Gå til innhold

Illy venter på bolla

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har mistet all konsentrasjon :bond: Nå burde jeg egentlig holde på med skolearbeid (virkelig!), eller i det minste husarbeid. Men det er jo ikke det jeg gjør. Jeg er skippertaksmenneske til vanlig også, men akkurat nå er det litt vel ekstremt. Jeg vet jo at februar/mars kommer til å bli slitsom, med mye greier på jobb, og ikke minst IVF-forsøk 1 :mynona:Og vel, jeg har ikke åpnet ei bok enda i år, så jeg har en alt for stor stabel med skolegreier som venter på meg også. Egentlig så har jeg valgt utdanningen selv, fordi jeg hadde lyst. Jeg betaler masse for den og, for å slippe å binde meg til arbeidsplassen min (de kan spandere, men da er man stuck der noen år etterpå). Men det kjennes ut som at alt engasjementet mitt har blitt oppslukt av prosjekt babymaking.

De siste dagene har jeg brukt på å sove, passe baby, google ting som handler om IVF og laget god mat sammen med samboeren. Veldig hyggelig, og jeg trengte visst den søvnen :) Men nå har jeg et par fridager igjen før arbeidslanghelg, og de må jeg klare å bruke fornuftig. Jeg kommer ikke til å klare et av de vanlige jobb- og skole skippertakene mine senere i vår, uten store mengder koffein. Og det får jeg ikke! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff. Jeg kan virkelig være mester i å utsette innimellom, og da er det så vanskelig å starte... 

Så et bilde på Google en gang av en som hadde stappet Sjokoladeplater mellom sidene i boka si, sånn at når han hadde lest ut et kapittel lå det en belønningssjokolade og ventet. Vet ikke om sånt funker på deg, fort gjort å gå på en smell og spise all sjokoladen for tidlig :P

Nå fikk jeg lyst på sjokolade...

Skrevet
På 30.1.2017 den 17.07, Marimba skrev:

Uff. Jeg kan virkelig være mester i å utsette innimellom, og da er det så vanskelig å starte... 

Så et bilde på Google en gang av en som hadde stappet Sjokoladeplater mellom sidene i boka si, sånn at når han hadde lest ut et kapittel lå det en belønningssjokolade og ventet. Vet ikke om sånt funker på deg, fort gjort å gå på en smell og spise all sjokoladen for tidlig :P

Nå fikk jeg lyst på sjokolade...

Nå var jeg skikkelig treig til å svare her, det var ikke meninga! Utsetting er veldig enkelt, og skaper mye stress når tidsfristen nærmer seg. Hver gang! Jeg tror belønningssjokolade funker utmerket på meg, jeg er generelt veldig lettmedgjørlig hvis jeg får belønning (og glad i sjokolade!). Håper du lot deg friste, og fant fram litt sjokolade, og koste deg med den :biggrin:

Skrevet

Her er det ikke noe nytt enda, annet en nye nivåer av utålmodighet, kanskje :PDet har vært mye jobb og mye skole, og det er jo egentlig en fordel å være travelt opptatt. For tida tenker jeg mye på å bytte jobb. Det er en del ting som ikke fungerer noe særlig på arbeidsplassen, og litt dårlig stemning i arbeidsmiljøet. Men mest handler det om at jeg har en ganske krevende jobb psykisk sett. Den har vært givende og gøy i noen år, men nå begynner jeg å bli sliten. Og så hadde jeg jo egentlig tenkt at jeg skulle være i permisjon, eller at det i det minste nærmet seg innen nå. Det er jo ikke et sjakktrekk å bytte jobb mens man prøver. Men det er ikke noe særlig å være i en jobb som man gleder seg til å si opp heller.

Men nå skjer det endelig snart noe her da. Jeg skal få alt av medisiner til uka, og starte på ordentlig neste helg :)  Spennende og skummelt! Det blir en ordentlig nedtur om forsøket blir negativt. Og samtidig er det nokså sannsynlig, uten at det er verdens undergang, sånn egentlig (men det kommer nok til å kjennes sånn). Denne første gangen har jeg bestemt meg for å få lov å være positiv og ha trua, samtidig som jeg fyller opp lagrene med håndlaget sjokolade og årgangsvin (eller noe sånt). Det er nesten så vi må bestille et spa-opphold til testdagen. Et hotellopphold i Oslo kanskje?

Skrevet

Endelig i gang! :yvonne: Jeg fikk starte på spray litt tidligere enn jeg trodde, og hvis alt faktisk går etter planen, blir det uttak/innsett andre uka i mars. Foreløpig er det bare fint å gjøre noe aktivt. Jeg har riktignok en anelse om at jeg kommer til å bli ganske lei av  sprayen etter hvert. Den ser lite påfallende ut, og sprayinga går fort, så dette skal i hvert fall la seg gjøre uten å bli avslørt :)  Ingen bivirkninger enda heller. Det er kanskje ikke så rart at de ikke har kommet etter én dag da, men jeg velger å ta det som et godt tegn (jeg er litt nervøs med tanke på de bivirkningene, og særlig for å ha dem i arbeidstida).

Skrevet

Hurra for å være i gang! Alltid deilig å komme i gang tidligere enn man har regnet med. Det er jo ikke alle som får bivirkninger på sprayen, og hvis man får det så pleier de å forsvinne igjen når man begynner på sprøyter - så du blir forhåpentligvis ikke så voldsomt plaget :)

Skrevet

Yay! Da er du faktisk i gang "på ordentlig". Dette blir spennende å følge med på altså. Jeg krysser alt jeg har for at du skal bli så lite plaget av bivirkninger som mulig. :nordvesta:

Skrevet
10 timer siden, miore skrev:

Hurra for å være i gang! Alltid deilig å komme i gang tidligere enn man har regnet med. Det er jo ikke alle som får bivirkninger på sprayen, og hvis man får det så pleier de å forsvinne igjen når man begynner på sprøyter - så du blir forhåpentligvis ikke så voldsomt plaget :)

Ja, hver eneste dag med venting man slipper unna er verdifull! Det kan godt hende jeg er en av de heldige, jeg har ikke hatt noe særlig bivikninger av pergotime, og merker ikke annet enn trøtthet av progesterontilskudd. Men jeg har aldri hatt det så bra som etter at jeg kuttet p-piller, så de påvirket meg en del. Jeg frykter særlig hodepine/migrene og humørsvingninger. Det kan bli hardt kombinert med skiftarbeid, der jeg må prestere i flere døgn uten mulighet til å gå hjem for å sove eller grine eller hva enn bivirkningene kan få meg til å føle for. Men det er uansett verd det! :)

Skrevet
2 timer siden, Snotra skrev:

Yay! Da er du faktisk i gang "på ordentlig". Dette blir spennende å følge med på altså. Jeg krysser alt jeg har for at du skal bli så lite plaget av bivirkninger som mulig. :nordvesta:

Tusen takk! :biggrin: Om ca én måned vet vi litt mer om hvordan dette går. Og rundt to uker etter det igjen, et endelig svar for denne runden. Det blir nervepirrende, men kjennes veldig riktig. Nå kjennes det, for første gang på lenge, ut som vi har en god sjanse :)

Skrevet

Hurra for første (og siste) forsøk!:nordvesta: må være deilig å komme i gang nå:) vet du hvorfor du skulle starte tidligere enn planlagt? 

Skrevet (endret)

Takk! Veldig deilig :) Nærmer seg ditt første (og siste) forsøk med lang protokoll også nå. Etter tre dager på spray, kjenner jeg fortsatt ikke noe spesielt. Foreløpig er eneste ulempe jeg ser med denne protokollen at det er en ekstra tålmodighetsprøve. Jeg tror jeg kom i gang tidligere fordi jeg har litt kort syklus. De datoene jeg hadde fra før, var antagelig regnet ut i fra en vanlig 28-dagers syklus, og litt til. Da jeg var hos legen sist, var jeg kommet så lant ut i lutealfasen at det var bare å starte opp :)

Edit: mente å sitere @LoveTrain :)

Endret av Illy
Skrevet

Hvordan går det, Illy? Hvor lenge skal du gå på nesespray egentlig? Jeg har jo ikke satt meg skikkelig inn i IVF-prosessen enda... Krysser fingrene for at bivirkningene holder seg borte! :) 

Skrevet
På 14.2.2017 den 11.42, Snotra skrev:

Hvordan går det, Illy? Hvor lenge skal du gå på nesespray egentlig? Jeg har jo ikke satt meg skikkelig inn i IVF-prosessen enda... Krysser fingrene for at bivirkningene holder seg borte! :) 

Hei :) Det går bra her, og er ikke så mye som skjer enda. Jeg fikk mensen i dag, helt etter boka. Jeg må innrømme at jeg hadde et lite håp om at den skulle holde seg unna. Men det ville vel heller betydd forsinkelser i forsøket enn en sjanse for positiv test. 

Det går ganske greit å spraye. Fort gjort å rote, for jeg har et regime på fire ganger i døgnet og faste klokkeslett. På mandag skjedde det jeg har fryktet, kl. 12-sprayen havnet midt i et møte. Jeg løste det med å drikke det ene vannglasset etter det andre, slik at jeg faktisk måtte voldsomt på do kl. 11.57 (er veldig dårlig på å lyve). Jeg er heldig og har lite bivirkninger. Er bare litt surrete og har hatt svak hodepine de siste dagene. Jeg har tatt bussen i feil retning, og glemmer ting over alt, greit å kunne skylde på sprayen da :) Jeg skal spraye i ei uke til, så skal jeg på UL, og hvis jeg er helt nedregulert og tom for hormoner da, får jeg begynne på sprøyter. Jeg skal spraye videre i sprøytetida også, men med lavere dose. Sprayen nedregulerer først hormonnivået i kroppen, og så hindrer den at eggene løsner og stikker av før uttak.

Skrevet

Hei, bare innom og legger igjen en hilsen i boka di :goodbye:

Blir spennende med sprøytestart snart, er det første forsøk? 

Skrevet

Ønsker deg masse, masse, masse lykke til! 

Skrevet

Nå har jeg lest igjennom hele dagboka di, veldig spennende lesing dette! Ønsker deg alt godt, og måtte ønske om en liten spire gå i oppfyllelse :rolleyes: Jeg har trua :hjerte:

Skrevet
21 timer siden, QBee skrev:

Hei, bare innom og legger igjen en hilsen i boka di :goodbye:

Blir spennende med sprøytestart snart, er det første forsøk? 

Hei, så koselig! :) Det er første forsøk, ja, så vi er veldig spente, og vet vel ikke helt hva vi går til. Jeg har fått med meg at tida fra sprøytestart og fram til test er uungåelig nervepirrende. Men jeg jeg gleder meg til at det skjer noe mer, ikke bare venting og stadige negative tester. Det står respekt av å holde ut å vente så lenge som dere måtte siste gang. Så godt å se at det kan være en premie i enden :)

20 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Ønsker deg masse, masse, masse lykke til! 

Mange tusen takk for det!! :blomst:

8 timer siden, sandnezz skrev:

Nå har jeg lest igjennom hele dagboka di, veldig spennende lesing dette! Ønsker deg alt godt, og måtte ønske om en liten spire gå i oppfyllelse :rolleyes: Jeg har trua :hjerte:

Åj, den har jo blitt mye lengre enn jeg tenkte, så må ha vært mye lesing. Så koselig! :) Takk for gode ønsker og for at du har trua :hjerte:

Skrevet
12 timer siden, Illy skrev:

Hei, så koselig! :) Det er første forsøk, ja, så vi er veldig spente, og vet vel ikke helt hva vi går til. Jeg har fått med meg at tida fra sprøytestart og fram til test er uungåelig nervepirrende. Men jeg jeg gleder meg til at det skjer noe mer, ikke bare venting og stadige negative tester. Det står respekt av å holde ut å vente så lenge som dere måtte siste gang. Så godt å se at det kan være en premie i enden :)

Mange tusen takk for det!! :blomst:

Åj, den har jo blitt mye lengre enn jeg tenkte, så må ha vært mye lesing. Så koselig! :) Takk for gode ønsker og for at du har trua :hjerte:

Satser på at samme premien er rett rundt hjørnet for deg også :) jeg synes det første forsøket var mest spennende, vi hadde fortsatt et hav av tid og kjente ikke så mye på det samme presset som denne siste gangen. Men mange syns det er tøft uansett, vi er jo ikke like. Håper kroppen din responderer helt etter boka og at du slipper unna de verste bivirkningene!

Skrevet
3 timer siden, QBee skrev:

Satser på at samme premien er rett rundt hjørnet for deg også :) jeg synes det første forsøket var mest spennende, vi hadde fortsatt et hav av tid og kjente ikke så mye på det samme presset som denne siste gangen. Men mange syns det er tøft uansett, vi er jo ikke like. Håper kroppen din responderer helt etter boka og at du slipper unna de verste bivirkningene!

Takk for det! :) Jeg syns IVF-prosessen er både interessant og spennende. Samtidig er jeg litt redd også, siden dette er siste utvei. Virker ikke IVF heller, blir det ikke noe barn, liksom. Det blir en stor sorg i så fall, men sjansene er i hvert fall gode nå. Jeg kommer nok til å slappe mer av hvis vi får ut en ok mengde egg hvorav noen blir befrukta og deler seg fint, også om det ikke fester seg på første forsøk.

Skrevet

Nå er det vel ikke lenge til UL, og evnt sprøytestart?? :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...