Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016


Frøken Vims

Anbefalte innlegg

42 minutter siden, lollip0p skrev:

Det er nok en SA......... 

Æsj, så kjipt! :( :klem: Har det blitt en tyngre blødning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, Emiliania skrev:

Æsj, så kjipt! :( :klem: Har det blitt en tyngre blødning? 

Ja.. Men fremdeles uten smerter. Legen sa det var SA. Det positive er at jeg nå slipper LAP i og med jeg har "bevist" at jeg kan bli gravid. Ufattelig tungt uansett, vertfall med flere familiesammenkomster i julen med mange gravidmager .... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, lollip0p skrev:

Ja.. Men fremdeles uten smerter. Legen sa det var SA. Det positive er at jeg nå slipper LAP i og med jeg har "bevist" at jeg kan bli gravid. Ufattelig tungt uansett, vertfall med flere familiesammenkomster i julen med mange gravidmager .... 

:klem: Det er utrolig kjipt da. Og med mange som er gravide kan det også bli litt sårt. Var sånn for meg da jeg mistet i juli. Var mange her i byen som var gravide, eller slik virket det. Og det var litt vanskelig å svelge. 

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, lollip0p skrev:

Hei alle sammen.

Er ganske trist nå.:-( Fikk en brun blødning i ettermiddag, som nå er gått over i mer mørkerødt ... Mensmurringer og ubehag i korsryggen. Håper jeg ikke er i ferd med å miste. Hysterisk førstegangsgravid her...:-(

 

18 timer siden, lollip0p skrev:

Har allerede vært i kontakt med legevakten, er som du sier veldig lenge til mandag... :-( Men legevakten sa at jeg skulle se an litt. Tok det seg opp og/eller jeg fikk smerter skulle jeg få komme inn med en gang. Rolig foreløpig ... Og jeg som var så lykkelig nå.:-(

Det er forferdelig trist :( Legevakten vil ikke ta inn før 12 uker fordi de ikke kan gjøre noe dessverre (med mindre du får stoore smerter selvfølgelig...

Det er dessverre helt vanlig å miste men heldigvis går det som regel bra tilslutt :):klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

 

Det er forferdelig trist :( Legevakten vil ikke ta inn før 12 uker fordi de ikke kan gjøre noe dessverre (med mindre du får stoore smerter selvfølgelig...

Det er dessverre helt vanlig å miste men heldigvis går det som regel bra tilslutt :):klem: 

De tok meg inn på legevakten i dag, uten problemer. Bor i en liten by, så kan være det som er årsaken til at de tok meg inn. Hadde uansett behov for å snakke med en lege, så det var godt.:-)

 

Helt vanlig å miste som du sier, og det er jo en grunn til at det skjer. Men det er veldig sårt uansett :( Takk for fine ord alle sammen.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har litt erfaring med SA, og vil dere historien deres med meg? Det hele startet i går med en brun blødning, som gikk over til litt rosa på papiret, deretter mørkerødt, men veldig lite. Våknet opp i dag, gått over til mer som en mensblødning, men vil si den er svakere enn en mens. Det har stoppet opp nå i kveld virker det som..... Kanskje det er håp likevel? Eller kan en tidlig SA vare i kun en dag?

Endret av lollip0p
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, lollip0p skrev:

Noen av dere som har litt erfaring med SA, og vil dere historien deres med meg? Det hele startet i går med en brun blødning, som gikk over til litt rosa på papiret, deretter mørkerødt, men veldig lite. Våknet opp i dag, gått over til mer som en mensblødning, men vil si den er svakere enn en mens. Det har stoppet opp nå i kveld virker det som..... Kanskje det er håp likevel? Eller kan en tidlig SA vare i kun en dag?

Sa de ingenting på legevakten? Eneste sikre svaret får du ved å måle hcg eller ta ul... Mine historier står i dagboka, alt jeg kan si er at det er veldig individuelt. Noen kan jo blø i ukesvis mens for andre kan det være over ganske fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, lollip0p skrev:

Noen av dere som har litt erfaring med SA, og vil dere historien deres med meg? Det hele startet i går med en brun blødning, som gikk over til litt rosa på papiret, deretter mørkerødt, men veldig lite. Våknet opp i dag, gått over til mer som en mensblødning, men vil si den er svakere enn en mens. Det har stoppet opp nå i kveld virker det som..... Kanskje det er håp likevel? Eller kan en tidlig SA vare i kun en dag?

Først vill jeg bare si att jeg har en enorm medfølelse med deg, følelsene du sitter med kjenner jeg veldig godt igjenn da jeg har gått gjennom dette totalt 16 ganger oppigjennom. Det er like ufattelig vondt vær gang for man klamrer seg jo fast til håpet. For meg var åpenhet med andre gravide venninder å gravide i familien den største trøsten å det har hjulpet masse:). Jeg har hatt en ganske lignende SA som du forklarer legen mente fast bestemt att jeg hadde mista men etter 2 mnd med oppkast ble jeg lei av å høre det er sikkert omgangsjuka , influensa osv så jeg fikk en time hoss privat gyn som viste ett sprell levende lite barn. Den blødningen jeg hadde ble konkludert med att jeg hadde hatt to men att den ene gikk i en SA. Jeg har åsså hatt utforbi livmoren det va rett å slett ett smerte H...de andre abortene har bestått av ekstreme blødninger å store smerter.Det kan jo selvfølgelig være ett håp men jeg ønsker ikke gi deg noen falsk håp. Veldig mange opplever også blødninger gjennom svangerskapet så eneste rådet jeg har er å bestille en time til UL for å se. På den måten vill du få ett sikkert svar.Jeg ønsker deg masse masse lykke til å sender en god klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, trudb skrev:

Først vill jeg bare si att jeg har en enorm medfølelse med deg, følelsene du sitter med kjenner jeg veldig godt igjenn da jeg har gått gjennom dette totalt 16 ganger oppigjennom. Det er like ufattelig vondt vær gang for man klamrer seg jo fast til håpet. For meg var åpenhet med andre gravide venninder å gravide i familien den største trøsten å det har hjulpet masse:). Jeg har hatt en ganske lignende SA som du forklarer legen mente fast bestemt att jeg hadde mista men etter 2 mnd med oppkast ble jeg lei av å høre det er sikkert omgangsjuka , influensa osv så jeg fikk en time hoss privat gyn som viste ett sprell levende lite barn. Den blødningen jeg hadde ble konkludert med att jeg hadde hatt to men att den ene gikk i en SA. Jeg har åsså hatt utforbi livmoren det va rett å slett ett smerte H...de andre abortene har bestått av ekstreme blødninger å store smerter.Det kan jo selvfølgelig være ett håp men jeg ønsker ikke gi deg noen falsk håp. Veldig mange opplever også blødninger gjennom svangerskapet så eneste rådet jeg har er å bestille en time til UL for å se. På den måten vill du få ett sikkert svar.Jeg ønsker deg masse masse lykke til å sender en god klem:)

 

Tusen takk for et så fint svar! Kjære deg, jeg kan aldri tenke meg hvordan det måtte være å gå gjennom dette totalt 16 ganger?? Sender en klem tilbake <3

Tusen takk for at du skriver et svar som gjør at jeg fortsatt klamrer meg litt til håpet, men fortsatt klarer å være realistisk oppi det hele. Dette hjalp meg mye, og det kom noen tårer når jeg leste svaret ditt. :) 

Jeg skal rett til lege på mandag, å da kreve en UL for å se. Om det er for tidlig for å se ett bankende hjerte vet jeg selvfølgelig ikke, men håper at gyn enten kan se fosteranlegg eller ikke, sånn at jeg i det minste får et svar.

 

Tusen takk! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, lollip0p skrev:

 

Tusen takk for et så fint svar! Kjære deg, jeg kan aldri tenke meg hvordan det måtte være å gå gjennom dette totalt 16 ganger?? Sender en klem tilbake <3

Tusen takk for at du skriver et svar som gjør at jeg fortsatt klamrer meg litt til håpet, men fortsatt klarer å være realistisk oppi det hele. Dette hjalp meg mye, og det kom noen tårer når jeg leste svaret ditt. :) 

Jeg skal rett til lege på mandag, å da kreve en UL for å se. Om det er for tidlig for å se ett bankende hjerte vet jeg selvfølgelig ikke, men håper at gyn enten kan se fosteranlegg eller ikke, sånn at jeg i det minste får et svar.

 

Tusen takk! <3

Bare hyggelig hvis du lurer på noe må du bare spørre:) Jeg skal krysse fingre, tær å alt jeg kan for deg å håper du holder oss oppdatert om hvordan det går:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, lollip0p skrev:

Noen av dere som har litt erfaring med SA, og vil dere historien deres med meg? Det hele startet i går med en brun blødning, som gikk over til litt rosa på papiret, deretter mørkerødt, men veldig lite. Våknet opp i dag, gått over til mer som en mensblødning, men vil si den er svakere enn en mens. Det har stoppet opp nå i kveld virker det som..... Kanskje det er håp likevel? Eller kan en tidlig SA vare i kun en dag?

Jeg blødde MYE i ca 4-5 dager når jeg mistet, så ga det seg helt. Hadde ingen smerter. Hvis du ikke blør mer ville jeg dratt til legen og bedt om å få en UL for å være sikker, kan også være at det ikke kommer ut som det skal HVIS det har vært en SA. Fikk dog bedskjed om at mange var veldige fruktbare etter en SA, og det stemte for min del, ble gravid igjen med en gang.  Lykke til, krysser fingre :) 

 

Endret av frk.fersken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, lollip0p skrev:

Noen av dere som har litt erfaring med SA, og vil dere historien deres med meg? Det hele startet i går med en brun blødning, som gikk over til litt rosa på papiret, deretter mørkerødt, men veldig lite. Våknet opp i dag, gått over til mer som en mensblødning, men vil si den er svakere enn en mens. Det har stoppet opp nå i kveld virker det som..... Kanskje det er håp likevel? Eller kan en tidlig SA vare i kun en dag?

Er enig med lillemy1989 om det med HCG og UL. Jeg hadde ikke en SA, men en kjemisk graviditet. Jeg lå langflat og vrei meg i smerte. Jeg blødde ganske kjapt egentlig og hadde veldig vondt. Varte like lenge som en vanlig menstruasjon for min del, men var ganske så kraftig blødning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar frk.fersken og emiliana :-)

Det stoppet å blø i går kveld, blør fortsatt ikke, bare litt spotting som jeg antar er "rester". Skal ringe legen first thing i morgen. 

Det jeg ikke klarer å forstå er hvordan dette kan være en SA, når jeg har blødd vesentlig mindre enn ved en vanlig mens, og i kun en dag.. Med mindre det er som du frk.fersken sier da, at kroppen ikke klarer å ordne opp på egen hånd. 

Vil at det skal bli mandag NÅ....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo bidra med hvordan det har vært for meg som har hatt gjentagende ufarlige blødninger både i dette og forrige svangerskap.

For meg så har det vært (sorry for TMI) blodbadet slim, ikke rent mørkt blod, men nok til at det var rødt og ikke rosa. Blødningene har vart i ca 1,5 døgn, etterfulgt et par dager med brun og rosa spotting. Det man skal være obs på er friskt blod og blodklumper.

Krysset fingrene for deg @lollip0p:klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

54 minutter siden, Frøken Vims skrev:

Jeg kan jo bidra med hvordan det har vært for meg som har hatt gjentagende ufarlige blødninger både i dette og forrige svangerskap.

For meg så har det vært (sorry for TMI) blodbadet slim, ikke rent mørkt blod, men nok til at det var rødt og ikke rosa. Blødningene har vart i ca 1,5 døgn, etterfulgt et par dager med brun og rosa spotting. Det man skal være obs på er friskt blod og blodklumper.

Krysset fingrene for deg @lollip0p:klem: 

Akkurat nå vil jeg gjerne ha litt TMI, hehe! Har et ørlite håp nå. :-)

Grunnen til at jeg klamrer meg til håpet er egentlig mest det faktum at jeg ikke har blødd mye i det hele tatt. Maks 1,5 bind siden den friske blødningen startet. Det har ikke kommet noe som helst i dag, annet enn brun spotting som jeg antar er gammelt blod fra blødningen i går. 

 

Takk for kryssede fingre <3 Jeg skal oppdatere dere videre om hvordan det her går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare advare om UL såpass tidlig... Det er nok av eksempler på kvinner i tidlig (før uke 7) graviditet som har blødd, og på UL fått bekreftet SA - og så har det ikke vært SA likevel. Så tidlig kan det være vanskelig å se liv selv om det ER liv. Så du må være helt sikker på at du går til en som virkelig vet hva de gjør! Ikke stol på en uerfaren gynekolog eller en lege på legevakta, så lenge du ikke kraftige blødninger. Eventuelt sjekk hcg i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Sisti skrev:

Vil bare advare om UL såpass tidlig... Det er nok av eksempler på kvinner i tidlig (før uke 7) graviditet som har blødd, og på UL fått bekreftet SA - og så har det ikke vært SA likevel. Så tidlig kan det være vanskelig å se liv selv om det ER liv. Så du må være helt sikker på at du går til en som virkelig vet hva de gjør! Ikke stol på en uerfaren gynekolog eller en lege på legevakta, så lenge du ikke kraftige blødninger. Eventuelt sjekk hcg i tillegg. 

Takk for tips! :-) Er helsepersonell selv så har god kjennskap til legene her i byen, heldigvis. :-) Syns likevel legen trakk en litt for kjapp konklusjon på legevakten i går, så har fortsatt håp.:-)

Så snille alle dere er som skriver så gode ord, deler erfaringer og tips med meg! Evig takknemlig ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, lollip0p skrev:

Takk for tips! :-) Er helsepersonell selv så har god kjennskap til legene her i byen, heldigvis. :-) Syns likevel legen trakk en litt for kjapp konklusjon på legevakten i går, så har fortsatt håp.:-)

Så snille alle dere er som skriver så gode ord, deler erfaringer og tips med meg! Evig takknemlig ❤️

Legevakten har veldig dårlig kunnskap om dette, så de bør ikke være så skråsikre. Nå vil jeg ikke gi deg falske forhåpninger da, kan jo hende blødningene tar seg opp, men foreløpig høres det ut som at man ikke kan konkludere med noe... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...