Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig det er mulig å skrive av sånne "ledersamlinger" på skatten???

Anonymkode: 100ad...85f

Når skal de på børsen? Tålte Hegnar, dn og kapital i dag...så ikke noe

Anonymkode: d8fcb...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ihvertfall ikke kjøpt mat som er laget av en privatperson. Men alle som prøver å fortelle om regler og Mattilsynet i den tråden blir bare kalt grinebitere. Forstå den som kan

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Syntes det er veldig feit mat som blir publisert her. Hva med noe sunnere?

Hva med magre produkter og fullkorn? Her er det bare smør fløte ost og gjærbakst..."

ojoj, hun lever farlig

Endret av MalloryK
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er veldig feit mat som blir publisert her. Hva med noe sunnere? 1f60a.png😊1f33a.png🌺
Hva med magre produkter og fullkorn? Her er det bare smør fløte ost og gjærbakst...


Svar: Kroppen trenger fett for å fungere, det er ikke usunt med smør og fløte i moderate mengder. Også skriver minst 3 andre om at hun før finne seg en annen gruppe. :P 

Anonymkode: 7cd9b...244

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hårsårheten. Det er jo bare et enkelt spørsmål. Det er mange som legger ut sunne ting. Det jeg tror er at mange bare deler når de lager noe spesielt, som middag til familiebesøk, kake til feiringer. Dermed gjenspeiler ikke det som blir lagt ut den daglige maten. 

Det blir bare hos en håndfull av de ivrigste medlemmene  vi får et lite innblikk i det kostholdet. 

Anonymkode: 12d42...963

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden kan bli spennende....

image.jpeg

Anonymkode: 12d42...963

Åh!!! Hold oss oppdatert snille!!!! :)

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar helt av i sunnhetstråden. Dessverre har jeg ikke tid til å legge inn screenshot nå, men admin er ute med stygge kommentarer.

Anonymkode: 3f9ae...484

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admins trenger heldigvis hverken vise raushet eller være høflige. 

Anonymkode: d0d34...47d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar helt av i sunnhetstråden. Dessverre har jeg ikke tid til å legge inn screenshot nå, men admin er ute med stygge kommentarer.

Anonymkode: 3f9ae...484

Ble stengt nå, men her er et knippe gullkorn fra diverse gjester:

"Det er sukkeret som er usunt, ikke fettet"

"Kanskje fordi fett ikke er usunt?"

"Det som er så fint her er at det er helt frivillig å både følge og like siden. En annen ting som også er veldig fint her er at det ikke er pålagt å lage maten. Sist, men ikke minst- vi storkoser oss sammen med alle de hyggelige og positive menneskene som er her. HURRAaaa for denne trivelige siden🌻"

"Nei. Her på gruppa finnes det som Jesus og hennes 10 disipler ønsker å fremheve. Skikkelig mat og kokkekunst blir fjernet med et pennestrøk."

Diverse svar fra T (i tillegg til tusen blogg-linker)

- Her er vel noe for alle !!!! 
Å følge reglene er slettes ikke vanskelig ! Men.. Jeg ser stadig slikt som dette fra deg

- Trådskriver er overhodet ikke aktiv i sin egen tråd. Vi stenger dette innlegget men dere er velkomne til å legge ut masse deilige sunne matretter 😊

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer klipp og lim med svar fra admin i sunnhetstråden. EDIT: Innen jeg rekker kopiere er det slettet og sensurert:frkk:

Person1: Denne siden står ikke for sunnhet ... fikk jeg beskjed om av en administrator her... så da er det vel sånn da . Men jeg har sett mye sunne retter her jeg.. man må bare gidder å scrolle litt 1f609.png😉
Admin 1:
Arnfinn Bjugan sitt bilde.
 
Han her ble kastet rett ut:
Person 1: Noen professionelle kokker har tidligere prøvd å foreslå fine retter av fisk og annet her. Men de blir kjapt avfeid av regler om linking og annet vas. De av oss som ønsker skikkelig mat må finne andre forum. Her er det kylling chop suey, ostehorn og kaker som gjelder.
 
 · 
Person 2 Du må huske på at det er mange medlemmer med forskjellige behov da1f601.png😁
Kastet ut: Person 2, riktig. Det må du også!
Gudinna: Her er vel noe for alle !!!! 
Å følge reglene er slettes ikke vanskelig ! Men.. Jeg ser stadig slikt som dette fra deg
Admin 2: Reglene er like for alle enten det er snakk om profesjonelle kokker eller alle oss andre. Blir for dumt å syte om dette igjen og igjen og igjen! Reglene er satt for en grunn og en Facebook-gruppe er da ikke ett demokrati. Er man ikke fornøyd kan man gå andre steder, verre er det faktisk ikke!
Ja det gjør du. Jeg setter pris på din kunnskap og din side. Men det irriterer meg at folk med MER kunnskap blir sensurert pga bagateller. Jeg er opptatt av god mat og vil ha kokker og kunnskap med på laget. De trenger ikke å bli vingeklippet pga prinsipper i gruppen.
Gudinna: Det er ikke slik at vi gjør unntak for noen på regler. Det er ikke vanskelig å skrive inn, kopiere eller ta printscreen av en oppskrift!
Gudinna: Jeg hopper av fryd når det kommer lekre innlegg og jeg blir så lei meg når de ikke kan følge reglene.
 
Her kommer helten min: Samme person som over som er kastet ut:
Admin 1: Ja takk til mangfoldet og den frie viljen til å velge selv hva man vil lage og spise 1f603.png😃 Og her på gruppa finnes alt 1f603.png
Kastet ut: Nei. Her på gruppa finnes det som Jesus og hennes 10 disipler ønsker å fremheve. Skikkelig mat og kokkekunst blir fjernet med et pennestrøk.
Admin 1: Det skjer da ikke! Men om reglene ang linking ut av gruppen eller mangelen på oppskrift ikke overholdes så slettes innleggene. Reglene er like for alle!
Kastet ut:Ja, og dermed fjernes utallige gode bidrag og kunnskap. Noe som kunne gagnet oss alle. God mat fremheves altså ikke.
Admin 1: Hahaha 1f602.png😂1f602.png😂 Tuller du nå? 1f602.png😂1f602.png😂 Så fordi man er for lat til enten å ta screenshot eller skrive inn hele oppskriften, er det en grunn for å klage på gruppereglene? 1f602.png😂 Sorry, men har null medfølelse med den type latskap altså 1f923.png🤣1f923.png🤣
Kastet ut: Ok. Hva skjedde med redigeringen her nettopp? Innlegg blir fjernet og lagt til etter humør. Hvordan skal man forholde seg til sånt? Hvor er kokkene sine bidrag? Hvor er alle fiskeoppskriftene?
Admin 1: Redigering? 
Kanskje kokkene ikke gidder å poste så lenge de ikke får tjene noe på det, i forhold til gratis reklame, likerklikk på egne linker ol? Men faktisk, ser stadig vekk masse flotte innlegg fra kokker som faktisk ikke føler de må fortelle alle at de faktisk er kokker 263a.png☺️
Gudinna:  Dessverre kommer ufattelig mange lekre bilder uten oppskrift og de slettes. 
Men - det er to muligheter når man ikke har oppskrift eller gidder å ta mål : da kan man enten : 
1. Legge i bildeinspirasjonstråden for lekre bilder uten oppskrift
2. Poste bildet i middagstråden.

Anonymkode: 3f9ae...484

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Poppie skrev:

Ble stengt nå, men her er et knippe gullkorn fra diverse gjester:

"Det er sukkeret som er usunt, ikke fettet"

"Kanskje fordi fett ikke er usunt?"

"Det som er så fint her er at det er helt frivillig å både følge og like siden. En annen ting som også er veldig fint her er at det ikke er pålagt å lage maten. Sist, men ikke minst- vi storkoser oss sammen med alle de hyggelige og positive menneskene som er her. HURRAaaa for denne trivelige siden🌻"

"Nei. Her på gruppa finnes det som Jesus og hennes 10 disipler ønsker å fremheve. Skikkelig mat og kokkekunst blir fjernet med et pennestrøk."

Diverse svar fra T (i tillegg til tusen blogg-linker)

- Her er vel noe for alle !!!! 
Å følge reglene er slettes ikke vanskelig ! Men.. Jeg ser stadig slikt som dette fra deg

- Trådskriver er overhodet ikke aktiv i sin egen tråd. Vi stenger dette innlegget men dere er velkomne til å legge ut masse deilige sunne matretter 😊

 

 

Jeg fikk kopiert litt av drama med klipp og lim, men ble sensurert og slettet før jeg rakk å trykke kopier.

Anonymkode: 3f9ae...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg fikk kopiert litt av drama med klipp og lim, men ble sensurert og slettet før jeg rakk å trykke kopier.

Anonymkode: 3f9ae...484

Ja, modereringen går kjapt for seg der inne! T har sikkert en nødknapp for når det postes kritikk slik at undersåttene hennes kommer løpende til kommentarfeltet :P 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jeg i faresonen nå??

IMG_2731.PNG

Anonymkode: 100ad...85f

Er bare fordi det er etter åpningstid 🤣

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange tråder som blir stengt på gruppen, og begrunnelsen er ofte at det har kommet mange svar osv. Hvorfor blir ALDRI eier og admins sine tråder noensinne stengt? Spm er helt retorisk; forstår årsaken 😉

Endret av Juliannaos
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

" Hei (mange smileys) kom plutselig til å tenke på noe...alle oppskriftene som det står Tanjas foran- har du/hun funnet på de selv? Sånn fra scratch liksom? Ikke noe negativt altså...bare tenkte på at det går ant liksom "

 

Aaaah som der klør i fingrene å fortelle henne sannheten!!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er så trist å lese hvordan folk som spør om noe ser seg nødt til å skrive "ikke for å være negativ", "ikke vondt ment" og lignende i postene sine.

Sier alt om hvordan det er forventet å bli behandlet av admins der inne.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her kommer klipp og lim med svar fra admin i sunnhetstråden. EDIT: Innen jeg rekker kopiere er det slettet og sensurert:frkk:

*klipp*
 
Kanskje kokkene ikke gidder å poste så lenge de ikke får tjene noe på det, i forhold til gratis reklame, likerklikk på egne linker ol? Men faktisk, ser stadig vekk masse flotte innlegg fra kokker som faktisk ikke føler de må fortelle alle at de faktisk er kokker ☺️

Anonymkode: 3f9ae...484

:fnise:

Anonymkode: ce259...409

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

:fnise:

Anonymkode: ce259...409

Ikke noe å le av. Alle vet at i det sekundet man oppgir sitt yrke, så detter det konsulentkroner inn på konto. At noen sier at de er kokk og derfor vet at gjær i Hevefrie Tebriks er tøvete, betyr ikke at gjær er tøvete men at kokken vil tjene seg lumske kokkekroner på vår bekostning. Det er jaggu godt T passer på oss og lommebøkene våre mot sånne onde kokker. 

Anonymkode: d0d34...47d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...