Gå til innhold

Aidas kromspring


Aida

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg snart hjem - og lage middag.

Jeg har en romantisk forestilling om middagsmåltidet, og da jeg var i tenåra var det som regel det første jeg spurte den stakkars mammaen min om; "hva æ're til middag i dag aaa?". Jeg synes middag er luksus. Gode vibber.

I dag skal jeg ha noe så simpelt som spaghetti og revet ost - men det blir så bra. Små vesener, små gleder!

Jeg har småplaner om å be en venn på litt vin en kveld denne uka - vin, prat og en skikkelig stor og bred brystkasse å hvile hodet på. Han er ikke kjæresten min, men jeg har tro på at man kan være litt fysisk selv om man er venner.

Jeg snakker ikke om sex. For den som eventuelt hadde lyst til å misforstå.

Det er kos, det. Nå gjenstår det bare å tvinge ham opp til meg - jeg tror ikke jeg skal bruke matlagingsevnene mine som lokkemiddel - men derimot min glitrende, vinnende personlighet. :sjarmor:

(gud'a meg, så mye piss det går an å skrive ned offentlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesten
Takk! :-D

Nja, det kommer jo litt an på dagshumøret også, men jeg klarer vel ikke helt å bli sur over folk som egentlig bare ler hjertelig.

Kult at du skriver på nynorsk forresten, jeg har blitt nynorsk-patriot i det siste (men er for sløv til å lese grammatikk til å ta det opp igjen selv, for tiden).

Hi, hi, eg har jo nynorsk hovudmål då, men så må eg skrive bokmål på jobb, og då er det litt godt å kunne "snakke" mitt eige språk etterpå. Men ingen krev vel at du skal kunne skrive nynorsk!! Men det er jo flott for oss nynorskpatriotar at folk likar språket vårt.

Her er ei skikkeleg god bok du bør lese forresten: Ingen er så trygg i fare av Jørgen Norheim. Sånn om du likar nynorsk altså... :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Men du, du har vore mdlem her i 4 dagar og har alt skrive 124 innlegg, koss e det mogleg?? Eg e i alle fall imponert!! Tykkjer eg har skrive mange innlegg eg, men er jo ikkje i nærleiken av deg, det er heilt sikkert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi' date=' hi, eg har jo nynorsk hovudmål då, men så må eg skrive bokmål på jobb, og då er det litt godt å kunne "snakke" mitt eige språk etterpå.[/quote']

Hæ, hvorfor må du skrive bokmål på jobb??

Jeg fikk høre at journalister i Dagbladet, VG og Aftenposten ikke får lov til å skrive på nynorsk dersom det er skriftmålet deres - da ble jeg så inn i heite forbanna. Det er det desidert dummeste jeg har hørt på lenge - det kan da ikke være seriøst lov?

Det tror jeg faktisk ikke.

Ingen krever, men jeg har litt sporadisk lyst. Kjipt når nynorsk kun blir brukt i poesien ...

Det er jo et litt kult skriftspråk, dessuten så har jeg jo dialekt i tillegg til oslomålet, og nynorsken ligger jo nærmere dialekta mi enn det bokmål gjør.

Å, hva handler den om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du' date=' du har vore mdlem her i 4 dagar og har alt skrive 124 innlegg, koss e det mogleg?? Eg e i alle fall imponert!! Tykkjer eg har skrive mange innlegg eg, men er jo ikkje i nærleiken av deg, det er heilt sikkert!![/quote']

:oops: Hysj... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser nå om forsøket kalt "The Third Wave", utført av Ron Jones.

Helt ufattelig - og utrolig nyttig lærdom. Endel sosialpsykologiske fakta, skulle - som jeg leste en annen forumbruker mente - absolutt vært obligatorisk allmennkunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivielle tanker:

+ I går, da jeg sov altfor godt til å orke å stille opp på tidlig forelesning, var forelesningen avlyst.

- I dag, da jeg skippa forelesning fordi foreleseren kun siterer sine egne overheads, var for første gang i semesteret ikke forelesningsnotatene lagt ut på nett.

What comes around, goes around.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det kommer en funksjon for "nye innlegg" for dagbøker/diskusjonsforum.

Da hadde jeg kunnet skrive så mye svada jeg ville her, uten å tenke på at det var så tydelig. :kul:

Men, det ville seriøst vært en mye bedre ordning.

Skrivediarè er en fin diagnose...

Jeg blir så frustrerende engasjert - eventuelt engasjerende frustrert - av meninger jeg anser som dumme.

Jeg er nok en smule bombastisk av meg når jeg først har en oppfatning, men jeg mener jo selv at jeg utgjør standpunktene jeg har ut ifra "tankearbeid", og ikke hva som sto i VG i går.

Det som er litt tragisk, er jo at jeg nesten blir like oppgitt over folk som gir barna sine stygge navn, som folk som er for dødsstraff. Det er jo en smule på bærtur.

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HERREGUD!

Fyren som satte seg ved siden av meg stinker røyk, noe helt grønnforjævlig - tenk å fange noen inn i en krok på den måten! Glimrende tortur.

:iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde være forbudt å lukte røyk også! *gnigni*

(wow, du er oppe i 50 innlegg per dag :D Kan dette holde seg oppe mon tro? :sjarmor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(wow' date=' du er oppe i 50 innlegg per dag :D Kan dette holde seg oppe mon tro? :sjarmor:)[/quote']

Kan dere slutte å kommentere dette! :frustrert:

...

Nå skal jeg egentlig hjem og ta meg en løpetur, men jeg ble i dårlig humør av en samtale med en venn.

Dumt å la seg bli påvirket av bagateller, men det er vel slik når man har for lite å tenke på ellers. :roll:

Jeg hater når småting rokker litt ved selvfølelsen. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjesten

Hei du. Boka eg anbefalte deg er litt rar på ein måte, men veldig god. Vanskeleg å beskrive meir... Sjekk den ut på biblioteket. Eg veit nett korleis du har det med dei bombastiske meiningane dine, eg blir skulda for det same. Men eg har funne ut at når nokon kallar meg bastant, så er det enten fordi eg er ueinig med dei, eller fordi eg er idealist...

Og eg kjenner meg i alle fall igjen i det at ein venn kan gjere deg molefonken og litt utanfor, sjølv om ein burde blåst i det. Og eg er 29 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...