Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

5 timer siden, sastras skrev:

Så bra 😊 

 

Hvordan gikk det idag @Ayesh

Hei sastras takk for at du spør men gikk ikke så bra. Legen sa at det er kun en eggpose han kan se. Og slimhinnen var bare 2 mm. Så han har økt dosen fra 150ie til 450ie. Jeg skal gå på 450 ie frem til til onsdag. Ny kontroll 10.feb

 Jeg gråt en del idag. Ble skuffet. Er ikke 450 ie altfor høy dose? Er ikke det bare de som er over 40 går med så høye doser??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Ayesh skrev:

Hei sastras takk for at du spør men gikk ikke så bra. Legen sa at det er kun en eggpose han kan se. Og slimhinnen var bare 2 mm. Så han har økt dosen fra 150ie til 450ie. Jeg skal gå på 450 ie frem til til onsdag. Ny kontroll 10.feb

 Jeg gråt en del idag. Ble skuffet. Er ikke 450 ie altfor høy dose? Er ikke det bare de som er over 40 går med så høye doser??

Jeg krysser fingrene for at den økte dosen får ønsket virkning ☺ 

Jeg har vært på kontroll nr 3 nå og endelig ser det bra ut, ifølge gyn. Regner med de ringer fra sykehuset om noen få timer. Håper på uttak på mandag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, sastras skrev:

Jeg krysser fingrene for at den økte dosen får ønsket virkning ☺ 

Jeg har vært på kontroll nr 3 nå og endelig ser det bra ut, ifølge gyn. Regner med de ringer fra sykehuset om noen få timer. Håper på uttak på mandag! 

Hvilken dose har du gått på nå? Når tar du eggløsnings sprøyten?  Håper det blir uttak på mandag. Skjer uttaket alle dager? Mandag til fredag,?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første sprøyte tatt i dag!:) (Bemfola) UL sjekk på fredag om en uke. Håper tiden går fort fremover nå :) håper ting går bra med alle dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ulvemamma skrev:

Første sprøyte tatt i dag!:) (Bemfola) UL sjekk på fredag om en uke. Håper tiden går fort fremover nå :) håper ting går bra med alle dere :-)

Lykke til. Hvilken dose går du på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Ayesh skrev:

Hvilken dose har du gått på nå? Når tar du eggløsnings sprøyten?  Håper det blir uttak på mandag. Skjer uttaket alle dager? Mandag til fredag,?

Jeg har gått på 175. Det blir uttak på mandag, hurra! Eggløsningssprøyten skal settes i morgen kveld :-) 

Usikker på om det er alle dager.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, sastras skrev:

Jeg har gått på 175. Det blir uttak på mandag, hurra! Eggløsningssprøyten skal settes i morgen kveld :-) 

Usikker på om det er alle dager.. 

Gratulerer såååå mye

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ulvemamma skrev:

Går på 150:)

Jeg gikk også på 150 i en uke. Men det ble kun 1 eggpose. Så ble dosen økt til 450ie. Håper du får ut mange egg med 150 og slipper å gå på så høye dose  som meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kvinne 30, 1 førsøk, prøverør, riksen. Mannen har svært få svømmere.. Fått forespeilet egguthenting i uke 8.

Jeg går på synarela på 13. dagen i dag. Har fått mensen og skal snart på kontroll på riksen for kontroll. Hva er det egentlig de skal sjekke at synarelaen gjør? jeg har hatt en del bivirkninger av sprayen: hodepine, betennelse i nesegangene, slapp i kroppen og søvnløshet bla.

Gruer meg til hormonsprøytene! Er det andre som sliter med bivirkninger og dermed arbeidslivet?

Lykke til til alle prøvere 2016!

Hilsen Kath.

Anonymkode: 85e73...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne 41, egginnsett igår. Første IVF forsøk. Tok akuratt 30 dager fra spraystart til innsett. Er så spent!! Har 3 barn fra tidligere på normalt vis.

Ikke så lett denne gangen med ny mann.

Sprayet suprecur 5 x i døgnet, gikk ned til 4 x i døgnet da jeg startet med sprøyter Puregon 175 ml, inn for sjekk, rundt 5 eggposer, hjem for å ta eggløsningsprøyte, tilbake igjen to dager etter. 11 egg fikk de ut!! Kjempeglad, men fyyyyy så vondt!!

Tilbake etter 3 dager, 2 fine egg...noen til men usikre på hva det blir av de. 1 av de fine eggene inn, forhåpentligvis det andre på frys.

 

Sykmeldt store deler av tiden, det koster med privat behandling, og så har jeg alderen. Tar ingen sjanser. Legen til uka, og vet det ikke er snakk om å tilbake nå under rugingen. Ikke etterpå heller, har en tung jobb.

Bruker nå 3 stikkpiller om dagen Lutinus og blodfortnynnende.

Er så spent! Mye vondt i magen, oppblåst, ømme pupper...men verdt det håper jeg.

Skal kose meg nå i rugetiden!

 

Anonymkode: b623f...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.2.2016 at 13.59, malla1992 skrev:

Så bra :) Er det normalt å ta blodprøve for å se om sprayen har fungert ? Jeg tok bare ultralyd. Jeg går på både menopur og gonal på høyeste dose. Håper der vare blir en en uke med sprøyter denne gangen.

Ja, jeg måtte ta en blodprøve for å sjekke at jeg var nedregulert med spray før jeg kunne starte med sprøyte.

Anonymkode: b623f...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinne 41, egginnsett igår. Første IVF forsøk. Tok akuratt 30 dager fra spraystart til innsett. Er så spent!! Har 3 barn fra tidligere på normalt vis.

Ikke så lett denne gangen med ny mann.

Sprayet suprecur 5 x i døgnet, gikk ned til 4 x i døgnet da jeg startet med sprøyter Puregon 175 ml, inn for sjekk, rundt 5 eggposer, hjem for å ta eggløsningsprøyte, tilbake igjen to dager etter. 11 egg fikk de ut!! Kjempeglad, men fyyyyy så vondt!!

Tilbake etter 3 dager, 2 fine egg...noen til men usikre på hva det blir av de. 1 av de fine eggene inn, forhåpentligvis det andre på frys.

 

Sykmeldt store deler av tiden, det koster med privat behandling, og så har jeg alderen. Tar ingen sjanser. Legen til uka, og vet det ikke er snakk om å tilbake nå under rugingen. Ikke etterpå heller, har en tung jobb.

Bruker nå 3 stikkpiller om dagen Lutinus og blodfortnynnende.

Er så spent! Mye vondt i magen, oppblåst, ømme pupper...men verdt det håper jeg.

Skal kose meg nå i rugetiden!

 

Anonymkode: b623f...258

Krysser fingrene for deg! :)

Håper ting går like smooth med meg som med deg! 30 dager fra start til innsett er jo kjempebra! 

Men hva skjedde med de andre eggene? Ble litt nervøs her hvis du fikk ut 11 egg og bare to kunne brukes... 

Godt for deg å ha sykemelding i denne prosessen! Jeg har ikke hatt det enda, men går og venter på at det skal bli ille nok til at jeg må ha det. terskelen er nokså høy for meg. Jeg har en veldig stressende jobb med mange som er avhengig av meg. For en stund tilbake spurte jeg fastlegen min om det var sannsynlig at jeg ble sykemeldt under rugeperioden pga. stress. men da sa hun at hun aldri hadde hørt om noen som mistet eller at det var mindre sjanse for at egget skulle feste seg når mor var stresset! Det syns jeg var meget rart! Men hun sa jeg skulle høre med legene på rikshospitalet...

Det er ikke lett å gå på jobb når man må ta så mye medisiner og har mange bivirkninger, ikke får sove og i tillegg er mildt deprimert...

Hilsen Kath.

Anonymkode: 85e73...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg gått på nesespray i 4 dager. Har svært lite energi om dagen. Kjørte til svigers i går, en tur på ca 25 mil, og den bilturen tok knekken på meg. 

Gleder meg til jeg er ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎04‎.‎02‎.‎2016 at 22.32, Ayesh skrev:

iHei sastras takk for at du spør men gikk ikke så bra. Legen sa at det er kun en eggpose han kan se. Og slimhinnen var bare 2 mm. Så han har økt dosen fra 150ie til 450ie. Jeg skal gå på 450 ie frem til til onsdag. Ny kontroll 10.feb

 Jeg gråt en del idag. Ble skuffet. Er ikke 450 ie altfor høy dose? Er ikke det bare de som er over 40 går med så høye doser??

Skjønner godt at du ble skuffet :( Det er jo ikke rart. Joda, 450 ie er høy dose, men det kan være mange grunner til det. Er det ikke slik at du har høy FSH? Det kan jo være derfor? Uansett blir det sikkert bedre resultater med høyere dose, og det er jo det viktigste. Klem til deg :)

---------------------------------

Jeg har tatt en RFSU-test i dag. Det var en svak strek på den, veldig svak, men jeg kunne se den med det blotte øye å dårlig i mobillys. Jeg mener den var rosa (men etter en stund forsvant den nesten og ble knapt synlig). Men jeg tror egentlig ikke på det, for jeg synes den var alt for svak til å være 12 DPO. I tillegg har jeg absolutt null gravidsymptomer. Jeg tok eggløsningssprøyten for 2 uker siden, det kan vel ikke være den som henger igjen? Ev. kan det være kjemisk, kanskje.

Angrer på at jeg kjøpte RFSU, jeg har hørt at mange har fått en slik falsk positiv strek med den. Noen som har opplevd det?

 

Endret av Harlekin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt vel på kontroll i dag, innsett på torsdag, om noen av dem overlever opptining :) har 5 embryo på frys, så burde gå bra. 

Noen som er vet: fryseforsøk på søskenforsøk, regnes det med under forrige ferskforsøk som gikk bra(vi fikk et barn)? Tenker på refusjon fra helfo, vi kom over egenandelen sist. Men siden det nå er nytt barn, så ble jeg så usikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 7.2.2016 at 10.35, AnonymBruker skrev:

Krysser fingrene for deg! :)

Håper ting går like smooth med meg som med deg! 30 dager fra start til innsett er jo kjempebra! 

Men hva skjedde med de andre eggene? Ble litt nervøs her hvis du fikk ut 11 egg og bare to kunne brukes... 

Godt for deg å ha sykemelding i denne prosessen! Jeg har ikke hatt det enda, men går og venter på at det skal bli ille nok til at jeg må ha det. terskelen er nokså høy for meg. Jeg har en veldig stressende jobb med mange som er avhengig av meg. For en stund tilbake spurte jeg fastlegen min om det var sannsynlig at jeg ble sykemeldt under rugeperioden pga. stress. men da sa hun at hun aldri hadde hørt om noen som mistet eller at det var mindre sjanse for at egget skulle feste seg når mor var stresset! Det syns jeg var meget rart! Men hun sa jeg skulle høre med legene på rikshospitalet...

Det er ikke lett å gå på jobb når man må ta så mye medisiner og har mange bivirkninger, ikke får sove og i tillegg er mildt deprimert...

Hilsen Kath.

Anonymkode: 85e73...5e3

For å være helt ærlig så vet jeg ikke hvordan det går med de andre eggene. Vet at iallefall ett kunne sansynlig fryses. Ville få brev en av dagene hvordan det gikk. Er mentalt forberedt på en ny omgang med forsøk, helt fra sprayen og frem. Går dette galt, og mensen kommer...vil jeg alerede igang ved mens 2.

Rugedag 4, om jeg tar å regner fra dagen for innsett. (ER det riktig?). Føler meg lissom tom idag. Puppene verker mindre osv.Æsj, den ventinga er like pyton som jeg er blitt advart mot! Lege imorgen, vil ha lengre sykmelding. Har faktisk fått vondt i nakken, så ja...jeg er nok stresset!! Selv om jeg trur jeg ern ganske så rolig.

Sist sykmelding står det stress, er vel ingen kode på IVF. Så da brukes det psykiske som grunn  ville jeg tro, og det er jo helt riktig. Det ER en stor psykisk påkjenning!

 

Anonymkode: b623f...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sastras skrev:

Fikk ut 4 egg idag, planlagt innsett på onsdag. :)

Wowwww gratulerer. Gled deg til onsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Harlekin skrev:

Skjønner godt at du ble skuffet :( Det er jo ikke rart. Joda, 450 ie er høy dose, men det kan være mange grunner til det. Er det ikke slik at du har høy FSH? Det kan jo være derfor? Uansett blir det sikkert bedre resultater med høyere dose, og det er jo det viktigste. Klem til deg :)

---------------------------------

Jeg har tatt en RFSU-test i dag. Det var en svak strek på den, veldig svak, men jeg kunne se den med det blotte øye å dårlig i mobillys. Jeg mener den var rosa (men etter en stund forsvant den nesten og ble knapt synlig). Men jeg tror egentlig ikke på det, for jeg synes den var alt for svak til å være 12 DPO. I tillegg har jeg absolutt null gravidsymptomer. Jeg tok eggløsningssprøyten for 2 uker siden, det kan vel ikke være den som henger igjen? Ev. kan det være kjemisk, kanskje.

Angrer på at jeg kjøpte RFSU, jeg har hørt at mange har fått en slik falsk positiv strek med den. Noen som har opplevd det?

 

Ja riktig jeg har høyFSH. Skal på skanning om 2 dager. Så får se hvordan det ligger ann.  

Nei jeg har ikke hørt noe om RFSU test. Jeg håper den streken du så skal bli sterkere etter hvert.  Håper virkelig at du er gravid!!!!!! Du har gått gjennom mange forskjellige forsøk nå. Dette forsøket må være den siste 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...