Gå til innhold

Prøverør 2016

FlyBabe

Anbefalte innlegg

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så trist :( Håper du får en god jul og et godt nytt år tross alt. Du er tapper! God bedring :)

Anonymkode: b723b...63d

Takk <3 Tapper er vel det siste jeg føler meg nå, her jeg ligger under dyna å sutrer. Men det må jo gå videre :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, prover87 skrev:

Så utrolig kjedelig!

Får håpe du får slappet av i jula, og tenkt på noe annet.

Jeg er utrolig nervøs i dag - i morgen kjører vi østover til sykehuset for å forhåpentligvis sette inn et embryo. Føler vi har vært i denne "prøverørsbobla" så lenge nå, men er faktisk første innsettet vårt (hvis alt går etter planen) - selv om vi startet det hele i sommer. Er så redd for at det ikke skal overleve opptiningen. Det er det eneste embryoet vi har på frys - og har så lyst å unngå en ny runde med medisinering.

Masse lykke til. Krysser alt jeg har for at dette skal gå bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LillyBe skrev:

Da har det dessverre gått galt :( Ny blodprøve i dag viste hcg på kun 161, altså 100 ned på 2 døgn... Da var det eventyret dessverre over. Har i tilegg fått bihulebetennelse så kjenner at jeg har mest lyst til å grave meg ned (og bli der). 

Nytt forsøk blir nok ikke før april...lenge til, å er veldig spent på om jeg klarer å gi slipp! Men får prøve :) 

God Jul og godt nytt år til dere alle <3

Åå, så utrolig kjedelig :( stor klem til deg! 

Skjønner godt at du er langt nede nå.. Håper du får bygget deg opp igjen i dagene før jul. Man blir så lei seg og tung når det ikke går.. Og når du itilegg har mistet så er det klart man blir på en mørk side en liten stund. Håper du har noen som bygger opp humøret og steller litt ekstra med deg nå! Det er det beste når man blir så tung.. Det er en følelse ingen vil ha, for det er så vondt! 

Håper du kommer deg til julen og får kost deg og bygget deg opp igjen! ❤️

Anonymkode: fabcd...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LillyBe skrev:

Da har det dessverre gått galt :( Ny blodprøve i dag viste hcg på kun 161, altså 100 ned på 2 døgn... Da var det eventyret dessverre over. Har i tilegg fått bihulebetennelse så kjenner at jeg har mest lyst til å grave meg ned (og bli der). 

Nytt forsøk blir nok ikke før april...lenge til, å er veldig spent på om jeg klarer å gi slipp! Men får prøve :) 

God Jul og godt nytt år til dere alle <3

Det var trist å høre :klem: For en berg-og-dalbane dette kan være. Det skulle vært forbudt at det går slik etter at man ENDELIG har fått en positiv test.

48 minutter siden, prover87 skrev:

Så utrolig kjedelig!

Får håpe du får slappet av i jula, og tenkt på noe annet.

Jeg er utrolig nervøs i dag - i morgen kjører vi østover til sykehuset for å forhåpentligvis sette inn et embryo. Føler vi har vært i denne "prøverørsbobla" så lenge nå, men er faktisk første innsettet vårt (hvis alt går etter planen) - selv om vi startet det hele i sommer. Er så redd for at det ikke skal overleve opptiningen. Det er det eneste embryoet vi har på frys - og har så lyst å unngå en ny runde med medisinering.

Det blir spennende - lykke til i morgen! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått satt inn en blastocyst! Veldig lettet over at ikke alle eggene hadde strøket med på veien dit. Nå er det bare å krysse fingrene og håpe at den karrer seg fast. Vi får sannsynligvis ingen på frys denne gangen heller, selv om det er én de fremdeles følger med på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, miore skrev:

I dag har jeg fått satt inn en blastocyst! Veldig lettet over at ikke alle eggene hadde strøket med på veien dit. Nå er det bare å krysse fingrene og håpe at den karrer seg fast. Vi får sannsynligvis ingen på frys denne gangen heller, selv om det er én de fremdeles følger med på. 

Så spennende! Nå krysser jeg alt jeg har for at dere med innsett i dag lykkes. Det fortjener dere <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.12.2016 den 10.38, AnonymBruker skrev:

Da har mensen kommet, og forsøket er misslykket... 

Skulle ha en MR i februar om dette forsøket ikke gikk.. Vanlig 1 års kontroll etter jeg har hatt kreft for noen år siden... Surt.. 

Så da hopper vi over liksågreit mars også, så vi ikke havner i desember. Begynner på nytt i april... Herregud nesten et halvt år pause :( synes det er forferdelig lenge og kjipt... Men samtidig litt godt å få tankene på noe annet. 

Har bestemt oss i mellom tiden for å finne litt mer ut av hvorfor jeg ikke blir gravid, så har tenkt å bestille time hos privat klinikk å få kontrastvæske igjennom egglederne som de da ser om går igjennom på ultralyd. Noen som har prøvd dette? 

Ellers masse lykke til til alle som skal ha et nytt forsøk til nyåret, håper jeg ser at flere har blitt gravid innen april! Kommer vel ikke til å være så aktiv her før da :) god jul til alle sammen ❤️

Du vil ikke ha desember-barn?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, nyher skrev:

Du vil ikke ha desember-barn?

Hadde ikke vært krise akkurat, da vi  bare hadde blitt glade om vi kunne fått et barn. Men ettersom vi uansett må hoppe over februar pga MR, så venter vi liksågreit til april, da mars hadde blitt slutten av desember. Kan jo så klart være "uheldig" å føde 1 mnd tidligere å havne slutten av desember om vi setter inn i april også, men som sagt hadde vi bare vært over lykkelige over å i det hele tatt kunne fått et barn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21. desember 2016 den 14.14, miore skrev:

I dag ble det satt inn en blastocyst hos meg og! Eneste embryoet vi hadde og det overlevde opptiningen😊 

Det blir to spennende uker på oss begge nå! Når skal du teste? Jeg fikk beskjed om å teste om 16 dager, syns det hørtes utrolig lenge ut. Mensen skal i vanlig syklus komme nyttårshelga - så me vil nok allerede da vite hvilken vei det bærer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, prover87 skrev:

I dag ble det satt inn en blastocyst hos meg og! Eneste embryoet vi hadde og det overlevde opptiningen😊 

Det blir to spennende uker på oss begge nå! Når skal du teste? Jeg fikk beskjed om å teste om 16 dager, syns det hørtes utrolig lenge ut. Mensen skal i vanlig syklus komme nyttårshelga - så me vil nok allerede da vite hvilken vei det bærer..

Tester hver dag, jeg :ler: For øyeblikket tester jeg ovitrellen ut av kroppen, men jeg kan ikke helt se for meg at jeg klarer å slutte med den daglige testen :fnise: Offisielt skal jeg ta blodprøve 14 dpo og hjemmetest 18 (!) dpo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, miore skrev:

Tester hver dag, jeg :ler: For øyeblikket tester jeg ovitrellen ut av kroppen, men jeg kan ikke helt se for meg at jeg klarer å slutte med den daglige testen :fnise: Offisielt skal jeg ta blodprøve 14 dpo og hjemmetest 18 (!) dpo.

Utrolig soennend å følge dere rugere nå :) Jeg har troa på noen positive tester her!

Jeg venter på blødning, den kommer sikkert med storm på julaften..,men siden hcg aldri ble særlig høy håper jeg det ikke blir så ille?! Jeg har lest mye om at mange fort blir gravide etter SA, men vil dette gjelde ved ivf også? Vil man ha større sjanse for å lykkes ved et forsøk ganske raskt? Skal på UL over nyttår (for å se at alt er ute) så får vel svar på alt da men ;) 

Masse lykke til med rugingen <3 Kjenner at jeg er litt rastløs...å allerede gira på å komme i gang igjen, da har man iallfall følelsen av at NOE skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, LillyBe skrev:

Utrolig soennend å følge dere rugere nå :) Jeg har troa på noen positive tester her!

Jeg venter på blødning, den kommer sikkert med storm på julaften..,men siden hcg aldri ble særlig høy håper jeg det ikke blir så ille?! Jeg har lest mye om at mange fort blir gravide etter SA, men vil dette gjelde ved ivf også? Vil man ha større sjanse for å lykkes ved et forsøk ganske raskt? Skal på UL over nyttår (for å se at alt er ute) så får vel svar på alt da men ;) 

Masse lykke til med rugingen <3 Kjenner at jeg er litt rastløs...å allerede gira på å komme i gang igjen, da har man iallfall følelsen av at NOE skjer...

Venting er det aller verste med denne prosessen, så jeg skjønner godt rastløsheten! :klem: Jeg aner ikke hvordan en SA eventuelt påvirker neste IVF-forsøk - jeg ville kanskje tippet at det ikke hadde så stor påvirkning for oss IVF-ere siden alle medisinene "tar over" hormonproduksjonen. Men dette er en av de få tingene jeg ikke har googlet ihjel :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, miore skrev:

Venting er det aller verste med denne prosessen, så jeg skjønner godt rastløsheten! :klem: Jeg aner ikke hvordan en SA eventuelt påvirker neste IVF-forsøk - jeg ville kanskje tippet at det ikke hadde så stor påvirkning for oss IVF-ere siden alle medisinene "tar over" hormonproduksjonen. Men dette er en av de få tingene jeg ikke har googlet ihjel :fnise: 

Hihi, søren også! Jeg håpa du hadde svarer ;) Jeg tenker forøvrig det samme som deg, at det nok har lite å si. Med mindre syklusen min plutselig kommer seg på beina igjen (noe som er helt usannsynlig, hehe). Har forøvrig begynt å blø. Greie tak, men som vanlig menstruasjon hittil :) 

Masse lykke til med rugingen alle sammen. Jeg heier på dere!! Nyt julehelgen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, LillyBe skrev:

Hihi, søren også! Jeg håpa du hadde svarer ;) Jeg tenker forøvrig det samme som deg, at det nok har lite å si. Med mindre syklusen min plutselig kommer seg på beina igjen (noe som er helt usannsynlig, hehe). Har forøvrig begynt å blø. Greie tak, men som vanlig menstruasjon hittil :) 

Masse lykke til med rugingen alle sammen. Jeg heier på dere!! Nyt julehelgen <3

Egentlig greit at det kom i dag istedenfor i morgen, da! Da blir det en dag kortere ventetid til du kan begynne neste forsøk ;) Og du slipper å få beviset for at det gikk galt på julaften. Håper du klarer å nyte jula litt du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag våknet jeg med en urinveisinfeksjon.... Typisk at det skal komme dagen etter innsett! Jeg er skikkelig skeptisk til å begynne på antibiotika nå, og er redd for det vil påvirke resultatet av innsettet. Sendte en epost til klinikken og de sa at jeg måtte høre med legen og at det finnes antibiotika som er trygge under en eventuell graviditet. Så jeg har begynt på en sånn 3-dagers kur nå. Men er skikkelig nervøs for at det kan påvirke festningen og en eventuell graviditet 😟 Merker at det er bekymringer over alt nå... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, prover87 skrev:

I dag våknet jeg med en urinveisinfeksjon.... Typisk at det skal komme dagen etter innsett! Jeg er skikkelig skeptisk til å begynne på antibiotika nå, og er redd for det vil påvirke resultatet av innsettet. Sendte en epost til klinikken og de sa at jeg måtte høre med legen og at det finnes antibiotika som er trygge under en eventuell graviditet. Så jeg har begynt på en sånn 3-dagers kur nå. Men er skikkelig nervøs for at det kan påvirke festningen og en eventuell graviditet 😟 Merker at det er bekymringer over alt nå... 

Det skal ikke ha noe å si. Har fått uvi etter hvert innsett.  Denne gangen gikk jeg i tillegg på kortiosonmedisiner. Gikk veldig fint, men skjønner selvfølgelig at du syns det er skummelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...