Gå til innhold

Livet med lille K ☺


maja87

Anbefalte innlegg

Fin oppdatering fra deg :jepp:

Det blir spennende når babyen er her. Den første tiden var veldig ny og ukjent, men man kommer raskt inn i det heldigvis! Jeg klarer ikke å la E ligge for seg selv, så vi hadde henne oppå oss så mye som mulig. Det var noe helt spesielt å ha det lille knøttet inntil seg, etter så mange måneder hvor hun hadde gitt seg til kjenne i magen min :hjerte: Savner det virkelig, så mitt råd er å nyte det til det fulle! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, Småkjekset skrev:

Fin oppdatering fra deg :jepp:

Det blir spennende når babyen er her. Den første tiden var veldig ny og ukjent, men man kommer raskt inn i det heldigvis! Jeg klarer ikke å la E ligge for seg selv, så vi hadde henne oppå oss så mye som mulig. Det var noe helt spesielt å ha det lille knøttet inntil seg, etter så mange måneder hvor hun hadde gitt seg til kjenne i magen min :hjerte: Savner det virkelig, så mitt råd er å nyte det til det fulle! :hjerte:

Kjenner jeg allerede gruer meg til å miste bebien fra magen 😕 Høres fælt ut, men i 9 mnd har den liksom vært bare min, mitt ansvar og jeg har vært den som er blitt kjent med den. Om kun få dager skal "alle" andre også "eie" den.. Ingen eier et barn da, de er bare til låns har jeg fått innprentet 😉 

Tror det handler litt om KSen også, er redd at jeg kommer til å føle at opplevelsen tas litt vekk fra meg. At jeg ikke får den første tilknytningen som man får ved fødsel osv osv. Mye syting og triste tanker om dagen 😕 Prøver å forklare det for samboer, men tror ikke det er så lett å forstå.. Jeg skal gå alene til jordmor i dag, kanskje hun kan betrygge meg litt 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin oppdatering! Snart har du babyen i armene:hjerte: 
Skjønner hva du mener med at babyen kun har vært din i 9 mnd. Med L var jeg veldig giret på å få ham ut, holde og kose. Gleder meg veldig til denne babyen er ute og, lurer på hvem hun er, hvordan hun ser ut, og lukte på henne. Men denne gangen er jeg ikke fullt så utålmodig, det er noe spesielt å ha dem "for seg selv". Men gleder meg veldig til å se hvordan mannen er med henne, se henne ligge i de store sterke armene til pappaen sin:rodmer: hvordan resten av familien reagerer på henne, og bare det å ha henne mest mulig inntil oss i starten. Kan ikke se for meg å legge henne fra meg et sekund:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår hva du mener i forhold til tankene rundt KS. Håper at jordmor kan hjelpe og trygge deg ang den første tiden :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev et langt sutrete innlegg før i dag.. Hvor ble det av? Har jeg skrevet det i noen annen sin dagbok 🙈🙈🙈? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med oppdatering :) 

Skjønner at du synes det er litt vanskelig med planlagt KS. Det kommer nok til å gå veldig fint :) Men jeg forstår at det er blandede følelser. Selv fødte jeg både spontant og vaginalt sist, men det betyr jo ikke at det blir slik denne gangen. Selvfølgelig er jeg glad for at jeg kunne føde på den naturlige måten sist, men det var jo ikke bare rosenrødt det heller. 

Og det blir veldig rart å gi slipp på mageboeren! Og når det står på som verst med kolikk og søvnløse netter så kommer man til å ønske at man kunne stappe ungen rett tilbake opp i dåsa igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Weebs skrev:

Har du funnet innlegget ditt?? :fnise:

Haha, nope 🙈 Typisk dersom akkurat DET innlegget havnet feil sted.. så sutrete og personlig 😉 Jaja, finneren er vinneren 😆 

12 timer siden, Carouselle skrev:

Hyggelig med oppdatering :) 

Skjønner at du synes det er litt vanskelig med planlagt KS. Det kommer nok til å gå veldig fint :) Men jeg forstår at det er blandede følelser. Selv fødte jeg både spontant og vaginalt sist, men det betyr jo ikke at det blir slik denne gangen. Selvfølgelig er jeg glad for at jeg kunne føde på den naturlige måten sist, men det var jo ikke bare rosenrødt det heller. 

Og det blir veldig rart å gi slipp på mageboeren! Og når det står på som verst med kolikk og søvnløse netter så kommer man til å ønske at man kunne stappe ungen rett tilbake opp i dåsa igjen :fnise:

Haha, mulig ungen er litt stor for dåsa i trassalderen 😂

---

Siste dag som barnløs! Er nå på vei til sykehuset hvor jeg skal legges inn før det planlagte keisersnittet i morgen tidlig. Her jeg bor legges man inn kvelden pga reiseavstand. Så i dag/kveld er det møte med anestesilege, gynekolog og ny ultralyd. I følge jordmor sjekker de helt opp til keisersnitt om bebien fremdels ligger i seteleie. Dumt å operere uten grunn, det skjer visst at de åpner og "vips, der lå ungen riktig gitt". 

Gruer meg litt fremdeles, men gleder meg bok mest nå. Skal bli deilig å ikke være gravid mer 😉 De siste tre nettene (og ellers og forsåvidt) er jeg blitt angrepet (jepp, helt riktig ord!) av svangerskapskløe. OMG så vondt! Fotsålene og håndflatene er verst. Klør som besatt 😭

Jeg som sa bråkjekt for kun 2-3 uker siden at et nytt svangerskap ville bli piece of cake.. Siden da har jeg slitt enormt med søvn og humør, hatt ytre vending, myye ubehag i mage pga seteleie og nå denne kløen.. Jaja 😊

I innlegget jeg mistet, eventuelt har gitt til noen andre (😂) skrev jeg om siste jormorkontroll jeg hadde mandag. Hun gikk gjennom keisersnitt med meg, betrygget meg på noe og forberedet meg på det som ville bli tøft/mulig vanskeligere som f.eks. amming, smerter i etterkant og behovet for å la kroppen bli ordentlig frisk etter operasjonen. Ellers var alle mål like fine som før. Vektoppgangen var heeelt etter boka. Så i disse kroppshysteridager klapper jeg meg selv på skulderen her jeg akkurat har nytt en kopp kaffe og rull med smil før 0800 😇

Blir sikkert noen flere innlegg før mini kommer! Jormora tippet forresten gutt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeder meg på sykehus 😉 Vært innlagt siden 12 idag. Tatt ctg, blodtrykk, noen blodprøver og spist en ekkel kjip middag. Samboer kommer om et par timer, heldigvis! I kveld skal jeg få eb sprøyte mot blodpropp og dusje med en sterk såpe før jeg legger meg. I morgen tidlig er det ny dusj, barbering av magen (😂) og deretter keisersnitt. Så kommer bebien! Blir rart.. klarer ikke forestille meg det i det hele tatt faktisk 😯 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du er utålmodig nå! :biggrin: Klarer ikke å se for meg hvordan du har det i det hele tatt! De få gangene jeg har vært på sykehus har det liksom alltid vært noe negativt. Men du ligger der og venter på noe helt fantastisk. Det er nok spesielt å vite at akkurat klokka xx så har du en baby på brystet. Det er jo nesten luksus ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du er kommet på plass! Det blir utrolig spennende i morgen :hjerte:

Du får prøve å slappe av mest mulig i kveld, for i morgen blir alt snudd på hode :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så spennende! Gleder meg til å høre hvordan det har gått :) Nå er du aldeles snart MAMMA :rodmer:  Tiden fram dit går nok kjempefort når du har så mye du skal gjøre :jepp: 

Kan tenke meg du har masse sommerfugler i magen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uææh så spennende!:bond: kan tippe at nattesøvnen i natt ikke blir allverden heller ;) Masse lykke til, gleder meg til oppdatering når alt er overstått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til! Har det allerede skjedd kanskje? Jeg er litt late to the party. Gleder meg til å høre hvordan det går med dere! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til! Nå er det kanskje overstått! :hjerte:

Så utrolig spennende! Håper alt har gått veldig fint og at du i disse tider snart sitter med et nurk i armene. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle lykkeønskninger 😊😃

I går kl 09 kom datteren vår til verden ☺ 

Dagen startet med dusj, smertestillende og saltvannsdrypp. Deretter ble jeg trillet til operasjonssalen. I heisen begynte jeg å gråte, innså plutselig at jeg var kjempe redd 😕 Jordmora tok godt vare på meg 👍Var veldig redd ubder forberedelsene i salen, da tok anestesisykepleieren over omsorgen for meg 😉👍 Når jeg første har begynt å gråte og bli litt uttafor er det vanskelig å hente seg inn.. Gikk bedre når alle slanger, medisiner og sprøyter var gitt, og samboer fikk komme inn 😊 Jenta var ute på null komma null og skrek med en gang (før de pleier visstnok i følge alle der inne 😂). 

Fikk se henne og ha henne litt på brystet før samboer overtok ansvaret mens jeg ble sydd igjen og lagt på overvåkning. De kom dit etterhvert og jeg fikk ha henne i senga en god stund. Lå der fire timer så pappan og jenta gikk etterhvert på rommet så jeg skulle slappe av. 

Resten av dagen i går gikk med til å være sengeliggende... og kose med hu selvsagt 😊 Forsøkte også på litt amming. Men hadde etterhvert store smerter ettersom smertestillende slapp taket (fikk selvsagt jevnlig påfyll). Var såvidt oppe og sto ved sengen på kvelden, etter ei morfinsprøyte 😕 Mer oppe var jeg ikke. 

I morges ble kateteret tatt vekk så har mått gå på do selv. Gjør veldig vondt i såret så alt er i slowmotion. Samboer gjør alt for meg og jenta vår 😁

Keisersnitt er en enkel måte å få barnet ut på, men kunne ikke forestille meg hvor mye smerter og hensyn det er i etterkant 😢 

Hu er selvsagt supersøt og snill ☺ Gleder meg sånn til faktisk å kunne bevege meg rundt med henne, skifte og stelle henne selv. Og til amminga er kommet ordentlig i gang. Vi stresser ikke, hun har fått i seg råmelk så ingen fare 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :strix: Hun er nok helt nydelig :hjerte:

For hver dag som går blir du mer og mer mobil, så frem til du klarer alt selv er det godt at mannen trår til!

:klem:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...