Gå til innhold

Hvordan tolke dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva ble ødelagt? Det var jo allerede slutt mellom dere og hadde vært det siden juni. Var det så overraskende at han hadde gått videre? 

Anonymkode: 2fbde...3c0

Det at han så henne i laaang tid mens han så meg. Klart det har ødelagt noe av det vi hadde...

Han skrev meg dype kjærlighetsbrev, mens han dro til henne etterpå liksom...

Glad han hadde lengselen til meg, så hun var kanskje først bare en erstatning..Men nå har han sikkert blitt så vant til henne...Avhengig av regelmessig fysisk kontakt, det vil han jo ikke miste selvsagt..Kommer aldri til å tilgi at han gikk bak ryggen min på denne måten...

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan du banne på, men for å bli i et forhold må det være følelser også. De startet nok med sex.

Hvorfor ville ikke du ha sex? I løpet av så mange år? Mannen må ha hatt blue balls, om han ikke fikk seg noe på si.

Anonymkode: 4b5e8...d0b

Han hadde følelser for meg. Dette vet jeg, det trenger ingen andre å synse om her. Ingen mann hadde holdt på så lenge som han gjorde med meg, uten følelser...Det var også noe av det jeg likte med han, at han aldri ga opp, selv om han måtte vente...Det var misstillit som gjorde at jeg trakk meg gang på gang.., det koster meg også mye å ta det steget, vil at det skal være spesielt og vite at han er til å stole på. Han var jo ikke det...Så intuisjonen min hadde rett hele tiden..

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo ikke vært tro mot hun han nå holder på med, siden han så meg 9 mnd ut i "deres forhold"...

ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo ikke vært tro mot hun han nå holder på med, siden han så meg 9 mnd ut i "deres forhold"...

ts

Anonymkode: 98caf...76f

Kanskje de ikke hadde et forhold i starten? Dessuten slo du opp i november, tok kontakt med han på nyttårsaften men slo opp i januar, februar (på valentinsdagen!), i juni og helt sikkert en gang i mellom der også. Og du slo opp ett utallige ganger i fire år før nå også. 

Hver gang han har prøvd å snakke med deg eller forklare seg har du jo ikke tatt telefonen, dyttet han, sendt sinte meldinger og mailer, sagt gang på gang at det er over og ut. Og du hae vært veldig på hugget i alle disse årene etter å ta han på noe. Du har overtolket hver minste detalj av hva han gjør. Og du har nektet å høre på hva han har sagt, fordi du har vært fast bestemt på at han har gjort sånn og sånn, men du har aldri hatt noe bevis. (Nå snakker jeg om alle de årene før han fikk seg kjæreste.) 

Anonymkode: 01f69...34e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at han så henne i laaang tid mens han så meg. Klart det har ødelagt noe av det vi hadde...

Han skrev meg dype kjærlighetsbrev, mens han dro til henne etterpå liksom...

Glad han hadde lengselen til meg, så hun var kanskje først bare en erstatning..Men nå har han sikkert blitt så vant til henne...Avhengig av regelmessig fysisk kontakt, det vil han jo ikke miste selvsagt..Kommer aldri til å tilgi at han gikk bak ryggen min på denne måten...

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Jeg henger ikke helt med på dette. Det dere hadde var jo allerede ødelagt da forholdet tok slutt i juni, nettopp pga løgner og mistillit. Så da var det jo riktig av deg å gjøre det slutt for 6 mnd siden. Det han gjør idag er vel neppe av betydning, dere er ikke sammen lengre.

Du kan prise deg lykkelig over at akkurat nå er han en annen sitt problem, du ville aldri klart å stole på han igjen uansett. Og så mye konflikter og tull i flere år, betyr jo bare at dere var en elendig match med store kommunikasjonsproblemer. Kanskje han rett og slett passer bedre med hun han er sammen med nå, eller kanskje ingen av dere. Det er uansett han sitt valg.

Anonymkode: 2fbde...3c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for latterliggjøring, personangrep, brukerdebatt og spekulasjoner.

- Pavilion, mod

 

 

Edit: Har også ryddet for kommentar til modereringen, slikt spm tas på Ris og Ros eller pr PM.

Endret av Pavilion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje de ikke hadde et forhold i starten? Dessuten slo du opp i november, tok kontakt med han på nyttårsaften men slo opp i januar, februar (på valentinsdagen!), i juni og helt sikkert en gang i mellom der også. Og du slo opp ett utallige ganger i fire år før nå også. 

Hver gang han har prøvd å snakke med deg eller forklare seg har du jo ikke tatt telefonen, dyttet han, sendt sinte meldinger og mailer, sagt gang på gang at det er over og ut. Og du hae vært veldig på hugget i alle disse årene etter å ta han på noe. Du har overtolket hver minste detalj av hva han gjør. Og du har nektet å høre på hva han har sagt, fordi du har vært fast bestemt på at han har gjort sånn og sånn, men du har aldri hatt noe bevis. (Nå snakker jeg om alle de årene før han fikk seg kjæreste.) 

Anonymkode: 01f69...34e

Takk for svaret ditt. Jeg synes ikke det holder å si at de ikke hadde et forhold i starten, for noe var det definitivt. Når jeg spurte først han, og så henne ( hver for seg ), sa de begge at de har sett hverandre i ett år. Jeg tolker det som at de holdte på og være kjærester, iallefall ekslusive..,men altså i store deler av denne perioden tok han mye kontakt med meg. Skrev brev der han lurte på "hvilke tiltak tenker du igangsette for å tenne et lys av håp i hans sjel", at jeg hadde såret han så mange ganger og at jeg måtte jobbe for å vinne førsteplassen i hans hjerte. Da hadde han sett henne i 4 måneder. Når han hadde sett henne i 5 måneder skrev han sms om at han har ventet på meg i flere år og at han gjorde det fortsatt. Senere samme måned skriver han at han vil være der for meg i all fremtid, og at det er opp til meg...

Du skriver at jeg slo opp i november, dette stemmer ikke. Han slo opp i begynnelsen av oktober ( pga noe , lurer nå på om det var pga henne, han sa at det var noe annet...) Jeg skrev han et brev i november som jeg sendte til han. Vi skriver nyttårshilsen til hverandre. Han skriver et brev til meg i januar( der han skrev det jeg nevnte ). Jeg responderer med et brev igjen. Han svarer på sms, takker for det fine brevet. Spør om vi kan møtes, sier han gleder seg til å se meg igjen etc. Men så skjer det drypp av mistillit innimellom, som jeg nå skjønner mer og mer er pga henne. Jeg følte at det var noe rart...

Angående valentine, han skrev en kjærestehilsen til meg , inviterte meg med ut, men da jeg så ringte han på kvelden for å høre hvor han var ( før vi skulle møtes, begynte å bli seint ), var det opptatt lenge og jeg ante ugler i mosen. Da han omsider ringte opp igjen, sa jeg at jeg følte at han hadde snakket med ei dame, jeg bare følte det på meg så sterkt... Da eksploderte han i sinne, sa at jeg bare kunne glemme hele avtalen den kvelden, så det bel ingenting av! Da skjønte jeg at han hadde ugler i mosen...Dvs det var HAN som ditcha avtalen ( og meg, så han slo opp ), fordi jeg tok han i løgner han selv ble truffet av, men ikke innrømte. Han har ikke innrømmet EN løgn, men har kjørt på med løgner hele veien! Det er her problemer er ; du nevner at jeg har ikke latt han forklare seg, han har aldri innrømmet noe, også når jeg hadde bevis på at han løy! Mulig jeg har overtolket ting, men hva gjør man hvis man tar noen i løgn en gang, jo man tenker at vedkommende kan lyve igjen. Det tar lang tid å bygge opp tillit igjen...

Jeg sliter nå med flere episoder, der han løy, gang på gang med "lydløs mobil" argumentet, mens jeg nå vet at han så henne. Når jeg ringte han og han aldri tok den St Hansaften f.eks. Jeg blir så sint på han når jeg tenker på det...Synes dóg det var utrolig respektløst og sitte skrive mld til meg sånn som de gjorde sammen i helga mot meg, som han ikke har brydd seg det grann over meg...

Av og til dukker hevntanker opp. Hva kan jeg gjør for å hevne meg..? Han har jo sviktet meg regelmessig i over ett år, tror lenger også, er sikker på at han så noen andre innimellom de første årene...

 

Ts

 

 

 

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger ikke helt med på dette. Det dere hadde var jo allerede ødelagt da forholdet tok slutt i juni, nettopp pga løgner og mistillit. Så da var det jo riktig av deg å gjøre det slutt for 6 mnd siden. Det han gjør idag er vel neppe av betydning, dere er ikke sammen lengre.

Du kan prise deg lykkelig over at akkurat nå er han en annen sitt problem, du ville aldri klart å stole på han igjen uansett. Og så mye konflikter og tull i flere år, betyr jo bare at dere var en elendig match med store kommunikasjonsproblemer. Kanskje han rett og slett passer bedre med hun han er sammen med nå, eller kanskje ingen av dere. Det er uansett han sitt valg.

Anonymkode: 2fbde...3c0

Det er smertefullt å tenke på at den tida vi hadde, som jeg følte var bare oss, har det vært en annen person der...( iallefall siste året )

Ja, er glad jeg gjorde det slutt i juni, men sliter med måten han har vært med meg på i ettertid. Ingen innrømmelser, ingen unnnskyldninger, han er bare skikkelig kjip, når han sitter og skriver sms til meg nå på lørdag om at jeg må slutte å mld henne ( når jeg mld hennne EN mld dagen før ), og at det hagler inn mld fra henne ca en time etterpå...de roter seg sammen imot meg, som han forgudet tidligere...Som om han ikke tenker på at jeg sitter alene med alle følelsene, der han der ut til å gi fullstendig f... i meg og mine følelser...Når han nylig sa at de ikke er sammen lenger, for så å ringe si at de er sammen allikevel, og ydmyke meg foran henne!

Skulle ønske jeg kunne få han til å angre, til å se hvordan han har vært mot meg på...Men det er vel umulig å få han til å angre? Det er også kjipt å tenke på at jeg vet ikke hvile mail han har mottat hvis han har blokkert meg lenge. Kan man undersøke det noen steder? Om mail eller sms har blitt lest , evt blokkert?

 

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke få ham til å angre, og det å hevne deg vil bare fremstille deg som mer desperat og patetisk, ingenting annet. Det beste du kan gjøre er å vise hvor lite han betyr for deg nå, og gå videre med livet ditt. Hevn er egentlig den beste (verste?) måten å vise eksen hvor utrolig mye han betyr for en fortsatt, og hvor mye vedkommende fortsatt opptar egne tanker. Hevn er dermed egentlig mest ydmykende for den som gjør det.

Anonymkode: 8069c...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at folk blir banket ikke sant? De blir spyttet på, voldtatt, nedverdiget, mishandlet og torturert. Det er faktisk helt sykt at i en verden som er så grusom så føler du at noen meldinger er den verste tingen som kan skje. Har aldri opplevd noen som er så navlebeskuende før! 

Anonymkode: 9edcc...fe3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat

Du er klar over at folk blir banket ikke sant? De blir spyttet på, voldtatt, nedverdiget, mishandlet og torturert. Det er faktisk helt sykt at i en verden som er så grusom så føler du at noen meldinger er den verste tingen som kan skje. Har aldri opplevd noen som er så navlebeskuende før! 

Anonymkode: 9edcc...fe3

dummeste argumentet noensinne... Så siden x antall fæle ting skjer så har man ikke lov til å være deppa over noe i sitt eget liv? Hun har kjærlighetssorg, og føler seg lurt/svikta. Vi alle har opplevd det en eller annen gang i livet.. Og det suger. Så slutt å vær så uempatiske og nedlatende.. Gjelder forøvrig 99% av dere bitre, sure usympatiske folkene som svarer i tråden her.. Er som å se hyener flokke seg rundt et skada dyr.. 

Endret av cheshirecat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt hele tråden... Kjente meg litt igjen da jeg har vært igjennom ett hekt før. Men i motsetning var jeg faktisk sammen med mannen og var gravid da han sviktet. Dette er jo bare latterlig. Du er jo tydeligvis ikke helt frisk. Du snakker om hevn for att en du ikke var sammen med engang har ei ny dame ETTER att du har sagt du ikke ville mer! Blir helt oppgitt av deg att du ikke ser bor sykt rart du tenker rundt ting. 

Anonymkode: 0b6db...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dummeste argumentet noensinne... Så siden x antall fæle ting skjer så har man ikke lov til å være deppa over noe i sitt eget liv? Hun har kjærlighetssorg, og føler seg lurt/svikta. Vi alle har opplevd det en eller annen gang i livet.. Og det suger. Så slutt å vær så uempatiske og nedlatende.. Gjelder forøvrig 99% av dere bitre, sure usympatiske folkene som svarer i tråden her.. Er som å se hyener flokke seg rundt et skada dyr.. 

Tusen takk for svaret ditt. Tenkte det samme.

Vet ikke om du har lest det siste som skjedde, men jeg skrev henne en mld fredag, som han da responderer på, som om det var ok. Så sender han en sms lørdag der han ber meg slutt å sende henne mange mld, at jeg driver med tlfterror...Så hagler det inn mld fra henne ca 45 minutter etterpå, at hun ddriter langt faen i mine mld, at hun er sammen med han  og om jeg har et problemmed det, at jeg må slutte å sende henne kjipe mld etc. Hvordan tolker du hennes reaksjon? Hans?

Jeg spør deg, fordi du er en av de eneste her som går inn i problemstillingen med et åpent sinn, ikke en som bare svarer : "gå videre", "han er ferdig med deg" "hun bryr seg ikke/de bryr seg ikke" , "du driter deg ut" etc...

Tror du han ikke har noen følelser for meg lenger?

 

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til Cheshirecat: mente at hun responderte på mld jeg skrev, ikke han ( som jeg skrev )...

ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt hele tråden... Kjente meg litt igjen da jeg har vært igjennom ett hekt før. Men i motsetning var jeg faktisk sammen med mannen og var gravid da han sviktet. Dette er jo bare latterlig. Du er jo tydeligvis ikke helt frisk. Du snakker om hevn for att en du ikke var sammen med engang har ei ny dame ETTER att du har sagt du ikke ville mer! Blir helt oppgitt av deg att du ikke ser bor sykt rart du tenker rundt ting. 

Anonymkode: 0b6db...8cb

Du har ikke lest hele tråden når du skriver dette. Jeg fant nylig ut ( under to uker siden ), at han har sett ei anna i samme tidsrom som han så meg, og jo , vi var sammen, av/på forhold over mange år...

Trist å høre om din situasjon. Hvorfor sviktet han? Har dere kontakt idag? ( hvis du vil fortelle )

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt hele tråden... Kjente meg litt igjen da jeg har vært igjennom ett hekt før. Men i motsetning var jeg faktisk sammen med mannen og var gravid da han sviktet. Dette er jo bare latterlig. Du er jo tydeligvis ikke helt frisk. Du snakker om hevn for att en du ikke var sammen med engang har ei ny dame ETTER att du har sagt du ikke ville mer! Blir helt oppgitt av deg att du ikke ser bor sykt rart du tenker rundt ting. 

Anonymkode: 0b6db...8cb

Poenget er at han hadde ikke ei ny dame ETTER at jeg gjorde det slutt, men at han da hadde sett henne i 9 måneder!

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest cheshirecat

Til Cheshirecat: mente at hun responderte på mld jeg skrev, ikke han ( som jeg skrev )...

ts

Anonymkode: 98caf...76f

Jeg vet jo ikke hva du skrev, "tikket inn meldinger" kan jo være en eller tredve.. Og jeg vet heller ikke Hvor mye kontakt du har tatt med henne sammenlagt etter du ble klar over hennes eksistens.. Du tok kontakt for å informere om at han har vært sammen med dere begge samtidlig går jeg ut ifra? Kanskje hun allerede visste det? Du har jo fått rollen som "the crazy one" nå,  med tanke på at du har tatt så mye kontakt på så mange ulike måter, og at du ikke klarer å legge fra deg tema.. Du spiller jo ut rollen "perfekt", som gjør det lett for henne å trampe ned på deg, og du støter samtidlig han vekk fra deg.. Jeg tenker at nå har du sagt det du ville si, og du kan kun la tiden gå (en dag i gangen) for å se hva som skjer videre. Kanskje trenger både han og du litt tid på å fordøye alt.. Spesielt sinnet du sitter igjen med nå, den sterke følelsen av svik.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svaret ditt. Tenkte det samme.

Vet ikke om du har lest det siste som skjedde, men jeg skrev henne en mld fredag, som han da responderer på, som om det var ok. Så sender han en sms lørdag der han ber meg slutt å sende henne mange mld, at jeg driver med tlfterror...Så hagler det inn mld fra henne ca 45 minutter etterpå, at hun ddriter langt faen i mine mld, at hun er sammen med han  og om jeg har et problemmed det, at jeg må slutte å sende henne kjipe mld etc. Hvordan tolker du hennes reaksjon? Hans?

Jeg spør deg, fordi du er en av de eneste her som går inn i problemstillingen med et åpent sinn, ikke en som bare svarer : "gå videre", "han er ferdig med deg" "hun bryr seg ikke/de bryr seg ikke" , "du driter deg ut" etc...

Tror du han ikke har noen følelser for meg lenger?

 

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

tolker ikke meldingene deres noe utover enn hva de sendte. De snakket vel sammen på lørdag hvor hun fortalte at du sendte hnne en melding dagen før. Han ble nok litt sint og sendte melding til deg om at du sendte for mange meldinger og at du måtte slutte. Du sendte bare en dagen før, men du sendte mange uken før. Ja hun svarte da og alt var greit. Og hun følte dere var ferdige. Derfor var det ikke greit at du sender ny melding en hel uke etter. Han fortalte vel henne på lørdagen at du fortsatt sendte han meldinger og mail, derfor sa hun i fra nok en gang at du måtte slutte, litt krassere nå enn før. 

 

Han hadde nok følelser og var glad i deg, men følelser kan dø ut. Man må stadig opprettholde dem, hvis ikke forsvinner de. Vet ikke hva det lengste dere har gått uten kontakt på de fire årene dere har kjent hverandre, men det siste er jo 6 måneder og det er lenge! Dessverre har han ikke følelser for deg og han har blitt glad i en annen.  Vondt ja, men sånn kan skje. Derfor er det viktig å ikke legge all sin lykke over på en annen person. Det beste for deg er å la ting roe seg. Respekter ønsket deres, ikke kontakt dem. Hver gang du får lyst til å kontakte dem må du avlede deg selv. Heng opp ark rundt om i huset ditt, på kjøleskapet, ved tv, på baderomsspeilet, med grunner for at du IKKE skal sende han melding. Får du et svakt øyeblikk vil disse påminnelsene hindre deg i å dumme deg ut. 

Anonymkode: 01f69...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo ikke hva du skrev, "tikket inn meldinger" kan jo være en eller tredve.. Og jeg vet heller ikke Hvor mye kontakt du har tatt med henne sammenlagt etter du ble klar over hennes eksistens.. Du tok kontakt for å informere om at han har vært sammen med dere begge samtidlig går jeg ut ifra? Kanskje hun allerede visste det? Du har jo fått rollen som "the crazy one" nå,  med tanke på at du har tatt så mye kontakt på så mange ulike måter, og at du ikke klarer å legge fra deg tema.. Du spiller jo ut rollen "perfekt", som gjør det lett for henne å trampe ned på deg, og du støter samtidlig han vekk fra deg.. Jeg tenker at nå har du sagt det du ville si, og du kan kun la tiden gå (en dag i gangen) for å se hva som skjer videre. Kanskje trenger både han og du litt tid på å fordøye alt.. Spesielt sinnet du sitter igjen med nå, den sterke følelsen av svik.  

Jeg skrev ikke veldig direkte, og pakket mye inn, men at jeg var i sjokk etter at hun hadde sendt den første mld ( fra hans tlf ), og at de har sett hverandre i ett år. Jeg skrev at vi så hverandre fra januar til juni ( og at jeg kjente han mange år før det, burde kanskje sagt at vi var av/på i 4 år? Ønsket ikke i "gi han  det", hvis du skjønner hva jeg mener, samtidig som at jeg burde kanskje sagt det, vært ærlig? Han har sagt at jeg er eksen hans ( til henne ). 

Tror du hun visste om meg og hvorfor?

Jeg følte hele tiden at det var meg han ville ha ( tross denne mistilliten ), derfor er det så sårt at han nå bare går videre uten å blunke...Hvorfor sa han slutt til henne med en gang han fikk vite at hun hadde sendt meg mld? Var det for at hun ødela hans doble opplegg? Han hadde tenkt å fortsette sitt hyklerske dobbelspill?

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er smertefullt å tenke på at den tida vi hadde, som jeg følte var bare oss, har det vært en annen person der...( iallefall siste året )

Ja, er glad jeg gjorde det slutt i juni, men sliter med måten han har vært med meg på i ettertid. Ingen innrømmelser, ingen unnnskyldninger, han er bare skikkelig kjip, når han sitter og skriver sms til meg nå på lørdag om at jeg må slutte å mld henne ( når jeg mld hennne EN mld dagen før ), og at det hagler inn mld fra henne ca en time etterpå...de roter seg sammen imot meg, som han forgudet tidligere...Som om han ikke tenker på at jeg sitter alene med alle følelsene, der han der ut til å gi fullstendig f... i meg og mine følelser...Når han nylig sa at de ikke er sammen lenger, for så å ringe si at de er sammen allikevel, og ydmyke meg foran henne!

Skulle ønske jeg kunne få han til å angre, til å se hvordan han har vært mot meg på...Men det er vel umulig å få han til å angre? Det er også kjipt å tenke på at jeg vet ikke hvile mail han har mottat hvis han har blokkert meg lenge. Kan man undersøke det noen steder? Om mail eller sms har blitt lest , evt blokkert?

 

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Ja, det var utrolig dårlig gjort av han og jeg skjønner at det gjør vondt. Men dette tilhører fortiden og du får ikke gjort noenting med den, så hvorfor skal du la dette definere fremtiden? Det er lov til å være lei seg, men kom deg etterhvert videre. Tanker om hevn er kun en unnskyldning til å fremdeles klore deg fast.

 

Og en annen ting jeg stusser over. Du har laget flere tråder om han i noen år nå, og det er det samme problemet som gjentar seg hver gang, altså at han treffer "ei anna". Så helt ærlig så skjønner jeg ikke at det sjokkerer deg at han nok en gang har møtt flere samtidig som deg. Du vet da godt at han er slik, og fortsatt så har du gitt flere sjanser? "Fool me once shame on you, fool me twice shame on me" (eller titalls ganger i dette tilfellet). 

Anonymkode: 2fbde...3c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...