Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

2 timer siden, prover87 skrev:

Mensen kom i natt/i dag tidlig. Så da var det forsøket over. Mensen kom så tidlig at jeg ennå ikke hadde "sløst" bort noen graviditetstester en gang... Merker jeg er veldig skuffet og lei meg nå - men det er vel helt normalt. Vil tro flere av dere har gått gjennom det samme én eller flere ganger.. Det er vel bare å innstille seg på nytt ferskforsøk på nyåret.

Så trist :( kjenner så til den følelsen. Vondt! Vanskelig å tenke framover, men det må man bare. Når blir neste forsøk? Kanskje vi alle blir likt. 

Klemmer til deg

 

Endret av LillyBe
Skrev feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 dpo og jeg venter på supermensen :( spottet litt i går, men så stoppet det opp. Tipper jeg må slutte på Lutinus for å få det i gang for fult. Hadde en svak positiv 12 dpo, og et par til ila det neste døgnet, men igår kveld var det bare en liten antydning til strek igjen. I morges orket jeg ikke teste, syns det var så vondt å få opp håpet når jeg egentlig var innstilt på at det ikke hadde gått. Tok siste lutinusen jeg hadde i morges, må evt på apoteket for å kjøpe flere, men det er jo ingen vits i? Offisiell testdato i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, prover87 skrev:

Mensen kom i natt/i dag tidlig. Så da var det forsøket over. Mensen kom så tidlig at jeg ennå ikke hadde "sløst" bort noen graviditetstester en gang... Merker jeg er veldig skuffet og lei meg nå - men det er vel helt normalt. Vil tro flere av dere har gått gjennom det samme én eller flere ganger.. Det er vel bare å innstille seg på nytt ferskforsøk på nyåret.

Så utrolig kjedelig å ikke få et ordentlig forsøk:klem: Vi får nok neste ferskforsøk omtrent samtidig da? Håper 2017 er snillere med oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LillyBe skrev:

Så trist :( kjenner så til den følelsen. Vondt! Vanskelig å tenke framover, men det må man bare. Har du mange egg på frys? Godt å slippe hele runden på nytt med engang! 

Klemmer til deg

 

Takk 😊 Dette var et fryseforsøk i naturlig syklus. Med det eneste embryoet vi hadde på frys. Så vi må igang med full rulle - altså ferskforsøk. Pga dette var er forsøk i naturlig syklus så kan vi nok starte med ferskforsøket i denne syklusen - så lenge sykehuset har kapasitet til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, LoveTrain skrev:

14 dpo og jeg venter på supermensen :( spottet litt i går, men så stoppet det opp. Tipper jeg må slutte på Lutinus for å få det i gang for fult. Hadde en svak positiv 12 dpo, og et par til ila det neste døgnet, men igår kveld var det bare en liten antydning til strek igjen. I morges orket jeg ikke teste, syns det var så vondt å få opp håpet når jeg egentlig var innstilt på at det ikke hadde gått. Tok siste lutinusen jeg hadde i morges, må evt på apoteket for å kjøpe flere, men det er jo ingen vits i? Offisiell testdato i morgen.

Så kjedelig! Dårlige nyheter for oss begge. Jeg har ikke brukt lutinus, så vet ikke om du bør slutte eller fortsette. Du kan ikke høre med sykehuset? Eller har de julestengt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, LoveTrain skrev:

Så utrolig kjedelig å ikke få et ordentlig forsøk:klem: Vi får nok neste ferskforsøk omtrent samtidig da? Håper 2017 er snillere med oss

Det blir kanskje start på synerela om 3 uker (altså denne syklusen) - men må få endelig bekreftet det av sykehuset. De ringer nok på mandag. Starter du og opp på nytt i januar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, prover87 skrev:

Takk 😊 Dette var et fryseforsøk i naturlig syklus. Med det eneste embryoet vi hadde på frys. Så vi må igang med full rulle - altså ferskforsøk. Pga dette var er forsøk i naturlig syklus så kan vi nok starte med ferskforsøket i denne syklusen - så lenge sykehuset har kapasitet til det.

Beklager, leste feil! Ja, jeg har jo hatt 3 frys på rad, i stimulert syklus så redd jeg må ha ei pause...men føler meg utrolig klar for ferskforsøk NÅ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, LillyBe skrev:

Beklager, leste feil! Ja, jeg har jo hatt 3 frys på rad, i stimulert syklus så redd jeg må ha ei pause...men føler meg utrolig klar for ferskforsøk NÅ!!

Hvor lenge tror du at du må ha pause? Merker at vi blir litt utålmodige - men hele denne prosessen er stort sett bare venting - så det er jo ikke rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, prover87 skrev:

Hvor lenge tror du at du må ha pause? Merker at vi blir litt utålmodige - men hele denne prosessen er stort sett bare venting - så det er jo ikke rart!

Jeg aner ikke...skal inn på klinikken på mandag for å kontrollere at alt er ute av kroppen. Tok en graviditetstest i går og nå er den helt negativ så det lover jo bra sånn sett. Jeg håper vi kan starte opp i februar, men jeg har jo ikke egen syklus så aner ikke hvordan de vil gjøre det. Veldig spent, og krysser finga for februar :) Jeg hadde jo en liten plan om å vente til våren, men kjenner at det er altfor lenge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, LoveTrain skrev:

14 dpo og jeg venter på supermensen :( spottet litt i går, men så stoppet det opp. Tipper jeg må slutte på Lutinus for å få det i gang for fult. Hadde en svak positiv 12 dpo, og et par til ila det neste døgnet, men igår kveld var det bare en liten antydning til strek igjen. I morges orket jeg ikke teste, syns det var så vondt å få opp håpet når jeg egentlig var innstilt på at det ikke hadde gått. Tok siste lutinusen jeg hadde i morges, må evt på apoteket for å kjøpe flere, men det er jo ingen vits i? Offisiell testdato i morgen.

Hadde og svak positiv 12 dpo, og nesten ingen strek kvelden 13dpo. Men begynte å bli sterkere fra 14 dpo. Tok da kun morgen urin etter den 13. Du burde ihvertfall teste imorgen for å være sikker!

Anonymkode: 9999c...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare ønske dere alle en fin nyttårsfeiring. Jeg håper og tror 2017 blir VÅRT år. Jeg gleder meg til å komme i gang med nytt forsøk, og jeg gleder meg til å følge dere alle på reisen videre. 

Håper alle klarer å kose seg litt i kveld :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år til dere alle! Sjokket og skuffelens etter mensen som kom har lagt seg, og jeg er klar til å starte på nytt. Nytt år - nye muligheter! 2016 var et dårlig år for meg, så jeg håper at 2017 skal være så mye bedre <3

Jeg flytter over til "Prøverør 2017" nå, og vil vel tro at jeg ser flere av dere også der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår, får satse på at "prøverør 2017" blir den siste vi trenger å være med i på en stund ;)

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, miore skrev:

Godt nyttår, får satse på at "prøverør 2017" blir den siste vi trenger å være med i på en stund ;)

Ja, det håper jeg virkelig!!!

vært på klinikken. Ny plan er østrogentilskudd i 2 mnd, forhåpentligvis oppstart sprøyter om ca 2 mnd da :) En ting som skremte meg var at legen sa han nå ville øke dosen Menopur endel, siden det var få antall eggposer nå i forhold til sist, det likte jeg virkelig ikke :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere erfarne prøvere. Jeg fikk kontrabeskjed, oppstart sprøyter i denne syklusen (slutten av mnd), men så ny beskjed i går pga orgalutran-mangelen (og cetriode). Det var jo dette dere spådde, hehe. De hadde blitt lovt ny levering uke 1, så uke 3, nå er det uke 5...dvs at det akkurat kan gå, men jeg føler jo at det sikkert blir utsatt lengre?! 

Alternativet er å vente enda en mnd, for så å ta kort protokoll (men ingen sikkerhet for at de har orgalutran da heller), eller kjøre på med lang protokoll, oppstart nesespray da om ca 2,5 uke. Hva er deres erfaringer med lang protokoll og nesespray? Hva ville dere gjort? Kjedelig at slike ting skal stoppe prosessen for oss alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LillyBe skrev:

Til dere erfarne prøvere. Jeg fikk kontrabeskjed, oppstart sprøyter i denne syklusen (slutten av mnd), men så ny beskjed i går pga orgalutran-mangelen (og cetriode). Det var jo dette dere spådde, hehe. De hadde blitt lovt ny levering uke 1, så uke 3, nå er det uke 5...dvs at det akkurat kan gå, men jeg føler jo at det sikkert blir utsatt lengre?! 

Alternativet er å vente enda en mnd, for så å ta kort protokoll (men ingen sikkerhet for at de har orgalutran da heller), eller kjøre på med lang protokoll, oppstart nesespray da om ca 2,5 uke. Hva er deres erfaringer med lang protokoll og nesespray? Hva ville dere gjort? Kjedelig at slike ting skal stoppe prosessen for oss alle. 

Jeg har bare prøvd lang protokoll (og har bare prøvd det en gang). Nesespray gikk helt fint for meg - men jeg vet det er store individuelle forskjeller. Jeg grudde meg masse, men endte opp med bare noen få, små bivirkninger. Jeg fikk noen hetebølger, men de kom som regel på natta, og jeg ble litt lettere rørt (kunne ikke se noe trist på TV/film, da begynte jeg å grine med en gang). Det var helt til å leve med. Jeg begynte å ta sprøyter (menopur) to uker etter start med nesespray, og da forsvant alle de bivirkningene.

Hvis jeg var deg ville jeg lett ha prøvd lang protokoll siden det er så usikkert med medisinene.Jeg begynner på lang protokoll om 13 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, prover87 skrev:

Jeg har bare prøvd lang protokoll (og har bare prøvd det en gang). Nesespray gikk helt fint for meg - men jeg vet det er store individuelle forskjeller. Jeg grudde meg masse, men endte opp med bare noen få, små bivirkninger. Jeg fikk noen hetebølger, men de kom som regel på natta, og jeg ble litt lettere rørt (kunne ikke se noe trist på TV/film, da begynte jeg å grine med en gang). Det var helt til å leve med. Jeg begynte å ta sprøyter (menopur) to uker etter start med nesespray, og da forsvant alle de bivirkningene.

Hvis jeg var deg ville jeg lett ha prøvd lang protokoll siden det er så usikkert med medisinene.Jeg begynner på lang protokoll om 13 dager.

Tusen takk for svar @prover87. Ja, det er helt sikkert individuelt...tror egentlig jeg reagerer lite på de fleste medisiner så kan jo håpe det gjelder nå å evnt, hehe. 

Det er nettopp det jeg er redd for...at denne medisinmangelen drar ut enda lengre. Føler jeg har venta lenge alt nå uten at noe skjer! 2-3 mnd til høres altfor lenge ut :( Jeg får ringe klinikken å høre...er det sånn at man starter med spray ca 1 uke før forventet blødning? Isåfall blir vi nok rimelig likt i løypa :) forventet mens om ca 3 uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et oppfølgingsspørsmål fra en som bare har prøvd kort protokoll, forresten: Hvor lenge er det vanlig å gå på spray før man begynner på sprøyter? Får man bare en dato å begynne på sprøyter på, som er helt uavhengig av en eventuell blødning? Har hørt at ikke alle får blødning på spray - stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, LillyBe skrev:

Tusen takk for svar @prover87. Ja, det er helt sikkert individuelt...tror egentlig jeg reagerer lite på de fleste medisiner så kan jo håpe det gjelder nå å evnt, hehe. 

Det er nettopp det jeg er redd for...at denne medisinmangelen drar ut enda lengre. Føler jeg har venta lenge alt nå uten at noe skjer! 2-3 mnd til høres altfor lenge ut :( Jeg får ringe klinikken å høre...er det sånn at man starter med spray ca 1 uke før forventet blødning? Isåfall blir vi nok rimelig likt i løypa :) forventet mens om ca 3 uker. 

Jeg trodde jeg skulle reagere masse på medisinene. Jeg kan blant annet ikke bruke hormonprevensjon da eg blir superdeprimert av det. Men det gikk så mye bedre enn forventet.

jeg skal begynne på nesespray i syklusdag 20, altså ca. 3 uker etter mens og en uke før. Sist forsøk så brukte jeg nesespray i ca 14 dager før sprøytene. Og jeg trengte 10 dager med sprøyter da. Så for meg var det nesten akkurat 4 uker fra start nesespray til uttak (så det tar en del lengre tid enn kort protokoll).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...