Gå til innhold

Hvordan tolke dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest cheshirecat

.. Og p.s: i motsetning til alle som sier at du skal ikke ta kontakt osv så mener jeg det stikk motsatte; ta kontakt, ikke vær redd eller sky. Du sier dere er voksne, vel, da må dere kunne snakke sammen. Ikke forvent at han leser tankene dine. Du forteller at dere har skrivet brev til hverandre, noe som kanskje er litt uvanlig anno 2015. Du er en person med mange tanker og refleksjoner, og ettersom han skriver brev er kanskje han også det samme? Ut ifra det du skriver oppfatter jeg deg også som veldig bestemt. Du skrev et sted at han kanskje trenger mye bekreftelse, kanskje det samme er gjeldende for deg og ? Viss du er både bestemt, trenger endel bekreftelse og har opplevd et svik kan dette bli forvirrende for deg. Og kanskje du må velge å senke garden din, og tørre å åpne deg for ham, selv om det innebærer risiko for både nytt svik og avvisning. For sånn er det dessverre med kjærlighet; du vil alltid risikere å bli såra. Et av mlne favorittsitater går noe i dur av: " alle vil før eller siden risikere å såre deg, du må bare velge de som er verdt det". Du har egentlig allerede valgt.. Eller hjertet ditt har gjort det for deg, til tross for at det forvirrer deg rasjonelt. 

Endret av cheshirecat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS kommenterte og min kommentar var til henne,  jeg gidder bare ikke  bruke sitatfunksjonen da den er så dårlig etter endringen.  Slik det fremkommer av tråden virker TS å plage eksen og hans nye kjæreste. 

Anonymkode: 8a12b...3e0

Endret av Bond
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat

TS kommenterte og min kommentar var til henne,  jeg gidder bare ikke  bruke sitatfunksjonen da den er så dårlig etter endringen. Slik det fremkommer av tråden virker TS å plage eksen og hans nye kjæreste. 

Anonymkode: 8a12b...3e0

jeg leser det ikke som at hun "plager" dem, men at de har en komplisert relasjon til hverandre som de bør få nøste opp i. Han har gitt henne veldig mange motstridende signaler som forvirrer  henne. Viss du genuint føler deg "plager" av noen inviterer du dem ikke inn på the, iallefall ikke overnatting - og har du en eiendel som er demmes kaster du den mot dem og løper i motsatt retning, ikke drar ut hele opplegget fordi du vet det inviterer til mer kontakt. Hun bør definitivt la den andre dama være i fred, men skjønner godt at hun er forvirret ovenfor ham, og hun har bedre av å heller snakke ærlig og åpent og få en skikkelig avklaring, fremfor de ujevne signalene de begge driver å sender hverandre nå.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat

GLEM ALT jeg har skrevet!! Jeg spurte om både rus og penger som du avfeier konsekvent, men det du egentlig gjør er å lyve for degselv.  Du trenger profesjonell hjelp! Relasjonen mellom dere er SYKT destruktiv og han utnytter deg for å finansiere sin rusavhengighet. Søk hjelp snarest!!!!!     http://forum.kvinneguiden.no/topic/745009-feilmld/?page=13

Endret av cheshirecat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GLEM ALT jeg har skrevet!! Jeg spurte om både rus og penger som du avfeier konsekvent, men det du egentlig gjør er å lyve for degselv.  Du trenger profesjonell hjelp! Relasjonen mellom dere er SYKT destruktiv og han utnytter deg for å finansiere sin rusavhengighet. Søk hjelp snarest!!!!!     http://forum.kvinneguiden.no/topic/745009-feilmld/?page=13

Jeg våknet plutselig og så dette svaret ditt, må sove mer, men vil bare si at : nei, jeg låner han ikke penger og han driver ikke med dop på den måten lenger. Mulig han røyker hasj av og til, men føler han har forbedret seg de siste årene. Han visste at jeg tok helt avstand ifra dop. Den tråden var fra 2013. Godt mulig noe av hans humørsvingninger og at han kan glemme ting, impulsivitet ol kan skyldes at han har røyket, men som sagt jeg så aldri at han var påvirket av noe. Følte mer det kunne vært en issue på den tiden. Han utnytter meg som sagt ikke for penger, da jeg betaler ingenting for han, og har ikke gjort det. Han har spandert det meste på meg de siste årene. Han har lånt penger av meg helt i starten som han har betalt tilbake, ingenting mer.

Synes de andre svarene dine var veldig bra, skal kommentere.

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

igjen, ikke tenk på henne. Hun er ikke relevant her. Det er ham du har hatt et forhold til og som du må få en avklaring på hva du vil, sånn at du kan komme deg ut av den spiralen du er inn i. Jeg skjønner at han har gjort ting som har såret deg. Men skal du klare å jobbe med det og legge fra deg de triste og sinte tankene så må du ta et oppgjør med nettopp de sterke følelsene for ham. Hvor ofte tenker du på ham iløpet av en dag? - ganske ofte kan jeg gjette. Du vil sikkert mest sannsynlig få ham ut av hodet ditt men det klarer du ikke. Kanskje fordi du hele tiden undertrykker det du egentlig føler ? Du har en masse spørsmål og den eneste som kan gi deg svarene er ham. Men det er egentlig ikke de små detaljene du vil ha svar på, det er hva de betyr. Eller hva? Det spiller vel ingen rolle egentlig hvem som sa hva når, hvor var han egentlig da det og det skjedde osv.. - summen av disse spørsmålene kan forenkles til: " var du uærlig imot meg"? - ja/nei. Isåfall "var "du uærlig fordi du ikke elsket meg nok"? -ja/nei. Viss ja:" hva var det som ikke var godt nok"? Viss nei, "ville du gjort det samme igjen om vi to ga det et forsøk"? Også spørsmålene du mæ stille degselv: ja, la oss si han var uærlig (likegyldig til hvorfor) -kan du tilgi det? Ikke at han skal "komme krypende tilbake" til deg, du må akseptere at det aldri vil skje når du har erklært "full krig" imot ham, samtidlig som du egentlig sliter med sterke følelser for ham. Kanskje du må legge ned våpnene og vise deg sårbar med ord, si det. Og se om han kan gi det samme tilbake, sin åpenhet og sårbarhet. Viss ja; du klarer å tilgi, klarer du da å kutte dramaet og sette en strek? For klarer du å tilgi og forsøke å restarte den connection du hadde med ham kan du ikke dra opp det som en gang skjedde da eller da for å bruke det imot ham. Viss du innerst inne vet at du ikke klarer å tilgi, hvordan klarer du best mulig å komme deg videre (uten ham i livet/tankene dine) - uten å gå rundt å være miserabel ?? Personlig har jeg ett sånt yrke at jeg ser mye dritt og elendighet. Det gir meg ganske heftig perspektiv på ting, så jeg sløser ikke bort tida mi, jeg er ærlig og direkte, og får som regel da avklart forhold til andre mennesker rundt meg ganske kjapt, uten å gå over lengre tid å være usikker. Du "sløser" din tid, og kanskje den muligheten til å enten gå videre eller tillate deg å forsøke å elske ham igjen. Mitt råd er at du skriver ned noen "større" spørsmål (for å få et overblikk over hva det er du virkelig lurer på, og kommer deg over detaljene) - også sender du det enten til ham som et brev, eller tar det ansikt til ansikt. 

Takk, du sier mye bra her, er inne på noe jeg i utgangspunktet er enig med deg i. Stoltheten min kan ødelegge for meg. Men problemet er løgnene han har servert meg. Da han ringte meg igår, kom vi inn på følelser, og jeg spurte om han hadde følelser for henne, og det hadde han, så spurte jeg om han ikke hadde følelser for meg lenger ( selv om det kostet meg mye, det bare plutselig glapp ut av meg ), da sa han at jeg holdte han hele tiden på en "armlengdes avstand" , og han nevnte endel andre ting som han mente at jeg aldri forandret for han. Vet ikke helt hvordan tolke det. Kan han fortsatt ha følelser for oss begge, eller har han bare for henne nå, evt bestemt seg for det? Føler hun har stilt han ultimatum, siden han blokkerer meg hele tiden, at det er noe hun krever. Og han lar jo henne få viljen sin. Det er ydmykende for meg, spesielt når han har gitt f... i en avtale han hadde med meg, og at det var jeg som egentlig gikk, men nå får han det til å bli om om han gikk pga henne...noe som til en viss grad er sant, men det var jeg som sa at det er ikke mer mellom oss, i juni da han ditchet avtalen med meg, for så å prøve å ro seg i land med bortforklaringer, han ringte meg, men jeg tok den ikke. Jeg bare skrev at det er ikke mer. Dette vet jo ikke den nye dama noenting om.

Har et behov for å si dette til den nye dama, siden han har fremstilt meg som den kjipe her. 

Jeg tenker følgende, mulig jeg er på bærtur, men kan jeg skrive følgende til henne . Jeg skriver nå som om jeg skriver direkte til henne:

"En viktig opplysning: det handlet ikke bare om meg og han ( fordi hun sa at det som skjer mellom meg og han har ingenting med henne å gjøre ), når han har sett deg i en periode, samtidig som han så meg. Det var JEG om dumpa han ( hans navn ) i juni , da han ikke fulgte opp en avtale han hadde med meg ( trolig fordi han var med deg ). Det var en avtale han selv hadde tatt initiativ til. Han kom med løgner som "lydløs mobil", men jeg senset at noe var galt , så jeg avviste hans tlf da han ringte meg for å forklare seg, og jeg skrev at det var ikke mer imellom oss. Jeg skrev dette bl.a til kameraten som var på besøk hos han den helga i juni . Jeg spurte allerede da om å få tilbake det som var mitt, men ( hans navn ), svarte meg aldri på det.

Så lot jeg det gå ca 3 mnd før jeg gjentok at jeg skulle ha tilbake det som var mitt og jeg måtte mld han flere ganger siden han ikke responderte, da du plutselig skriver til meg at jeg må slutte å mld han! Så kommer det frem at du er hans nye dame som han har sett i ca ett år! Mens han sendte meg kjærlighetserklæringer i perioder under denne tiden, han introduserte meg som dama si på en fest hos hans venner og kollegaer i juni osv.

Følte for å komme med min versjon av saken da ( hans navn ) har fremstilt meg som den kjipe her.

Sånn, nå sletter jeg tlfnr ditt. Lykke til."

 

Er det helt feil å sende henne en slik mld? Godt mulig det er feil, men jeg bare spør.Jeg har mye kaos i meg nå, godt med andre som ser dette mer på avstand, har et annet perspektiv.

Får lyst til å skrive et brev til han der jeg bare skriver : du knuste hjertet mitt, men jeg vet ikke om jeg ønsker at han skal vite det?

Det er så vondt å tenke på at han er sammen med henne nå.

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.. Og p.s: i motsetning til alle som sier at du skal ikke ta kontakt osv så mener jeg det stikk motsatte; ta kontakt, ikke vær redd eller sky. Du sier dere er voksne, vel, da må dere kunne snakke sammen. Ikke forvent at han leser tankene dine. Du forteller at dere har skrivet brev til hverandre, noe som kanskje er litt uvanlig anno 2015. Du er en person med mange tanker og refleksjoner, og ettersom han skriver brev er kanskje han også det samme? Ut ifra det du skriver oppfatter jeg deg også som veldig bestemt. Du skrev et sted at han kanskje trenger mye bekreftelse, kanskje det samme er gjeldende for deg og ? Viss du er både bestemt, trenger endel bekreftelse og har opplevd et svik kan dette bli forvirrende for deg. Og kanskje du må velge å senke garden din, og tørre å åpne deg for ham, selv om det innebærer risiko for både nytt svik og avvisning. For sånn er det dessverre med kjærlighet; du vil alltid risikere å bli såra. Et av mlne favorittsitater går noe i dur av: " alle vil før eller siden risikere å såre deg, du må bare velge de som er verdt det". Du har egentlig allerede valgt.. Eller hjertet ditt har gjort det for deg, til tross for at det forvirrer deg rasjonelt. 

Enig , men det er vanskelig å åpne meg når han sier at jeg ikke må kontakte dem mer. Da vil jeg jo bli ei han bare kan tråkke på, når han i tillegg har løyet med å sende meg kjærlighetserklæringer, samtidig som han har sett henne i over ett år!?

Da får han jo holde på som han vil uten noen konsekvenser? Han ga f... i avtalen han hadde med meg i juni, sa aldri unnskyld etter dette engang, bare hoppet rett over til henne og har siden vært med henne. Hadde han ikke gjor mer hvis han virkelig ønsket å være med meg? Han valgte den letteste løsningen...

Ts

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat

Enig , men det er vanskelig å åpne meg når han sier at jeg ikke må kontakte dem mer. Da vil jeg jo bli ei han bare kan tråkke på, når han i tillegg har løyet med å sende meg kjærlighetserklæringer, samtidig som han har sett henne i over ett år!?

Da får han jo holde på som han vil uten noen konsekvenser? Han ga f... i avtalen han hadde med meg i juni, sa aldri unnskyld etter dette engang, bare hoppet rett over til henne og har siden vært med henne. Hadde han ikke gjor mer hvis han virkelig ønsket å være med meg? Han valgte den letteste løsningen...

Ts

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

først av alt: ja, det er galt av deg å sende henne den mld du skrev til meg (som om jeg var henne) - mest sannsynlig vet hun allerede dette. Og om hun iklke vet det; hva faen spiller det for en rolle om hun tror du "Er den kjipe".? Bryr du deg virkelig om hva hun synes om deg?? Spesielt viss det er basert på hans potensielle løgner om deg ..?? Ser du ikke selv hvor sykt det er?? Du kan godt si at du elsker ham og lider fordi han har behandlet deg sånn som han har gjort. - til HAM, IKKE henne! Kanskje viss du sier det vil han forstå alvoret i det han holder på med, og at du også har en terskel for hvor mye "games" og tull du skal tåle før du tilter.. Han sier du er "syk" og "trenger hjelp" samtidlig som han er villig til å bruke/kaste/leke/manipulere deg.. Som igjen forsterker hvor ille du har det ("syk" - du blir) .. Du må også berolige deg på at den tingen du vil ha tilbake er solgt til bytte mot dop, men viss du har truet med politianmeldelse (som jeg kan se for meg at du er troende til) - vil han være redd for å miste jobb/bli tatt.. Slik at han "mater" deg med litt av og på oppmerksomhet for å holde deg stille og under lokk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg leser det ikke som at hun "plager" dem, men at de har en komplisert relasjon til hverandre som de bør få nøste opp i. Han har gitt henne veldig mange motstridende signaler som forvirrer  henne. Viss du genuint føler deg "plager" av noen inviterer du dem ikke inn på the, iallefall ikke overnatting - og har du en eiendel som er demmes kaster du den mot dem og løper i motsatt retning, ikke drar ut hele opplegget fordi du vet det inviterer til mer kontakt. Hun bør definitivt la den andre dama være i fred, men skjønner godt at hun er forvirret ovenfor ham, og hun har bedre av å heller snakke ærlig og åpent og få en skikkelig avklaring, fremfor de ujevne signalene de begge driver å sender hverandre nå.

Nettopp! Han virket veldig overrasket da jeg kom, har ikke sett hverandre siden i juni, siden den konflikten der jeg sa at nok er nok. Jeg var bestemt da jeg kom, fordi hun dama hadde mld meg, jeg var sint fordi han hadde ei ny dame som han hadde holdt på med i ett år mens han også la an på meg, det var mye vonde følelser da jeg stod der. Jeg sa at han hadde fått ny dame, men dette avviste han, han sa at det var slutt imellom dem, Jeg ba han hente det som var mitt omgående, men han ba meg inn flere ganger, ba meg sette meg ned, spurte om jeg ville ha te, Det tok lang tid før jeg gjorde det. Så prøvde han å finne nøkkelen til det han skulle hente til meg, men når han ikke fant den, spurte han om jeg var sulten og lagde mat til meg. Følte som han villle jeg skulle være der. Tida gikk fort, og da jeg sa at jeg måtte rekke siste bussen, sa han at jeg måtte først høre noen låter på youtube. Derfor rakk jeg ikke busssen, og måtte overnatte. Så virket ikke akkurat som han ønsket meg vekk. Det eneste jeg merket, var at han holdt mer avstand fysisk enn han pleide, men det kan jo og være fordi jeg var kald, og visste at han hadde sett noen andre ( han sa som sagt at det var over mellom dem da ). En måte å vise respekt for meg på? Eller at han ikke ser lenger på meg på den måten fordi han ser henne? ( selv om han sa det var over da ), de ser jo hverandre igjen. Husker jeg la merke til hårbørsten hennes på badet på kvelden, men at han hadde tatt den bort på morgenen.

Og det er som du er inne på, rart at han drar ut hele opplegget så lenge med å gi meg det som er mitt tilbake. Han svarte meg aldri på det i juni, ikke før jeg begynte å mase om det i slutten av september, oktober og nå november.

Synes du har mange gode svar/poenger her, og jeg setter stor pris på at du svarer meg.

Nå må jeg få meg litt mer søvn...

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! Han virket veldig overrasket da jeg kom, har ikke sett hverandre siden i juni, siden den konflikten der jeg sa at nok er nok. Jeg var bestemt da jeg kom, fordi hun dama hadde mld meg, jeg var sint fordi han hadde ei ny dame som han hadde holdt på med i ett år mens han også la an på meg, det var mye vonde følelser da jeg stod der. Jeg sa at han hadde fått ny dame, men dette avviste han, han sa at det var slutt imellom dem, Jeg ba han hente det som var mitt omgående, men han ba meg inn flere ganger, ba meg sette meg ned, spurte om jeg ville ha te, Det tok lang tid før jeg gjorde det. Så prøvde han å finne nøkkelen til det han skulle hente til meg, men når han ikke fant den, spurte han om jeg var sulten og lagde mat til meg. Følte som han villle jeg skulle være der. Tida gikk fort, og da jeg sa at jeg måtte rekke siste bussen, sa han at jeg måtte først høre noen låter på youtube. Derfor rakk jeg ikke busssen, og måtte overnatte. Så virket ikke akkurat som han ønsket meg vekk. Det eneste jeg merket, var at han holdt mer avstand fysisk enn han pleide, men det kan jo og være fordi jeg var kald, og visste at han hadde sett noen andre ( han sa som sagt at det var over mellom dem da ). En måte å vise respekt for meg på? Eller at han ikke ser lenger på meg på den måten fordi han ser henne? ( selv om han sa det var over da ), de ser jo hverandre igjen. Husker jeg la merke til hårbørsten hennes på badet på kvelden, men at han hadde tatt den bort på morgenen.

Og det er som du er inne på, rart at han drar ut hele opplegget så lenge med å gi meg det som er mitt tilbake. Han svarte meg aldri på det i juni, ikke før jeg begynte å mase om det i slutten av september, oktober og nå november.

Synes du har mange gode svar/poenger her, og jeg setter stor pris på at du svarer meg.

Nå må jeg få meg litt mer søvn...

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Seriøst ts, den tråden er fra 2013. Har du kværna dette i over 2 år? Skaff deg profesjonell hjelp. For eksen din sin skyld håper jeg moderator stenger denne tråden snart. 

Anonymkode: 4b5e8...d0b

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst ts, den tråden er fra 2013. Har du kværna dette i over 2 år? Skaff deg profesjonell hjelp. For eksen din sin skyld håper jeg moderator stenger denne tråden snart. 

Anonymkode: 4b5e8...d0b

Jeg svarte Chershirecat som var hjelpsom og som ser dette fra flere sider. Du har ingenting med om eller når tråden skal stenges. Ønsker forøvrig at den andre tråden som ble lagt inn her, blir fjernet, da det er en annen situasjon nå. Jeg er heller ikke ustabil. Jeg har aldri gjort noe annet enn å tenke, fabulere, tolke omkring følelser, det er det lov til her.

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har prøvd å få tilbake det som er ditt i over to år nå.

Er man egentlig sammen når man aldri har vært intime og hatt sex i løpet av 4år? Og du har vært inn og ut av dette forumet i 3 år hvor du stadig sier du har gjort det slutt og er så sint på han og at han hele tiden må bevise for deg at han er god nok. Og at du straffer han ved å ikke ha sex? Og du er stadig mistenksom på at han har noen andre. 

 

Jeg tror du også er veldig vanskelig å leve med, ikke bare han. 

 

Anonymkode: 01f69...34e

Endret av Bond
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

først av alt: ja, det er galt av deg å sende henne den mld du skrev til meg (som om jeg var henne) - mest sannsynlig vet hun allerede dette. Og om hun iklke vet det; hva faen spiller det for en rolle om hun tror du "Er den kjipe".? Bryr du deg virkelig om hva hun synes om deg?? Spesielt viss det er basert på hans potensielle løgner om deg ..?? Ser du ikke selv hvor sykt det er?? Du kan godt si at du elsker ham og lider fordi han har behandlet deg sånn som han har gjort. - til HAM, IKKE henne! Kanskje viss du sier det vil han forstå alvoret i det han holder på med, og at du også har en terskel for hvor mye "games" og tull du skal tåle før du tilter.. Han sier du er "syk" og "trenger hjelp" samtidlig som han er villig til å bruke/kaste/leke/manipulere deg.. Som igjen forsterker hvor ille du har det ("syk" - du blir) .. Du må også berolige deg på at den tingen du vil ha tilbake er solgt til bytte mot dop, men viss du har truet med politianmeldelse (som jeg kan se for meg at du er troende til) - vil han være redd for å miste jobb/bli tatt.. Slik at han "mater" deg med litt av og på oppmerksomhet for å holde deg stille og under lokk

Takk for svar igjen, jeg setter stor pris på svarene dine, føler du forstår. Tror du blander inn den tidligere tråden min, han har ikke kalt meg syk på lenge, men han fraskriver seg ansvar når han har sviktet. 

Han har ikke byttet det jeg skal ha tilbake med dop, da jeg har en avtale om å få det tilbake nå på mandag. Han driver ikke med dop som sagt, mulig han av og til røyker hasj, men han er ingen rusmisbruker. Mulig han drev mer med det tidligere, men han vet at jeg alltid har tatt sterk avstand til dop, så da har han i tilfellet skjult det for meg.

Har du et forslag til hvordan jeg skal være når jeg møter han på mandag? Kan jeg få han til å skjønne at han har behandlet meg dårlig, få han til å bli ydmyket pga dette? Han behandler meg nå som om jeg er lift for han , i veien for han og henne, og det er vondt, spesielt når han har ført meg bak lyset som han har gjort ( vel, også henne ), men mulig han nå kjenner at det er virkleig henne han vil satse på. Hun er kanskje enklere enn meg.

 

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har prøvd å få tilbake det som er ditt i over to år nå.

Er man egentlig sammen når man aldri har vært intime og hatt sex i løpet av 4år? Og du har vært inn og ut av dette forumet i 3 år hvor du stadig sier du har gjort det slutt og er så sint på han og at han hele tiden må bevise for deg at han er god nok. Og at du straffer han ved å ikke ha sex? Og du er stadig mistenksom på at han har noen andre. 

Jeg tror du også er veldig vanskelig å leve med, ikke bare han. 

 

Anonymkode: 01f69...34e

Amen! Støtter denne!

Anonymkode: 4b5e8...d0b

Endret av Bond
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Hei TS! 

Jeg har lest alt du har skrevet i tråden og jeg forstår at du er i en vanskelig situasjon. Det er ikke alltid det er like enkelt å se ting klart når man er midt oppi noe, og man trenger å høre fra andre hvordan de ser det. Utifra det jeg leser så høres det ikke ut som dine tankesprang rundt det som skjer er helt normale, du har veldig mye spørsmål til hva som er riktig og akseptabel atferd, noe som folk flest "bare vet" at ikke er det, eller er det. Det høres ut som du kan være en smule psykisk ustabil, psykisk syk, evt. slite med autismespekterlidelse, det er også mulig at denne situasjonen stresser deg så mye at det er derfor du ikke klarer å tenke klart. Bare det at flere her opplever det som at du er psykisk ustabil utifra det du skriver, sier noe om hvor mye dette påvirker deg. Jeg oppfordrer deg til å ta kontakt med legen din og si fra om at du har veldig mye tankekjør, angst og vanskelige følelser knytt til dette, som du ikke klarer å sortere på egen hånd, men som du trenger hjelp til. Det er ikke et nederlag å be om hjelp. Du stiller mange spørsmål som "burde jeg skrive den meldingen", "hvordan skal jeg oppføre meg når vi møtes", "hva betydde det at han gjorde det", "hvorfor skjedde slik eller sånn", dette er spørsmål de fleste av oss spør en sjelden gang, men som oftest er tolkingen av dagligdagse og sammensatte hendelser og reaksjoner automatisk, og ikke noe man trenger å tenke over. Det at du må tenke så mye over det må være veldig slitsomt, og du skriver her til alle tider, så det virker som du ikke får en god døgnrytme heller, det virker som det plager deg så mye at det hadde vært godt å få litt hjelp nå. Høres det dumt ut for deg? Kunne du tenkt deg å ta kontakt med legen og få litt profesjonell hjelp til å håndtere dette massive tankekjøret, som kverner opp igjen og opp igjen? Kanskje du også kunne få litt hjelp til å finne ut hvordan du selv kan bestemme hva som er riktig og gal atferd, slik at du slipper å spørre om det, og være usikker på det til en hver tid. 

Denne mannen ventet på deg opp til 3 år, og det er mulig at det er grunnen til at han ga opp på deg. At han rett og slett ikke klarte å vente lenger, han ønsket seg kanskje et samliv med sex og intimitet, og det at du stadig avviste ham på det, gjorde at han ble såret. Du skriver også at du stadig hadde mistillit til ham, og det kan ikke ha vært enkelt å forholde seg til. Jeg tror du skal prøve å akseptere at du ikke helt vet hvorfor det ble som det ble mellom dere, men at det sannsynligvis har noe med dette å gjøre, og så prøve å legge det bak deg og komme deg videre. Ikke ta kontakt med den andre dama. 

Som sagt, tankekjøret er unormalt mye, og du virker en smule paranoid, evt. ekstreme problemer med å stole på andre, det kan selvsagt hende at jeg og andre tolker deg helt feil, men jeg anbefaler deg å oppsøke profesjonell hjelp, få noen til å hjelpe deg med å sortere tankene slik at du slipper å gruble deg i hel. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
 

han HAR allerede satset på henne; DE er sammen. Ikke du og ham, han og henne. Du må få det inn i hodet ditt; DE har sex. DE har de lange dype samtalene. DE ler sammen, bor sammen, ER sammen. DU er alene. Du er på sidelinjen. Du vil aldri klare å "ydmyke" ham. Det beste du kan gjøre er å være dønn ærlig, legge deg flat, gi ham makta han allerede vet at han har; si at du er helt mentalt på kjøret fordi du tenker på ham hele tiden. DET er sannheten. Da først er du ærlig med degselv og ham. Han har to krystallklare valg da: avvise deg totalt for din egen helse sin del eller ta deg til seg fordi du overgir deg til ham (noe du egentlig allerede gjør; hele livet ditt/tanker/følelser handler jo om - ham) avviser han deg der du sitter åpen og sårbar må du fatte at det er ikke noe mer "om"/"men"/"hva om"/"enn hvis" - overanalysering. Du har ikke hatt sex med ham og åpenlyst mest sannsynlig ikke med noen andre heller - på tre/fire år. Det tyder på at du kanskje har en ellerannen sexuell fobi eller er sexuelt avskrudd. Har du blitt misbrukt, eller har andre vonde opplevelser knyttet til sex? Dette er et anonymt forum så ingen vet hvem du er. Sex er en naturlig del mellom to voksne som har en emosjonell relasjon seg imellom. For deg virker denne delen "avskrudd".. - hvorfor ? 

Endret av cheshirecat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

først av alt: ja, det er galt av deg å sende henne den mld du skrev til meg (som om jeg var henne) - mest sannsynlig vet hun allerede dette. Og om hun iklke vet det; hva faen spiller det for en rolle om hun tror du "Er den kjipe".? Bryr du deg virkelig om hva hun synes om deg?? Spesielt viss det er basert på hans potensielle løgner om deg ..?? Ser du ikke selv hvor sykt det er?? Du kan godt si at du elsker ham og lider fordi han har behandlet deg sånn som han har gjort. - til HAM, IKKE henne! Kanskje viss du sier det vil han forstå alvoret i det han holder på med, og at du også har en terskel for hvor mye "games" og tull du skal tåle før du tilter.. Han sier du er "syk" og "trenger hjelp" samtidlig som han er villig til å bruke/kaste/leke/manipulere deg.. Som igjen forsterker hvor ille du har det ("syk" - du blir) .. Du må også berolige deg på at den tingen du vil ha tilbake er solgt til bytte mot dop, men viss du har truet med politianmeldelse (som jeg kan se for meg at du er troende til) - vil han være redd for å miste jobb/bli tatt.. Slik at han "mater" deg med litt av og på oppmerksomhet for å holde deg stille og under lokk

 

 

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger veldig mye følelser i sex, og jeg følte vel at jeg aldri hadde nok tillit til han. Eller det jeg nevnte tidligere, at jeg hadde sterke følelser for han så var redd at hvis jeg også knyttet meg til han på det planet, ville det vært ennå verre og blitt avvist. En måte å beskytte meg selv på. Jeg vet ikke. Jeg har alltid vært en veldig stolt person. Mulig jeg må jobbe med meg selv der. 

Jeg vet ikke om jeg ønsker å gi ham det du nevner, siden han har vært som han har vært mot meg. Jeg har et sinne mot han pga dette. Det at han ga f... i avtalen han hadde med meg i juni, og da jeg sa at det er ikke mer, hørte jeg ingenting ifra han. Hvor mye skal jeg krype for han liksom, når han har kjørt dobbelt?

 

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

han HAR allerede satset på henne; DE er sammen. Ikke du og ham, han og henne. Du må få det inn i hodet ditt; DE har sex. DE har de lange dype samtalene. DE ler sammen, bor sammen, ER sammen. DU er alene. Du er på sidelinjen. Du vil aldri klare å "ydmyke" ham. Det beste du kan gjøre er å være dønn ærlig, legge deg flat, gi ham makta han allerede vet at han har; si at du er helt mentalt på kjøret fordi du tenker på ham hele tiden. DET er sannheten. Da først er du ærlig med degselv og ham. Han har to krystallklare valg da: avvise deg totalt for din egen helse sin del eller ta deg til seg fordi du overgir deg til ham (noe du egentlig allerede gjør; hele livet ditt/tanker/følelser handler jo om - ham) avviser han deg der du sitter åpen og sårbar må du fatte at det er ikke noe mer "om"/"men"/"hva om"/"enn hvis" - overanalysering. Du har ikke hatt sex med ham og åpenlyst mest sannsynlig ikke med noen andre heller - på tre/fire år. Det tyder på at du kanskje har en ellerannen sexuell forbi eller er sexuelt avskrudd. Har du blitt misbrukt, eller har andre vinde opplevelser knyttet til sex? Dette er et anonymt forum så ingen vet hvem du er. Sex er en naturlig del mellom to voksne som har en emosjonell relasjon seg imellom. For deg virker denne delen "avskrudd".. - hvorfor ? 

Svarte deg nettopp på dette, kom opp feil.

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...