Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Jeg er snart 28 år gammel. Vært prøver i 3 år. Aldri vært gravid. Alt er normalt hos meg og mannen min. Bortsett fra at jeg  har høy fsh. Har stått i ivf kø i ca ett år. Endelig vårt tur nå. Begynte på nesespray 7 janauar. Skal til kontroll neste torsdag. Så begynner sikkert på sprøyter etter det

Endret av Ayesh
glemte noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liten oppdatering her. Har kommet til rugedag 7, og har absolutt ingen symptomer på noe som helst. På innsettdagen var det 3 befruktede egg som ble dyrket videre til evt. frys, men ingen overlevde til dag 5, så ingen på frys. Så nå ligger alt håp på egget som ble satt inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering fra meg også: Jeg har vært på 2. UL, alt vel så langt og det blir egguttak på tirsdag.

Krysser fingrene for deg, stefanie!

Velkommen og lykke til, Ayesh!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Harlekin skrev:

Liten oppdatering fra meg også: Jeg har vært på 2. UL, alt vel så langt og det blir egguttak på tirsdag.

Krysser fingrene for deg, stefanie!

Velkommen og lykke til, Ayesh!

 

Takk...

Egguttak på tirsdag? Bare 4 dager igjen? Krysser fingrene mine for deg. Det skal gå kjempe bra. Ønsker deg lykke til Harlekin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering fra meg også :) Jeg ble ruger til et fryseegg tidligere i uken. Endte opp med at alle tre eggene vi hadde måtte opp av fryseren. Siste sjangse i det offentlige for vår del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kommet så langt som mange av dere, men de små stegene er store for min del. Jeg skal endelig inn på sykehuset og ta de siste prøvene på mandag, og når svaret kommer om 4-6 uker blir det samtale på St. Olavs.

 

 

Jeg har ingen barn fra før av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, FlyBabe skrev:

Jeg har ikke kommet så langt som mange av dere, men de små stegene er store for min del. Jeg skal endelig inn på sykehuset og ta de siste prøvene på mandag, og når svaret kommer om 4-6 uker blir det samtale på St. Olavs.

 

 

Jeg har ingen barn fra før av...

Da håper jeg dere kommer raskt i gang etter samtalen 😊 Vi er på første forsøket vårt, heller ingen barn , tilhører også St.Olavs, gikk veldig raskt når alle prøver var tatt for der er ingen kø akkurat nå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.1.2016 at 1.02, stefanie skrev:

Da håper jeg dere kommer raskt i gang etter samtalen 😊 Vi er på første forsøket vårt, heller ingen barn , tilhører også St.Olavs, gikk veldig raskt når alle prøver var tatt for der er ingen kø akkurat nå 😊

 

Fint! Jeg håper også vi kommer raskt i gang. Men det tar vel 4-6 uker å få svar på kromosomprøvene, så jeg må vel belage meg på enda mer venting.

 

Hvordan er det etter at man har vært til samtale? Hvor fort KAN det gå? Må man vente på neste syklus før man kan ta medisinene? Ah, det er så mye jeg lurer på... tenker veldig mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FlyBabe skrev:

 

Fint! Jeg håper også vi kommer raskt i gang. Men det tar vel 4-6 uker å få svar på kromosomprøvene, så jeg må vel belage meg på enda mer venting.

 

Hvordan er det etter at man har vært til samtale? Hvor fort KAN det gå? Må man vente på neste syklus før man kan ta medisinene? Ah, det er så mye jeg lurer på... tenker veldig mye...

Det kommer nok helt an på hva prøvene viser. Hos oss fant de ingen sædceller og vi måtte vente i 3 mnd på en testikkelbiopsi etter samtalen. Den dagen fant de faktisk levende i vanlig prøve og vi ble godkjent for icsi. Da gikk d bare 1 mnd (til neste syklus) så var vi i gang 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vet vi at mannen har sædceller, men det er mindre enn det skal være. Det er nok ICSI vi skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Eg er 39 år gammal. Har to jenter frå før, og eg og mannen min prøver no på nr. 3, som eg håpar eg rekker å få før det er for seint!

Me hadde vårt første ferskforsøk i oktober, og eit fryseforsøk i desember i fjor. Begge forsøka enda med negativt resultat. :( No skal me i gang med nytt ferskforsøk i midten av februar. Me får ikkje offentlige forsøk, sidan me har to barn saman frå før, så me brukar privat klinikk. Tilhøyrer Klinikk Hausken. 

Lykke til alle saman! :klem: Håpar me alle får oppleva å bli gravide i løpet av 2016! :hjerte:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mirabella76 skrev:

Hei! Eg er 39 år gammal. Har to jenter frå før, og eg og mannen min prøver no på nr. 3, som eg håpar eg rekker å få før det er for seint!

Me hadde vårt første ferskforsøk i oktober, og eit fryseforsøk i desember i fjor. Begge forsøka enda med negativt resultat. :( No skal me i gang med nytt ferskforsøk i midten av februar. Me får ikkje offentlige forsøk, sidan me har to barn saman frå før, så me brukar privat klinikk. Tilhøyrer Klinikk Hausken. 

Lykke til alle saman! :klem: Håpar me alle får oppleva å bli gravide i løpet av 2016! :hjerte:

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere?

 

 

Vi var inne til siste blodprøve (håper jeg) før samtale i dag. Da venter vi bare på innkalling. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. 

Vi har nå blitt henvist til IVF og det er mannens prøver som gjenstår før samtale. Jeg er syk, og grunnen til henvisningen, så jeg håper at han er frisk og fin. 

Jeg har mange spørsmål og tanker om denne prosessen, men først lurer på hva jeg kan forvente meg på den samtalen? Er det noen her som kan gi meg en pekepinn? Vi tilhører Haukeland sykehus.

Jeg håper på litt fortgang, men er klar over at det pr nå er 1 års ventetid fra samtale til det skjer noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Thursday, January 21, 2016 at 19.21, Harlekin skrev:
Den Thursday, January 21, 2016 at 19.21, Harlekin skrev:

Liten oppdatering fra meg også: Jeg har vært på 2. UL, alt vel så langt og det blir egguttak på tirsdag.

Krysser fingrene for deg, stefanie!

Velkommen og lykke til, Ayesh!

 

Hei Harlekin. Hvordan gikk det med egguttaket i dag....???? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, Ayesh skrev:

 

 

Den Thursday, January 21, 2016 at 19.21, Harlekin skrev:

Liten oppdatering fra meg også: Jeg har vært på 2. UL, alt vel så langt og det blir egguttak på tirsdag.

Krysser fingrene for deg, stefanie!

Velkommen og lykke til, Ayesh!

 

Hei harlekin hvordan gikk det ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg:-) jeg 25 og mannen 29 vært prøver i ca 3 år. Ingenting som feiler oss det vil bra ikke skje naturlig så legene ville at vi skal prøve ivf. Ble gravid i 2014, men hadde SA i uke 6. Etter det så har jeg ikke blitt det igjen. 

Var hos gynekolog i april og fikk time til samtale i Haugesund. Var der 21.1 :-) heldigvis mange avbestillinger i februar så jeg begynner på kort protokoll denne menstrasjonen som kommer.

Jeg skal begynne på Bemfola! Håper å være ferdig slutten av februar, gru gleder meg og håper det går våres vei :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Nique skrev:

Går og venter på TR med spenning så jeg kan begynne med progynova. Har hatt murringer i 2 dager nå.

Hva er progynova?

Og hva er Bemfola?

 

Jeg kan ikke sånt, jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FlyBabe skrev:

Hva er progynova?

Og hva er Bemfola?

 

Jeg kan ikke sånt, jeg..

Usikker på bemfola, men Progynova er tabletter jeg skal bruke når jeg skal igang med fryseforsøk nå. Mener det er østrogen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...