Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

59 minutter siden, Juliannaos skrev:

Hva slags instrukser har disse admins fått egentlig? En som har lagt ut bilder og oppskrift på vaniljesnurrer. En admin linker til bloggen sine vaniljesnurrer hvor da trådstarter sier at denne har hun ikke prøvd; og at hennes oppskrift ligger i bildeserien. Du spammer ikke ned andres innlegg, altså.....@(#(@^+%

hahaha, bra hun turte å svare.  Det er jo langt ut på pizzamelåkeren med den blogglinkinga, det blir jo bare tragikomisk. 

Anonymkode: 12d42...963

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Juliannaos skrev:

Hva slags instrukser har disse admins fått egentlig? En som har lagt ut bilder og oppskrift på vaniljesnurrer. En admin linker til bloggen sine vaniljesnurrer hvor da trådstarter sier at denne har hun ikke prøvd; og at hennes oppskrift ligger i bildeserien. Du spammer ikke ned andres innlegg, altså.....@(#(@^+%

De burde døpe gruppen om til "Tanjas forum for linker til egen blogg". Det er overhodet ikke noen gruppe der man kan dele oppskrifter med hverandre. Oppskriftene drukner i blogglinking og gnål om reglene. Det å linke til MFB-bloggen i andres tråder der det er helt andre oppskrifter som er brukt, synes jeg faktisk er både respektløst og frekt.
Jeg gidder ikke dele noe som helst der inne. Det hender jeg glimter til og hjelper gjester med spørsmål men ellers er ikke gruppa brukanes til noe annet enn å le av. Den blir bare mer og mer latterlig.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under den fri for kaken. En spørr om man skal bruke 5 dl vann i hver av delene av kaken eller 2.5. T svarer "i denne er det 5 i hver. En doblet utgave av orginalen."

 

Anonymkode: 950e0...924

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Under den fri for kaken. En spørr om man skal bruke 5 dl vann i hver av delene av kaken eller 2.5. T svarer "i denne er det 5 i hver. En doblet utgave av orginalen."

 

Anonymkode: 950e0...924

Hmmmm......

Anonymkode: 100ad...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke et pluss å ha vært moderator på mfb. En bekjent som er administrerende på en stor side,fortalte meg i dag: de hadde søkt etter flere admin. En som søkte har vært på mfb. (Ikke nå,og angir ikke tidsrom) Hun fikk ikke jobbe der som admin.

Årsaken var ikke at det var noe feil på henne,men de som har vært, har vist at de ikke tar selvstendige valg,måten de uttrykker seg på osv. Hvordan det var nå,viste han ikke. ( var kastet ut,for flink med mat?) Henviste til kg jeg...

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg som Mat og helselærer har faktisk bloggen til T vært helt fantastisk med og lage læringsopplegg. etter flere tips fra andre mat og helselærere jeg var på kurs med.

Har skrevet ut en god del av oppskriftene fra bloggen, ungdommene får lov til og trekke en og oppgaven er å forbedre oppskriftene i forhold til og følge Ernæringsrådene og å forbedre smaken på rettene. Dette har gitt ungdommene en fantastisk mulighet til og lære seg til og se hva som gjør oppskrifter man finner ute på nettet til gode eller ikke.

Anonymkode: 75c93...2cf

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg som Mat og helselærer har faktisk bloggen til T vært helt fantastisk med og lage læringsopplegg. etter flere tips fra andre mat og helselærere jeg var på kurs med.

Har skrevet ut en god del av oppskriftene fra bloggen, ungdommene får lov til og trekke en og oppgaven er å forbedre oppskriftene i forhold til og følge Ernæringsrådene og å forbedre smaken på rettene. Dette har gitt ungdommene en fantastisk mulighet til og lære seg til og se hva som gjør oppskrifter man finner ute på nettet til gode eller ikke.

Anonymkode: 75c93...2cf

Fantastisk xD

Har du ett lite eksempel? :P 



---
Ser at ei spør om hjelp om sjokoladekake, forteller hva som går galt..
Og Admin er fort på banen "nei vet ikke, men denne kaka feiler aldri!-Link blogg.."

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg som Mat og helselærer har faktisk bloggen til T vært helt fantastisk med og lage læringsopplegg. etter flere tips fra andre mat og helselærere jeg var på kurs med.

Har skrevet ut en god del av oppskriftene fra bloggen, ungdommene får lov til og trekke en og oppgaven er å forbedre oppskriftene i forhold til og følge Ernæringsrådene og å forbedre smaken på rettene. Dette har gitt ungdommene en fantastisk mulighet til og lære seg til og se hva som gjør oppskrifter man finner ute på nettet til gode eller ikke.

Anonymkode: 75c93...2cf

Fantastisk! Som annen mat og helselærer har jeg bevisst styrt unna  bloggen, men jeg har jo selvfølgelig aldri tenkt på å bruke den på den måten. 

Men det er kanskje ungdomsskolen? Jeg er på 6. trinn. Mulig de er litt små. 

Anonymkode: 02c1b...ccc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For meg som Mat og helselærer har faktisk bloggen til T vært helt fantastisk med og lage læringsopplegg. etter flere tips fra andre mat og helselærere jeg var på kurs med.

Har skrevet ut en god del av oppskriftene fra bloggen, ungdommene får lov til og trekke en og oppgaven er å forbedre oppskriftene i forhold til og følge Ernæringsrådene og å forbedre smaken på rettene. Dette har gitt ungdommene en fantastisk mulighet til og lære seg til og se hva som gjør oppskrifter man finner ute på nettet til gode eller ikke.

Anonymkode: 75c93...2cf

Den der går jeg ikke på. Skulle tro du løper en viss person ærend!  Hvis det er dette du lærer ungene,så er jeg skremt. Hvilke ernæringsråd? Kan du komme med eksempel? Om du ER lærer, så skriver du elendig.

Tviler på at du er matlærer. Vil nå si det er fantastisk om ungene får,har tid til å lage mat fra bunnen i u-skolen.

Om du skal lære ungene ernæring, forbedre smaker,så anbefaler jeg deg å kjøpe bøker/låne fra kokkfag. Hva kreves det av deg i disse fag? Siden du skal lære de om mat og ernæring? I tilfelle du har kunnskap,så bør du lese deg opp igjen.

Anonymkode: d8fcb...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den der går jeg ikke på. Skulle tro du løper en viss person ærend!  Hvis det er dette du lærer ungene,så er jeg skremt. Hvilke ernæringsråd? Kan du komme med eksempel? Om du ER lærer, så skriver du elendig.

Tviler på at du er matlærer. Vil nå si det er fantastisk om ungene får,har tid til å lage mat fra bunnen i u-skolen.

Om du skal lære ungene ernæring, forbedre smaker,så anbefaler jeg deg å kjøpe bøker/låne fra kokkfag. Hva kreves det av deg i disse fag? Siden du skal lære de om mat og ernæring? I tilfelle du har kunnskap,så bør du lese deg opp igjen.

Anonymkode: d8fcb...cf7

Øh, har du faktisk lest  hva h*n skrev?

Anonymkode: 347f1...9df

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha noen burde lære seg å lese hele innlegg og ikke bare første setningen før man flyr i flint :ler: 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den der går jeg ikke på. Skulle tro du løper en viss person ærend!  Hvis det er dette du lærer ungene,så er jeg skremt. Hvilke ernæringsråd? Kan du komme med eksempel? Om du ER lærer, så skriver du elendig.

Tviler på at du er matlærer. Vil nå si det er fantastisk om ungene får,har tid til å lage mat fra bunnen i u-skolen.

Om du skal lære ungene ernæring, forbedre smaker,så anbefaler jeg deg å kjøpe bøker/låne fra kokkfag. Hva kreves det av deg i disse fag? Siden du skal lære de om mat og ernæring? I tilfelle du har kunnskap,så bør du lese deg opp igjen.

Anonymkode: d8fcb...cf7

Der dreit du deg ut litt gitt. Poenget er jo at elevene skal følge visse ernæringsråd og endre oppskriftene til dronninga. Altså gjøre de sunne og spiselige 🖒

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den der går jeg ikke på. Skulle tro du løper en viss person ærend!  Hvis det er dette du lærer ungene,så er jeg skremt. Hvilke ernæringsråd? Kan du komme med eksempel? Om du ER lærer, så skriver du elendig.

Tviler på at du er matlærer. Vil nå si det er fantastisk om ungene får,har tid til å lage mat fra bunnen i u-skolen.

Om du skal lære ungene ernæring, forbedre smaker,så anbefaler jeg deg å kjøpe bøker/låne fra kokkfag. Hva kreves det av deg i disse fag? Siden du skal lære de om mat og ernæring? I tilfelle du har kunnskap,så bør du lese deg opp igjen.

Anonymkode: d8fcb...cf7

Skrivemåten.. Vel jeg hadde mat& ernæringslærer med dysleksi så..fantastisk lærer ^^ 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den der går jeg ikke på. Skulle tro du løper en viss person ærend!  Hvis det er dette du lærer ungene,så er jeg skremt. Hvilke ernæringsråd? Kan du komme med eksempel? Om du ER lærer, så skriver du elendig.

Tviler på at du er matlærer. Vil nå si det er fantastisk om ungene får,har tid til å lage mat fra bunnen i u-skolen.

Om du skal lære ungene ernæring, forbedre smaker,så anbefaler jeg deg å kjøpe bøker/låne fra kokkfag. Hva kreves det av deg i disse fag? Siden du skal lære de om mat og ernæring? I tilfelle du har kunnskap,så bør du lese deg opp igjen.

Anonymkode: d8fcb...cf7

Å angripe en annen persons skriveferdigheter er ikke så smart når man ikke klarer å produsere et feilfritt innlegg på fem linjer selv... 

Anonymkode: 0cb29...201

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å angripe en annen persons skriveferdigheter er ikke så smart når man ikke klarer å produsere et feilfritt innlegg på fem linjer selv... 

Anonymkode: 0cb29...201

Så skryter jeg ikke på meg læreryrket,heller. 

Anonymkode: d8fcb...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Wenda skrev:

Haha noen burde lære seg å lese hele innlegg og ikke bare første setningen før man flyr i flint :ler: 

Beklager. Satt på Bergensbanen.  Full kupé.  Stresset. Beklager,at jeg ikke leste,godt nok

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Øh, har du faktisk lest  hva h*n skrev?

Anonymkode: 347f1...9df

Beklager

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...