Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016


Frøken Vims

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Sisti skrev:

Legevakten har veldig dårlig kunnskap om dette, så de bør ikke være så skråsikre. Nå vil jeg ikke gi deg falske forhåpninger da, kan jo hende blødningene tar seg opp, men foreløpig høres det ut som at man ikke kan konkludere med noe... 

Jeg holder i håpet frem til det motsatt er bevist. :-) Fortsatt ikke noe mer blødning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Negative og positive sider med graviditeten pr i dag (for min del): 

-Konstant trøtt, sliten og giddesløs 

-Oppblåst som fy

-Alt kjøtt lukter mistenkelig, som om det er skikkelig råttent, selv når det er helt ferskt.

+Sex og sexlyst :lur: Jeg vil ha sex hele tiden, og mannen er slett ikke motvillig. :P Får håpe det varer.  Det gjorde det hele forrige graviditet iallefall. 

+Formen er forbausende god bortsett trettheten.

+Psykisk så føler jeg meg mye bedre nå, enn forrige gang.  Det er lettere å gå gravid nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen det med trøtthet og energi...

Og kjøtt er litt rart ja. Jeg fikk servert burger som smakte rart i forgårs. Endte med at mannen spiste den opp og først når han fikk smake så fant vi ut hvorfor jeg synes den smakte rart, den var ikke skikkelig gjennomstekt!!! Så vær obs på det hvis dere spiser ute altså, ikke alltid man tenker over å be om at ting må gjennomstekes overalt. Satser på at det gikk bra men sa ifra til de som jobbet der slik at de var obs på det, ingen liker rå burger liksom.

Vi gleder oss til å fortelle til kommende storesøster i morgen kveld under hennes julegaveåpning. Da kommer jo resten av hans familie til å være der også og vi håper at kommende oldemor er i såpass bra form at hun også er her :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt er jeg også, mannen (samboeren) sier at jeg må gjerne ta meg en blund når han ser jeg er sliten. Kvalmen er slitsom, blir litt lei av det å hele tiden være så uggen.

Jeg har fått dilla på hamburgere, og jeg spiste det relativt sjeldent før jeg ble gravid. Vi lager det her hjemme og mannen passer på at alt er gjennomstekt. Vi er såpass sjeldent ute, men mannen passer uansett på om jeg skulle være litt svimete. Vi forteller vel vorende oldemor den kvelden vi feirer bryllupsdagen til svigers, tenker jeg. Da har vi allerede vært hos jordmor for andre UL.  

Endret av Emiliania
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Da har jeg vært på UL, og livmor er tom. Så det går faktisk an å spontanbortere med blødning kun en dag, og helt uten smerter. Mest sannsynlig er dette lugget i naturen helt fra starten av, da HCG mest sannsynlig kun har vært rett over grensen til en positiv graviditetstest, for testen er negativ allerede nå. Men vi er ved godt mot, og henger ikke med huet. Kjenner det var godt å få en avklaring.:-) 

Da håper vi på full klaff neste syklus, selv om det vil bli vanskelig å vite når en eggløsning eventuelt kommer neste gang.

Tusen takk til alle dere som har svart meg disse dagene, og lykke til til alle sammen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lollip0p skrev:

Hei alle sammen. Da har jeg vært på UL, og livmor er tom. Så det går faktisk an å spontanbortere med blødning kun en dag, og helt uten smerter. Mest sannsynlig er dette lugget i naturen helt fra starten av, da HCG mest sannsynlig kun har vært rett over grensen til en positiv graviditetstest, for testen er negativ allerede nå. Men vi er ved godt mot, og henger ikke med huet. Kjenner det var godt å få en avklaring.:-) 

Da håper vi på full klaff neste syklus, selv om det vil bli vanskelig å vite når en eggløsning eventuelt kommer neste gang.

Tusen takk til alle dere som har svart meg disse dagene, og lykke til til alle sammen! 

Kjør på med engang du er faktisk ganske fruktbare rett etter en SA å livmoren er mer klar for å ta imot:) Jeg mista sist men rett etter va jeg gravid igjenn:) Det var fastlegen min som sa att nå va det bare å glede mannen med masse sex å det stemte godt det han sa:) Godt og høre du e ved godt mot:) å det gir nokk full klaff nestegang skal du se:) Masse lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, lollip0p skrev:

Hei alle sammen. Da har jeg vært på UL, og livmor er tom. Så det går faktisk an å spontanbortere med blødning kun en dag, og helt uten smerter. Mest sannsynlig er dette lugget i naturen helt fra starten av, da HCG mest sannsynlig kun har vært rett over grensen til en positiv graviditetstest, for testen er negativ allerede nå. Men vi er ved godt mot, og henger ikke med huet. Kjenner det var godt å få en avklaring.:-) 

Da håper vi på full klaff neste syklus, selv om det vil bli vanskelig å vite når en eggløsning eventuelt kommer neste gang.

Tusen takk til alle dere som har svart meg disse dagene, og lykke til til alle sammen! 

:klem: Så trist! Krysser fingre og tær for at dere lykkes snart. Uansett er det godt å lese at dere er ved godt mot, det kommer til å gå bra tilslutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, trudb skrev:

Kjør på med engang du er faktisk ganske fruktbare rett etter en SA å livmoren er mer klar for å ta imot:) Jeg mista sist men rett etter va jeg gravid igjenn:) Det var fastlegen min som sa att nå va det bare å glede mannen med masse sex å det stemte godt det han sa:) Godt og høre du e ved godt mot:) å det gir nokk full klaff nestegang skal du se:) Masse lykke til:)

Så fint å høre! Ja, vi skal absolutt legge inn innsats denne mnd også. :-) Tusen takk for lykkeønskninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Emiliania skrev:

:klem: Så trist! Krysser fingre og tær for at dere lykkes snart. Uansett er det godt å lese at dere er ved godt mot, det kommer til å gå bra tilslutt. 

Takk, vi trenger at noen krysser fingre og tær for oss :fnise: Lykke til du også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det for sent å bli med? :) Jeg passerer den magiske 12. uke på nyttårsaften og har termin ca. 17. juli. Egentlig ble jeg med på KG for å være med i "prøvetråder" fordi jeg skulle bli gravid via inseminasjon og regnet med at det ville ta en stund, men den satt på første forsøk :O Så det går visst an å bli veldig plutselig gravid også for oss som ikke blir det på gamlemåten, fikk faktisk helt sjokk selv om barnet selvsagt da egentlig er planlagt :) 

Vi er kanskje en litt utradisjonell familie, jeg er gift med en annen dame. Vi to skal ha omsorgen for barnet. Men far er en venn av oss, som også vil være involvert fra dag en og ha regelmessig samvær med barnet. Han bor dog langt unna oss i en annen landsdel, så han blir nok i stor grad feriepappa :) Vi er ganske spent på hvordan helsepersonell etc. vil ha forståelse for at et barn skal ha tre foreldre - på ultralyd står det f eks at jeg bare kan ha med en ledsager... Og begge vil bli kjempetriste for å være den som ikke får bli med. Håper det løser seg med en telefon til sykehuset...

Ellers vil jeg gjerne følge andre som er like gravide som meg :) Har få venninner og mest kompiser, så håper å få inn litt østrogen via KG! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Shabachtani skrev:

Er det for sent å bli med? :) Jeg passerer den magiske 12. uke på nyttårsaften og har termin ca. 17. juli. Egentlig ble jeg med på KG for å være med i "prøvetråder" fordi jeg skulle bli gravid via inseminasjon og regnet med at det ville ta en stund, men den satt på første forsøk :O Så det går visst an å bli veldig plutselig gravid også for oss som ikke blir det på gamlemåten, fikk faktisk helt sjokk selv om barnet selvsagt da egentlig er planlagt :) 

Vi er kanskje en litt utradisjonell familie, jeg er gift med en annen dame. Vi to skal ha omsorgen for barnet. Men far er en venn av oss, som også vil være involvert fra dag en og ha regelmessig samvær med barnet. Han bor dog langt unna oss i en annen landsdel, så han blir nok i stor grad feriepappa :) Vi er ganske spent på hvordan helsepersonell etc. vil ha forståelse for at et barn skal ha tre foreldre - på ultralyd står det f eks at jeg bare kan ha med en ledsager... Og begge vil bli kjempetriste for å være den som ikke får bli med. Håper det løser seg med en telefon til sykehuset...

Ellers vil jeg gjerne følge andre som er like gravide som meg :) Har få venninner og mest kompiser, så håper å få inn litt østrogen via KG! 

Velkommen! :)  Syns det høres ut som en flott ordning i forhold til barnefar, håper dere bare møter respekt og forståelse i helsevesenet! Barnet deres vil ha tre foreldre som elsker det veldig høyt, det er jo å være heldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Shabachtani skrev:

Er det for sent å bli med? :) Jeg passerer den magiske 12. uke på nyttårsaften og har termin ca. 17. juli. Egentlig ble jeg med på KG for å være med i "prøvetråder" fordi jeg skulle bli gravid via inseminasjon og regnet med at det ville ta en stund, men den satt på første forsøk :O Så det går visst an å bli veldig plutselig gravid også for oss som ikke blir det på gamlemåten, fikk faktisk helt sjokk selv om barnet selvsagt da egentlig er planlagt :) 

Vi er kanskje en litt utradisjonell familie, jeg er gift med en annen dame. Vi to skal ha omsorgen for barnet. Men far er en venn av oss, som også vil være involvert fra dag en og ha regelmessig samvær med barnet. Han bor dog langt unna oss i en annen landsdel, så han blir nok i stor grad feriepappa :) Vi er ganske spent på hvordan helsepersonell etc. vil ha forståelse for at et barn skal ha tre foreldre - på ultralyd står det f eks at jeg bare kan ha med en ledsager... Og begge vil bli kjempetriste for å være den som ikke får bli med. Håper det løser seg med en telefon til sykehuset...

Ellers vil jeg gjerne følge andre som er like gravide som meg :) Har få venninner og mest kompiser, så håper å få inn litt østrogen via KG! 

Det er vel aldri for sent å bli med! Velkommen! Og så heldig barnet blir, høyt elsket av tre foreldre. Håper også dere blir møtt med respekt når det kommer til helsepersonell! 

Vi er et mer tradisjonelt par, vi har allerede ei på 4. Vi fikk også sjokk da jeg fant ut at jeg var gravid. Vi prøvde i starten av 2015 med å få barn, jeg ble gravid og mistet i slutten av juli (kjemisk svangerskap). Etter et halvt år med prøving ga vi oss. Så glemmer vi en kondom en gang og så satt den vesle bønna. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Emiliania skrev:

Det er vel aldri for sent å bli med! Velkommen! Og så heldig barnet blir, høyt elsket av tre foreldre. Håper også dere blir møtt med respekt når det kommer til helsepersonell! 

Vi er et mer tradisjonelt par, vi har allerede ei på 4. Vi fikk også sjokk da jeg fant ut at jeg var gravid. Vi prøvde i starten av 2015 med å få barn, jeg ble gravid og mistet i slutten av juli (kjemisk svangerskap). Etter et halvt år med prøving ga vi oss. Så glemmer vi en kondom en gang og så satt den vesle bønna. :fnise: 

He he, sånn kan det gå :) Ingen logikk når det gjelder hvem som blir gravid og når! Virker så urettferdig når noen damer forbereder seg i månedsvis, og prøver i årevis uten å få det til. Og andre bare, obs, jeg ble visst gravid! Trodde selv at jeg aldri ville få bli mamma, så merker jeg nesten er flau over å være gravid når jeg møter venner som jeg vet at egentlig ønsker at de har barn. 

Er så sykt trøtt om dagen! Jula har tatt helt knekken på meg :) Gleder meg ikke til å dra på jobb igjen imorgen, kunne godt hatt en dag til på sofaen! Har ligget rett ut i to dager nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja da får jeg slenge inn en ny oppdatering her var hoss legen igjenn idag hvor det ble konstantert 1 ett bankende hjerte ikke nokk med det men vi fikk konstantert 2 bankende hjerter å jeg kjente litt panikk bre seg over meg gitt...fy søren så mange rare tanker som kan fyke gjennom ett hode på så kort tid gitt:P Vi har to fra før på 6 og 3 år så hvis vi føler vi ikke har det travelt nokk så skal vi vist få kjenne på den:D Formen min ellers er igrunn veldig fin men jeg kan ikke spise meg skikkelig mett for da blir jeg kvalm og hvis jeg er sulten så blir jeg åsså kvalm så går nå å småspiser meg gjennom dagen:D Også kan jeg sove døgnet rundt om jeg får lov:D (men det får jeg ikke):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer @trudb Skjønner det må ha vært et sjokk, men dette går nok helt fint :) Har du vært veldig dårlig eller mistenkt at det var tvillinger? Vi har tvillinger på begge sider og alle er overbevist om at vi vil få tvillinger, så jeg er bare litt nysgjerrig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

50 minutter siden, Shabachtani skrev:

He he, sånn kan det gå :) Ingen logikk når det gjelder hvem som blir gravid og når! Virker så urettferdig når noen damer forbereder seg i månedsvis, og prøver i årevis uten å få det til. Og andre bare, obs, jeg ble visst gravid! Trodde selv at jeg aldri ville få bli mamma, så merker jeg nesten er flau over å være gravid når jeg møter venner som jeg vet at egentlig ønsker at de har barn. 

Er så sykt trøtt om dagen! Jula har tatt helt knekken på meg :) Gleder meg ikke til å dra på jobb igjen imorgen, kunne godt hatt en dag til på sofaen! Har ligget rett ut i to dager nå :P

Ja det virker veldig tilfeldig :) Jeg tror og håper dere vil møte forståelse. Har aldri hørt at de er så firkantet i slike tilfeller ;) Jeg har tidligere kjent til damer som har fått barn sammen (via Danmark tror jeg) og jeg har alltid vært så nyskjerrig på hvordan to damer avgjør hvem som skal være gravid? For oss var det jo ikke noe valg liksom :P 

Uansett, gratulerer! Vi har termin nesten samtidig, jeg har 16 juli men er ikke 12 uker før 3. jan...?

34 minutter siden, trudb skrev:

Jaja da får jeg slenge inn en ny oppdatering her var hoss legen igjenn idag hvor det ble konstantert 1 ett bankende hjerte ikke nokk med det men vi fikk konstantert 2 bankende hjerter å jeg kjente litt panikk bre seg over meg gitt...fy søren så mange rare tanker som kan fyke gjennom ett hode på så kort tid gitt:P Vi har to fra før på 6 og 3 år så hvis vi føler vi ikke har det travelt nokk så skal vi vist få kjenne på den:D Formen min ellers er igrunn veldig fin men jeg kan ikke spise meg skikkelig mett for da blir jeg kvalm og hvis jeg er sulten så blir jeg åsså kvalm så går nå å småspiser meg gjennom dagen:D Også kan jeg sove døgnet rundt om jeg får lov:D (men det får jeg ikke):P

Oi så gøy! Kjempekult jo :hjerte: Dobbel glede til dere :rodmer: Jeg synes tvillinger er så fint, som å få to overraskelser i kinderegget liksom! Haha :hoho: Og tenk at de alltid vil ha hverandre og kommer til å dele livet fra første øyeblikk :hjerte: Det blir nok sikkert kjempefint for dere. 

Jeg synes soving til enhver tid burde vært tillat for gravide. Jeg eeer så trøtt og sliten om dagen. En uke etter nyttår så må legen gi meg gradert sykemelding for jeg orker ikke jobbe fullt, det er rett og slett for tungt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sjela skrev:

Gratulerer @trudb Skjønner det må ha vært et sjokk, men dette går nok helt fint :) Har du vært veldig dårlig eller mistenkt at det var tvillinger? Vi har tvillinger på begge sider og alle er overbevist om at vi vil få tvillinger, så jeg er bare litt nysgjerrig :P

Jeg har ikke med de 2 andre på noen måte vært så trøtt som jeg er nå :P det er helt forferdelig å være så trøtt haha uff jeg gleder meg litt til juleferien er over å barnehage å skoletilværelsen er på plass igjenn så jeg kan få lov å legge meg ned 1 times tid:) brystene er åsså 10 ganger vondere enn tidligere jeg må stå med ryggen til for vannstrålen i dusjen for det gjør hinnsides vondt når vannet treffer brystene føles som noen kommer med kniv å skjærer av nippelen:/ foreløpig så merker jeg ikke så mye annet enn det men er bare 8 uker ifølge legen.:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Shabachtani skrev:

He he, sånn kan det gå :) Ingen logikk når det gjelder hvem som blir gravid og når! Virker så urettferdig når noen damer forbereder seg i månedsvis, og prøver i årevis uten å få det til. Og andre bare, obs, jeg ble visst gravid! Trodde selv at jeg aldri ville få bli mamma, så merker jeg nesten er flau over å være gravid når jeg møter venner som jeg vet at egentlig ønsker at de har barn. 

Er så sykt trøtt om dagen! Jula har tatt helt knekken på meg :) Gleder meg ikke til å dra på jobb igjen imorgen, kunne godt hatt en dag til på sofaen! Har ligget rett ut i to dager nå :P

Det er så veldig tilfeldig egentlig, noen blir gravide kjapt mens det tar tid hos andre. Av og til sitter jeg og heier på damene som har slitt seg gjennom flere måneders prøving. JEg er jo selvfølgelig like happy for de som blir gravid kjapt, men det er litt ekstra spesielt når man har slitt over lengre tid. 

----

@trudb Gratulerer! Skjønner at du ble paff, med to stykker inni magen. Blir veldig hektisk ja! 

----

Er litt merkelig det, at jeg er kvalm og føler for å kaste opp, for så å føle meg bedre når jeg propper i meg litt popcorn. :fnise: I tillegg er jeg overrasket over omtrent null vektoppgang til tross for at jeg spiser som en gal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Ja det virker veldig tilfeldig :) Jeg tror og håper dere vil møte forståelse. Har aldri hørt at de er så firkantet i slike tilfeller ;) Jeg har tidligere kjent til damer som har fått barn sammen (via Danmark tror jeg) og jeg har alltid vært så nyskjerrig på hvordan to damer avgjør hvem som skal være gravid? For oss var det jo ikke noe valg liksom :P 

Uansett, gratulerer! Vi har termin nesten samtidig, jeg har 16 juli men er ikke 12 uker før 3. jan...?

Oi så gøy! Kjempekult jo :hjerte: Dobbel glede til dere :rodmer: Jeg synes tvillinger er så fint, som å få to overraskelser i kinderegget liksom! Haha :hoho: Og tenk at de alltid vil ha hverandre og kommer til å dele livet fra første øyeblikk :hjerte: Det blir nok sikkert kjempefint for dere. 

Jeg synes soving til enhver tid burde vært tillat for gravide. Jeg eeer så trøtt og sliten om dagen. En uke etter nyttår så må legen gi meg gradert sykemelding for jeg orker ikke jobbe fullt, det er rett og slett for tungt... 

Soving skulle vært lagt inn på obligatorisk tid i en dagskalender. Men med to andre troll rundt beina mine hvor søsken kjærligheten blomstrer for fult må jeg pent klare meg fra 7 om morningen til min mann kommer hjem halv 4 på ettermiddag:P Det har skjedd endel i julen att jeg står med ytterklær å sko klare når han kommer inn døra bare for å komme meg fortest mulig ut huset på en lufte tur med hunden for å hvile hode litt, kommer hjem å slenger meg rett på sofaen:P Vurdete å starte å rydde ista men nei idag får huset bare flyte det kommer ikke besøk før Torsag:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...