Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Blir gal av rugedagene :bond: Er på rugedag 4 og har begynt å kjenne stikking å vondt i sidene, spesielt når jeg strekker meg å går i trange bukser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, glassmanet skrev:

Her var det mange triste nyheter nå, jenter :icon_frown:

Det her er faen ikke lett! Det føles så beksvart, men jammen kjenner jeg på mye vilje også. Det her skal jo gå! Jeg gleder meg faktisk til å komme i gang. Nå vil jeg bare blø ut alt og komme over dette!

Vet noen hvor raskt man kommer i gang med fryseforsøk etter MA?

Jeg hadde ikke ma, men en sa i fjor. Jeg fikk komme i gang med fryseforsøk etter at menstruasjon var tilbake. Da var det etterhvert inn for å måle at slimhinnen var tykk nok. Lykke til.  Er noe skikkelig dritt når det ender sånn:icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FlyBabe skrev:

Det var triste nyheter,@prover87, @glassmanetog @Kajal! :klem: 

Lykke til med rugingen @malla1992, vi må holde ut ventetiden litt til! ;)

 

 

Jeg må vente enda ei uke før jeg kan teste. Kjenner kanskje litt stikkinger i sidene, men ikkeno særlig mer.. :S

Kan de stikkningene være festesmerter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Nå har jeg fulgt denne tråden i hele år, og endelig er vi også i gang! 

Vår vei frem til hvor vi er i dag har vært lang og litt kronglete. Vi har vært et par siden 2011, og jeg fortalte han tidlig om at jeg mest sannsynlig ikke kunne bli gravid naturlig, da jeg har hatt pcos siden jeg var rundt 16, og mangler en eggleder etter en EXU når jeg var yngre. 

Vi giftet oss i 2014, og begynte utredning hos gynekolog samme høst. I juni 2015 ble vi henvist til IVF (Haugesund fertilitetssenter), og fikk time i mars 2016. Vi bestemte oss for å bruke ventetiden til å konsentrere oss om trening og vektnedgang, og innen mars i år hadde vi gått ned til sammen 80kg :-) 

Etter samtalen med klinikken i mars fikk vi behandlingsplan med oppstart i slutten av August. Jeg startet først med fem dager med Progynova, og startet så med Gonal-F. Første kontroll viste at det ikke hadde skjedd så mye som de skulle ønske, så de økte dosen. Ny kontroll med nedslående resultat, og ny øking i dose (til 250). Neste kontroll så det veldig mye bedre ut, og på mandag i denne uken fikk vi time til egguttak i dag. 

Har lest forskjellige beskrivelser om egguttak, og gruet meg litt. Men det gikk helt flott, med minimalt med smerter. De fikk totalt ni egg, og nå krysser vi alt vi har for at iallefall ett av disse utvikler seg fint i løpet av helgen, slik at det blir innsett på mandag :-) 

Herrefred så spennende dette er! Jeg har fulgt denne tråden og den for 2015, og synes det har vært så flott å kunne følge dere på veien. Krysser fingrene for alle rugere, prøvere og ventere! <3 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Pinnsvin skrev:

Hei! 

Nå har jeg fulgt denne tråden i hele år, og endelig er vi også i gang! 

Vår vei frem til hvor vi er i dag har vært lang og litt kronglete. Vi har vært et par siden 2011, og jeg fortalte han tidlig om at jeg mest sannsynlig ikke kunne bli gravid naturlig, da jeg har hatt pcos siden jeg var rundt 16, og mangler en eggleder etter en EXU når jeg var yngre. 

Vi giftet oss i 2014, og begynte utredning hos gynekolog samme høst. I juni 2015 ble vi henvist til IVF (Haugesund fertilitetssenter), og fikk time i mars 2016. Vi bestemte oss for å bruke ventetiden til å konsentrere oss om trening og vektnedgang, og innen mars i år hadde vi gått ned til sammen 80kg :-) 

Etter samtalen med klinikken i mars fikk vi behandlingsplan med oppstart i slutten av August. Jeg startet først med fem dager med Progynova, og startet så med Gonal-F. Første kontroll viste at det ikke hadde skjedd så mye som de skulle ønske, så de økte dosen. Ny kontroll med nedslående resultat, og ny øking i dose (til 250). Neste kontroll så det veldig mye bedre ut, og på mandag i denne uken fikk vi time til egguttak i dag. 

Har lest forskjellige beskrivelser om egguttak, og gruet meg litt. Men det gikk helt flott, med minimalt med smerter. De fikk totalt ni egg, og nå krysser vi alt vi har for at iallefall ett av disse utvikler seg fint i løpet av helgen, slik at det blir innsett på mandag :-) 

Herrefred så spennende dette er! Jeg har fulgt denne tråden og den for 2015, og synes det har vært så flott å kunne følge dere på veien. Krysser fingrene for alle rugere, prøvere og ventere! <3 

Lykke til! Vi får krysse fingrene for deg også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pinnsvin skrev:

Hjertelig takk, @FlyBabe! <3 Hvor lenge er det til du kan teste nå? 

Neste torsdag! Denne ventetida er verre enn jeg trodde :P Fikk et gallesteinsanfall (håper jeg at det var...) i dag, og ble veldig redd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, FlyBabe skrev:

Neste torsdag! Denne ventetida er verre enn jeg trodde :P Fikk et gallesteinsanfall (håper jeg at det var...) i dag, og ble veldig redd...

Årrhh, skjønner godt du ble redd!! Ja, venting er noe en virkelig blir god på i denne ivf-prosessen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pinnsvin skrev:

Årrhh, skjønner godt du ble redd!! Ja, venting er noe en virkelig blir god på i denne ivf-prosessen!

Hehe, må man, så må man.. ;) Jeg har to tester liggende, og skal ikke kjøpe flere i denne omgangen, har jeg lovet megselv ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FlyBabe skrev:

Hehe, må man, så må man.. ;) Jeg har to tester liggende, og skal ikke kjøpe flere i denne omgangen, har jeg lovet megselv ;)

 

Høres ut som en veldig god plan! ;-) jeg har allerede  begynt å bli utålmodig, og det _før_ innsett ;-) Hvordan opplevde du innsett ifht egguttak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Pinnsvin skrev:

Høres ut som en veldig god plan! ;-) jeg har allerede  begynt å bli utålmodig, og det _før_ innsett ;-) Hvordan opplevde du innsett ifht egguttak?

Jeg skjønner deg godt! :) For meg var innsett fort gjort, uten smerter. En veldig surrealistisk opplevelse, egentlig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, FlyBabe skrev:

Jeg skjønner deg godt! :) For meg var innsett fort gjort, uten smerter. En veldig surrealistisk opplevelse, egentlig.. :)

Enig! Innsett er som en vanlig GU. Celleprøve er mye verre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis egget hadde festet seg nå, kunne jeg kjent gravid symptomer da ? Eller det er vell kanskje alt for tidlig ? Går å kjenner etter hele tiden, har testdata 23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, kanskje et dumt spm. men here goes: Jeg skulle hatt mensen for fem dager siden, etter vanlig syklus. Når jeg da ikke har fått mensen, betyr det noe? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, FlyBabe skrev:

Jeg skjønner deg godt! :) For meg var innsett fort gjort, uten smerter. En veldig surrealistisk opplevelse, egentlig.. :)

Tror dessverre ikke jeg får oppleve innsett allikevel.. :(

Fikk nettopp telefon fra klinikken, med beskjed om at kun ett av de ni de hentet ut i går har utviklet seg videre til i dag.. :(
Så sannsynligheten for at vi får innsett på mandag er forsvinnende liten..
Fullstendig motløs nå med tanke på at vi må igjennom hele jævelskapet en gang til :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.9.2016 at 8.58, VirreVapp skrev:

Jeg hadde ikke ma, men en sa i fjor. Jeg fikk komme i gang med fryseforsøk etter at menstruasjon var tilbake. Da var det etterhvert inn for å måle at slimhinnen var tykk nok. Lykke til.  Er noe skikkelig dritt når det ender sånn:icon_frown:

Ja det er grusomt. Føler at jeg var så heldig når den satt på første forsøk. Føler at det umulig kan være at det sitter nå igjen 😑 selvom jeg vet at det jo kan det! Huff.. november er laaaangt unna. Det verste med ivf er all ventingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Pinnsvin skrev:

Tror dessverre ikke jeg får oppleve innsett allikevel.. :(

Fikk nettopp telefon fra klinikken, med beskjed om at kun ett av de ni de hentet ut i går har utviklet seg videre til i dag.. :(
Så sannsynligheten for at vi får innsett på mandag er forsvinnende liten..
Fullstendig motløs nå med tanke på at vi må igjennom hele jævelskapet en gang til :( 

Oida. Men var det bare en av ni som ble befruktet? Var det ivf eller icsi dere fikk?? Kan jo hende at det ene egget er gullegget? Stor klem til deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...