Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016


Frøken Vims

Anbefalte innlegg

Uff, det er ikke lett å la være å bekymre seg altså @LilleMy1989 :( Håper kvalmen slipper taket fort! Du skal se at det går fint på UL neste uke. Sender deg gode tanker :hjertesmil: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Off ja det er bare å passe på og ta hensyn til seg selv og bebisen. Jeg synes kvalme og sying er helt forferdelig! Vil heller ha bekkenløsning og vonde pupper hele svangerskapet enn kvalme... 

Jeg har ikke vært så kvalm siste dagene men I går så kastet jeg opp frokosten. Nesten så jeg lurer på om det var noe annet enn  graviditet. 

Jeg føler også at symptomene er blitt så vage (eller er det jeg som er vant til å være trøtt slik at det er normalt?) Og puppene er ikke ømme lenger....  Veldig redd for å miste igjen nå når vi er kommet så langt.... Heldigvis ul neste uke. Frykter å se at det ikke er liv lenger :( 

hold hodet oppe! Dette går bra! Positive tanker er veien til lykke❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk! Jeg også! Fremdeles skikkelig uggen og klarer ikke å spise men men. Det kommer seg vel. Takler kvalme ufattelig dårlig så håper ikke dette fortsetter. 

Nå er jeg mest lei meg. Sa til min gode veninne at jeg var gravid og hun ble skikkelig lei seg da hun selv har en sykdom som gjør det nesten umulig å bli gravid. Så nå har jeg dårlig samvittighet, men jeg måtte jo si det før eller siden uansett. Men kanskje jeg skulle sagt det på en annen måte? Ventet? Føler skikkelig med henne og føler at det nesten er dårlig gjort at vi fikk det til på første forsøk. 😔 også vet jeg jo at det er irrasjonelt av meg å bli lei meg. 

Uff, så trist situasjon :( Jeg synes allikevel ikke du skal bebreide deg selv over måten du fortalte det på, for du har jo akkurat like rett til å glede deg over din graviditet som at hun har rett til å synes det er trist og urettferdig. Det viktigste er at dere respekterer hverandres reaksjoner tenker nå jeg. Men jeg har full forståelse for hvordan du føler det, for jeg er i en ganske lik situasjon selv. En av mine nærmeste venninner har prøvd å bli gravid i over et år, men ikke lykkes. Jeg antar at de allerede har søkt hjelp, og jeg har prøvd å spørre litt rundt emnet, men det er tydelig at hun ikke vil prate om det. Og her kommer jeg og blir gravid på null komma niks også andre gang :( Uff, jeg har ikke fortalt henne om graviditeten enda, og jeg gruer meg til å fortelle. Jeg føler jeg burde sagt noe tidligere, men så har jeg ikke orket å prate så mye om det pga at jeg har hatt så mange blødninger og alt har vært så usikkert. Men siden jeg nå er 10+4 så jeg jo snart si noe.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen heldigvis blitt bedre. Nå er jeg bare kvalm og svimmel når jeg er sulten eller veldig mett. Dessverre blir jeg stappmett etter bare noen få biter og så sulten igjen etter en time, så den balansen er litt vanskelig å finne :fnise:

Ellers så er jeg nå på ferie i varmere strøk og på grunn av mild jetlag så har jeg vært stuptrøtt og lagt meg før ni på kvelden. Sover helt til morgenen igjen og det er helt herlig! Dessverre så tror jeg ikke 11-12 timers søvn blir mulig når jeg må tilbake på jobb igjen...

Neste uke har jeg første jordmortime. Blir spennende å faktisk involvere noe medisinsk personell. Jeg går fortsatt rundt og tenker at det hele kanskje er noe jeg har innbilt meg :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så er jeg nå på ferie i varmere strøk og på grunn av mild jetlag så har jeg vært stuptrøtt og lagt meg før ni på kvelden. Sover helt til morgenen igjen og det er helt herlig! Dessverre så tror jeg ikke 11-12 timers søvn blir mulig når jeg må tilbake på jobb igjen...

 


Jeg legger meg sammen med junior kl 19:30 1-2 kvelder i uka, i tillegg til at jeg sover formiddagsdupp med han i helgene for å få nok søvn. Spesielt sosialt er det ikke, men da fungerer jeg sånn ganske ok i hverdagen iallefall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen til terminklubben for juli & august 2016!

 

Nick                           Termin         Kjønn

Aaula                          2 juli

Frøken Vims               7 juli

Luux                           9 juli

Skogkløver                ? juli

Anubiel                       9 juli

Fr. Gurine                  16 juli

Mandel88                  17 juli

 Trudb.                       18 Juli

LilleMy1989               18 juli

Purreløk                     18 juli

N85                            19 juli

Kråkebolle                  25 juli 

Sisti                             29 juli

LempikasPromise      30 juli

Diddles                       31 juli

Sjela                             2 august

Chandra                       2 august

Nytid                           14 august

Trudb                          18 august

Emhanse                     20 august

 

Ser @trudb ligger med termin både 18.juli og 18.august? 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jippi! endelig kan jeg og være med på dette :hoppendeglad: så håper bare alt går bra nå, tar meg selv i å sjekke hele tiden om jeg har de samme syptomene, måtte klipe meg hard i brystvorta bare for å konkludere med at ja, de er fortsatt ømme :klaske: :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jippi! endelig kan jeg og være med på dette :hoppendeglad: så håper bare alt går bra nå, tar meg selv i å sjekke hele tiden om jeg har de samme syptomene, måtte klipe meg hard i brystvorta bare for å konkludere med at ja, de er fortsatt ømme :klaske: :P 

Gratulerer @nytid! 💗❤️ vi får krysse fingre sammen for at spirene holder seg der de skal! Jeg er 4 uker idag, har visst det siden mandag, og går hele tiden og er redd jeg kun innbiller meg det! Eller tenker at det er fryyyktelig lenge til uke 12 og jordmortime!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på tidlig ul og sett en liten klump med bankende hjerte! :hoppendeglad:

Ellers er jeg såpass kvalm og uggen at jeg er blitt sykemeldt. Ligger bare på sofaen og prøver å få i meg mat. Med storebror fikk jeg i meg mat men kastet opp mye (slik som jeg ser flere av dere Gjør). Denne gangen er det lite matlyst og mye uggenhet. Håper det bedrer seg etterhvert for oss alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer nytid og emhanse! 😃💕

I dag har jeg ikke kastet opp men vært skikkelig uggen. Har brukt hele dagen på å prøve å få i meg litt og litt mat og magen har vært i opprør. Orker ikke så mye annet enn å ligge på sofaen men alt er bedre enn oppkast! Håper på en bedre dag i morgen. 👍 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så trist situasjon :( Jeg synes allikevel ikke du skal bebreide deg selv over måten du fortalte det på, for du har jo akkurat like rett til å glede deg over din graviditet som at hun har rett til å synes det er trist og urettferdig. Det viktigste er at dere respekterer hverandres reaksjoner tenker nå jeg. Men jeg har full forståelse for hvordan du føler det, for jeg er i en ganske lik situasjon selv. En av mine nærmeste venninner har prøvd å bli gravid i over et år, men ikke lykkes. Jeg antar at de allerede har søkt hjelp, og jeg har prøvd å spørre litt rundt emnet, men det er tydelig at hun ikke vil prate om det. Og her kommer jeg og blir gravid på null komma niks også andre gang :( Uff, jeg har ikke fortalt henne om graviditeten enda, og jeg gruer meg til å fortelle. Jeg føler jeg burde sagt noe tidligere, men så har jeg ikke orket å prate så mye om det pga at jeg har hatt så mange blødninger og alt har vært så usikkert. Men siden jeg nå er 10+4 så jeg jo snart si noe.... :sjenert:

Takk for omtanken. :klemmer: Høres ut som om du også har en vanskelig situasjon. Det er vel bare å hive seg ut i det og si det først som sist, og være klar på at reaksjonen ikke blir den beste samme hvordan du sier det. Det er det som er så sårt i slike situasjoner. Begge blir såret. Det var i alle fall det jeg følte. 

Nå føler jeg meg faktisk litt bedre med kvalmen. Jeg har ikke klart å spise kjøtt siden tirsdag, men fikk akutt lyst på kyllinglår fra ferskvaredisken, og mannen kom hjem med det i stad. Det klarte jeg faktisk å spise og magen ble veldig glad for å få litt mer næring. Han var også innom helsekosten og spurte etter kvalmeråd og kom hjem med en flaske med "rochester organic root ginger". Jeg blander den ut med vann og det virker som om det hjelper på kvalmen! Flink mann som tenker på slikt! 

Nå tror jeg faktisk at jeg skal klare å komme meg opp av sofaen å gjøre litt husarbeid. På mandag har jeg første legetime. :hoppe: Litt tidlig kanskje, men jeg ville ha det før jul og samtidig må jeg ha noe sykemelding om formen ikke blir bedre innen mandag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg ikke klart å gjøre annet enn å sette på en vask og ta meg en dusj. Resten av dagen har jeg har jeg tilbringt på sofaen og sovet /sett på TV. Jeg begynner å skjønne beskrivelsen flere gravide har av å føle seg fyllesyk. For det er akkurat slik jeg føler meg. Uggen, trøtt, litt sulten men ingen matlyst. Blir også fysisk uvel av sterke lukter eller kvalm av å tenke på ekle ting. Føler meg heldigvis bittelitt bedre nå etter flere timer med søvn, men jeg begynner å bli veldig spent på hvordan uken skal bli...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg så stakkarslig at det er helt patetisk. Har holdt på å begynne å gråte flere ganger i dag,fordi jeg er trøtt, uggen og kvalm, og ikke har ork til noe....  Jobber i en liten butikk, og jeg KAN ikke bli sykmeldt nå. (Jobber hver dag frem til jul, og har fri i romjula.) Så jeg får prøve å holde ut. :grine:

Ikke har jeg orket å ordne så mye til jul heller, har dårlig samvittighet ovenfor mini. Blæææh...

 

Blir mye klaging fra meg nå kjenner jeg, men vi skal offentliggjøre graviditeten til venner og kjente til jul, så da har jeg flere å fordele sytinga til :P Og jo nærmere jeg kommer 12 uker, jo større sjans er det for at kvalmen forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere forresten om det er mulig å fryse ned gullsalami slik at det er trygt å spise? Har så syyyyykt lyst på gullsalami da dette er mitt go to pålegg når jeg ikke har lyst på annet😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet dere forresten om det er mulig å fryse ned gullsalami slik at det er trygt å spise? Har så syyyyykt lyst på gullsalami da dette er mitt go to pålegg når jeg ikke har lyst på annet😜

Har aldri fryst mat. Men jeg har småspist fårepølse ett par ganger da. Dersom jeg plutselig får lyst på det. Det er vel egentlig ikke "lov". Fastlegen min ved min første graviditet mente at jeg fint kunne spise spekemat under graviditet. Men jeg vet egentlig ikke. Stekte en del spekemat under forrige graviditet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer egentlig litt på det samme i forhold til spekeskinke, det er noe jeg har veldig lyst på og veit ikke hvordan jeg skal klare meg uten helt fram til sommeren..:P

Goggler man litt så står det noen steder at det ikke hjelper å fryse ned i forhold til den ene bakterien. Ei venninne av meg som gikk gravid fikk beskjed av sin jordmor at man kunne spise litt men alt med måte liksom og det gjaldt jo mye man skal holde seg unna.. Så man blir jo litt forvirret av alt som står og blir sagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo både toxo og listeria som er farlig, og begge dør ikke ved frysing. 

Men gilde (og andre) hevder jo at saltinnholdet i spekepølser spesifikt er så høyt at det er tilnærmet umulig for toxo og listeria å overleve. Jeg tror jo ikke en så stor produsent som gilde hadde sagt det hvis det ikke var sant... Men skal man følge offentlige råd må man ligge unna. 

Skikkelig forvirrende. Jeg prøver å ligge unna så godt jeg kan, men er salami det eneste jeg har lyst på, så spiser jeg det. 

Man kan jo eventuelt steke det for å være sikker. Ostesmørbrød med salami, for eksempel, eller pizza med spekeskinke. Nam nam! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg så stakkarslig at det er helt patetisk. Har holdt på å begynne å gråte flere ganger i dag,fordi jeg er trøtt, uggen og kvalm, og ikke har ork til noe....  Jobber i en liten butikk, og jeg KAN ikke bli sykmeldt nå. (Jobber hver dag frem til jul, og har fri i romjula.) Så jeg får prøve å holde ut. :grine:

Ikke har jeg orket å ordne så mye til jul heller, har dårlig samvittighet ovenfor mini. Blæææh...

 

Blir mye klaging fra meg nå kjenner jeg, men vi skal offentliggjøre graviditeten til venner og kjente til jul, så da har jeg flere å fordele sytinga til :P Og jo nærmere jeg kommer 12 uker, jo større sjans er det for at kvalmen forsvinner

Føler med deg! Skjønner ikke hvordan du takler å jobbe? 😳

Her er spyinga i gang igjen. Er så lei og det er så ubehagelig. Takler rett og slett ikke kvalme og oppkast. Føler meg så liten og sårbar. Begynner å bli stresset for julegaver og julefeiring også. Ingen ting er klart. 

Det var dagens sutring. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...