Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016


Frøken Vims

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei dere! :vinke:

Det er rart dette med matvaner. Jeg har jo ikke hatt lyst på mat på en uke og på dagen i går var det skikkelig ille. Måtte true meg til å svelge og var skikkelig kvalm. På kvelden i går ble jeg brått helt besatt av rekesalat av alle ting og spiste masse knekkebrød med rekesalat. Skulle jo tro at det var ganske ekkelt når man ikke orker å tenke på mat en gang. :P Hadde uansett en pause fra kvalmen i går kveld og det var helt fantastisk. Litt halvdårlig morgen i dag og frem til nå men nå tror jeg at jeg skal klare å komme meg ut med hunden, og det hjelper alltid på kvalmen når jeg går tur. Føler at det hjelper på kvalmen å ta det helt med ro og heller prøve å bevege litt på kroppen godt ut på dagen. Ikke stresse og bare fokusere på å spise sakte mens jeg ligger. Har også begynt å bli uggen om natta, slik at jeg sover dårlig så da er det deilig å kunne sove litt lenger. 

I går fortalte vi foreldrene våres det, og de ble kjempeglade! Er 7+3 og det er jo litt tidlig men siden jeg er så dårlig klarer jeg ikke å skjule det i julen uansett. Har også fått all hjelp til å fikse julaften så da slipper jeg å ha det hengendes over meg.

Håper alle er i ok form og nyter dagen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt å fortelle det til familien min på julaften. Da er jeg 6 + 2. Vet det er tidlig å fortelle det, men jeg vil jo at de nærmeste skal vite det dersom det går galt også. Familien til samboeren min skal også få vite det i løpet av jula. Alle andre får vente til vi er over 12 ukers-kneika :)
Gleder meg mest av alt til å si det til mormora og morfaren min. De har ønsket så lenge å bli oldeforeldre:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal fortelle det til svigers i julen. Vi skal feire hos dem og jeg vet de kommer til å bli helt ekstatiske. De ønsker seg veeeeldig flere barnebarn. På julaften er jeg over 11 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt besteforeldre og de nærmeste om det neste tilskuddet, men oldeforeldre skal få vite det på julaften. Har vært hos legen i dag og fått postafen mot kvalme. Tatt første tbl i kbeld og den ser ut til å funke litt.  Deilig! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg våknet i natt og hadde noe som lignet på mensensmerter. Gikk på do, men det var ikke det minste spor av blod. Jeg har hatt det samme tidligere, tre netter på rad forrige helg, men da visste jeg jo ikke at jeg var gravid. Det var da jeg egentlig skulle hatt mensen, så jeg tenkte selvfølgelig at det bare var fordi jeg fikk det når som helst. Jeg tok graviditetstest på tirsdagen, og den var veldig klar, så da regnet jeg med at det ikke var noe galt som skjedde i helga. Nå som jeg derimot vet at jeg er gravid blir jeg litt stresset når jeg opplever de smertene igjen.:ohmy: Kan det være noe galt, selv om jeg ikke blør? Syns det er litt rart at det bare er på natta hver gang...
Føler jeg har ringt ned legekontoret den siste måneden (pga noe annet enn graviditet), så tenkte jeg kunne spørre her først:P

Endret av Rux
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig å ha mensmurringer/smerter når man er gravid. jeg har hatt det i 5 uker...

Åh, takk Lillemy1989, nå ble jeg lettet :biggrin: Var helt sikker på at jeg skulle ha et avslappet forhold til dette og ikke bekymre meg for hver minste lille ting, men man endrer fort tankegang når man først vet at det er en liten spire inni der:ler:  Veldig glad for at jeg har noen i samme situasjon som jeg kan spørre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, takk Lillemy1989, nå ble jeg lettet :biggrin: Var helt sikker på at jeg skulle ha et avslappet forhold til dette og ikke bekymre meg for hver minste lille ting, men man endrer fort tankegang når man først vet at det er en liten spire inni der:ler:  Veldig glad for at jeg har noen i samme situasjon som jeg kan spørre!

Menssmerter er bare et tegn på at livmoren utvider seg (fordi noe skal vokse inni der), så tvertimot er det bare et positivt tegn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menssmerter er bare et tegn på at livmoren utvider seg (fordi noe skal vokse inni der), så tvertimot er det bare et positivt tegn! 

Så bra! :biggrin: Skjønner at jeg kanskje burde lese meg opp litt mer på dette, har bare tenkt at det er så mange skrekkhistorier og advarsler at jeg antageligvis bare vil tro at det er noe galt hele tiden hvis jeg leser om det:fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :biggrin: Skjønner at jeg kanskje burde lese meg opp litt mer på dette, har bare tenkt at det er så mange skrekkhistorier og advarsler at jeg antageligvis bare vil tro at det er noe galt hele tiden hvis jeg leser om det:fnise: 

Også har du meg som bekymret meg for at jeg ikke hadde det :fnise: Inntil jeg forsto at det også er like normalt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er omgangssyken, siden formen er såpass redusert! Dårlig gjort av meg selv å spare alle se viktigste julegavene til nå:ohmy: spyr ikke lengre, bare kvalm med litt brekninger her og der! Samt at formen er helt i bånn.. Må ta pause når jeg sminker meg, siden det er slitsomt å stå så lenge 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også har du meg som bekymret meg for at jeg ikke hadde det :fnise: Inntil jeg forsto at det også er like normalt. 

Hehe, virker som de fleste bekymrer seg for ett eller annet :ler:  Enda godt man har slike forumer så man kan spørre hverandre.

Men en helt annen sak; har dere tatt/skal dere ta tidlig UL? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg akkurat kommet hjem fra ultralyd som viste en fin liten bebis :strix: Gynekologen gjorde en grundig sjekk, målte nakkefold, så at det var fostervann i blæra, at alle lemmer var på plass, riktig størrelse på hodet osv, og alt så tipp topp ut! Vi fikk også se at lille knert åpnet munnen og drakk forstervann og hoppet rundt i livmoren :hjerte: Siden jeg nå er 11+3 på vei, så velger jeg å ta gledene 4 dager på forskudd og feire at jeg nå er over 12-ukers kneika :strix:For å markere det har vi kjøpt en bok som heter "I magen bor en baby" som storebror på 2,5 år skal få etterpå i dag, og jeg kjenner tårene presser på bare av tanken :grine:Jeg er så ekstremt lettrørt om dagen at det er litt plagsomt, så tanken på at vi skal fortelle til vår lille skatt at han skal bli storebror blir nesten for mye for meg :fnise: Tenk at vi endelig har kommet gjennom det grusomme første trimester, og at jeg nå kan begynne å glede meg? :grine:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg akkurat kommet hjem fra ultralyd som viste en fin liten bebis :strix: Gynekologen gjorde en grundig sjekk, målte nakkefold, så at det var fostervann i blæra, at alle lemmer var på plass, riktig størrelse på hodet osv, og alt så tipp topp ut! Vi fikk også se at lille knert åpnet munnen og drakk forstervann og hoppet rundt i livmoren :hjerte: Siden jeg nå er 11+3 på vei, så velger jeg å ta gledene 4 dager på forskudd og feire at jeg nå er over 12-ukers kneika :strix:For å markere det har vi kjøpt en bok som heter "I magen bor en baby" som storebror på 2,5 år skal få etterpå i dag, og jeg kjenner tårene presser på bare av tanken :grine:Jeg er så ekstremt lettrørt om dagen at det er litt plagsomt, så tanken på at vi skal fortelle til vår lille skatt at han skal bli storebror blir nesten for mye for meg :fnise: Tenk at vi endelig har kommet gjennom det grusomme første trimester, og at jeg nå kan begynne å glede meg? :grine:

 

Så herlige nyheter Frøken Vims! Jeg ble blank i øya av å lese innlegget ditt. Preggershormoner ass :ler:  Gratulerer så mye med en sprell levende bebis og snikfeiring av 12 uker :strix:

Hehe, virker som de fleste bekymrer seg for ett eller annet :ler:  Enda godt man har slike forumer så man kan spørre hverandre.

Men en helt annen sak; har dere tatt/skal dere ta tidlig UL? 

Veldig kjekt å dele tanker og følelser med andre i samme bås ja :) Jeg hadde egentlig bestilt privat UL i uke 13, men så var jeg hos legen i dag som visstnok er spesialist i UL og da får jeg UL på første kontroll i uke 12 sånn heeelt gratis :laugh: Så da takket jeg ja til det og avbestilte den private.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er jeg akkurat kommet hjem fra ultralyd som viste en fin liten bebis :strix: Gynekologen gjorde en grundig sjekk, målte nakkefold, så at det var fostervann i blæra, at alle lemmer var på plass, riktig størrelse på hodet osv, og alt så tipp topp ut! Vi fikk også se at lille knert åpnet munnen og drakk forstervann og hoppet rundt i livmoren :hjerte: Siden jeg nå er 11+3 på vei, så velger jeg å ta gledene 4 dager på forskudd og feire at jeg nå er over 12-ukers kneika :strix:For å markere det har vi kjøpt en bok som heter "I magen bor en baby" som storebror på 2,5 år skal få etterpå i dag, og jeg kjenner tårene presser på bare av tanken :grine:Jeg er så ekstremt lettrørt om dagen at det er litt plagsomt, så tanken på at vi skal fortelle til vår lille skatt at han skal bli storebror blir nesten for mye for meg :fnise: Tenk at vi endelig har kommet gjennom det grusomme første trimester, og at jeg nå kan begynne å glede meg? :grine:

 

Så herlig Vims! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater å skrive på mobil så det ble litt kort isted ;) Det er jo skikkelig deilig da Frøken Vims! 

Ellers så må jeg nevne at jeg tror jeg har ØKEDØGN! Jeg eeeer så sulten! Middag nr 2 nå straks :catmilk: Forresten så ble termin anslått til å være :hjerte: 16 juli :hjerte:  av gynekologen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, virker som de fleste bekymrer seg for ett eller annet :ler:  Enda godt man har slike forumer så man kan spørre hverandre.

Men en helt annen sak; har dere tatt/skal dere ta tidlig UL? 

jeg skal ha tidlig UL i uke 10:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha ultralyd i uke 13, første uken i januar. Var helt umulig å få til noe i romjulen.

I dag hadde jeg første time hos jordmor og hun gjorde et forsøk på å lytte etter hjertet, selv om hun sa det fortsatt var litt tidlig og derfor vanskelig å høre. Men jammen var det ikke noe inni der! Morsomt å høre de superraske hjerteslagene. Også godt å vite at det er noe i live der, siden vi snart skal fortelle familien om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...