Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016


Frøken Vims

Anbefalte innlegg

Slenger meg på her jeg :nigo: 35 år fra vestlandet med Liten på 4 1/2 år fra før (pluss to fantastiske bonusbarn!!) Har drømt om en til siden Liten var knappe året :hjerte: Jeg er mildt sagt veldig glad for dette her :fnise: Ifølge Terminkalkulator er jeg 4+6 idag og har termin 31. juli..såeh..hei :vinke: 

Velkommen og gratulerer Diddles! Jeg legger deg inn i terminlisten i førsteinnlegget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her går forøvrig tiden med på å telle ned til ultralyd på mandag. Jeg har jo hatt masse småblødninger også denne graviditeten, så jeg er veldig spent på om alt er bra. Utover småblødninger så har jeg ømme bryster, er litt småuggen og hormonell, så jeg tror alt er bra, men disse blødningene er utrolig kjipe og klarer å komme "under huden" på meg allikvel. Måtte denne helgen fly av sted!

På mandag er jeg forøvrig 9+0, så selv om det føles ut som om jeg har vært gravid en liten evighet allerede, så flyr ukene allikevel! Tror jeg klarte å kjenne livmoren over skambenet i går allerede, og magen står som en ballong hver kveld. Det ser seriøst ut som jeg er 5 mnd på vei på kvelden! :hakeslepp: Kjenner jeg er litt bekymret for hvor dette skal ende :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle nye :) 

Jeg har omtrendt ikke orket å gå inn på nettet den siste uken. Når jeg kommer hjem fra jobb er jeg så trøtt at jeg må ta meg 2t på sofaen etter middag :P Men skal ikke klage når plagene ikke er værre. 

Den siste uken har jeg vært litt mer kvalm, men ikke så ille. Det eneste er at jeg ikke kan ukeshandle mat. For dagen etter kan det hende at jeg ikke har lyst på det jeg har kjøpt inn :P Også har jeg ikke lyst på sjokolade lengre - noe jeg til vanlig kunne ha spist hver dag. 

Ønsker deg masse lykke til på ultralyd på mandag Frøken Vims. Håper på gode og positive svar :) 
Jeg er 7+0 idag. Planen var å bestille ultralyd time idag siden jeg har fri fra jobben, men trøtt som jeg var sov jeg litt og glemte at jeg skulle bestille :fnise: Prøver på nytt på mandag.. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh :hjerte: Så fint LilleMy!!! Gleder meg til jeg kan våge meg på det samme...gikk du privat eller hos legen og fikk så tidlig UL? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Fikk positiv test for en time siden. Helt sjokk for jeg sluttet på pilla i oktober og ventet egentlig bare på mensen. Men jeg har jo følt meg litt rar i det siste...  😄 siden mensen ikke kom skulle jeg vare sjekke for sikkerhets skyld. 

Menstermin er 2. august og jeg er 4+5. 

Akkurat nå er jeg mest sjokkert og litt redd. Hva har vi begitt oss ut på?? 😁 

hva gjør jeg nå egentlig? Er det vanlig å bestille vanlig legetime med en gang? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint @LilleMy1989 :strix: Gratulerer! 

Har endelig fått rotet meg inn her. Testet positivt 10 dpo på kveldsurin etter prøveperiode 10 og er nå 4+5 noe som gir en ca termin 2. August. Har de siste dagene følt meg sjøsyk og svimmel. Og ikke minst trøtt! Og småsulten hele tida :P Skulle kjøre bil i 2 timer i dag og trodde aldri jeg skulle klare å komme meg hjem med flimring og svimling... har vekslet mellom seng/sofa resten av kvelden.

Tør ikke glede oss enda. Er så redd for å miste og tar derfor foreløpig bittelitt avstand fra det hele selv om det allerede har fått kallenavnet "lille frø" :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Fikk positiv test for en time siden. Helt sjokk for jeg sluttet på pilla i oktober og ventet egentlig bare på mensen. Men jeg har jo følt meg litt rar i det siste...  😄 siden mensen ikke kom skulle jeg vare sjekke for sikkerhets skyld. 

Menstermin er 2. august og jeg er 4+5. 

Akkurat nå er jeg mest sjokkert og litt redd. Hva har vi begitt oss ut på?? 😁 

hva gjør jeg nå egentlig? Er det vanlig å bestille vanlig legetime med en gang? 

 

Gratulerer :) Da er vi helt likt. Det er visst ikke vanlig å ha kontroll før rundt uke 12 med blodprøver og det hele. Så med mindre du ikke har noen plager trenger du ikke bestille time hos legen før tidlig i januar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gratulerer :) Da er vi helt likt. Det er visst ikke vanlig å ha kontroll før rundt uke 12 med blodprøver og det hele. Så med mindre du ikke har noen plager trenger du ikke bestille time hos legen før tidlig i januar. 

Gratulerer til deg også! :hoppe:

Så artig at vi har samme dato foreløpig! Jeg har ikke fått gjort noe i kveld. Bare sittet i sofaen og vært i sjokk. Tørr ikke å håpe for mye, for alt kan jo skje. Gleder meg til å fortelle det til alle. Føler også at terminen er perfekt i forhold til sommerferie og alt. 

En ting jeg har tenkt litt på i kveld er at vi har bedt inn gjester både julaften og nyttårsaften. Den vet jeg ikke hvordan jeg skal "lure meg unna". Det er jo kanskje litt tidlig å si det til alle også, men de kommer jo GARANTERT til å skjønne det. 

Hvordan skal dere andre gjøre det? Vi er vel i ca samme båt der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: til alle nye! Koselig at gruppa vokser.

Håper det går bra med alle. Jeg er bare 5 +3 i dag, men føler meg allerede helt annerledes enn forrige gang. Synes jeg er mer kvalm og vimsete denne gangen, i tillegg til dårlig matlyst. Men det er så stress på jobben om dagen, så det kan jo forsåvidt like gjerne være derfor. 

 

Jeg drikker ikke, så jeg slipper lett unna eventuelle spørsmål.  

 

Noe helt annet, har alle tenkt til å vite kjønn på OUL? Eller venter dere og ser? Vi skal iallefall vente, det er spennende å lure og gjette.

 

Og navn er faktisk klart, nesten iallefall. Jentenavn er spikret, vi bruker det vi ikke fikk brukt sist. Guttenavn er sånn nesten i boks.  Magefølelsen sier tydelig jente, så jeg stresser ikke med guttenavn enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentenavnet vårt har vært spikret i flere år allerede :fnise: Vi har mer eller mindre neeesten spikret et guttenavn også. Jeg er verdens mest utålmodige person, så det å vente til fødsel for å vite kjønn skjer ikke :ler: I tillegg er jeg planleggingsmenneske. Er jo rent stressa av at jeg er gravid uten at vi har et guttenavn klart :P 

Jeg tenker også veldig mye på jula, julebord ++ På julebord drikker de andre såpass mye at de kanskje ikke registrerer like godt at en selv ikke drikker av glasset. Verre er mer intime julemiddager med nærmeste familie hvor man har klassikere som rødvin og aquevit som en naturlig del av tilbehøret. Ikke lett det der. Jeg synes det allikevel er litt vel tidlig å annonsere det allerede på julaften. Skulle ønske jeg ble gravid en prøveperiode tidligere. Da hadde det vært en perfekt nyhet å dele med familie på julaften :) 

Jeg er også vimsete og fjern @LempikasPromise :P Føles som jeg går i en evig søvntåke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også vite kjønn! Eier jo ikke tålmodighet! 😄 Skulle helst hatt alt på plass allerede i dag. 

Nå vet jeg også hvorfor jeg surrer så mye om dagen. Jobber med mye detaljer på jobb og gjør sjeldent feil. Men den siste uka har jeg gjort flere slurvefeil rett og slett. Fint å ha noe å skylde på. 😄 ellers føler jeg meg bra. Er litt høsttrøtt men ikke mer enn vanlig. Trener og koser meg. Håper det varer! 

Jeg tror jeg nesten må si det julaften selv om det er for tidlig. Tror ikke jeg klarer å lure meg unna. Hadde det vært et annet sted enn hjemme kunne jeg bare kjørt. Alle vet at jeg ikke sier nei til vin og aquavit! 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere :)  Vi skal definitivt vite kjønn :):strix: Legekontoret har ultralyd apparat men legen er ikke utdannet gyn så det går bare å få vite om det er liv og slike generelle ting, men det er mer enn nok så tidlig :) Angående jul osv så må jeg kjøre til julebord og drikker ikke alkohol på julaften til vanlig :) Kan være vi blir avslørt likevel men da nærmer jeg meg uke 11 så det går bra;) Gratulerer og velkommen til dere nye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på julebord i går, og tok bare imot et glass vin og lot som jeg drakk av det. Tømte ut litt etter hvert. I selskap kan du alliere deg med mannen, og få han til å drikke av ditt glass. Ingen merket noe i går hvertfall. I tillegg drakk jeg eplemost av ølglass, så ut som øl. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifht å skjule at man ikke drikker så hadde jeg noen venninner på middag for noen uker siden, og var HELT sikker på at jeg kom til å bli fersket, men overraskende nok tror jeg ikke at noen merket at jeg ikke drakk :fnise: Det jeg gjorde var å kjøpe en flaske med cider fra polet som hadde en flaske som så ut som hvilken som helst cava eller prosecco, og så kjøpte jeg en prosecco med nesten eksakt samme farge som jeg serverte til jentene når de kom. Etter noen rause glass med prosecco var det ingen som var opptatt av hva jeg drakk :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så smart @Frøken Vims :)

vil du forresten legge meg til i lista? 

I dag er jeg 4+6. Tok en clearblue digital i morges og den viste 3+ 

Vil det da si at jeg produserer unormalt mye hcg? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så smart @Frøken Vims :)

vil du forresten legge meg til i lista? 

I dag er jeg 4+6. Tok en clearblue digital i morges og den viste 3+ 

Vil det da si at jeg produserer unormalt mye hcg? :fnise: 

Du er jo 5+0 i morgen, altså 3+ i morgen, så du ligger hvertfall godt an, eller har hatt EL tidligere enn antatt? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så smart @Frøken Vims :)

vil du forresten legge meg til i lista? 

I dag er jeg 4+6. Tok en clearblue digital i morges og den viste 3+ 

Vil det da si at jeg produserer unormalt mye hcg? :fnise: 

Gratulerer og velkommen! Jeg har smuglest litt i dagboken din og synes det er veldig hyggelig at dere klaffet for dere! Jeg legger deg til i lista! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg inn her :) Testet positivt for noen dager siden, menstermin 4. august. Ikke mye symptomer foreløpig utover uteblitt mens - men må oftere tisse og har en del luft i magen. Ikke det beste i sosiale settinger ;)

Er i 30-åra, bosatt i Oslo, og har en på 16 mnd fra før. Merkelig at babyen vår skal bli storesøster... 

Kjekt å "skravle" med noen her, foreløpig har vi ikke fortalt noen andre enn kommende storesøster, og hun viste ikke så mye begeistring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...