Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016


Frøken Vims

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ok @LempikasPromise :) Jeg venter til neste uke, så bestiller jeg. Så skriver jeg bare i bestillingen at jeg ønsker tidlig ultralyd på det tidspunktet som passer best for å kunne se, sjekke og måle eventuelle avvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er tidlig, men er det noen som har gjort seg opp noen tanker om kjønn enda? Jeg har alltid sett for meg at jeg skal få jente, og mannen er også helt med på den da han bare omtrent har vokst opp med gutter i nabolaget. Men samtidig føler jeg veldig på meg at det må være en gutt inn i der. Jeg er en veldig realistisk person hehe, og statistisk sett er vel sannsynligheten størst at vi venter gutt ettersom det er sædcellen som bestemmer kjønnet og at alle på farsiden av hans familie kun har fått gutter. Det er liksom ikke en eneste jente på farsiden av hans familie etter hva jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er tidlig, men er det noen som har gjort seg opp noen tanker om kjønn enda? Jeg har alltid sett for meg at jeg skal få jente, og mannen er også helt med på den da han bare omtrent har vokst opp med gutter i nabolaget. Men samtidig føler jeg veldig på meg at det må være en gutt inn i der. Jeg er en veldig realistisk person hehe, og statistisk sett er vel sannsynligheten størst at vi venter gutt ettersom det er sædcellen som bestemmer kjønnet og at alle på farsiden av hans familie kun har fått gutter. Det er liksom ikke en eneste jente på farsiden av hans familie etter hva jeg vet.

Oi, ingen jenter? Fascinerende!

Har ingen forestilling om hva vi får. Ønsker meg egentlig gutt, for da ligner han kanskje på mannen min, som var så utrolig nydelig som liten. :rodmer: Men om vi får jente kan vi oppkalle henne etter mamma, og det hadde også vært utrolig koselig. Ganske overfladiske årsaker til ønske om kjønn her ja, utseende og navn. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ingen jenter? Fascinerende!

Har ingen forestilling om hva vi får. Ønsker meg egentlig gutt, for da ligner han kanskje på mannen min, som var så utrolig nydelig som liten. :rodmer: Men om vi får jente kan vi oppkalle henne etter mamma, og det hadde også vært utrolig koselig. Ganske overfladiske årsaker til ønske om kjønn her ja, utseende og navn. :ler: 

:ler: 

Det var derfor det ble så viktig for meg at vi nå fant et guttenavn som vi eventuelt har klart. Vi har alltid vært så innstilt på at det er en datter vi skal få, og det navnet har jo vært spikret i flere år alt. Men da vi fant et guttenavn vi falt for her om dagen så ble det liksom mer akseptert/realistisk om det så skulle bli en gutt. Det blir for tåpelig å skulle bli "skikkelig skuffa" om det er en gutt inni der liksom. Så jeg må bare vende meg litt til tanken sånn på forhånd. I tilfelle :fnise: 

Men apropos utseende og baby. DET er utrolig fascinerende når jeg ser på bilder fra da mine foreldre var barn. Jeg var nemlig klin lik min far som baby, mens min bror var klin lik mamma. Så tror ikke det heller er noen fasit altså dessverre :P 

Men nei... det er ingen jenter på farsiden av hans familie...
Her har min familie alltid trodd at jeg kommer til å få tvillinger ettersom vi har det i nær familie. Mannen synes det hadde vært kult, men jeg synes det er helt greit med en av gangen jeg :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Sjela jeg tror LilleMy sikter til signaturen min :laugh: @LilleMy1989 jeg kommer til å være en Potterhead til jeg dør <3 :heks:

Dere som ikke har lest Harry Potter enda burde virkelig gjøre det(les dem på engelsk!) , dere aner ikke hva dere går glipp av.  Om dere ikke gidder å lese bøker, så er de engelske lydbøkene med Stephen Fry helt fantastiske! 

 

Og ang kjønn, jeg var 99% sikker på gutt sist, og denne gangen er jeg nesten like sikker på jente, men om det stemmer nå, det aner jeg ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg slenger meg også inn her, som alle andre :P

22 år fra Vestlandet. (Tilflytta) 

Er 10+4 termin 1 juli, 2 gangs gravid. Føler vi har "kjempet" for denne spiren. Hos legen fikk jeg beskjed om unormalt lavt HCG nivå, ble sendt på tidlig u.l i uke 5 på kvinneklinikken. Med oppfølgingstime i uke 9- hvis vi kom dit. Nå har jeg nylig vært der og fikk se et hjerte som slo. Klarer endelig å slappe litt av. Hadde et svangerskap sist uten noe plager, bare en voksende mage :tongue: 

Denne gangen er det helt annerledes, vært så ille trøtt og ikke morgenkvalme men kveldskvalme!! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Sjela jeg tror LilleMy sikter til signaturen min :laugh: @LilleMy1989 jeg kommer til å være en Potterhead til jeg dør <3 :heks:

Dere som ikke har lest Harry Potter enda burde virkelig gjøre det(les dem på engelsk!) , dere aner ikke hva dere går glipp av.  Om dere ikke gidder å lese bøker, så er de engelske lydbøkene med Stephen Fry helt fantastiske! 

 

Og ang kjønn, jeg var 99% sikker på gutt sist, og denne gangen er jeg nesten like sikker på jente, men om det stemmer nå, det aner jeg ikke :P

Haha, så mye leser jeg Harry Potter altså :fnise: Jeg tok ikke den jeg. 

Blir spennende å se om du har rett angående kjønn da :)

 

Hei! Jeg slenger meg også inn her, som alle andre :P

22 år fra Vestlandet. (Tilflytta) 

Er 10+4 termin 1 juli, 2 gangs gravid. Føler vi har "kjempet" for denne spiren. Hos legen fikk jeg beskjed om unormalt lavt HCG nivå, ble sendt på tidlig u.l i uke 5 på kvinneklinikken. Med oppfølgingstime i uke 9- hvis vi kom dit. Nå har jeg nylig vært der og fikk se et hjerte som slo. Klarer endelig å slappe litt av. Hadde et svangerskap sist uten noe plager, bare en voksende mage :tongue: 

Denne gangen er det helt annerledes, vært så ille trøtt og ikke morgenkvalme men kveldskvalme!! 

 

Gratulerer så mye :) @Frøken Vims legger deg til i HI tenker jeg.

Har plagene dine kommet nå eller har de vedvart siden starten av svangerskapet? Håper kvalmen gir seg før første trimester er over! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Sjela jeg tror LilleMy sikter til signaturen min :laugh: @LilleMy1989 jeg kommer til å være en Potterhead til jeg dør <3 :heks:

Dere som ikke har lest Harry Potter enda burde virkelig gjøre det(les dem på engelsk!) , dere aner ikke hva dere går glipp av.  Om dere ikke gidder å lese bøker, så er de engelske lydbøkene med Stephen Fry helt fantastiske! 

 

Og ang kjønn, jeg var 99% sikker på gutt sist, og denne gangen er jeg nesten like sikker på jente, men om det stemmer nå, det aner jeg ikke :P

De må absolutt leses på engelsk og gjerne 3-4 ganger!! :hjerte: Jeg gleder meg stort til bonusdatter blir gammel nok til å se siste rest av filmene på engelsk!! Åh! Jeg har gitt beskjed at hun ikke får se de med noen andre :P Hvorfor? Fordi jeg vil se dem såklart! :hoho: Barndomsminner altså. Jeg har jo på en måte vokst opp med bøkene og da blir de veldig spesielle for meg :hjerte: 

Hei! Jeg slenger meg også inn her, som alle andre :P

22 år fra Vestlandet. (Tilflytta) 

Er 10+4 termin 1 juli, 2 gangs gravid. Føler vi har "kjempet" for denne spiren. Hos legen fikk jeg beskjed om unormalt lavt HCG nivå, ble sendt på tidlig u.l i uke 5 på kvinneklinikken. Med oppfølgingstime i uke 9- hvis vi kom dit. Nå har jeg nylig vært der og fikk se et hjerte som slo. Klarer endelig å slappe litt av. Hadde et svangerskap sist uten noe plager, bare en voksende mage :tongue: 

Denne gangen er det helt annerledes, vært så ille trøtt og ikke morgenkvalme men kveldskvalme!! 

 

Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så mye leser jeg Harry Potter altså :fnise: Jeg tok ikke den jeg. 

Blir spennende å se om du har rett angående kjønn da :)

 

Gratulerer så mye :) @Frøken Vims legger deg til i HI tenker jeg.

Har plagene dine kommet nå eller har de vedvart siden starten av svangerskapet? Håper kvalmen gir seg før første trimester er over! :) 

kvalmen kom kastene over meg i uke 7 og har vart helt til nå:ohmy: håper jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De må absolutt leses på engelsk og gjerne 3-4 ganger!! :hjerte: Jeg gleder meg stort til bonusdatter blir gammel nok til å se siste rest av filmene på engelsk!! Åh! Jeg har gitt beskjed at hun ikke får se de med noen andre :P Hvorfor? Fordi jeg vil se dem såklart! :hoho: Barndomsminner altså. Jeg har jo på en måte vokst opp med bøkene og da blir de veldig spesielle for meg :hjerte: 

Gratulerer!

takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg slenger meg også inn her, som alle andre :P

22 år fra Vestlandet. (Tilflytta) 

Er 10+4 termin 1 juli, 2 gangs gravid. Føler vi har "kjempet" for denne spiren. Hos legen fikk jeg beskjed om unormalt lavt HCG nivå, ble sendt på tidlig u.l i uke 5 på kvinneklinikken. Med oppfølgingstime i uke 9- hvis vi kom dit. Nå har jeg nylig vært der og fikk se et hjerte som slo. Klarer endelig å slappe litt av. Hadde et svangerskap sist uten noe plager, bare en voksende mage :tongue: 

Denne gangen er det helt annerledes, vært så ille trøtt og ikke morgenkvalme men kveldskvalme!! 

 

Velkommen! Du ligger en uke foran meg i løypa du da :) Har hatt et litt trøblete svangerskap hittil selv, har hatt småblødninger nesten kontinuerlig, så det føles utrolig godt å øyne 12 uker i horisonten! Hvor gammel er kommende storesøster/storebror?

Jeg legger deg inn i terminlista i åpningsinnlegget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bestiller dere time til privat UL hvilke klinikker bestiller dere det på? Noen som veit om noen i feks Hønefoss eller Drammen da det vil være det nærmeste for meg!? Eller er det Oslo som er stedet for å gjøre det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Velkommen! Du ligger en uke foran meg i løypa du da :) Har hatt et litt trøblete svangerskap hittil selv, har hatt småblødninger nesten kontinuerlig, så det føles utrolig godt å øyne 12 uker i horisonten! Hvor gammel er kommende storesøster/storebror?

Jeg legger deg inn i terminlista i åpningsinnlegget!

tusen hjertelig takk :) er ikke noe særlig :/ med uforutsette greier :( kjenner til følelsen når det gjelder uke 12. Selvom jeg personlig vet at jeg ikke klarer å slappe av før i uke 25. 😅🙌🏼 kommende storesøster er 2 år om 1 mnd ca. Når jeg føder. Så blir to tette. 

 

Så kjekt :D takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bestiller dere time til privat UL hvilke klinikker bestiller dere det på? Noen som veit om noen i feks Hønefoss eller Drammen da det vil være det nærmeste for meg!? Eller er det Oslo som er stedet for å gjøre det? 

første svangerskap tok jeg to timer på aleris :) veldig fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Hvordan er formen deres? Her er formen ekstremt trøtt, og uggen med null matlyst & skrubbsulten om hverandre. Jeg er også blitt veldig kresen på mat, og det eneste jeg har lyst på om dagen er havreknekkebrød med tomatost eller brunost. Kjenner jeg gleder meg veldig til 1. trimester er ferdig snart, for jeg begynner å bli lei av at alt jeg ønsker er å sove :sFun_sleeping:

Ellers er jeg 10 uker i dag, og lille knøtt er ikke lenger et embryo, men et foster :strix:Selv om jeg føler jeg har vært gravid et lite år allerede, så må jeg si at ukene flyr ganske fort av gårde allikevel! Bare 14 små dager nå så er jeg over de magiske 12!

 

På fredag skal jeg på julebord med jobben, men jeg vurderer å droppe hele greia. Husker julebordet i sist svangerskap godt, og ikke fordi det var så innmari hyggelig ;) Ikke det at det var noe galt med kollegaene mine, men folk er ikke så innmari sjarmerendre i fylla når man er edru selv. Jeg fikk meg en liten oppvekker i forrige svangerskap når jeg var edru gjennom både julebord og nyttårsaften, da jeg så hvor usjarmerende kollegaer og venner faktisk ble etter noen glass, for det er ikke til å stikke under en stol at jeg er noe særlig bedre selv :fnise: Og verken kollegaer eller venner er noen fyllefanter altså, vi snakker om helt vanlig festkonsum. Uansett så skal jeg kjøre bil, og jeg tenker å dra en hvit en om at jeg har sykt barn hjemme og at jeg derfor både kjører og drar hjem tidlig. Jeg kommer sikkert til å bli gjennomskuet, men det får så være for jeg har ikke planer om å dele nyheten med kollegaer før etter jul.

Ha en fin-fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen i beskrivelsen din angående julebord @Frøken Vims ! Jeg var på julebord selv på fredag og det er enkelte av mine kolleger jeg har fått et litt annet syn på :dry: Selv tok jeg kvelden relativt tidlig ettersom jeg ble døv av å sitte der. I takt med alkoholinntaket ble volumet litt høyere for hver sang de spilte en ny sang. Og typisk halve sanger ettersom at "alle" skulle leke DJ. Jeg hadde egentlig forventet at flere ville legge merke til (og kommentere) at jeg ikke drakk. Men de spurte egentlig ikke. Et par var litt sånn "hæ, ånei drikker du ikke?! SHIT da husker du jo alt i morgen". Men så sa jeg at jeg kjørte og så var det liksom ikke noe mer snakk om det. Phew. Her skal det legges til at jeg bor på Sørlandet og det er ikke uvanlig at man ikke drikker, men når det kommer til MEG så er det ganske uvanlig :fnise: 

Jeg er 6+1 i dag og kjenner noen små murringer innimellom. Jeg har ikke gått nevneverdig mer på do heller som mange må i første trimester. Det eneste er den småsvimlingen jeg har hatt tidligere samt trøttheten. Og ømme pupper. Så jeg skal ikke klage :)  Det tar seg vel opp før jeg vet ordet av det :ler: 

Jeg ser i alle fall på vei ut med en oppblåst og forstoppet mage. Det er så nais det... NOT :dry: Spesielt da mannen kommenterte at nå så jeg jo gravid ut også! Jeg prøvde å forklare at embryo er på størrelse med en halv lillefingernegl og ikke tar opp nevneverdig mye plass men :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...