Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, FlyBabe skrev:

Da er jeg også ruger.. Dette er litt skummelt!

Lykke til 😃

Anonymkode: 9999c...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, prover87 skrev:

Jeg gikk til sykehuset på uttaksdagen med bare positive forventninger. Og gjett om jeg skulle få et slag i trynet!

det første legen sier til meg når han får i gang ultralyden er at nå ser han hvorfor vi ikke har blitt gravide. Jeg har skada/ødelagte eggledere (masse væske i de). Ingen som har oppdaga dette før... Ble er sjokk for meg og ble en veldig tung opplevelse. 

Men legen fullførte uttaket, og det positive var at de fikk ut hele 14 egg!! Alle som blir befrukta blir fryst ned.

jeg må gjennom operasjon og mest sannsynligvis fjerne egglederne. Kan aldri bli gravid på den "normale" måten, men legen sa at etter er slikt inngrep vil vi ha VELDIG gode sjanser til å bli gravide med IVF. 

Der var ikke dette vi forventet og har hatt noen tøffe dager. Men på en måte er det godt å endelig få svar på hvorfor det ikke har gått vår vei tidligere. 

Nå håper vi bare på en rask innkallelse til operasjon for så å forhåpentligvis kunne gjennomføre er fryseforsøk etter det. 

Vi får beskjed på tirsdag hvor mange egg de fikk lagt i fryseren 😉

Så kjedelig beskjed å få, men godt det ble oppdaget.

14 egg er supert. Håper du får mange egg på frys og slipper å vente så lenge på operasjon 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, miore skrev:

:klem: til deg! Det er en utrolig nedtur at det ikke går etter "planen" og sånn som man har sett for seg. Men er det ikke litt rart at ikke de har sett dette på ultralydene tidligere i prosessen? Uansett, du fikk jo gode nyheter opp i det hele - utmerkede sjanser etter operasjonen og 14 flotte egg ut (når vet du hvor mange du får på frys?) er jo helt topp. Og når du skal ha fryseforsøk slipper du heldigvis stimuleringen :)

Vet du hvor lang tid det går før du får operasjon, og hvor lenge du må vente fra operasjon til fryseforsøk?

Legen mente at væsken i egglederne ikke alltid er like synlig, så sånn sett var jeg jo heldig at han så det så tydelig nå. Men han mente at gynekologen som har sjekket meg rett før uttaket burde ha sett det. 

Fikk telefon i går om at 8 egg var befrukta👏 De skulle fryse noen i dag og noen på mandag, så jeg skulle få en telefon i mandag/tirsdag om hvor mange som havnet i fryseren.

Operasjonen er et dagkirurgisk inngrep som jeg tror de gjør på de fleste sykehus. Ventetiden er varierende, så me vil nok prøve å finne et sykehus med kort ventetid (fritt sykehusvalg). Fertilitetsklinikken sa at jeg skulle kontakte de med en gang operasjonen var gjennomført, og det virket ikke som om jeg måtte vente lenge før innsett😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prover87 skrev:

Legen mente at væsken i egglederne ikke alltid er like synlig, så sånn sett var jeg jo heldig at han så det så tydelig nå. Men han mente at gynekologen som har sjekket meg rett før uttaket burde ha sett det. 

Fikk telefon i går om at 8 egg var befrukta👏 De skulle fryse noen i dag og noen på mandag, så jeg skulle få en telefon i mandag/tirsdag om hvor mange som havnet i fryseren.

Operasjonen er et dagkirurgisk inngrep som jeg tror de gjør på de fleste sykehus. Ventetiden er varierende, så me vil nok prøve å finne et sykehus med kort ventetid (fritt sykehusvalg). Fertilitetsklinikken sa at jeg skulle kontakte de med en gang operasjonen var gjennomført, og det virket ikke som om jeg måtte vente lenge før innsett😊

 

Da får vi satse på at det ikke innebærer allverdens med forsinkelse. Og åtte befruktede er jo topp! Krysser fingrene for at det blir masse fine fryseegg av dem :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det grei prosess å sette inn? Overlevde første egget? Spent selv kjenner jeg :) hvor manga dager gikk du på østrogen før innsett? Blir nok fort 3 uker her...bare håpe det gjør susen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, FlyBabe skrev:

tusen takk =)

Var det grei prosess å sette inn? Overlevde første egget? Spent selv kjenner jeg :) hvor manga dager gikk du på østrogen før innsett? Blir nok fort 3 uker her...bare håpe det gjør susen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LillyBe skrev:

Var det grei prosess å sette inn? Overlevde første egget? Spent selv kjenner jeg :) hvor manga dager gikk du på østrogen før innsett? Blir nok fort 3 uker her...bare håpe det gjør susen!

Vi var veldig heldige, så den første blastocysten de tok opp, ble satt inn. Det betyr at vi har tre til på frys, om dette ikke går bra. Jeg har gått på østrogen i 24 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, FlyBabe skrev:

Da er jeg også ruger.. Dette er litt skummelt!

Så spennende. Lykke til!! Er på rugedag 10 idag selv og ventetiden er helt uutholdelig syns jeg. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mipmip skrev:

Så spennende. Lykke til!! Er på rugedag 10 idag selv og ventetiden er helt uutholdelig syns jeg. Hehe

Det forstår jeg! Det er vanskelig å konsentrere seg om andre ting, i alle fall.. :) Lykke til til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, FlyBabe skrev:

Vi var veldig heldige, så den første blastocysten de tok opp, ble satt inn. Det betyr at vi har tre til på frys, om dette ikke går bra. Jeg har gått på østrogen i 24 dager.

Så utrolig bra!! Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går tom for Progynova i dag. Var på apoteket og spurte om St.Olavs hadde faxet resepten slik de sa de skulle, men det hadde de ikke.. :S Er det krise, eller går det bra å vente til mandag før jeg får tatt igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, FlyBabe skrev:

Jeg går tom for Progynova i dag. Var på apoteket og spurte om St.Olavs hadde faxet resepten slik de sa de skulle, men det hadde de ikke.. :S Er det krise, eller går det bra å vente til mandag før jeg får tatt igjen?

Ring til sykehuset. Er jo folk der i helgen som må kunne hjelpe deg ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kajal skrev:

Jeg tror jeg nettopp har fått en supersvak positiv :ohmy: 9 DPO! ALDRI hatt noe annet enn blendahvite før! 

 

 

image.jpeg

Gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...