Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dere som er rugere er så heldige! Håper det ikke er lenge til vi også er det. Skal begynne med Synarela om 11 dager, og jeg kjenner at jeg er både spent og redd for det denne prosessen kan føre til. 

Spent fordi vi nå kan bli gravide, og redd fordi jeg ikke vet hvordan jeg reagerer på hormoner og eventuelle mislykkede forsøk. Etter 1.5 år som prøvere er vi klar for at det skal gå på første forsøk, men siden jeg er realistisk er jeg forberedt på at det ikke går i det hele tatt...

Er det noen andre som har hatt disse følelsene/tankene? 

Anonymkode: 3d35c...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte slik etter 6 år med prøving. At det sikkert ikke kom til å gå.. er nå gravid 5+5 ihvertfall så det er jo en start ☺

Anonymkode: 9999c...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som er rugere er så heldige! Håper det ikke er lenge til vi også er det. Skal begynne med Synarela om 11 dager, og jeg kjenner at jeg er både spent og redd for det denne prosessen kan føre til. 

Spent fordi vi nå kan bli gravide, og redd fordi jeg ikke vet hvordan jeg reagerer på hormoner og eventuelle mislykkede forsøk. Etter 1.5 år som prøvere er vi klar for at det skal gå på første forsøk, men siden jeg er realistisk er jeg forberedt på at det ikke går i det hele tatt...

Er det noen andre som har hatt disse følelsene/tankene? 

Anonymkode: 3d35c...78d

:klem: De fleste av oss her inne har nok hatt liknende tanker! Det er fint å tenke på at man endelig "gjør noe" og at man endelig har en reell sjanse. Samtidig er det kjempeskummelt å sitte der med "tenk om ikke en gang dette fungerer? Hva gjør vi da? Når setter man strek?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Kajal skrev:

Jeg tror jeg nettopp har fått en supersvak positiv :ohmy: 9 DPO! ALDRI hatt noe annet enn blendahvite før! 

 

 

image.jpeg

Gratulerer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som er rugere er så heldige! Håper det ikke er lenge til vi også er det. Skal begynne med Synarela om 11 dager, og jeg kjenner at jeg er både spent og redd for det denne prosessen kan føre til. 

Spent fordi vi nå kan bli gravide, og redd fordi jeg ikke vet hvordan jeg reagerer på hormoner og eventuelle mislykkede forsøk. Etter 1.5 år som prøvere er vi klar for at det skal gå på første forsøk, men siden jeg er realistisk er jeg forberedt på at det ikke går i det hele tatt...

Er det noen andre som har hatt disse følelsene/tankene? 

Anonymkode: 3d35c...78d

Jeg kjente på de samme følelsene. Vi hadde og vært prøvere i 1,5 år før vi starter IVF-prosessen. Jeg er akkurat ferdig med mitt første forsøk (eller forsøket ble avbrutt på uttaksdagen, så det teller visst nok ikke som et forsøk). Jeg hadde de samme tankene som ang medisinene. Jeg brukte og synarela. Hadde hørt mye om fæle bivirkninger, men jeg må si at det var null problem for meg! Jeg var kanskje heldig, men synes bivirkningene var mye mindre enn forventet og var veldig verdt det😊 Folk reagere veldig forskjellig på medisinene, så er ikke vits å ta sorgene på forskudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Kajal skrev:

Jeg tror jeg nettopp har fått en supersvak positiv :ohmy: 9 DPO! ALDRI hatt noe annet enn blendahvite før! 

 

 

image.jpeg

Krysser fingrene for deg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål angående fryseforsøk. Jeg kommer mest sannsynligvis til å gjøre dette i vinter (evt. til våren). Hvor mange egg tiner de opp til et forsøk? Jeg håper på å få 8 egg på frys (kan bli noen færre). Vil de tine alle på første forsøk, eller vil de "spare" noen til senere forsøk? Jeg vet ikke hvor stor sjanse et egg har for å overlevde opptiningen.. Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, prover87 skrev:

Jeg har et spørsmål angående fryseforsøk. Jeg kommer mest sannsynligvis til å gjøre dette i vinter (evt. til våren). Hvor mange egg tiner de opp til et forsøk? Jeg håper på å få 8 egg på frys (kan bli noen færre). Vil de tine alle på første forsøk, eller vil de "spare" noen til senere forsøk? Jeg vet ikke hvor stor sjanse et egg har for å overlevde opptiningen.. Noen som har erfaring med dette?

Vi hadde 12 egg på frys etter uttak. Ved første fryseforsøk tinte de opp 3, 1 av de overlevde ikke opptiningen, 1 satt de inn i meg og det siste fryste de ned igjen. Desverre gikk det ikke, men denne gangen hadde de bare tint opp 1 og det gikk bra og det satt de da inn. Hvorfor de tok opp 3 første gangen og bare 1 andre gangen aner jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prover87 skrev:

Jeg har et spørsmål angående fryseforsøk. Jeg kommer mest sannsynligvis til å gjøre dette i vinter (evt. til våren). Hvor mange egg tiner de opp til et forsøk? Jeg håper på å få 8 egg på frys (kan bli noen færre). Vil de tine alle på første forsøk, eller vil de "spare" noen til senere forsøk? Jeg vet ikke hvor stor sjanse et egg har for å overlevde opptiningen.. Noen som har erfaring med dette?

Med oss hadde de fryst de fire eggene hver for seg. Jeg har lest at de kan fryse flere på hvert "strå". De tok opp ett egg, og det overlevde opptininga og ble satt inn. Da har vi 3 til om dette ikke går bra, eller om vi skal ha søskenforsøk senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mipmip skrev:

Vi hadde 12 egg på frys etter uttak. Ved første fryseforsøk tinte de opp 3, 1 av de overlevde ikke opptiningen, 1 satt de inn i meg og det siste fryste de ned igjen. Desverre gikk det ikke, men denne gangen hadde de bare tint opp 1 og det gikk bra og det satt de da inn. Hvorfor de tok opp 3 første gangen og bare 1 andre gangen aner jeg ikke. 

 

4 timer siden, FlyBabe skrev:

Med oss hadde de fryst de fire eggene hver for seg. Jeg har lest at de kan fryse flere på hvert "strå". De tok opp ett egg, og det overlevde opptininga og ble satt inn. Da har vi 3 til om dette ikke går bra, eller om vi skal ha søskenforsøk senere.

Takk for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mipmip skrev:

Vi hadde 12 egg på frys etter uttak. Ved første fryseforsøk tinte de opp 3, 1 av de overlevde ikke opptiningen, 1 satt de inn i meg og det siste fryste de ned igjen. Desverre gikk det ikke, men denne gangen hadde de bare tint opp 1 og det gikk bra og det satt de da inn. Hvorfor de tok opp 3 første gangen og bare 1 andre gangen aner jeg ikke. 

Hva? Fryser de ned igjen? 

Det er jo veldig bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg håper selvfølgelig på det beste, og det innebærer at jeg får lite bivirkninger i tillegg til en positv test i nærmeste fremtid😉

Anonymkode: 3d35c...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 30.8.2016 at 7.54, prover87 skrev:

Hei :)

Tror dine utfordringer passer i denne tråden, man går jo gjennom mye av det samme med inseminasjon som ved IVF.

Krysser fingrene for deg, og håper at du lykkes i forsøket. Forstår at du kan bli frustrert og få negative tanker i en slik prosess, jeg tror vi alle opplever det!

Jeg går gjennom mitt første IVF-forsøk nå (er på sprøytedag 5 med Menopur). Legene har ikke funnet noe grunn til at vi ikke blir gravide, så det legen sa at de skulle gjøre ved befruktningen (hvis de får ut mange egg), var å befrukte halvparten med den "vanlige" IVF metoden og halvparten med ICSI (injeksjon). Legen ville gjøre det slik fordi at det kunne være at eggene hadde "hardt skall", og ved ICSI så sikrer de i hvert fall at en sædcelle kommer inn. 

Takk for det :) Dessverre ser det ikke ut til å gå veien denne gangen heller... Er 12 DPO idag, og tester blendahvitt... Vet at det er en sjanse for at HCG ikke har steget nok til å slå ut på test, men likevel. Har de siste dagene hatt vonde og ømme brystvorter (noe jeg ALDRI har ellers, kun ømme bryster) samt reell småkvalme/nedsatt matlyst, i tillegg til småmurringer, så har faktisk hatt trua... Men så er det de negative testene da. Nå venter jeg bare på mensen, sånn at jeg kan ringe klinikken og få avtalt time til samtale om IVF-oppstart. Nå er hodet mitt fullstendig overbevist om at jeg har nedsatt eggkvalitet, og jeg leser allerede om eggdonasjon... Må nesten le av hvor negativt og krisemaksimerende man tillater seg selv å tenke! Er bare det at alle negative forventninger jeg har hatt så langt har vist seg å stemme... Men men, nå skal jeg gi meg selv noen imaginære bitchslaps og slutte med katastrofetankene! :P Ta én ting om gangen, iallefall vente til mensen kommer... 

Lykke til dere som er rugere og gratulerer til dere som har testet positivt! :) Så utrolig spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av denne usikkerheten.  Var det ikke noen andre her som opplevde dette?

Jeg er fortsatt "gravid" med økende hcg og symptomer,  men ikke nok. Ul viste en fostersekk som lå en uke bak det den skulle, i livmoren heldigvis. Den andre fostersekken ble ikke funnet. 

Jeg er så lei av å vente på ingenting. Hvor lenge er det normalt å gå slik? Skal liksom være 6 uker i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at den lå i livmoren i alle fall - det glemte jeg å spørre deg om i dagboka di. Hadde gyn noen teorier om hva i alle dager som skjer?

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, miore skrev:

Godt å høre at den lå i livmoren i alle fall - det glemte jeg å spørre deg om i dagboka di. Hadde gyn noen teorier om hva i alle dager som skjer?

Ja, det var virkelig en lettelse. Nei, fikk ingen svar på hva det kan være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere som er rugere etter innsett? Kjenner dere noe tidlig symptomer? :) 

jeg skal selv ha innsett i starten av oktober, og jeg er så spent at jeg klarer nesten ikke å tenke på noe annet fortiden! noe som egentlig ikke er helt bra! 

Dere som har eller har hatt innsetning var dere veldig nervøse i de dagene til dere visste resultatet? Jeg tror jeg kommer til å være så nervøs for hver dag etter innsett  for at det ikke skal gå. Hvordan går/gikk det med dere i disse dager? 

Synes dette er en stor påkjenning igrunn.. Jeg skal ha innsett av totalfrys der vi har 6 egg, og først så er man jo nervøs for om noen av de overlever opptiningen, også etter innsett igjen er man nervøs for at det ikke skal gå, og blir man gravid så blir man jo som alle andre nervøs for spontanabort! Føler det er en lang vei før man føler seg "trgg" jeg er en person som ikke slapper av før jeg vet helt sikkert at "dette går bra" vil prøve å slappe av mer rundt dette, og tiden som kommer, men det er fryktelig vanskelig med alle de tankene. Hvordan er dette hos dere? Hva tenker dere? :) 

Anonymkode: fabcd...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det med dere som er rugere etter innsett? Kjenner dere noe tidlig symptomer? :) 

jeg skal selv ha innsett i starten av oktober, og jeg er så spent at jeg klarer nesten ikke å tenke på noe annet fortiden! noe som egentlig ikke er helt bra! 

Dere som har eller har hatt innsetning var dere veldig nervøse i de dagene til dere visste resultatet? Jeg tror jeg kommer til å være så nervøs for hver dag etter innsett  for at det ikke skal gå. Hvordan går/gikk det med dere i disse dager? 

Synes dette er en stor påkjenning igrunn.. Jeg skal ha innsett av totalfrys der vi har 6 egg, og først så er man jo nervøs for om noen av de overlever opptiningen, også etter innsett igjen er man nervøs for at det ikke skal gå, og blir man gravid så blir man jo som alle andre nervøs for spontanabort! Føler det er en lang vei før man føler seg "trgg" jeg er en person som ikke slapper av før jeg vet helt sikkert at "dette går bra" vil prøve å slappe av mer rundt dette, og tiden som kommer, men det er fryktelig vanskelig med alle de tankene. Hvordan er dette hos dere? Hva tenker dere? :) 

Anonymkode: fabcd...20e

Jeg skal teste imorgen. 14 dager etter innsett. Har ikke noen symptomer men prøver å tenke positivt selvom det er vanskelig. Frys her også. Et tips til dagene etter innsett er å ha litt å finne på så tankene får en pause iblant, for det er virkelig ikke lett å tenke på noe annet enn akkurat det. Jeg har hatt lyst til å teste hver eneste dag men bestemt meg for å klare å vente til imorgen.. ha litt å bedrive dagene med, prøv å tenk positivt og (lettere sagt enn gjort) slapp av så mye som mulig i hodet. Jeg er akkurat som du skriver, over nervøs og tenker altfor mye, men det tror jeg er veldig vanlig for oss i denne situasjonen. Masse lykke til. Krysser alle fingre for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mipmip skrev:

Jeg skal teste imorgen. 14 dager etter innsett. Har ikke noen symptomer men prøver å tenke positivt selvom det er vanskelig. Frys her også. Et tips til dagene etter innsett er å ha litt å finne på så tankene får en pause iblant, for det er virkelig ikke lett å tenke på noe annet enn akkurat det. Jeg har hatt lyst til å teste hver eneste dag men bestemt meg for å klare å vente til imorgen.. ha litt å bedrive dagene med, prøv å tenk positivt og (lettere sagt enn gjort) slapp av så mye som mulig i hodet. Jeg er akkurat som du skriver, over nervøs og tenker altfor mye, men det tror jeg er veldig vanlig for oss i denne situasjonen. Masse lykke til. Krysser alle fingre for deg. 

Å, så spennende! lykke til med testingen imorgen! Håper på full klaff hos deg! 

Ja, må nok prøve å finne på ting hver dag etter innsett, hvis ikke tror jeg at tiden går saakte til testdag også. Men vanskelig å legge ifra seg alle bekymringene rundt dette, men man får bare håpe på det beste å prøve å holde mote oppe hvis det ikke blir klaff. Redd jeg havner i kjellern hvis det ikke blir klaff. Godt å kan prate med flere i samme situasjon her! Håper det går for dere som er rugere nå! Krysser fingrene for dere! :) 

Anonymkode: fabcd...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...