Gå til innhold

Hvordan tolke dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du skrev jo det samme til han?! At han ikke skulle sende deg melding, du tok ikke telefonen når han ringte og skrev melding om at det var over! 

Det har nå gått en halvt år, er det så rart at han skriver at du ikke skal kontakte han noe mer? Det var jo dette du selv ønsket da du dumpet han. 

Det eneste du kan skrive til han er det praktiske rundt det å hente tingen din. Ikke alt det andre maset. Du sender han flere meldinger og flere mailer om helt andre ting hvor du er sint på han. Det var du som dumpet han for seks måneder siden! 

Slutt også å send meldinger til kompisene hans og til exen hans! Til de skriver de at du skal aldri se han igjen, hvorfor i h...vete må du involvere dem? Hvorfor lage så mye drama? 

Anonymkode: 01f69...34e

Takk, det er godt at jeg får innspill som kan få meg til å se meg selv utenfra. Du har rett, jeg glemmer at jeg har sagt dette til han, men jeg gjorde det i affekt fordi han såra meg sånn den dagen. Først St Hansaften der han var helt offline, og jeg følte så sterkt at noe var galt han så noen andre, spesielt siden han ga ingen lyd før tidlig neste dag, og da kom han selvsagt med sine løgner. Så var det uka etter han inviterte meg med på noe. Jeg hadde pyntet meg, gledet meg, så tar han aldri tlf når jeg ringer. Han spurte meg i 11.30 tida på formiddagen, vi skulle møtes i 13.30 tida og han svarte først ca 23.30 på kvelden. Det var da jeg ringte kompisen for jeg følte at noe kunne ha skjedd, men visste og at det var noen andre, underbevisstehetn min følte det. Skulle kanskje ikke kontaktet kompisen, men det var via kompisen jeg fikk vite at han var ute og kompisen( som var på besøk, visste ikke hvor han var ). Men enig med deg, jeg skulle kanskje ikke kontaktet kompisen. Jeg har lest noe om at destruktive forhokld kan få deg til å flytte grenser. Jeg har aldri gjort dette tidligere, kontakte venner av noen sånn. Så noe må det være med han... Jeg har aldri skrevet til exen hans.

 

Ts

 

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, det er godt at jeg får innspill som kan få meg til å se meg selv utenfra. Du har rett, jeg glemmer at jeg har sagt dette til han, men jeg gjorde det i affekt fordi han såra meg sånn den dagen. Først St Hansaften der han var helt offline, og jeg følte så sterkt at noe var galt han så noen andre, spesielt siden han ga ingen lyd før tidlig neste dag, og da kom han selvsagt med sine løgner. Så var det uka etter han inviterte meg med på noe. Jeg hadde pyntet meg, gledet meg, så tar han aldri tlf når jeg ringer. Han spurte meg i 11.30 tida på formiddagen, vi skulle møtes i 13.30 tida og han svarte først ca 23.30 på kvelden. Det var da jeg ringte kompisen for jeg følte at noe kunne ha skjedd, men visste og at det var noen andre, underbevisstehetn min følte det. Skulle kanskje ikke kontaktet kompisen, men det var via kompisen jeg fikk vite at han var ute og kompisen( som var på besøk, visste ikke hvor han var ). Men enig med deg, jeg skulle kanskje ikke kontaktet kompisen. Jeg har lest noe om at destruktive forhokld kan få deg til å flytte grenser. Jeg har aldri gjort dette tidligere, kontakte venner av noen sånn. Så noe må det være med han... Jeg har aldri skrevet til exen hans.

 

Ts

 

Anonymkode: 98caf...76f

Jeg mente kjæresten hans. Du driter deg bare ut i hans og hennes øyne. Man kan bli litt gal av kjærlighet noen ganger, mange har følt på det. Hadde min kjærestes ex-flørt fra et halvt år tilbake sendt meg flere sinte meldinger hadde jeg tenkt dette var en crazy woman. Du tenker ikke helt klart nå, det er altfor mange følelser i spinn. 

Anonymkode: 01f69...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må rett og slett bare slutte å lure, for du kommer ingen annen vei annet enn at du gjør det verre for deg sjøl. Si til deg sjøl at det er så enkelt som at folk kan være annerledes enn det dem utgir seg for. Det kan hende han har problemer med seg selv som gjør at han har holdt på som han gjør, hva vet vel vi. Du har jo nevnt hasj et eller annet sted, så det kan jo være at dama er ei han røyker med eller noe sånt, og at hu kanskje bare er ei knulledukke og en unnskyldning for å holde deg unna. Enkelte folk kan vise seg å være skikkelig ekle og det finner man dessverre ikke ut før det er for sent.

Du må bare gå videre i livet ditt og fortsette uten han, for som sagt, så går du nok ikke glipp av noe. Den connectionen du følte, kan like gjerne være bløff fra hans side, i håp om å få seg et ligg. Sier ikke det her for å være slem, men det kan være sannheten.

Hva gir det deg å vise følelser i morra da? Kommer du til å sitte igjen med at du har oppnådd noe? Jeg er sikker på at han ikke bryr seg særlig mye om hvordan du føler deg egentlig, så da er det like greit å la vær, spesielt når han oppfører seg som han oppfører seg nå.

Jeg tenker også at han kan ha problemer med seg selv. Han er veldig dobbel. Sier en ting og kan plutselig mene det motsatte. Glemmer ofte ting, spesielt når det kommer til tidsbegreper, når ting skjedde. Mulig han røyker mer enn jeg vet om. Hørtes ut som det var ekte følelser for henne, da jeg spurte om han hadde følelser, han har ofte sagt at han har følelser for meg, da vi så hverandre, at han tenkte mye på meg. Det er vondt å tenke på at det er henne nå, men da jeg spurte han om han har følelser for meg, hørtes det ut som at han fortsatt har det, men at jeg holdte han på "en armlengdes avstand" som han kalte det, og noen andre ting. Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Kom til å tenke på at han sa i februar at han hadde en julegave jeg skulle få ( som jeg aldri fikk i jula ), og i mars nevnte han at han hadde lyst til å møte familien min. Da er det jo rart å tenke på at han møtte henn i oktober ifjor...

Enig med deg i at jeg bør ikke vise følelser, sånn som han oppfører seg nå. Det var som tidligere nevnt veldy ydmykende at han blokkerte meg, og at jeg måtte gå via hun dama på sms til han, for å få han til å ringe meg etc. Som en slags straff, eller for å forsikre henne at vi ikke har kontakt utenom?

Ts

 

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente kjæresten hans. Du driter deg bare ut i hans og hennes øyne. Man kan bli litt gal av kjærlighet noen ganger, mange har følt på det. Hadde min kjærestes ex-flørt fra et halvt år tilbake sendt meg flere sinte meldinger hadde jeg tenkt dette var en crazy woman. Du tenker ikke helt klart nå, det er altfor mange følelser i spinn. 

Anonymkode: 01f69...34e

Jeg har ikke tenkt å skrive noe til kjæresten hans. Jeg skrev jo sist at : "dette er det siste du hører fra meg": Min store skrekk er om hun også møter opp imorgen, hva da? Jeg ønsker virkelig ikke det. Kan jeg si det til han?

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nesten lyst å si til han imorgen at jeg har møtt en nylig som jeg skal møte igjen, for å se hans reaksjon.., men jeg vil ikke gjøre det.

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også at han kan ha problemer med seg selv. Han er veldig dobbel. Sier en ting og kan plutselig mene det motsatte. Glemmer ofte ting, spesielt når det kommer til tidsbegreper, når ting skjedde. Mulig han røyker mer enn jeg vet om. Hørtes ut som det var ekte følelser for henne, da jeg spurte om han hadde følelser, han har ofte sagt at han har følelser for meg, da vi så hverandre, at han tenkte mye på meg. Det er vondt å tenke på at det er henne nå, men da jeg spurte han om han har følelser for meg, hørtes det ut som at han fortsatt har det, men at jeg holdte han på "en armlengdes avstand" som han kalte det, og noen andre ting. Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Kom til å tenke på at han sa i februar at han hadde en julegave jeg skulle få ( som jeg aldri fikk i jula ), og i mars nevnte han at han hadde lyst til å møte familien min. Da er det jo rart å tenke på at han møtte henn i oktober ifjor...

Enig med deg i at jeg bør ikke vise følelser, sånn som han oppfører seg nå. Det var som tidligere nevnt veldy ydmykende at han blokkerte meg, og at jeg måtte gå via hun dama på sms til han, for å få han til å ringe meg etc. Som en slags straff, eller for å forsikre henne at vi ikke har kontakt utenom?

Ts

 

Anonymkode: 98caf...76f

Som sagt, du må slutte å lure på alt, for da blir det bare til en evig ond sirkel og det blir ikke noe bedre for deg. Om han har følelser for deg eller ikke spiller ingen rolle nå, om du ikke vil ha et kjæresteforhold til han. Du gjorde bare smart i å holde han på avstand, for du ser jo åssen alt har blitt nå.

Det som har skjedd og det du har gjort kan ikke endres på, så det er ingen vits å bruke tid og energi på å tenke tilbake på det og angre. Jeg tror du tok det riktige valget ved å ikke involvere deg mer med han.

Jeg tror han mest sannsynlig er lei av at du tar kontakt med han og hans bekjente. Som sagt, var dere ikke sammen og du hadde ingen grunn til å bli sur for at han dreiv med andre underveis, i hans øyne. Jeg skjønner at det er ydmykende, men det kan hende det bare blir enda mer ydmykende for deg å tenke tilbake til om du fortsetter som du gjør nå, med å sende meldinger og mail til både han og dama. Du må bare være sterk og tenke at du fortjener noe bedre og at du er bedre enn han, og bare overse han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har faktisk litt medfølelse med ts jeg. Vi har vel alle hatt kjærlighetssorg, og har vi ikke da sittet igjen med tusen spørsmål? Jeg har hvertfall.

det jeg hadde gjort i morgen om jeg var deg, var å se an stemningen litt. Er nye dama med, hadde jeg vært helt kald, tatt i mot tingen og gått. Men det er vel tvilsomt at hun er med. Er han imøtekommende kan det hende jeg hadde fortalt om følelsene mine, sånn sett har du ikke noe å tape. Jeg ønsker deg lykke til i morgen, håper du oppdaterer etterpå.

Anonymkode: caa80...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som å snakke (skrive) til en vegg her...

TS, du er fullstendig opphengt. Det grenser til tvangstanker om denne mannen. For din egen skyld, oppsøk noen du kan prate med. Noen du kan få hjelp av, det er absolutt INGEN skam i å prate med en objektiv 3. person. Noe av det mest vanlige man gjør i livet, er å snakke med psykolog, helsesøster eller lege.

Vi som mennesker er i stor grad styrt av følelsene våre, og her tror jeg du tatt deg litt vann over hodet. Du virker ikke som noe gal dame i det hele tatt, men du er nok veldig på villspor.

Håper det ordner seg for deg :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nesten lyst å si til han imorgen at jeg har møtt en nylig som jeg skal møte igjen, for å se hans reaksjon.., men jeg vil ikke gjøre det.

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Han kommer ikke til å bry seg, han gjennomskuer det desperate forsøket ditt på oppmerksomhet. La det ligge og kom deg videre.

Anonymkode: a70cf...e5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss gå utifra at denne gjenstanden din er et armbånd. Da skriver du meldingen slik som dette:

"Hei på deg! Jeg skulle med glede latt han være i fred, men desverre så klarer han ikke gi slipp på armbåndet mitt, som jeg virkelig må ha tilbake. Hadde vært fint om du snakket med han om dette eller ber han sende det i posten til meg. På forhånd, takk!" 

 

Edit: Ehm, jeg må virkelig begynne å lese ferdig trådene før jeg svarer! Beklager avbrytelsen og lykke til, TS 🙊

Endret av Mb26
Leste ikke hele tråden...
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her: problemet er at jeg kjenner jeg sitter med så mye sinne mot han. Jeg kontaktet dama hans ( etter at hun kontaktet meg vel og merke ), men det var pga alle hans løgner, siden jeg visste ingenting om deres forhold, hadde jeg behov for noen svar, siden han alltid var unnvikende. Så når han plutselig ringte meg nå sist, kjefter han på meg, fordi jeg kontaktet henne, ba meg slutte å sende mld ( også til han, jeg sendte noen mailer, fordi jeg hadde behov for å fortelle min side av saken til han )men det er faktisk hans skyld at jeg gjorde det! De gangene han bare ble borte...løgnene hans...Og nå fremstiller han meg  som den psyco, til hun dama! For under 5 dager siden sa han at de ikke var sammen lenger, hva skal jeg tro? Dette har jeg lyst til å si til han idag. Si at pga HAN måtte jeg ha noen svar, siden han aldri kunne gi meg det ( jeg spurte henne f.eks om hvor lenge de hadde sett hverandre ), hun spurte og meg noen spørsmål. Synes det var rart at hun svarte med "hva sier han"? Når jeg spurte om hun fortsatt så han, og like etterpå skrev "vi har ikke kontakt nå", for så at han ringte meg ca 5 minutter etterpå og sa at de var sammen igjen...Da er jo heller ikke hun ærlig! Ba han henne om å si til meg at de ikke så hverandre?

Kan jeg ikke bare være ærlig å si dette idag, at han prøvde seg på meg mens han så henne, og dette er jeg sint på han for! Dette vet kanskje ikke hun, han har vel manipulert og løyet til henne. Han skrev brev, sms om at han ventet på meg, fest og andre tig som han inviterte meg med på, da hadde han sett hun andre dama i ca et halvt år! Dette er vondt for meg å tenke på i ettertid.

En ting til : kan jeg spørre om hun dama er med, før jeg møter han idag, på sms ( hvis han ikke fortsatt har blokkert meg da...)? Jeg vil ikke møte henne. Da må han heller legge det et sted, så jeg slipper å møte dem. Burde jeg vente til evt han nevner møtet idag?

 

 

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får også litt rebound følelser siden han begynte å se henne veldig mye i akkurat den tida jeg sa at det er ikke mer. Jeg kuttet kontakten tvert, han hørte ikke fra meg for over tre mnd, da jeg begynte å spørre om å få det somer mitt tilbake. Mulig han så henne mye før den tid og, men da skjulte han det godt for meg. Godt mulig det er dama i hans liv, selv om han ga meg inntrykket at jeg var det tidligere...Kjenner jeg er glad jeg aldri ga alt, når han har vært som han har vært. Men kanskje det og gjør han mer knyttet til henne, hvis de har utviklet den fysiske biten han aldri fikk hos meg..den han savnet hos meg, det som gjorde han veldig frustrert. Men allikevel går man ikke bak ryggen på folk, som han har gjort her. 

 

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner mer og mer på at jeg vet ikke om jeg orker å møte han idag. Føler han har bedratt meg på en måte, og ydmyket meg foran den nye dama si! Noen forslag på hvor han kan legge det som er mitt? ( det tar ikke så stor plass ).

Kjenner et raseri mot han!

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at jeg vet ikke om jeg fortsatt er blokkert, og jeg ønsker IKKE å gå via dama hans noe mer. Aldri om hun får ei mld av meg igjen. Vi har avtalt fast sted og klokkeslett idag, men jeg vet ikke om hun blir med, og jeg ønsker virkelig ikke å møte henne! Hvordan vite om hun blir med? Vet ikke om jeg orker å se han heller...

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner mer og mer på at jeg vet ikke om jeg orker å møte han idag. Føler han har bedratt meg på en måte, og ydmyket meg foran den nye dama si! Noen forslag på hvor han kan legge det som er mitt? ( det tar ikke så stor plass ).

Kjenner et raseri mot han!

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Han kan legge det i kiosken i Storgata eller sende det i posten.

Anonymkode: 6385b...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han har ikke bedratt deg, dere var ikke en gang kjærester. Dere hadde ikke en gang sex. Det er vanlig å gå på dater med andre helt i starten. Så han satset nok alt på deg etterhvert, men du var konstant skeptisk til han, kranglet mye og kjeftet mye, passet på å ofte fortelle at han ikke fortjente å være intim med deg enda før han viste deg tilitt, det var alltid noe du har missfornyd med, du laget jo nye tråder om han fyren hver måned.

For å være ærlig synes jeg du var litt vel hysterisk, paranoid og store humør svigninger. Husker en tråd hvor han ikke svarte deg på melding med en gang. Bare 1-2 time senere bombarderte du han med sinte meldinger om hvor dritt han var. Da var du helt sikker på at han var med noen andre, så det ente med at du sto på døren hans og spurte hvorfor han ikke svarte deg! Og du nektet å godta forklaringen på at han hadde mobilen på lydløs. Da sa du for 20. gang at du ikke ønsket å se han igjen. Eller den gangen dere skulle møtes på kvelden, du sendte melding og ringte han men det var ikke svar. Da ringte han opp morgenen etter med en gang han våknet og hvor han beklaget seg sa at han var så trøtt og hadde sovnet tidlig. Du ble illsint igjen og slang ut beskyldninger og sendte mange sinte meldinger om hvor slem han var. Før du plutselig sa at det ikke ble dere to, du tok ikke telefonen når han ringte deg og du sendte mange stygge meldinger og mailer om at han lot deg være i fred! DU ønsket dette. Dere hadde det jo ikke noe bra. Han hadde det ikke bra med deg, du hadde det ikke bra med han. Du hadde konstant tankekjør og tusenvis av spørsmål som du skrev her på forumet dag og natt. Han var og er IKKE bra for deg. 

Når dere avsluttet, begynte han å date hun andre. Det er 6 måneder siden nå og de har blitt kjærester. La de være i fred. 

Ja det er vondt. Det er sykt vondt. Dere hadde nok noen fine øyeblikk, men innse at det var konstant krangling, du har det mye bedre uten. 

Anonymkode: 01f69...34e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke bedratt deg, dere var ikke en gang kjærester. Dere hadde ikke en gang sex. Det er vanlig å gå på dater med andre helt i starten. Så han satset nok alt på deg etterhvert, men du var konstant skeptisk til han, kranglet mye og kjeftet mye, passet på å ofte fortelle at han ikke fortjente å være intim med deg enda før han viste deg tilitt, det var alltid noe du har missfornyd med, du laget jo nye tråder om han fyren hver måned.

For å være ærlig synes jeg du var litt vel hysterisk, paranoid og store humør svigninger. Husker en tråd hvor han ikke svarte deg på melding med en gang. Bare 1-2 time senere bombarderte du han med sinte meldinger om hvor dritt han var. Da var du helt sikker på at han var med noen andre, så det ente med at du sto på døren hans og spurte hvorfor han ikke svarte deg! Og du nektet å godta forklaringen på at han hadde mobilen på lydløs. Da sa du for 20. gang at du ikke ønsket å se han igjen. Eller den gangen dere skulle møtes på kvelden, du sendte melding og ringte han men det var ikke svar. Da ringte han opp morgenen etter med en gang han våknet og hvor han beklaget seg sa at han var så trøtt og hadde sovnet tidlig. Du ble illsint igjen og slang ut beskyldninger og sendte mange sinte meldinger om hvor slem han var. Før du plutselig sa at det ikke ble dere to, du tok ikke telefonen når han ringte deg og du sendte mange stygge meldinger og mailer om at han lot deg være i fred! DU ønsket dette. Dere hadde det jo ikke noe bra. Han hadde det ikke bra med deg, du hadde det ikke bra med han. Du hadde konstant tankekjør og tusenvis av spørsmål som du skrev her på forumet dag og natt. Han var og er IKKE bra for deg. 

Når dere avsluttet, begynte han å date hun andre. Det er 6 måneder siden nå og de har blitt kjærester. La de være i fred. 

Ja det er vondt. Det er sykt vondt. Dere hadde nok noen fine øyeblikk, men innse at det var konstant krangling, du har det mye bedre uten. 

Anonymkode: 01f69...34e

Dette er ikke helt riktig, da han har sett henne i ETT ÅR, ikke bare 6 mnd som du nevner, og det er dette jeg sliter med! Han la det frem som om at vi var sammen i januar februar, mars, juni ( da jeg sov over mange ganger, og vi holdt ikke bare hender selv om jeg aldri tok steget fullt ut med han, det var noe der ) Han sa jo til henne at jeg var eksen hans. Og etter at han ditcha avtalen han hadde med meg ( en avtale han selv hadde tatt initiativ til ), sa jeg at det var ikke mer, så jeg følte at jeg dumpa han. Men da hadde han altså sett henne siden oktober ifjor! Han løy om St Hnsaften ( da han ikke tok tlf, mld meg tidlig neste dagen om "lydløs mobil ", samme uka etter med den avtalen. Alt dette gjør at jeg føler et raseri mot han, og nå har han på toppen ydmyket meg foran denne dama, selv om det var HUN som FØRST mld meg fordi HAN aldri har gitt meg det jeg skal ha tilbake, så jeg måtte mase på han, dermed flere mld som hun reagerte på og ba meg slutte å mld han!

Han ble borte flere ganger, og det er jo fordi han var med henne, og når du nevner de episodene tidligere han ikke svarte meg, holdt han garantert noe skjult for meg da også , dette er jo et mønster, han lyver når det passer han. Kanskje det var  mindre seriøse damer, men jeg vet at jeg kunne aldri stole på han! Derfor mine sterke reaksjoner.

 

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler enten for at jeg ikke møter han, at han legger det et sted, eller at jeg møter han og klasker han i ansiktet!

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...