Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ha innsett av fryseegg imorgen, forhåpentligvis.. 

Hadde et avbrutt sist forsøk, der de skulle tine opp og la de 2 delte eggene dele seg til dag 5, ettersom 2 delte kræsjet med helg.. De tok opp 3 da, og ingen overlevde. 

Nå har jeg to igjen, fikk tlf fra labben om at et hadde gått til grunne og det var et igjen som såg veldig bra ut. Visste ikke at de tok opp de dagen før innsett?? Trodde de tinte å satte inn samme dag jeg.. Noen som vet hva som er vanlig? Det kunne også dele seg en gang til, til imorgen noe som var vistnok positivt, mn det kan jeg ikke skjønne iforhold til at et 2 delt skal settes inn på dag 3, da blir d jo 3 delt, blir ikke det feil? Skjønner ingenting av dette jeg nå x) 

uansett... De sa jeg hadde veldig fine egg, og min mann hadde super bra sædkvalitet. Alle de eggene vi har prøvd til nå har jo sluttet å utvikle seg... Er jo bare en egg igjen nå... Synes det er rart at hvis vi har så toppkvalitet, hvorfor er de så dårlige da??? Kan jo være det ene egget er gullegget, mn jeg har blitt så pessimist med dette at jeg tror jeg får en tlf der de sier avbrutt imorgen tidlig! Synes det er helt sykt at ingen av eggene de sa var såå bra ikke går. 

Anonymkode: fabcd...20e

Skjønner godt at du tenker sånn, men nå håper jeg det er gullegget du får satt inn i morgen :) 

Dette med egg og kvalitet skjønner jeg lite av...kanskje andre som kan svare på det?

Jeg er nå på rugedag 6...3.fryseforsøk. Dagene er laaaange syns jeg. Vil så gjerne vite snart :) 

lykke til i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, LillyBe skrev:

Skjønner godt at du tenker sånn, men nå håper jeg det er gullegget du får satt inn i morgen :) 

Dette med egg og kvalitet skjønner jeg lite av...kanskje andre som kan svare på det?

Jeg er nå på rugedag 6...3.fryseforsøk. Dagene er laaaange syns jeg. Vil så gjerne vite snart :) 

lykke til i morgen :)

Ja, krysser fingrene for at det er gullegget som er igjen! :) 

å, skjønner at dagene blir lange! Masse lykke til fremover! Krysser fingrene for at du sitter med en positiv test før jul! Det hadde vært tidenes julegave :) 

Anonymkode: fabcd...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, krysser fingrene for at det er gullegget som er igjen! :) 

å, skjønner at dagene blir lange! Masse lykke til fremover! Krysser fingrene for at du sitter med en positiv test før jul! Det hadde vært tidenes julegave :) 

Anonymkode: fabcd...20e

Det hadde vært tidenes julegave ja, for oss begge :) krysser fingrene!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg blitt ruger for første gang på et 4 delt egg, ble satt inn 3 dager etter positiv el test. Var 2 delt igår da de tinte det, mn 4 delt idag, viste ikke at det delte seg så raskt, men de sa det var veldig positivt at det hadde rukket å dele seg før innsett så det lover jo bra! Nå må bare disse 14 dagene gå fooort.. Tror jeg begynner å teste etter 10 dager jeg :) grugleder meg. 

Anonymkode: fabcd...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg blitt ruger for første gang på et 4 delt egg, ble satt inn 3 dager etter positiv el test. Var 2 delt igår da de tinte det, mn 4 delt idag, viste ikke at det delte seg så raskt, men de sa det var veldig positivt at det hadde rukket å dele seg før innsett så det lover jo bra! Nå må bare disse 14 dagene gå fooort.. Tror jeg begynner å teste etter 10 dager jeg :) grugleder meg. 

Anonymkode: fabcd...20e

Gratulerer som ruger :) spennende! Jeg skal teste på lørdag tenker jeg, rugedag 11 ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, LillyBe skrev:

Gratulerer som ruger :) spennende! Jeg skal teste på lørdag tenker jeg, rugedag 11 ;) 

Blir spennde dager for oss fremover! Nå må begge teste positiv!! Kjenner du noe symptomer da? Du har jo kommet så langt at du kan kjenne noe snart :) 

jeg har menssmerter idag... Er dette normalt etter innsettingen? Kan jo ikke være et symptom så tidlig. Er også kvalm... Går jo ikke an! Lover at det ikke er innbilling., kan man bli kvalm av cyclogesten kanskje? Har vært litt dårlig i magen siden i går.. Å det er jo cyclogestn, å da er vel kvalmen det også... Dårlig mage ødelegger vel ikke for egget? 

Anonymkode: fabcd...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.12.2016 den 10.55, AnonymBruker skrev:

Å, så bra du fikk til et forsøk før jul! 😊 Krysser fingrene for at alt går bra til deg og at du ikke blir overstimulert 

Anonymkode: fabcd...20e

Tusen takk! Etter to doser Bemfola kjenner jeg bare litt kiling i magen, håper det holder seg sånn:)
Gratulerer som ruger forresten:hoppendeglad: 

På 6.12.2016 den 11.44, miore skrev:

Hvis det er andre enn meg her som går kort protokoll akkurat nå, må jeg bare advare om at det er leveringsproblemer på orgalutran for tiden - dere bør sjekke ut raskt om dere har nok og hvor dere eventuelt kan få tak i mer!

Jeg fikk beskjed om at det ikke var noe problem å kombinere Orgalutran med Cetrotide hvis en ikke fikk tak i nok. EDIT: Jeg antar at alle er smarte nok til å sjekke med sin egen lege før de kombinerer medisiner! :) 
 

På 6.12.2016 den 12.17, prover87 skrev:

Lykke til! Jeg håper også på et forsøk før jul. Vi skal ha et fryseforsøk (i naturlig syklus), så vi krysser alt vi har for at alt klaffer med syklusen min slik at vi får til innsett før jul;)

Tusen takk! :) Håper dere også rekker et forsøk. Er litt grønn på dette enda, men hva er vanlig ved fryseforsøk? Naturlig syklus så lenge kvinnen er "normal"?

Endret av LoveTrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir spennde dager for oss fremover! Nå må begge teste positiv!! Kjenner du noe symptomer da? Du har jo kommet så langt at du kan kjenne noe snart :) 

jeg har menssmerter idag... Er dette normalt etter innsettingen? Kan jo ikke være et symptom så tidlig. Er også kvalm... Går jo ikke an! Lover at det ikke er innbilling., kan man bli kvalm av cyclogesten kanskje? Har vært litt dårlig i magen siden i går.. Å det er jo cyclogestn, å da er vel kvalmen det også... Dårlig mage ødelegger vel ikke for egget? 

Anonymkode: fabcd...20e

Denne gangen hadde jeg fryktelig mye murringer samme dagen som innsett og dagen etter, så roa det seg. Nå kjenner jeg litt igjen, og er utrolig kvalm. Dette skyldes nok helt sikkert cyclogesten ja :)

Kjenner lite ellers, og tør ikke håpe på noe som helst...men godt mulig jeg svir av en test alt i morra, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LoveTrain skrev:

Tusen takk! :) Håper dere også rekker et forsøk. Er litt grønn på dette enda, men hva er vanlig ved fryseforsøk? Naturlig syklus så lenge kvinnen er "normal"?

Tror de prøver å få det til i naturlig syklus så lenge alt ligger til rette for det - og da er det vel viktig at det meste er normalt hos kvinnen. Er i hvert fall greit å slippe medisiner, men litt stressa når syklusen ikke blir styrt og vi er avhengig av å få eggløsning på konkrete dager for å inngå innsettdag i helg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sa at egget såg veldig bra ut og at det hadde delt seg fint fra to delt til fire delt etter opptiningen. Etter jeg kom hjem igår funderte jeg på de små runningene ved siden av de store 4.. Og leste litt om fragmenterte egg ( som er litt av dårligere kvalitet enn et helt bra et ) er dette er fragmentert egg? Isåfall veldig lite fragmentert da? Noen som vet?? Har lest at det er litt mindre sjanse med fragmenterte.. Så jeg ble plutselig veldig pessimistisk ved dette forsøket. 

image.jpeg

Anonymkode: fabcd...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, LillyBe skrev:

Negativ test i dag. Er jo tidlig, men ingen god følelse :( skal nyte førjulshelga, å ta blodprøve på mandag :) 

Rugedag 10? Da er det vel i tidligste laget? Uansett vondt med dårlig følelse :( Håper du får bedre svar på mandag!

 

-------

Jeg lurer på om noen her har erfaringer med Cetrotide? Klinikken sa at jeg skulle kjøpe denne hvis jeg ikke fant Orgalutran. Så jeg kjøpte to stk av den. Deretter fikk jeg forskjøvet UL med to dager, og trengte to doser til. Da sa de at de visste om et apotek som hadde Orgalutran, så jeg kunne hente ut den hvis jeg ville. Jeg sa at jeg kunne jo holde meg til ett preparat siden jeg allerede hadde den ene, og hvis Cetrotide var like bra så så jeg ingen grunn til å jakte på den andre. Men de var ganske insisterende på det. Som får meg til å lure på om Orgalutran av en eller annen grunn er å foretrekke? :klo: Så nå blir det to av hver da.. Men merker jeg er litt skeptisk til førstnevnte og lurer på om jeg skal kaste penger ut vinduet og kjøpe to til av Orgalutran :vetikke:

Endret av LoveTrain
Edit: autocorrectfeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen fasit, men legen min hadde Orgalutran som et absolutt førstevalg, og styra intenst for å spore opp et apotek som hadde den inne for meg. 

Men jeg har et tips til deg som jeg sender på PM :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, LoveTrain skrev:

Rugedag 10? Da er det vel i tidligste laget? Uansett vondt med dårlig følelse :( Håper du får bedre svar på mandag!

 

-------

Jeg lurer på om noen her har erfaringer med Cetrotide? Klinikken sa at jeg skulle kjøpe denne hvis jeg ikke fant Orgalutran. Så jeg kjøpte to stk av den. Deretter fikk jeg forskjøvet UL med to dager, og trengte to doser til. Da sa de at de visste om et apotek som hadde Orgalutran, så jeg kunne hente ut den hvis jeg ville. Jeg sa at jeg kunne jo holde meg til ett preparat siden jeg allerede hadde den ene, og hvis Cetrotide var like bra så så jeg ingen grunn til å jakte på den andre. Men de var ganske insisterende på det. Som får meg til å lure på om Orgalutran av en eller annen grunn er å foretrekke? :klo: Så nå blir det to av hver da.. Men merker jeg er litt skeptisk til førstnevnte og lurer på om jeg skal kaste penger ut vinduet og kjøpe to til av Orgalutran :vetikke:

Ja, det er jo i tidligste laget, men samtidig virker det som mange tester positivt såpass tidlig?! Syns jeg leser det overalt jeg... Men jeg får krysse finga litt til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LillyBe skrev:

Negativ test i dag. Er jo tidlig, men ingen god følelse :( skal nyte førjulshelga, å ta blodprøve på mandag :) 

Føler med deg. Jeg er 11 dpo. Jeg fikk blendahvit test etter AIH i dag. Jeg har også testedag mandag, men har ikke store håpet på at det har klaffet nå😐

Anonymkode: 3c708...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, en god klem til deg! Hvorfor kan det ikke klaffe?? Jeg har hatt 3 fryseforsøk på 3 mnd nå så er sliten og lei, av hormoner og skuffelser. Alt ser topp ut, men egget fester seg da ikke... Blir nytt ferskforsøk, men nå tar vi ei lang pause først!! 

Har du noen plan videre?

jeg krysser fortsatt finga for at du får positivt svar på mandag, 11 dpo kan jo lett være for tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er jeg godt i gang med både Synarela og Gonal-F :) Skal på kontroll til uka og sjekke status. Hvis alt går etter planen, så blir innsett rundt juletider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LillyBe skrev:

Negativ test i dag. Er jo tidlig, men ingen god følelse :( skal nyte førjulshelga, å ta blodprøve på mandag :) 

Så kjipt :( det er ikke noe god følelse når man får en hvit test.. Klem til deg! Men husk at håpet ikke er borte.. Jeg har også hørt at fryseegg kan ligge litt i dvale og da er litt treigere med å feste seg 👍🏻

Anonymkode: fabcd...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, LillyBe skrev:

Huff, en god klem til deg! Hvorfor kan det ikke klaffe?? Jeg har hatt 3 fryseforsøk på 3 mnd nå så er sliten og lei, av hormoner og skuffelser. Alt ser topp ut, men egget fester seg da ikke... Blir nytt ferskforsøk, men nå tar vi ei lang pause først!! 

Har du noen plan videre?

jeg krysser fortsatt finga for at du får positivt svar på mandag, 11 dpo kan jo lett være for tidlig :)

Tusen takk<3 Jeg har som sagt ikke troen nå siden dagens test var blendahvit. Kan godt forstå at du er sliten etter 3 fryseforsøk de siste 3 mnd😐 Hvor lenge tenker dere ha pause?

Blir en pause til etter jul på oss. Mannen reiser bort i jula. Vi har time på sykehuset i februar. Jeg er spent på hvordan prossesen er i det offentlige. Jeg har fått anbefalt å gå rett over på IVF om vi ikke blir gravide innen et halvt år. Jeg har en magefølelse på at jeg har fått tette eggledere eller noe som er i veien inne i livmoren min siden et egg ikke klarer feste seg. Legen anbefalte meg ikke lap for å sjekke egglederer. 

Anonymkode: 3c708...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk<3 Jeg har som sagt ikke troen nå siden dagens test var blendahvit. Kan godt forstå at du er sliten etter 3 fryseforsøk de siste 3 mnd😐 Hvor lenge tenker dere ha pause?

Blir en pause til etter jul på oss. Mannen reiser bort i jula. Vi har time på sykehuset i februar. Jeg er spent på hvordan prossesen er i det offentlige. Jeg har fått anbefalt å gå rett over på IVF om vi ikke blir gravide innen et halvt år. Jeg har en magefølelse på at jeg har fått tette eggledere eller noe som er i veien inne i livmoren min siden et egg ikke klarer feste seg. Legen anbefalte meg ikke lap for å sjekke egglederer. 

Anonymkode: 3c708...b17

Samme her, mister helt troen når testen er SÅ hvit liksom. De fleste vil jo få litt utslag nå :( 

Jeg tror det blir pause fram til over påske faktisk...men spørs om jeg klarer da? Hehe... Jeg har akkurat snakket med min "private" gynekolog og avtalt en time hos han i januar, så får vi se. Jeg har mista mens og EL for lenge siden (sykdom og mye vekttap) så tenker bruke tiden på å prøve finne syklusen min. Prøve litt akupunktur, og ellers ikke stresse så mye (lett å si men...)

Hmm, kanskje du skal kreve å få sjekket egglederen nå, før evnt IVF? Hvilket sykehus hører du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...