Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016


Frøken Vims

Anbefalte innlegg

Herregud, som om jeg skulle skrevet det selv...

Jeg er kvalm og trøtt og blir mer kvalm jo mer sulten jeg er. Men mat har jeg IKKE lyst på. Surrer rundt i matbutikken og prøver å se om det er noe jeg kan tenke meg, men det eneste jeg tenker er "æsj, ugh, blæh" til det meste. Synes synd på mannen, altså. Vanligvis lager jeg middag hver dag, for jeg liker å kokkelere. Nå orker jeg ikke tanken på å lage mat, så han spiser en variant av Fjordland, ferdigpizza eller pølser hver dag, mens jeg tar "et eller annet" som jeg kanskje orker tanken på.

Var jo nettopp på ferie, da var jeg nesten ikke kvalm. Nå tror jeg det har med å gjøre at jeg fikk sove så utrolig mye da. Sov ti timer om natten, en time på stranden og rundt to timer om ettermiddagen når vi kom tilbake fra stranden. Liten sjans for å få til det nå i hverdagen. Jeg får sove meg igjennom jula isteden :sFun_sleeping:

Har noen av dere forresten tips til bra sted for ultralyd i Oslo eller Østfold? Tenkte å ta i januar når jeg er 12 ++ på vei.

Jeg er overbevist om at årsaken til at formen er så god i dag er at jeg brukte store deler av gårsdagen på å sove. Pluss at ejg la meg tidlig :) Å være trøtt forverrer virkelig plagene. Hm... kanskje jeg skal prøve meg på den laksemiddagen fra Fjordland. Noe varm mat må jeg ha i meg og jeg tror jeg klarer å spise litt laks, potet og gulrot så lenge jeg kutter sausen. Ingen umiddelbare brekninger med tanke på dette måltidet nå i alle fall :fnise:  

Jeg holder til på Sørlandet, så kan dessverre ikke hjelpe deg med ultralydspørsmålet. Men vet det er mange på gravidforumet som har kommet med gode forslag og anbefalinger i Osloområdet :) Jeg har fått time til UL i uke 13. Spent :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste et sted at man kan få løs mage når man kaster opp, så kan godt være at det henger sammen. 😊 

lite nytt å melde her. Som en beskrev ovenfor er mat bare æsj. Men jeg er jo sulten hele tiden og jeg blir kvalm av å være sulten. Men ikke så lett når man blir kvalm av å måtte svelge maten også. Det er så ekkelt med mat brått. 😅 kan ikke skjønne at jeg har taklet å spise før liksom. Jeg er vanligvis kjempeglad i mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mattips til kvalme, men sultne meg tas veldig godt i mot her altså! Her går det mye tørre kaptein kjeks, røde epler og tyrkisk pepper 😉 til middag lager jeg mye stekte potetbåter med ketchup. Det smaker faktisk godt for tida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mattips til kvalme, men sultne meg tas veldig godt i mot her altså! Her går det mye tørre kaptein kjeks, røde epler og tyrkisk pepper 😉 til middag lager jeg mye stekte potetbåter med ketchup. Det smaker faktisk godt for tida!

samme her. Eller pommes frites. 😅 ikke sunt men det er jo bedre enn ingen ting. Jeg klarer nesten ikke kjøtt men grillet kylling klarer jeg. I alle fall om mannen renser den først og tar vekk skinnet. Verdt å prøve? 

Jeg har fått sår tunge av tyrkisk pepper alt. Det er så godt når man er kvalm. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merker at vi har veldig ulike matpreferanser :P Det siste jeg klarer tanken på er søte ting. Og særlig da godteri og kerchup haha. I dag klarte jeg faktisk spise en middag. Dvs Fjordland laks uten sausen. Den klarte jeg å få i meg uten å brekke meg nevneverdig :ler: spist 2 yoghurt også - fremdeles sulten :dry: 

For øvrig helt greit at nesa er tett om dagen. Så slipper den ikke inn like mange av de ekle luktene :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, føler meg skikkelig outsider nå, for jeg har bare lyst på mat jeg, og plages ikke med kvalme (hadde det i 4 dager...). :P spiser alt jeg kommer over! :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst på mat Sisti! Jeg føler at jeg spiser masse!  Selv om jeg er litt kvalm innimellom men det er mest når jeg er sulten eller kjenner lukter/tenker på ekle ting :) 

Jeg var på ul idag! Der var det et lite knøtt på 24mm med nydelige hjerteslag! :hjerte: Det var skikkelig deilig :Nikke: Bilde finnes i dagboken ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg var på ul idag! Der var det et lite knøtt på 24mm med nydelige hjerteslag! :hjerte: Det var skikkelig deilig :Nikke: Bilde finnes i dagboken ;) 

Så herlig :strix: må være den beste følelsen i verden :rodmer: *inn i dagboken å se*

Flere som er "tjukke" i halsen og dårlig i pusten? Jeg er tett og har vært det mer eller mindre siden jeg fant ut at jeg er gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det det er Sjela :rodmer: 

Andpusten mener du? Oh yes.... Leste at det har noe med økt blodmengde slik at hjertet jobber hardere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@nytid omgangssyke (noro viruset) raider arbeidsplasser over hele landet nå for tiden.  Så det er ikke umulig at det er det.  Se det an over et par dager.

 

Jeg har heller ikke lyst på mat om dagen, og om jeg plutselig får lyst på noe så må jeg spise det med en gang.  Om jeg må vente litt, så kan det godt hende at jeg ikke vil ha det lenger.  Godteri og søtsaker er stort sett uaktuelt, totalt motsatt av ellers :fnise: 

 

Til dere som er 2. Eller 3. Gangs, hvordan er magen nå i forhold til forrige svangerskap.  Jeg sliter så med at jeg er så oppblåst, så magen min er jo omtrent like stor nå som da jeg var 4,5mnd sist svangerskap.  Det lover godt for resten føler jeg :dry:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Til dere som er 2. Eller 3. Gangs, hvordan er magen nå i forhold til forrige svangerskap.  Jeg sliter så med at jeg er så oppblåst, så magen min er jo omtrent like stor nå som da jeg var 4,5mnd sist svangerskap.  Det lover godt for resten føler jeg :dry:

 

Samme her, ser ut som jeg er 5 mnd på vei, spesielt om kvelden. Synes det har begynt å vises om morgenen også nå, og i stad kunne jeg kjenne at livmora er godt over symfysen, så det er kanskje ikke så rart at det har begynt å vises. Må si jeg gleder meg til over jul når katta er ute av sekken og jeg kan slippe magen fri :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Etter fire mnd prøving testet jeg endelig positivt i dag! :hoppendeglad: Helt fersk i gamet, har "bare" bonusbarn fra før, så dette blir veldig spennende! Har jeg skjønt det riktig at man regner antall uker ut i fra første dag av siste mens?? I så fall er jeg 5 uker på vei i dag:hjerter_rundt:

ja fra første dag i siste mens, eller om du vet akkurat når du hadde EL:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musebeinet Sjela, musebeinet. ...

Inni der liksom? :fnise: uff jeg googla det til og med men skjønner ikke hvor smertene kommer. Men jeg får vel føle på det før eller siden :ler: Mange nye opplevelser på rekke og rad ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner det hvis du drar hånda fra hoftebeinet på siden og framover. Benet går rett over låret og midt frampå er leddet. Du finne sikkert både video og bilder hvis du Googler  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...