Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016


Frøken Vims

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uff @Chandra :( Håper det gir seg! 

takk! Jeg også! Fremdeles skikkelig uggen og klarer ikke å spise men men. Det kommer seg vel. Takler kvalme ufattelig dårlig så håper ikke dette fortsetter. 

Nå er jeg mest lei meg. Sa til min gode veninne at jeg var gravid og hun ble skikkelig lei seg da hun selv har en sykdom som gjør det nesten umulig å bli gravid. Så nå har jeg dårlig samvittighet, men jeg måtte jo si det før eller siden uansett. Men kanskje jeg skulle sagt det på en annen måte? Ventet? Føler skikkelig med henne og føler at det nesten er dårlig gjort at vi fikk det til på første forsøk. 😔 også vet jeg jo at det er irrasjonelt av meg å bli lei meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk! Jeg også! Fremdeles skikkelig uggen og klarer ikke å spise men men. Det kommer seg vel. Takler kvalme ufattelig dårlig så håper ikke dette fortsetter. 

Nå er jeg mest lei meg. Sa til min gode veninne at jeg var gravid og hun ble skikkelig lei seg da hun selv har en sykdom som gjør det nesten umulig å bli gravid. Så nå har jeg dårlig samvittighet, men jeg måtte jo si det før eller siden uansett. Men kanskje jeg skulle sagt det på en annen måte? Ventet? Føler skikkelig med henne og føler at det nesten er dårlig gjort at vi fikk det til på første forsøk. 😔 også vet jeg jo at det er irrasjonelt av meg å bli lei meg. 

Skjønner det. Det er ikke så lett å spise når en er kvalm, men det kan fort hjelpe på kvalmen. Prøv å få i deg litt tørre kjeks, vann, druer eller lignende? 

Så dumt med din venninne :( Du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du er gravid. Og venninnen din burde kunne klare å glede seg på deres vegne på tross av at hun sliter selv. Man er jo der for hverandre. Kanskje hun bare trenger litt tid på å svelge det. 

Jeg ble også litt lei meg da en venninne fortalte at hun var uplanlagt gravid. Hun la ut negativt i det vide og det brede om hvor FORFERDELIG det var å være gravid og hun unte virkelig ingen å ha det slik :dry: Jeg var superhappy på hennes vegne og stilte masse spørsmål. Jeg virket mer glad på hennes vegne enn hun selv gjorde. Da hun hadde reist gråt jeg. Det skulle da ikke gå ut over henne at JEG slet med å bli gravid, og at vi måtte time det for å få det til. Jeg syntes bare hun oppførte seg vanvittig kjipt når hun visste at vi prøvde i stedet for å kunne være positiv og blid over sin egen graviditet liksom. Jaja, jeg kom over det lenge før jeg selv ble gravid altså. Det var nok en kombinasjon av hennes utrolige negative innstilling og det sjokket over å vite at hun som var rimelig nyetablert med ny type ventet barn.

Poenget mitt er at kanskje bare din venninne trenger litt mer tid for å svelge dette? Det viktigste er at dere snakker sammen. Og du har lov til å si at du synes det er trist at de er i den situasjonen de er i, men at du allikevel hadde håpet at hun kunne glede seg over din graviditet fordi det betyr mye for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord @Sjela! Jeg skjønner godt at du ble lei deg i den situasjonen. 

. Har gått en tur med hunden og grått litt nå. Jeg ble såret og lei meg, men mye er nok pga alle hormonene. Da virker ting litt værre enn det de er - forhåpentligvis. :tongue: 

Har fått i meg litt mat også. Satser på å lage meg wok snart så jeg får i meg litt mere næring.

Hvordan går det med formen din Sjela? Vi er jo like langt på vei! 

Endret av Chandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har laget mat til meg og snakket meg litt til fornuft. Tror det er litt for mye hormoner på gang i kroppen nå. 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til terminklubben for juli & august 2016!

 

Nick                           Termin         Kjønn

Aaula                          2 juli

Frøken Vims               7 juli

Luux                           9 juli

Skogkløver                ? juli

Anubiel                       9 juli

Fr. Gurine                  16 juli

Mandel88                  17 juli

 Trudb.                       18 Juli

LilleMy1989               18 juli

Purreløk                     18 juli

N85                            19 juli

Kråkebolle                  25 juli 

Sisti                             29 juli

LempikasPromise      30 juli

Diddles                       31 juli

Sjela                             2 august

Chandra                       2 august

 

 

fører du på meg på denne lista eller? :-) Termin 20.08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler selvfølelsen min fikk seg en skikkelig knekk i dag :icon_frown: Har vært skikkelig kvalm i hele dag, men det har stort sett "gått bra", på vei hjem måtte jeg bråsvinge av på en busslomme, og jeg rakk såvidt å slenge meg ut av bilen før jeg kastet opp over hele plassen. Skikkelig lekkert.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler selvfølelsen min fikk seg en skikkelig knekk i dag :icon_frown: Har vært skikkelig kvalm i hele dag, men det har stort sett "gått bra", på vei hjem måtte jeg bråsvinge av på en busslomme, og jeg rakk såvidt å slenge meg ut av bilen før jeg kastet opp over hele plassen. Skikkelig lekkert.....

huff, føler med deg! 😔 Håper du blir bedre snart! Jeg fikk litt panikk av å tenke på at vi kanskje må gå en måned eller mer kvalm nå. På en måte er det godt å vite at man er flere i samme båt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her! I følge mine bergninger har jeg termin 14.08.16 :)  her kom kvalmen og ømme bryster tidlig! så skjønte det når jeg tok test at her var det noe på fære! har prøvd i snart 2 år, så deilig at det endelig var en positiv test :hoppendeglad:

tips til de som er kvalm! her funker IFA som bare det, med engang jeg kjenner brekninger osv tar jeg en IFA å alt er borte, så salt og godt! :) fikk tips fra en annen venninne, at det å små spise hele tiden istedet for å spise store måltider var det eneste som holdt kvalmen i sjakk, for ble hun sulten eller for mett kom det :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid med nr 2, og denne gangen visste jeg det allerede en uke etter EL. De ømme brystvortene jeg får rundt EL gav seg aldri og jeg har vært utrolig sliten, trøtt, rar og uvel i kroppen. Er bare 4 uker jeg da, så kvalmen kan slå inn for fullt etterhvert, men håper jeg slipper.

 

Er forresten 26år og fra Larvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+2 i dag, og jeg har nå vært på UL og sett en vibrerende flekk, og hørt hjertet slå. Så utrolig fascinerende! 

Kvalmen har også sneket seg på de siste dagene, det er verst om morgenen. Har veldig travle dager på jobb, og det er dårlig kombinasjon! Satt med en kollega i går og studerte noen ganske tunge analyser, og han snakket og snakket og hadde masse meninger mens jeg satt i trøtt, kvalmende svime og ikke skjønte noen ting. :ler: uff, vil ha helg nå! 

Har nå også fått klarsignal om å kunne trene igjen, så jeg gleder meg til å komme i gang med det! Blir nok relativt rolige greier til å begynne med, men jeg er lei av å sitte i ro. 

Gratulerer til dere "nye" gravide! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å se vibrerende flekk @Sisti :strix: 

Jeg var på møte i går ekstremt trøtt og da også med kort lunte. Ingen god kombo :P Ble så irritert over at folk ikke skjønte den tekniske løsningen med en gang. Hallo?! Jeg hadde liksom tegna det for dem så simpelt som mulig. En unge burde ha klart å skjønne det :fnise: Jeg klarte å holde deg for meg selv da selv om jeg himlet med øynene innvendig. Tror folk bare oppfatta meg som trøtt :P Uff...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kasta opp 4 ganger hittil i dag. 2 av de på jobb. Måtte bare dra hjem og legge meg (og kaste opp litt mer). Må innrømme at jeg føler et stort klagebehov nå. 😅😷 prøver jo å spise men det kommer opp igjen. godt det kommer noe godt ut av dette! 

 

Håper alle andre føler seg bra. 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt jeg @Chandra :( Er ikke så mye som skal til når man er syk. Da sitter nervene godt utapå. Gråt selv over min egen elendighet for en tid tilbake når jeg var så svimmel og trøtt konstant. Det er ikke lett å fungere optimalt når formen ikke er på topp altså. Du får ta et par dager med egenmelding, og om det skulle fortsette sånn tror jeg nok det beste for deg er å være sykemeldt for en periode. Å være kvalm og spy er en sykdom uavhengig om det gjelder graviditet eller omgangssyke. Man skal ikke presse seg MER bare fordi man er gravid. Det henger i alle fall ikke på greip etter min mening altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

takk! Jeg også! Fremdeles skikkelig uggen og klarer ikke å spise men men. Det kommer seg vel. Takler kvalme ufattelig dårlig så håper ikke dette fortsetter. 

Nå er jeg mest lei meg. Sa til min gode veninne at jeg var gravid og hun ble skikkelig lei seg da hun selv har en sykdom som gjør det nesten umulig å bli gravid. Så nå har jeg dårlig samvittighet, men jeg måtte jo si det før eller siden uansett. Men kanskje jeg skulle sagt det på en annen måte? Ventet? Føler skikkelig med henne og føler at det nesten er dårlig gjort at vi fikk det til på første forsøk. 😔 også vet jeg jo at det er irrasjonelt av meg å bli lei meg. 

Du skal på ingen måte føle deg lei deg eller ha dårlig samvittighet. Men det kan være att hu kansje syns det va litt sårt å trenger litt tid å svelge det. Bestevenninda mi ringte meg samme dag jeg mista å fortalte hun va gravid å va hysterisk glad.(Forstår selvfølgelig den) Desverre klarte ikke jeg helt være det ,altså va kjempe glad for henne men det stakk veldig. Men hun viste stakkars ikke att vi mista den dagen. men jeg kjente det att jeg valgte ta litt avstand en liten periode slik att jeg fikk svelget det litt :) Men jeg er alltid åpen  med mine venner om det slik att de vet jeg er glad for dem men bare trenger bittelitt tid.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk begge 2! :klemmer:

Og takk for at du delte historien @trubd . Jeg ser i etterkant at jeg kanskje burde pakket det litt annerledes inn da jeg sa det, men men. Man lærer av slikt. Hun var kanskje litt krass, men jeg kan jo også forstå det ut i fra hennes følelser. 

Har heldigvis avspaseringsdag i morgen og har legetime mandags morgen. Om det ikke er bedre da blir det nok sykemelding, for dette orker jeg ikke. Føles akkurat like ille ut som omgangssyken og det er lite kult. Jeg går også veldig fort ned i vekt om jeg ikke spiser mye og har ingen kg å miste egentlig. Tror det er viktig å passe på det også. Nå på kvelden er jeg heldigvis litt bedre. Har fått i meg litt salat og noen ifa pastiller (nam!) og fått på meg sjøsyke armebåndene jeg kom på at jeg hadde liggende. Det tror jeg faktisk hjelper! Har en trøtt og varm hund på fanget og snart er det jo håndball. :D 

Er rimelig sikker på at jobben begynner å skjønne lunta nå. Hadde omgangssyken for tre uker siden, så det er jo litt spesielt å få det igjen. Men de syntes jo kjempe synd på meg som hadde så uflaks. :fnise: 

Men over til noe positivt: Jeg har fått større pupper! Det skal jeg abolutt ikke klage på! :danse:

Ønsker dere alle en super kveld. :)

Endret av Chandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg skulle være så heldig å bli fritatt fra alle plager jeg :fnise: I dag har jeg vært skikkelig uggen. Følt meg igrunn litt fyllesyk. Ekstremt trøtt, sulten - men allikevel ikke noe særlig matlyst, og småuggen som at jeg kanskje må kaste opp. Men ikke kvalm. Oppblåstheten og forstoppelsen gir seg heller ikke, så det bidrar kanskje til uggenheten. Håper formen er bedre i morgen. 

Riktig god bedring @Chandra :klemmer: Godt at du kan avspasere morgendagen. Ta helgen til hjelp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off ja det er bare å passe på og ta hensyn til seg selv og bebisen. Jeg synes kvalme og sying er helt forferdelig! Vil heller ha bekkenløsning og vonde pupper hele svangerskapet enn kvalme... 

Jeg har ikke vært så kvalm siste dagene men I går så kastet jeg opp frokosten. Nesten så jeg lurer på om det var noe annet enn  graviditet. 

Jeg føler også at symptomene er blitt så vage (eller er det jeg som er vant til å være trøtt slik at det er normalt?) Og puppene er ikke ømme lenger....  Veldig redd for å miste igjen nå når vi er kommet så langt.... Heldigvis ul neste uke. Frykter å se at det ikke er liv lenger :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...