Gå til innhold

nettdating, en "spøk" hvis man er mann!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og ja, veldig mange kvinner er sære og kravstore på nettet. Spesielt middels attraktive i 20-årene, skulle jeg tro. Det mener det er lettere og bedre å få kontakt med en kvinne gjennom kveldskurs, venner eller noe sånt. Dette gjør også at forholdet starter med en mer likeveridg maktbalanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forresten, bare PM meg og jeg kan se på bildene og profilen din. Kan hende du har forbedringspotensiale. Jeg kommer ikke til å sladre, men å få noens hjelp kan være til hjelp.  :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noen må ha ting inn med teskje tydeligvis.

 

Du velger de mennene som du finner mest attraktive, de med "best gener" = biologiske spillet

 

Og min erfaring er de fleste kvinner på nettdating( i hvert fall på møteplassen) bryr seg lite om man har felles interesser. Jeg har prøvd å kontakte kvinner der inne som har samme interesse/hobby som meg, men til ingen nytte!

 

Uansett, 90% av kvinnene der inne har følgende "interesser" : reise, shopping, trening, være med venner..... 

 

Anonymous poster hash: f4420...06f

 

 

Du vet ingenting om hvordan de jeg dater ser ut,ergo er dette en grunnløs påstand.

 

Det skal selvfølgelig mer til enn bare felles interesser før vi blir interessert.Har du en profiltekst og et bilde som ikke appellerer til vedkommende er det nok derfor du ikke får svar.Ikke fordi de fleste kvinner ikke er opptatt av felles interesser.

 

Anonymous poster hash: b3d72...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, to ulike tips fra ulike brukere. Noen sier du må gå for bredde. Bli mer attraktive for alle, sende mer meldinger osv. Her er målgruppa di kanskje 90% av de kvinnlige brukerne. Dette kan funke. Men det motsatte kan også funke, å altså gi faen i å framstå som normal. Her er bare målgruppa di 2-5%, men dem gir du alt og gir et varig inntrykk.

ok, så feks legg inn noen av "kunsten/arbeidet" mitt på bilde galleriet kan være en greit strategi? Men husk, vi lever i norge og nordmenn er fulle av fordommer og har janteloven dypt intrigert i seg. De fleste vill nok heller tenke " han tror han kan noe, han liker å skryte bla bla bla...."

 

Men forstår poenget ditt, så er vell verdt et forsøk.....

Anonymous poster hash: f4420...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, bare PM meg og jeg kan se på bildene og profilen din. Kan hende du har forbedringspotensiale. Jeg kommer ikke til å sladre, men å få noens hjelp kan være til hjelp.  :wink:

Jeg får tenke på saken, men tipper du kommer til å si at jeg må skrive en mer utfyllende profiltekst. Har gjort dette før,, men til ingen nytte. Uansett, som sagt, de fleste kvinner der inne har veldig kort tekst selv og omtrent alltid de samme "interessene".....merkelig nok!? 

 

Min erfaring er at bildene er hovedkriterium for om noen er interessert i ta kontakt eller ikke!

 

Men ett spørsmål: har ett strandbilde i bar overkropp(er ikke feit,men relativt godt trent), er det negativt?Er ikke en selfie, bare slik at det er sagt! 

Anonymous poster hash: f4420...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

ok, så feks legg inn noen av "kunsten/arbeidet" mitt på bilde galleriet kan være en greit strategi? Men husk, vi lever i norge og nordmenn er fulle av fordommer og har janteloven dypt intrigert i seg. De fleste vill nok heller tenke " han tror han kan noe, han liker å skryte bla bla bla...."

 

Men forstår poenget ditt, så er vell verdt et forsøk.....

Anonymous poster hash: f4420...06f

 

 

Du kan prøve hvertfall. Og også være mer presis i beskrivelsene av hobbien din, da viser du at du er interessert på et dypere plan. Så isteden for å si "jeg er interessert i kunst", kan du for eksempel si "for tida er favorittkunstnerne mine er Ai Weiwei og Andy Warhole". Felles for nesten alle kvinner er at de liker intelligens og selvtilitt. Dette kan du vise i profilen din. Du skal selvsagt ikke være en blære, men vær litt ambisiøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg får tenke på saken, men tipper du kommer til å si at jeg må skrive en mer utfyllende profiltekst. Har gjort dette før,, men til ingen nytte. Uansett, som sagt, de fleste kvinner der inne har veldig kort tekst selv og omtrent alltid de samme "interessene".....merkelig nok!? 

 

Min erfaring er at bildene er hovedkriterium for om noen er interessert i ta kontakt eller ikke!

 

Men ett spørsmål: har ett strandbilde i bar overkropp(er ikke feit,men relativt godt trent), er det negativt?Er ikke en selfie, bare slik at det er sagt! 

Anonymous poster hash: f4420...06f

 

 

Bar overkropp og sinna-bilde i svart/hvitt synes jeg er negativt. Men spørs jo hva du er ute etter og hvem. Bare du har et bilde hvor vi ser mer enn anskitet, får man et godt nok inntrykk av ca hvilken kroppstype du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett hvor fantastiske bilder eller profil du har, så må du nok forvente å ta kontakt. Og med kontakt mener jeg en åpningsmelding, og også vise dypere interesse med å spørre spørsmål, kommentere profilen hennes osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kvinne, 40 år og har nettprofil. Jeg har presisert i profilen min at jeg ønsker kontakt med mannfolk som bor i nærheten og i aldersgruppen 37-47 år. Når jeg da får henvendelser fra gutter på 25 eller menn på 63, så svarer jeg ikke. Heller ikke hvis vedkommende bor 150 mil unna.

 

Så får jeg henvendelser fra mannfolk som passer profilen, men som allikevel ikke "appellerer" til meg. Antar du også sender brev til kvinner du finner attraktiv? Det betyr nødvendigvis ikke en gjensidig attraksjon...og sånn er det bare, både på nettet og irl.

 

For meg personlig er dette turn off:

 

- For mange tatoveringer

- Piercinger

- Bilder med flexing av muskler

- Bilder tatt i senga med "bedroom eyes"

- Et halvdårlig profilbilde....og resten av fotoalbumet består av bilder av barn, hunder, biler, motorsykler, natur osv. Intetsigende og uinteressant.

- Mange skrivefeil

- En mann som har små barn 50/50....og i tillegg gir uttrykk for å ha mange interesser a la "når jeg ikke har barna trener jeg hver dag, er masse med venner og min store lidenskap er å bygge motorsykler". Jeg ønsker ikke å være en booty call for noen.

 

På meg virker det som om menn bare pøser ut henvendelser uten tanke på hvordan de selv ser ut og hva de kan tilby. Personlig synes jeg f.eks. at Bjørnar Moxnes er en snasen kar. Ville jeg tatt kontakt med han om han var på Møteplassen? Nei. Hvorfor? Fordi han er "out of my league". Vi vil alle ha den beste vi kan få, men LITT selvinnsikt må man ha tross alt.

 

 

 

 

 

 



Anonymous poster hash: e7ace...18f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal generelt mye til for å nå opp som mann når det gjelder nettdating, da maktforholdet er veldig skjevt i favør kvinner. Jeg vil heller råde deg til å fokusere mer på RL, kveldskurs, hobbyer, fysiske møteplasser etc. 



Anonymous poster hash: d72bc...e2a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hun liker kan være hva som helst - men jo mer spesiell du er, jo vanskeligere er det å treffe en kvinne som matcher deg.

 

Både og. Hvis man ser ut som "alle andre" blir man fort usynlig, så litt annerledeshet trenger ikke nødvendigvis å være negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme måte som på et utested,så vil ikke det alltid være enkelt å få napp på en datingside på nettet. Alle som har vært på byen vet jo at det kan gå noen kvelder og helger der man bare ikke treffer noen. Tror det er viktig å ha litt is i magen,og ta tiden til hjelp.Gjerne også finne alernativer til nettdating gjennom sosiale arenaer irl.Ikke bare satse alt på datingsidene.Og det at kvinner får flere brev enn menn ofte gjør,er ikke noe som automatisk gjør det enklere.Mange menn som skriver er jo ikke seriøse i det hele tatt.

 

En annen ting er at folk bruker slike sider forskjelig.Selv pleier jeg å bare skrive med en av gangen,og jeg oppretter ikke kontakt med noen nye da.Uansett om de kanskje virker interessante.Jeg kan også ha lange avbrekk fra dating,og det kan gå flere uker uten at jeg logger inn,eller bare er en kort tur innom av og til,uten at jeg egentlig vil treffe noen akkurat da.

 

Forøvrig er det mye bitterhet,latskap og lite sosial IQ ute å går på datingsidene.Senest i helgen ble jeg skjelt ut av en billedløs fyr som var sur fordi han ikke hadde fått svar.Jeg har skrevet i profilteksten at jeg ikke svarer noen uten bilde,og han var dessuten eldre enn min alderspreferanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både og. Hvis man ser ut som "alle andre" blir man fort usynlig, så litt annerledeshet trenger ikke nødvendigvis å være negativt.

 

Ja, så klart, jeg tror ikke jeg klarte å få frem mitt synspunkt på en presis måte.

 

Hvis man har en veldig sær interesse (siden jeg ikke er spesielt kreativ, så la oss nå bruke cosplay som eksempel og si det er få som liker dette) så kan det ta lang tid å finne noen andre som også liker det. Men hvis man først finner en kvinne som elsker cosplay så vil jo hennes interesse i å bli kjent med deg fremfor andre øke betraktelig.

 

Jeg mener ikke at man skal late som man er helt normal, og gå for kvantitet fremfor kvalitet. Jeg synes man burde gå for kvalitet (finne de få som er riktige for deg) men det krever at man leter mer aktivt og at man derfor ikke kan gi seg like lett som hvis man er en høy, kjekk og rik mann som ikke har særlige krav til kvinnen. Så kanskje man må regne med å sende 1000 meldinger og få svar på kun én, men da vet du at hun ene ser noe i deg som hun ikke ser i andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På samme måte som på et utested,så vil ikke det alltid være enkelt å få napp på en datingside på nettet. Alle som har vært på byen vet jo at det kan gå noen kvelder og helger der man bare ikke treffer noen. Tror det er viktig å ha litt is i magen,og ta tiden til hjelp.Gjerne også finne alernativer til nettdating gjennom sosiale arenaer irl.Ikke bare satse alt på datingsidene.Og det at kvinner får flere brev enn menn ofte gjør,er ikke noe som automatisk gjør det enklere.Mange menn som skriver er jo ikke seriøse i det hele tatt.

 

En annen ting er at folk bruker slike sider forskjelig.Selv pleier jeg å bare skrive med en av gangen,og jeg oppretter ikke kontakt med noen nye da.Uansett om de kanskje virker interessante.Jeg kan også ha lange avbrekk fra dating,og det kan gå flere uker uten at jeg logger inn,eller bare er en kort tur innom av og til,uten at jeg egentlig vil treffe noen akkurat da.

 

Forøvrig er det mye bitterhet,latskap og lite sosial IQ ute å går på datingsidene.Senest i helgen ble jeg skjelt ut av en billedløs fyr som var sur fordi han ikke hadde fått svar.Jeg har skrevet i profilteksten at jeg ikke svarer noen uten bilde,og han var dessuten eldre enn min alderspreferanse.

 

Betydelig forskjell på det å møte noen ute kontra på datingsider. Ute kan du snakke med folk face to face, man kan bruke kroppsspråk, danse og har generelt mye mer å spille på. Der har man i det minste en sjanse, selv om den også kan variere. 

 

Nettding derimot, er nesten fåfengt for svært mange menn, kanskje de aller fleste. Det er et godt eksempel på hvordan man kan jobbe mye/legge ned betydelig innsats for å oppnå noe uten å få resultater. Nettdating har liksom alltid vært et litt dårligere alternativ for menn flest. Da nettdating var noe nytt så var det ansett som noe som var for taperne og som ikke greide å attrehere noen i det virkelige liv. Nå er problemet at det rett og slett er for mange folk der, for mange ulike løsninger og generelt veldig mange menn som ønsker kontakt med de samme kvinnene.

 

Det er egentlig litt ironisk. Man tar i utgangspunktet i bruk teknologi for å kunne bruke tiden mer effektivt, men for svært mange menn så vil det være motsatt, en svært dårlig investering i tid sett opp mot "avkastningen". Da kan det faktisk være lurere å gå tilbake til de gode gamle metodene. 

Anonymous poster hash: d72bc...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Betydelig forskjell på det å møte noen ute kontra på datingsider. Ute kan du snakke med folk face to face, man kan bruke kroppsspråk, danse og har generelt mye mer å spille på. Der har man i det minste en sjanse, selv om den også kan variere. 

 

 

For noen oss er det helt motsatt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen oss er det helt motsatt. ;)

 

Er det egentlig det? De som nettdater må jo også møte sine potensielle til syvende og sist, så jeg ser egentlig ikke hvordan nettdating er tidspesparende når det er så mye vanskeligere å komme gjennom i det hele tatt før man overhodet møtes. Mye bedre å bare møte noen der og da, så tar man det videre. Man merker kjapt om det er noe å spille videre på. 

Anonymous poster hash: d72bc...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Er det egentlig det? De som nettdater må jo også møte sine potensielle til syvende og sist, så jeg ser egentlig ikke hvordan nettdating er tidspesparende når det er så mye vanskeligere å komme gjennom i det hele tatt før man overhodet møtes. Mye bedre å bare møte noen der og da, så tar man det videre. Man merker kjapt om det er noe å spille videre på. 

Anonymous poster hash: d72bc...e2a

 

 

Javisst. På byen er jeg ti centimeter lavere enn alle andre menn rundt meg, og danser ikke om jeg får betalt for det. Er heller ikke spesielt komfortabel i grupper, og får lite ut av den typen smalltalk man klarer å få til i det lydnivået. Ingenting av dette er problemer på nett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme måte som på et utested,så vil ikke det alltid være enkelt å få napp på en datingside på nettet. 

Utesteder er jo forholdsvis enkelt. Altså om målet er å få med seg en pen jente hjem for sex så er det ikke så enkelt, men om målet er å få muligheten til å flørte med mange jenter som ønsker å bli sjekket opp så er utesteder lett og sikkert det enkleste stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst. På byen er jeg ti centimeter lavere enn alle andre menn rundt meg, og danser ikke om jeg får betalt for det. Er heller ikke spesielt komfortabel i grupper, og får lite ut av den typen smalltalk man klarer å få til i det lydnivået. Ingenting av dette er problemer på nett.

 

Ok, kan forstå det der som du er en del lavere enn snittet når man er på et dansested. 

 

Men det er jo mulig å oppsøke steder som legger mindre vekt på dans da, der man kan snakkes over et bord eller i en sittegruppe. 

Anonymous poster hash: d72bc...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Betydelig forskjell på det å møte noen ute kontra på datingsider. Ute kan du snakke med folk face to face, man kan bruke kroppsspråk, danse og har generelt mye mer å spille på. Der har man i det minste en sjanse, selv om den også kan variere. 

 

Nettding derimot, er nesten fåfengt for svært mange menn, kanskje de aller fleste. Det er et godt eksempel på hvordan man kan jobbe mye/legge ned betydelig innsats for å oppnå noe uten å få resultater. Nettdating har liksom alltid vært et litt dårligere alternativ for menn flest. Da nettdating var noe nytt så var det ansett som noe som var for taperne og som ikke greide å attrehere noen i det virkelige liv. Nå er problemet at det rett og slett er for mange folk der, for mange ulike løsninger og generelt veldig mange menn som ønsker kontakt med de samme kvinnene.

 

Det er egentlig litt ironisk. Man tar i utgangspunktet i bruk teknologi for å kunne bruke tiden mer effektivt, men for svært mange menn så vil det være motsatt, en svært dårlig investering i tid sett opp mot "avkastningen". Da kan det faktisk være lurere å gå tilbake til de gode gamle metodene. 

Anonymous poster hash: d72bc...e2a

 

 

Dette kan også skje på byen.Ved at f.eks.prøver å sjekke opp en dame og spanderer på henne men til slutt ender det ikke med noe mer.

Anonymous poster hash: b3d72...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...