klart verdt det om man lykkes! De klarer alltid å få presset inn en time akkurat når det passer for meg, uten at jeg får følelsen av at de har det travelt Bemfola er nesten det samme som Gonal F (jada, jeg har googlet litt for mye). Veldig fint for meg å få en nesten idiotsikker sprøyte, det trenger jeg! Første UL er 03.03, nøyaktig ei uke til nå. 6 timer siden, LoveTrain skrev: Lykke til med spøytestart i dag! Jeg brukte Bemfola sist, og den er easy-peasy Bare å stikke! Fikk ut 8 brukbare egg (12 totalt), så det var jo litt futt i sprøyten vil jeg påstå Nå var ikke kvaliteten på dem tipp topp, men det er vel derfor vi kjører lang protokoll? Har max tro på at du får en god fangst Når blir det UL? Har du hatt særlig bivirkninger av sprayen enda? Jeg føler jeg slipper så billig unna. Og hvordan skal du spraye videre? Kan jeg spørre hva du gjør på klinikken disse gangene? Var det bare sprøytedemo? Jeg har ikke time før ultralyd etter en uke med sprøyter, og da har jeg ikke vært der siden forrige innsett! Syns det er litt dårlig valuta for pengene. Tusen takk! Godt å høre at sprøytene kan være så effektive, det er tross alt det viktigste. Forhåpentlig blir det ekstra bra etter all denne nesesprayen først. UL er neste fredag. Håper det er noen egg der da! Jeg har fått litt mer bivirkninger nå de aller siste dagene. Nesten konstant hodepine som varierer i styrke, og som paracett ikke tar helt knekken på, kviser (ser ut som da jeg var 14...) og noen blødninger (er ferdig med mensen for ei stund siden). Alt dette skal forhåpentligvis gå bort nå som jeg er i gang med stikkingen, og det ble ikke plagsomt før i forigårs. Den siste gangen på klinikken nå sjekket legen med UL at jeg var ferdig nedregulert (så på slimhinne og eggstokker). Og så fikk jeg sprøytedemo og vi skrev under kontrakt og samtykke. Jeg har lest at det er flere som ikke har UL i sprayperioden. Jeg tror kanskje det skyldes at jeg gikk minimumstid på spray. Da var det en viss fare for at jeg ikke var klar for sprøytene enda. Jeg tror også at tid på spray handler litt om organisering, og at de unngår uttak i helg. Jeg hadde flaks slik at det passet akkurat med syklusen min og timing av uttak med nedregulering i 14 dager. Hvis du sprayer lenger enn det, er de kanskje rimelig sikre på at du trygt kan begynne å stikke på den datoen du har fått? Jeg må jo si at det er ganske tilfredsstillende å bli kalt inn på kontroll, det føles som det skjer mer da.
Illy Skrevet 24. februar 2017 Forfatter #739 Skrevet 24. februar 2017 6 timer siden, sandnezz skrev: Hvordan går det? Det går bra, takk for at du spør Jeg klarte å sette den første sprøyta, og må innrømme at det ikke var så vanskelig. Så nå er det å vente, leve sunt og tenke på andre ting (prøve hvertfall) fram til neste fredag. Jeg håper nesten på litt nye symptomer, bare som et bevis på at det skjer noe!
LillyBe Skrevet 24. februar 2017 #740 Skrevet 24. februar 2017 Herlig altså, nå er du virkelig i gang Blir utrolig spennende med UL neste fredag. Kan jo være at du begynner å kjenne litt murringer etterhvert, jeg ble glad når jeg kjente litt, hehe! Men det kan nok skje mye utenat man merker så mye også Ja, det er jo en helt annen fleksibilitet privat, veldig deilig! Så nå må vi bare krysse finga for at de klarer å gjøre oss gravide fort Averasjon mot kaffe ja, faktisk utrolig greit! Jeg skal nok ta meg litt ekstra kaffe i helga, hehe! Kaffe og vin, må nyte det mens man kan God helg, håper du klarer å tenke på litt annet enn sprøyter og egg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå