Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Den Monday, January 11, 2016 at 20.41, Harlekin skrev:

Da er vi likt i løypen. Jeg begynner også på sprøyter på onsdag, har gått på Synarela siden julaften ...

 

Tja... så var det skjær i sjøen da. Vært på to UL de siste ukene, og jeg har ingen effekt av nesesprayen. Da blir det å stikke hull og tømme på fredag. Sannsynligvis ingen egg der nå, men blir ikke sprøyter før tidligst i helgen... Gruer meg litt til uttaket siden sannsynligheten for at det er egg der er så liten. 😤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, merett2 skrev:

Tja... så var det skjær i sjøen da. Vært på to UL de siste ukene, og jeg har ingen effekt av nesesprayen. Da blir det å stikke hull og tømme på fredag. Sannsynligvis ingen egg der nå, men blir ikke sprøyter før tidligst i helgen... Gruer meg litt til uttaket siden sannsynligheten for at det er egg der er så liten. 😤

Hvorfor har du ingen effekt av nesesprayen? Er det første gang du går på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Harlekin skrev:

Hvorfor har du ingen effekt av nesesprayen? Er det første gang du går på det?

Ja, det er vårt første IVF-forsøk. Eggposene har vokst seg større og større, og hormonverdiene mine er ikke der de skulle vært. Så på fredag skal vi inn og tømme posene. Kjenner at jeg gruer meg til dette. Èn ting hadde vært om vi skulle hente ut egg, men nå får vi ikke engang egg. Blir mye greier for "ingenting". Håper resten av løpet går litt lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det unnagjort. Det var jo IKKE vondt i det hele tatt!! :) Nå gruer jeg meg ikke til neste gang. Var ingen egg der, men 12 cyster på str med golfballer. MYE væske, men nå er jeg nullstilt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, merett2 skrev:

Da var det unnagjort. Det var jo IKKE vondt i det hele tatt!! :) Nå gruer jeg meg ikke til neste gang. Var ingen egg der, men 12 cyster på str med golfballer. MYE væske, men nå er jeg nullstilt! :)

Så bra :) Hadde de noen forklaring på hva som hadde skjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Harlekin skrev:

Så bra :) Hadde de noen forklaring på hva som hadde skjedd?

Hehehe. Nei, de visste ikke. Min case har vært oppe som tema i flere av møtene, men de vet ikke helt sikkert. Det hadde muligens en sammenheng med den høye amh-verdien. De sier det skal bli spennende å følge meg videre. Jeg håper det blir lite spenning, for å si det sånn. Det holder i massevis med ventetiden etter innsett. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg snakket med sykesøster, og da starter vi tredje prøverør 3 februar. For håpe at vi får ut noen egg denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.1.2016 at 23.27, merett2 skrev:

Hehehe. Nei, de visste ikke. Min case har vært oppe som tema i flere av møtene, men de vet ikke helt sikkert. Det hadde muligens en sammenheng med den høye amh-verdien. De sier det skal bli spennende å følge meg videre. Jeg håper det blir lite spenning, for å si det sånn. Det holder i massevis med ventetiden etter innsett. :fnise: 

Jaja, du er da spesiell i alle fall ;) Jeg synes du er tøff som tar det sånn, men håper det blir siste gang du må igjennom dette uten å få egg ut. Når skal du starte igjen?

20 timer siden, malla1992 skrev:

Da har jeg snakket med sykesøster, og da starter vi tredje prøverør 3 februar. For håpe at vi får ut noen egg denne gangen :)

Spennende. Masse lykke til! Lang eller kort protokoll?

------

Jeg var på 1. UL i går og har heldigvis hatt planlagt effekt av medisinene. Legen sa at det lover bra, men jeg tør ikke håpe på noe. Jeg har bestandig fått ut bra med egg (hhv. 15, 10 og 14), men så er det bare ett eller to igjen til innsett, ingen på frys. Lurer på om det er noe med kvaliteten på eggene mine i tillegg til mannens problemer? Uansett har de valgt lang protokoll denne gang, kanskje for å se om det kan endre noe på resultatet.

Ny UL på torsdag, og hvis alt er bra, gjetter jeg på at det blir uttak en gang i begynnelsen av neste uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Harlekin skrev:

 Jaja, du er da spesiell i alle fall ;) Jeg synes du er tøff som tar det sånn, men håper det blir siste gang du må igjennom dette uten å få egg ut. Når skal du starte igjen?

Spennende. Masse lykke til! Lang eller kort protokoll?

------

Jeg var på 1. UL i går og har heldigvis hatt planlagt effekt av medisinene. Legen sa at det lover bra, men jeg tør ikke håpe på noe. Jeg har bestandig fått ut bra med egg (hhv. 15, 10 og 14), men så er det bare ett eller to igjen til innsett, ingen på frys. Lurer på om det er noe med kvaliteten på eggene mine i tillegg til mannens problemer? Uansett har de valgt lang protokoll denne gang, kanskje for å se om det kan endre noe på resultatet.

Ny UL på torsdag, og hvis alt er bra, gjetter jeg på at det blir uttak en gang i begynnelsen av neste uke. 

Hvis det er hvor lenge jeg skal gå på medisiner du mener ? Så tror jeg det blir protokoll denne gangen også. Jeg har jo mangel på egg, første gangen fikk vi bare ut ett egg, men det var det full klaff på, men siste gangen fikk vi ikke ut noen egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, malla1992 skrev:

Hvis det er hvor lenge jeg skal gå på medisiner du mener ? Så tror jeg det blir protokoll denne gangen også. Jeg har jo mangel på egg, første gangen fikk vi bare ut ett egg, men det var det full klaff på, men siste gangen fikk vi ikke ut noen egg.

Tror du glemte et ord? Ja, jeg mente lenge på forsøket (lang protokoll er med nesespray, kort er uten). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15. januar 2016 at 20.29, merett2 skrev:
11 minutter siden, Harlekin skrev:

Tror du glemte et ord? Ja, jeg mente lenge på forsøket (lang protokoll er med nesespray, kort er uten). 

 

Okei, da skjønner jeg :) ja glemte ett ord der.  Da blir det lang protokoll denne gangen også. Sist gang måtte jeg gå lenger på sprøyter også, håper jeg slipper det denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen begynner jeg på sprøytene. Det betyr at denne omgangen begynner å nærme seg slutten, og takk gud for det! Jeg er så sliten og lei av medisiner, bivirkninger og smerter så jeg gleder meg til det er over. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.1.2016 at 15.53, malla1992 skrev:

Da har jeg snakket med sykesøster, og da starter vi tredje prøverør 3 februar. For håpe at vi får ut noen egg denne gangen :)

Spennende! Lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 19.1.2016 at 12.42, Harlekin skrev:

 

Jeg var på 1. UL i går og har heldigvis hatt planlagt effekt av medisinene. Legen sa at det lover bra, men jeg tør ikke håpe på noe. Jeg har bestandig fått ut bra med egg (hhv. 15, 10 og 14), men så er det bare ett eller to igjen til innsett, ingen på frys. Lurer på om det er noe med kvaliteten på eggene mine i tillegg til mannens problemer? Uansett har de valgt lang protokoll denne gang, kanskje for å se om det kan endre noe på resultatet.

Ny UL på torsdag, og hvis alt er bra, gjetter jeg på at det blir uttak en gang i begynnelsen av neste uke. 

Har dere prøvd lenge? Ser at du har hatt 3 tidligere uttak. Tar man pauser imellom? Nå gjorde de jo ikke det på meg i denne omgang. Det var rett på igjen. Satser på at lang protokoll passer bedre til din kropp. Lykke til i morgen! Håper du får en drøss med "gode" egg til uken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, sastras skrev:

I morgen begynner jeg på sprøytene. Det betyr at denne omgangen begynner å nærme seg slutten, og takk gud for det! Jeg er så sliten og lei av medisiner, bivirkninger og smerter så jeg gleder meg til det er over. 

 

Jeg har hørt at det ofte blir bedre når man begynner med sprøytene, for da forsvinner jo "overgangsalderen", og man blir på et tidspunkt mer normal i hormonbalansen, og siden sprøytetiden er så kort, så er det uansett veldig kort tid man er hormonell "den andre veien". Håper det blir sånn for deg (les:oss) også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, merett2 skrev:

Har dere prøvd lenge? Ser at du har hatt 3 tidligere uttak. Tar man pauser imellom? Nå gjorde de jo ikke det på meg i denne omgang. Det var rett på igjen. Satser på at lang protokoll passer bedre til din kropp. Lykke til i morgen! Håper du får en drøss med "gode" egg til uken. :)

Vi har en datter fra 1. ICSI-forsøk :) Da var vi heldige! Søskenet viser seg å være langt vanskelige å få .. hadde ett mislykket forsøk i forfjor høst (ingen sædceller) og ett forsøk i fjor høst der vi fikk inn ett egg, men jeg ble ikke gravid. Jeg har hatt ganske lang tid mellom hvert forsøk, men det har vært pga. manglende sædceller som måtte få tid på seg til å komme tilbake. Nå har det gått flere måneder siden sist forsøk (august), og det var pga. kapasiteten hos klinikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Harlekin skrev:

Vi har en datter fra 1. ICSI-forsøk :) Da var vi heldige! Søskenet viser seg å være langt vanskelige å få .. hadde ett mislykket forsøk i forfjor høst (ingen sædceller) og ett forsøk i fjor høst der vi fikk inn ett egg, men jeg ble ikke gravid. Jeg har hatt ganske lang tid mellom hvert forsøk, men det har vært pga. manglende sædceller som måtte få tid på seg til å komme tilbake. Nå har det gått flere måneder siden sist forsøk (august), og det var pga. kapasiteten hos klinikken.

Så bra at det gikk så lett første gangen! :) Vi har også ett barn fra før, og er fantastisk glade for det! Han kom på naturlig vis, før vi visste at det ville bli problematisk. Nå har jeg ikke eggledere lenger etter noen ex.u.-er, så vi må gå denne lange omveien. Han første kom til tross for p-pillene, så det er helt utrolig hvordan ting kan snu. Vi tenkte at søsken ville bli "a walk in the park". Så feil kan man ta. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, merett2 skrev:

Jeg har hørt at det ofte blir bedre når man begynner med sprøytene, for da forsvinner jo "overgangsalderen", og man blir på et tidspunkt mer normal i hormonbalansen, og siden sprøytetiden er så kort, så er det uansett veldig kort tid man er hormonell "den andre veien". Håper det blir sånn for deg (les:oss) også. ;)

"Overgangsalderen" forsvinner, men mange andre plager dukker opp (for min del iallefall) :dry: Men ja, sprøytetiden er kort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sastras skrev:

"Overgangsalderen" forsvinner, men mange andre plager dukker opp (for min del iallefall) :dry: Men ja, sprøytetiden er kort! 

Ja, det er jo mange ulike reaksjoner. Jeg har ikke merket noe, annet enn denne trøttheten, som er helt overveldende. Jeg lever liksom på halv motor. Jeg kan leve normalt en dag, og da må jeg ta det helt med ro den neste, for det er ikke krefter igjen, rett og slett. Og etter en stund, er det helt stopp. I dag er en sånn dag, dessverre. Men jeg vet ikke om det bare er hormonene, eller om det er summen av "alt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...