Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det verste er at jeg faktisk har prøvd meg på noen av oppskriftene, og de ble IKKE en suksess her hjemme.

Anonymkode: 169e5...b61

Samme her - stort sett synes vi det er altfor mye fett i det vi har prøvd.  Det er iallefall ikke hverdagsmat for oss. Hadde jeg spist slik mat til daglig hadde jeg rulla

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er en tråd nå hvor folk er misfornøyde med pizzamel og råder å bruke vanlig mel. T forstår virkelig ingenting,sier hun. 

Med hovedinnlegget beskriver at ts der har laget studentvennlig mat. Er det ikke mest studentvennlig å bruke billigste råvarene da, og er ikke pizzamel doble prisen av hvetemel nesten? 

Anonymkode: d0d34...47d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hei. Jeg kokte opp pølser igår, klarte ikke spise alt så la det i kjøleskapet. Kan disse kokes/varmes på nytt idag?"

*Tanja deler link fra bloggen til pølse stroganof med potetmos*

"Takk. Men skal bare ha det i lomper :) "

.... Det var jo aldri noe spørsmål om oppskrift.

Anonymkode: 4363b...1ee

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Hei. Jeg kokte opp pølser igår, klarte ikke spise alt så la det i kjøleskapet. Kan disse kokes/varmes på nytt idag?"

*Tanja deler link fra bloggen til pølse stroganof med potetmos*

"Takk. Men skal bare ha det i lomper :) "

.... Det var jo aldri noe spørsmål om oppskrift.

Anonymkode: 4363b...1ee

:laugh:

Anonymkode: 00d37...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la merke til at det kanskje går an å endre reglene på gruppen. Jeg trykket på Edit, og jeg kunne endre tekst og legge til bilder og publisere det. Er det noen som vet om hvem som helst kan gjøre dette, eller må dette godkjennes av admin? Navnet ditt vil kanskje dukke opp da. Jeg vil liksom ikke bli kastet ut av dette dramaet, selv om forsøk på å endre reglene ikke er brudd på reglene (?)

https://www.facebook.com/notes/mat-fra-bunnen/grupperegler-og-info/1456903817659967 

mfb.jpg

Anonymkode: a4f65...2ac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg la merke til at det kanskje går an å endre reglene på gruppen. Jeg trykket på Edit, og jeg kunne endre tekst og legge til bilder og publisere det. Er det noen som vet om hvem som helst kan gjøre dette, eller må dette godkjennes av admin? Navnet ditt vil kanskje dukke opp da. Jeg vil liksom ikke bli kastet ut av dette dramaet, selv om forsøk på å endre reglene ikke er brudd på reglene (?)

https://www.facebook.com/notes/mat-fra-bunnen/grupperegler-og-info/1456903817659967 

mfb.jpg

Anonymkode: a4f65...2ac

Hvorfor skal du endre regler som de har satt?  Vi kan være grunnleggende uenige med admin i den gruppa, men ikke ødelegge for dem!! Hva mener du? 

Anonymkode: 00d37...581

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du endre regler som de har satt?  Vi kan være grunnleggende uenige med admin i den gruppa, men ikke ødelegge for dem!! Hva mener du? 

Anonymkode: 00d37...581

Jeg synes bare det var merkelig at jeg, som gjest, har muligheten til å endre på disse hellige reglene. Hva folk velger å endre på legger jeg meg ikke oppi, men det hadde vært morsomt om noen skrev f.eks. en lov om at for mye fløte/creme fraiche i sausene ikke var lov. Spørsmålet er om det blir lagt merke til.

Anonymkode: a4f65...2ac

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes bare det var merkelig at jeg, som gjest, har muligheten til å endre på disse hellige reglene. Hva folk velger å endre på legger jeg meg ikke oppi, men det hadde vært morsomt om noen skrev f.eks. en lov om at for mye fløte/creme fraiche i sausene ikke var lov. Spørsmålet er om det blir lagt merke til.

Anonymkode: a4f65...2ac

Hehe, jeg kan være litt enig i det da 😂

Anonymkode: 00d37...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes bare det var merkelig at jeg, som gjest, har muligheten til å endre på disse hellige reglene. Hva folk velger å endre på legger jeg meg ikke oppi, men det hadde vært morsomt om noen skrev f.eks. en lov om at for mye fløte/creme fraiche i sausene ikke var lov. Spørsmålet er om det blir lagt merke til.

Anonymkode: a4f65...2ac

Ikke lov å linke til bloggen 

 

 

Anonymkode: 906bb...ff3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krediter de du har tatt oppskrift fra. Gjelder alle.da mener jeg ALLE

Anonymkode: d8fcb...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2017 den 13.33, Charlotteul skrev:

Da våknet bjørnen til live! 

Fikk dog forøvrig ikke noe konstruktivt svar, what so ever. Hun graver egentlig bare sin egen grav. Dama der er så rusa på pizzamel at det er til å gråte av :fnise:

(aldri prøvd (?) imgur før, men tror jeg gjorde det riktig...?)

 

https://imgur.com/a/yra38

 

 

På 9.6.2017 den 13.38, Charlotteul skrev:

https://imgur.com/a/TlE73

Sikkert derfor :fnise:

Du er offisielt helten min! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei bare kjedelig nå egentlig. Men steike så mye mat de som bor alene lager!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha ha, det var akkurat en som kommenterte på grunnleggerens egen FBside under en post hvor hun skrøt av 150.000 medlemmer på gruppa. Fikk ikke tatt printscreen og kommentaren ble selvsagt slettet ganske fort, men sto noe med at det var bra jobba å få så mange medlemmer, selv om de sletter folk i hytt og pine. Tydeligvis en tidligere medlem som grunnlegger mente spredde mye kvalme, etter hennes svar å dømme. den som skrev innlegg, virket ganske saklig syntes jeg, men som grunnlegger sier, det er frivillig å være medlem og er man medlem godtar man reglene. 

:laugh:

Anonymkode: 5fa2d...e89

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.6.2017 den 13.50, AnonymBruker skrev:

Er en tråd nå hvor folk er misfornøyde med pizzamel og råder å bruke vanlig mel. T forstår virkelig ingenting,sier hun. 

Med hovedinnlegget beskriver at ts der har laget studentvennlig mat. Er det ikke mest studentvennlig å bruke billigste råvarene da, og er ikke pizzamel doble prisen av hvetemel nesten? 

Anonymkode: d0d34...47d

Hvis vi tenker på samme innlegget om pizzamel, så var det ei som hadde laget pizzahorn eller hva det var, etter oppskrift av Tanja. Resultatet var en deig som var klissete og vanskelig å jobbe med, noe som er ganske vesentlig å unngå når man lager bakst som skal kjevles og fylles. Hun hadde selvsagt på forhånd høye forhåpninger til både oppskrift og pizzamel, noe som ikke er så rart, med tanke på at Tanjas oppskrifter og pizzamel pleier å skrytes av på gruppa.

Men uansett, i tråden kom det jo også frem at noen andre hadde prøvd seg på samme oppskrift med vanlig hvetemel, og opplevd det samme som trådstarteren, nemlig at deigen ikke var noe god å jobbe med. Det var faktisk mer enn en person også, noe som jeg tolker som at deigen kanskje ikke er den beste, i kombinasjon med at folk, flere enn en, ble negativt overraska på grunn av all skrytet på forhånd. Ganske godt å se at folk kan komme med slik feedback, om ikke negativ, så litt mer nøytral enn alle disse som skryter alle oppskriftene hennes opp i skyene. 

Jeg har skjønt det sånn at Tanja bruker studentvennlig om retter med få ingredienser, og få krav til masse utstyr. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er tåpelig at de ikke tillater linker til velkjente nettsider når det gjelder mat-relaterte spørsmål.

- Samtidig som de lar allverdens myter om livsfarlig løk o.l. få stå...

Når folk kommer med påstander om dette og hint er det jo fint om de backer det opp med link til kilde for eks - men neida. Får ikke Tanja klikket skal ingen andre ha det heller... 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så jo det på diverse temperaturer på kjøtt. Steking. Ei som la ut fra side. Ulovlig. Hun selv kopierte rett avskrevet. Ikke f...om hun opplyste om det. Var vel noe hun hadde funnet ut av erfaring

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet på noe helt nytt. Jeg kaller det "Lises lille lunefulle smak av himmelen" og man gjør sånn: ta to romtempererte egg og skill plommen fra hviten, stivpisk hviten og ha i ca 70 gram melis per hvite når det skummer før det piskes helt stivt,  og gjerne bittelitt vaniljesukker. Tilsett en farge du er glad i. Putt I sprøytepose og lag små dotter på et stekebrett, bare "kyss" papiret med sprøyten liksom. 

Stekes på 95 grader i nøyaktig 79 minutter og slå deretter av ovnen uten å åpne den før den er helt kald. 

Funnet på heeelt selv. Jeg er genial. Alle andre likheter må ha vært inspiserert av meg. 

/stormannsgal parodi. 

 

...at folk ikke ser tvert gjennom det?!? 

Anonymkode: d0d34...47d

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert, mente jeg å skrive..  Selv om en viss selverklært mesterkokk gjerne hadde inspisert alle som lagde mat og la ut bilderi i gruppen. 

Anonymkode: d0d34...47d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags instrukser har disse admins fått egentlig? En som har lagt ut bilder og oppskrift på vaniljesnurrer. En admin linker til bloggen sine vaniljesnurrer hvor da trådstarter sier at denne har hun ikke prøvd; og at hennes oppskrift ligger i bildeserien. Du spammer ikke ned andres innlegg, altså.....@(#(@^+%

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...