Gå til innhold

Prøverør 2016

FlyBabe

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Nique skrev:

Usikker på bemfola, men Progynova er tabletter jeg skal bruke når jeg skal igang med fryseforsøk nå. Mener det er østrogen. 

Åja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, FlyBabe skrev:

Hvordan går det med dere?

Her går det greit. Synes sprøytene gjør så vondt denne gangen, skikkelig vondt når jeg stikker og i ca 5 minutter etterpå :/ Men skal jo på kontroll på fredag så det er ikke mange dagene igjen så jeg må bare holde ut :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, sastras skrev:

Her går det greit. Synes sprøytene gjør så vondt denne gangen, skikkelig vondt når jeg stikker og i ca 5 minutter etterpå :/ Men skal jo på kontroll på fredag så det er ikke mange dagene igjen så jeg må bare holde ut :-) 

Lykke til. Jeg har gått på synarela i 3 uker. Skal på rikshospitalet på torsdag. Så får se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Ayesh skrev:

Lykke til. Jeg har gått på synarela i 3 uker. Skal på rikshospitalet på torsdag. Så får se hvordan det går.

Lykketil til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Her vil jeg også bli med :-) 

Venter på mens ( skal komme i dag)  for å få startet på Bemfola og Orgalutran. Spennende tider :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎24‎.‎01‎.‎2016 at 13.12, stefanie skrev:
Den ‎24‎.‎01‎.‎2016 at 13.12, stefanie skrev:

Det kommer nok helt an på hva prøvene viser. Hos oss fant de ingen sædceller og vi måtte vente i 3 mnd på en testikkelbiopsi etter samtalen. Den dagen fant de faktisk levende i vanlig prøve og vi ble godkjent for icsi. Da gikk d bare 1 mnd (til neste syklus) så var vi i gang 😊 

Den ‎24‎.‎01‎.‎2016 at 18.35, FlyBabe skrev:

Her vet vi at mannen har sædceller, men det er mindre enn det skal være. Det er nok ICSI vi skal ha.

Det er "kjekt" å høre om andre som skal ha ICSI. Ønsker dere lykke til! Her var mannens prøve på tirsdag (uttaksdagen) som forventet for ham, dvs. sterkt redusert, men med levende (forhåpentligvis friske) sædceller. For ett år siden ble forsøket vårt avbrutt fordi de ikke fant noen sædceller overhodet. Det er skjøre saker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ‎26‎.‎01‎.‎2016 at 13.46, Ayesh skrev:

Hei harlekin hvordan gikk det ??

Jeg kan endelig oppdatere. Forsøket gikk greit, de fikk ut 16 egg. Av disse kunne de bruke 10 (resten av umodne eller ikke egnet), og av disse ble 4 befruktet. Jeg er nå ruger på et fint firedelt egg, og i tillegg fikk vi faktisk 3 på frys! Det har aldri skjedd før, så jeg er godt fornøyd med resultatet.

Hvordan går det med deg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Tuesday, January 26, 2016 at 22.09, sastras skrev:
47 minutter siden, Harlekin skrev:

Jeg kan endelig oppdatere. Forsøket gikk greit, de fikk ut 16 egg. Av disse kunne de bruke 10 (resten av umodne eller ikke egnet), og av disse ble 4 befruktet. Jeg er nå ruger på et fint firedelt egg, og i tillegg fikk vi faktisk 3 på frys! Det har aldri skjedd før, så jeg er godt fornøyd med resultatet.

Hvordan går det med deg?

Wowwww så fint at det gikk bra og at du er fornøyd :-) håper virkelig at du er gravid. Når skal du teste?

Jeg var også på rikshospitalet i dag. Legen sjekket meg. Jeg var nedregulert, og hadde tynn slimhinne. Så kunne starte med sprøyter i dag. En sykepleier viste hvordan man bruker sprøyter. Neste torsdag tar jeg blodprøver og fikk my time samme dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Harlekin skrev:

Det er jo et kjempeflott resultat! Krysser fingrene for at det er gullegget du ruger på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Harlekin skrev:

Hvordan går det med deg?

Så flott resultat!

Lykke til i rugetiden, sender litt babystøv :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ayesh skrev:

4 timer siden, Sisti skrev:

Det er jo et kjempeflott resultat! Krysser fingrene for at det er gullegget du ruger på! 

3 timer siden, sastras skrev:

Så flott resultat!

Lykke til i rugetiden, sender litt babystøv :strix:

Tusen takk, alle tre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott resultat Harlekin😊 

Her var det testdag i dag, 14 dager etter innsett. Testen var svak positiv. Men jeg begynte å spotte på mandag og fikk mensen i går.. Så dette er vel det som kalles kjemisk? 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, stefanie! Jeg tror egentlig at den streken er for sterk til å kalles kjemisk. Mener de skal knapt være synlige? Det kan jo være en tidlig SA, men det finnes jo også mange som får en menslignende blødning og likevel er gravide. Krysser fingrene for deg! Ta en ny test om noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Harlekin skrev:

Oj, stefanie! Jeg tror egentlig at den streken er for sterk til å kalles kjemisk. Mener de skal knapt være synlige? Det kan jo være en tidlig SA, men det finnes jo også mange som får en menslignende blødning og likevel er gravide. Krysser fingrene for deg! Ta en ny test om noen dager.

Ja, jeg vet ikke, er vanskelig dette. Håpte jeg skulle få et endelig svar i dag, men ble bare forvirret. Spotting og mensen har komt helt som normalt da. Nesten så jeg angrer jeg ikke testa tidligere slik jeg hadde sett om streken ble svakere av mensen. Men får vel bare smøre meg med mer tålmodighet og teste igjen om noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, stefanie skrev:

Ja, jeg vet ikke, er vanskelig dette. Håpte jeg skulle få et endelig svar i dag, men ble bare forvirret. Spotting og mensen har komt helt som normalt da. Nesten så jeg angrer jeg ikke testa tidligere slik jeg hadde sett om streken ble svakere av mensen. Men får vel bare smøre meg med mer tålmodighet og teste igjen om noen dager.

Ohhhh håper du er gravid. Hadde dere ivf eller icsi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ayesh skrev:

Ohhhh håper du er gravid. Hadde dere ivf eller icsi?

Vi hadde icsi😊 Her har mannen veldig nedsatt sædkvalitet (få svømmere og enda færre levende), måtte levere to prøver for å få nok til å befrukte 8 egg. Men slapp tesa, til mannens store lettelse 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så lenge SA skjer før man er 5+0 kalles det kjemisk. Så man kan fint få sterk positiv og likevel ha kjemisk. Kjemisk er egentlig det samme som en tidlig SA. 

Er du sikker på at det var mensen du fikk,? @stefanie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sisti skrev:

Så lenge SA skjer før man er 5+0 kalles det kjemisk. Så man kan fint få sterk positiv og likevel ha kjemisk. Kjemisk er egentlig det samme som en tidlig SA. 

Er du sikker på at det var mensen du fikk,? @stefanie

Ja, virker som normal mensen, eneste utenfor normalen er at puppene ikke finnes ømme, jeg pleier å ha kjempevondt rett før mens. Nå pleier jeg å spotte noen dager og blø litt friskt i 1-2 dager, spotte et par dager, så ferdig til vanlig.. Så er ikke så mye blod, men det er jo normalt med lite for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, stefanie skrev:

Ja, virker som normal mensen, eneste utenfor normalen er at puppene ikke finnes ømme, jeg pleier å ha kjempevondt rett før mens. Nå pleier jeg å spotte noen dager og blø litt friskt i 1-2 dager, spotte et par dager, så ferdig til vanlig.. Så er ikke så mye blod, men det er jo normalt med lite for meg.

Kjedelig om det har endt i en tidlig SA da, men enig i at det fortsatt er litt håp! Uansett er det jo et godt tegn at egget har vært godt nok til å feste seg lenge nok til en såpass positiv test! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sisti skrev:

Kjedelig om det har endt i en tidlig SA da, men enig i at det fortsatt er litt håp! Uansett er det jo et godt tegn at egget har vært godt nok til å feste seg lenge nok til en såpass positiv test! 

Ja, har et bittelite håp enda 😊 Er uansett morsomt å ha sett min første positive test noensinne, og vi har prøvd i noen år! 👍😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...