Gå til innhold

Livet med lille K ☺


maja87

Anbefalte innlegg

Gratulerer!! :hjerter_rundt:

Du føler deg utrolig hjelpesløs når du blir trillet i den senga. Jeg fikk helt sug i magen av å tenke på hvordan du hadde det :klem:

Men så endte det jo såå bra! :hjerte: Godt å høre at mannen står på mens du gjør ting i ditt tempo :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med ei jente!:rodmer: så godt at samboeren din er der med dere :) Håper du kommer deg fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk alle sammen ❤ Formen er stigende, i dag har jeg beveget meg en god del, bæret den lille selv og skiftet på henne. Har også fått tatt meg en deilig dusj og skiftet på såret. 

Melken er ikke kommet enda, men den lille får råmelk. For de fleste kommer vel melka ca 3. dag, kanskje litt lengre etter keisersnitt. Så akkurat nå sover bebie etter det ene brystet, samboeren ser en tvserie og jeg pumper fra det andre. Har en innovendt brystvorte som hu sliter med å suge fra så pumper den og gir fra beger. Antakeligvis blir det lettere å suge fra den når melken begynner å kommer 👍

Ellers storkoser vi begge oss med å kose med den lille. Er jo helt forelsket 😂😂 Elsker å ligge som en liten ball tett inntil brystet hos oss begge 😍 Hu er så liten og søt (for det sier ikke alle 😉). 

Hu var forresten 3490 gram og 49 cm, så hu er jo egentlig ikke sååå liten 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer såååå mye maja87! :hoppe: 

Håper formen bare blir bedre og bedre, og at du kommer deg til hektene igjen. Skjønner godt at du er forelsket i ditt lille nurk :rodmer:

Fin størrelse på henne da! Synes det hørtes perfekt ut jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hun har nesten nøyaktig samme lengde og vekt som L hadde da han ble født! 

Høres herlig ut å endelig få holde og lukte på henne:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barseltåredagen (visstnok kan alle tårer, følelser generelt, meninger osv tilskrives barseltårer på dag tre 😉). Humøret er stort sett veldig bra, noen glimt av håpløshet. Jenta vår har gått ned en god del i vekt, litt mer enn de 10% som de fleste går ned. Det er tungt syns jeg... Føler seg ganske kjip når bebien sin mister vekt 😭😭😭

Men nå ammer vi (hun suger sakte og får i seg lite), pumper ut på det ene brystet og gir det i kopp før hun får resten som MME. Melka har fremdels ikke kommet for fult. Men det går nok helst bra! Som jordmora sa er det godt vi ikke fikk ei på 2500 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :strix:

Krysser fingrene for at det går oppover nå :) Godt gjort å stå på nå uten å miste motet. Det er hardt men det blir oftest bra! :jepp: 

Jeg :duskedame: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kom hjem i går ettermiddag, det var deilig! Selv om jeg aller helst skulle kommet hjem med en amming som var fult i gang.. Nå har i allefall melken kommet for fult og jeg pumper. Målet er at hu kun får morsmelk til måltidene (vi skal i snitt ha 60ml hver tredje time). Det ble tungt å vekke hver gang, så i dag har vi bestemt oss for at det er den totale mengden som gjelder. Det var jordmora mi her helt enig og klar på i tlf at var det rette. Ingen er likt sulten hver gang, ei heller alle spiser like mye som andre. Hun mente sykehusene måtte være så regelbundet, men at det ikke passet i hjemmet for den enkelte bebi☺

Det er fantastisk å være mamma til den søte lille skapningen. Mat/måltider er det eneste skåret i gleden. Jeg pumper og vi koppmater (på sykehus helte de det i henne så det har nok vært med på å ødelegge sugerefleksene hennes, forhåpentligvis bare midlertidig), men jeg lengter etter å amme henne skikkelig.. Da bruker jeg tiden mer fornuftig syns jeg, i steder for å sitte der alene med en pumpe.. Vi legger henne til brystet ofte for å prøve. Hun tar det i munnen, prøvesuger som oftest litt, slipper. Gjentar et par ganger før hun blir irritert og gir opp. Virker sjelden som om hun er så sulten også. Elsker kos og soving da☺

Ble mye sutring her nå, men amming er jammen ikke lett! Alt ligger så langt til rette for henne, vi venter bare på at hu skal ta poenget 😉 Jordmor avtalte besøk til oss på torsdag. Ser frem til å få henne veid og snakket om hvordan vi best kan løse situasjonen (aller helst håper jeg den er løst innen da 😆). 

Ellers så sover hun mellom oss. Ikke skummelt i det hele tatt syns vi. Etterhvert bruker vi nok nestet i mellom oss, men foreløpig trengs ikke det. Av klær burde vi hatt mer i 50.. Størrelsen jeg trodde aldri ville bli brukt er mer enn stor nok. Mamma ville handle litt mer å sende oss, så da får hun lov til det 😉 Kan være det fort vøir smått da, men klær må de ha. 

Vi vurderte en trilletur etterpå, men må se hvor langt jeg klarer å gå. Smertene er mye mindre, men jeg merker at så fort jeg kom hjem begynte jeg smårydde, styre og bevege meg mer.. 

Nå skal jeg ha en hvil før pumping. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Gratulerer :strix:

Krysser fingrene for at det går oppover nå :) Godt gjort å stå på nå uten å miste motet. Det er hardt men det blir oftest bra! :jepp: 

Jeg :duskedame: 

Takk for det ☺ Vi står som du ser i innlegget over fremdeles på (om du orka lese en klagestil 😂). Jeg ønsker så inderlig å amme. Både av hensynet til bebien, meg selv og ikke minst med tanke på hvor mye mer praktisk det er! Er allerede lei av å montere og sterilisere pumpe/flaske.. 

Håper det går bra med deg og 👍 Henger ikke helt med i dagbøkene om dagen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at frøkna forstår seg på ammingen :jepp: Det er utrolig praktisk som du sier, for pumping og flasker er noe herk til tider!

Når E ble født måtte jeg bruke skjold, for hun klarte ikke å få tak ellers. Men jeg hadde nærmest ingen melk å gi, pumpet og ammet det jeg kunne men det var bare ikke nok. Fikk bare pumpet ut 20 ml i løpet av et helt døgn! Ikke rart at E var lei og oppgitt over mammaen sin da. Så NAN ble redningen for oss. Men jeg håper inderlig at ved neste graviditet så får jeg melk og kan amme :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Velkommen hjem! 

Håper amming ordner seg snart :) Synes det hørtes rart ut at sykehuset gav mat på den måten, det hadde vel gjort ting lettere for deg hvis hun fikk øvd seg. Ikke vet jeg da, har aldri amma :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille K (jada, hun har et navn) ammet nå nettopp i 40 minutter ☺ Og ikke bare det, hun virker fornøyd og sovnet nå på pappas skulder 😊😊 

14 timer siden, Småkjekset skrev:

Håper at frøkna forstår seg på ammingen :jepp: Det er utrolig praktisk som du sier, for pumping og flasker er noe herk til tider!

Når E ble født måtte jeg bruke skjold, for hun klarte ikke å få tak ellers. Men jeg hadde nærmest ingen melk å gi, pumpet og ammet det jeg kunne men det var bare ikke nok. Fikk bare pumpet ut 20 ml i løpet av et helt døgn! Ikke rart at E var lei og oppgitt over mammaen sin da. Så NAN ble redningen for oss. Men jeg håper inderlig at ved neste graviditet så får jeg melk og kan amme :Nikke:

Brukte skjold nå etter tips fra ei venninne. Hun sa at de hadde ikke fått vendt henne av med det, men heller et år med et lite ammeskjold i lomma enn flasker, pumpe og primus for å varme vann 😂😂 

14 timer siden, Weebs skrev:

Velkommen hjem! 

Håper amming ordner seg snart :) Synes det hørtes rart ut at sykehuset gav mat på den måten, det hadde vel gjort ting lettere for deg hvis hun fikk øvd seg. Ikke vet jeg da, har aldri amma :fnise:

Ja.. De har som jormor sa ikke tid til å ta de lengste løsningene hver gang der. Men dersom det viser seg at koden vle knekt nå til frokost (hun våknet av seg selv, viste tegn til å være sulten (de har jo vi knapt hatt mulighet til å se..) og avsluttet på egenhånd. 

Rart at man kan føle seg så lykkelig over noe sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller ammeskjold enn flasker, ja! Svigerinnen min brukte skjold pga. små brystvorter. Babyen fikk rett og slett ikke tak. Det virker som en helt genial løsning, spør du meg! :) 

Hurra for vellykket frokost!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det fungerte! Satser på at det fortsetter. :)

Skjønner akkurat hva du mener med disse gledene. Husker jeg ble såå glad for tissebleier i starten da det tok litt tid før de kom og jeg trodde noe var galt. 

Deilig å være hjemme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...