Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Zeitgeist
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er så fantastisk at det er T som har funnet opp marinerte potetbåter.. Jammen lært noe nytt idag. :opplyser:

Anonymkode: 757c6...a68

Åh - da må jeg snarest gi beskjed til alle matbutikkene om at de sporenstreks må kreditere henne. Det er nemlig en haug med butikker her i Tyskland (!) som selger marinerte potetbåter. Jøje meg, oppskriftene til den godeste T blir sågar brukt i utlandet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir oppgitt. En som spør hva hun har gjort galt,siden hennes innlegg ble slettet. 

Bla svares det:sånne spørsmål skal tas på pm. Ja gud forby,å spørre om noe som ikke er "sukret"

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Åh - da må jeg snarest gi beskjed til alle matbutikkene om at de sporenstreks må kreditere henne. Det er nemlig en haug med butikker her i Tyskland (!) som selger marinerte potetbåter. Jøje meg, oppskriftene til den godeste T blir sågar brukt i utlandet. 

Jada....å Tanjas amerikanske pannekaker. Syns jeg så en regel om å kreditere......

Du finner samme oppskrift andre plasser.  Men er nok i Norge amerikanere har hentet frokostoposkriften sin

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som heter Vanja og har skikkelig lyst til å få henne til å legge ut oppskrifter og retter farlig likt ting at har stjålet og kaller sitt, endre på et gram her og trekke fra litt kanel også "a la Vanja". 

Men hun vil ikke. :P

Anonymkode: d0d34...47d

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada....å Tanjas amerikanske pannekaker. Syns jeg så en regel om å kreditere......

Du finner samme oppskrift andre plasser.  Men er nok i Norge amerikanere har hentet frokostoposkriften sin

Anonymkode: d8fcb...cf7

Jeg er sikker på at legger man ut en oppskrift fra selveste Henriette Schønberg Erken, så kommer T og hevder at den er det hun som har funnet på - selv om Schønberg Erken døde i 1953.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ei venninne som heter Vanja og har skikkelig lyst til å få henne til å legge ut oppskrifter og retter farlig likt ting at har stjålet og kaller sitt, endre på et gram her og trekke fra litt kanel også "a la Vanja". 

Men hun vil ikke. :P

Anonymkode: d0d34...47d

Hun har ikke tilfeldigvis en venninne som heter Anja som kanskje er villig til å legge ut oppskrifter? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Lafemmemauvaise skrev:

Hun har ikke tilfeldigvis en venninne som heter Anja som kanskje er villig til å legge ut oppskrifter? :fnise: 

Haha, nei. Men det hadde vært slikkelig kult. 

Hevefrie tebriks a la Vanja (sjokk, uten gjær!!) 

Biff Chop Suey a ka Vanja (med fornuftige mengder saus) 

Sjokoladeostekake a la Vanja (Innledet med inspirasjon fra Hummingbird) 

Fylte horn a la Vanja (helt fritt for pizzamel)... 

Anonymkode: d0d34...47d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

Åh - da må jeg snarest gi beskjed til alle matbutikkene om at de sporenstreks må kreditere henne. Det er nemlig en haug med butikker her i Tyskland (!) som selger marinerte potetbåter. Jøje meg, oppskriftene til den godeste T blir sågar brukt i utlandet. 

Ser det er en som skriver: Tanja fant på....

Vel...ingen før henne har hevet olje og krydder på poteten før. Vet du,hvordan kan folk innbille seg at de finner på slike ting selv.

Minner meg om min danske venninne. Hun hadde fått seg en idiotisk samboer. Han var "komponist". En dag kom han med ny melodi. Denne skulle han bli rik på. Var svenske nasjonalsangen. Han mente han hadde komponert den

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh kjære T..
Virkelig? Du klarer å kjenne smakene?

Er snakk om en dressing XD
 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tanja: "Det så helt nydelig ut 1f60a.png😊.
Er det min oppskrift på fløtegratinerte du har brukt? De ligner"

 

Fløtegratinerte poteter kan vel ikke se ut på så mange forskjellige måter :fnise:

Anonymkode: 4363b...1ee

Vedkommende burde skrevet noe a la "Nei, det er min oldemors oppskrift, men det er mange som har hentet inspirasjon derfra :) " :fnise:

Anonymkode: 72212...e29

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.6.2017 den 12.11, Fruktninja skrev:

Regelverket er tydeligvis noe oppdatert....

IMG_2505.PNG

IMG_2506.PNG

Det kom noen kommentarer fra medlemmer angående dette innlegget. Kommentarene ble slettet i sted, men jeg har screenshota de. Får ikke lastet opp bildene, men gjengir samtalen. 

Medlem: Etter litt tenketid har jeg kommet frem til at jeg melder meg ut av gruppen. Jeg irriterer meg KRAFTIG over at disse adminer i hytt og pine driver sensurerer andre og holder pekefinger oppe uansett. Dette beviser jo dette utsagnet til Fredrik ( admin) Helt greit å være enig med i dette innlegget, men for gudsskyld ikke finn på å mene det motsatte... Grupperegler er veldig bra, men å ha adminer som tror de er bedre enn andre irriterer meg. Ha det bra.

ADMIN F: Dont let the door smack youre ass on the way out.

Medlem: Ironisk nok at Fredrik over her gjør nettopp det han påsto var nulltoleranse for. Tviler på at du selv ville likt en sånn kommentar, for den oppfattes som svært nedlatende. Er lurt å faktisk greie å gjøre selv det man krever av andre. 

 

Må føye til at jeg har lagt merke til han nye admin som aggressiv i måten han tiltaler medlemmer på. Direkte ufint, men det er vel slik det skal være i gruppen. 

Anonymkode: 3f9ae...484

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En av de jeg kjenner som er medlem ble lagt til av en annen felles bekjent av oss. Denne personen har mentale utfordringer, og følger hun oppskriftene der inne så forklarer det hvorfor hun og samboeren er i 150 kilos klassen.. 

Anonymkode: 86999...5eb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorosseru

Har noen postet originaloppskriften fra noen av disse oppskriftene Tanja har stjålet og ærklert som sine egne? Hadde vært gøy å se hvordan hun reagerer hvis man hadde postet en kakeoppskrift med screenshot av originaloppskriften fra f.eks hummingbird bakery hvor hennes egen oppskrift hun påstår at hun fant opp av eget hode kun er endret med noen på gram, og konvertering fra gram til dl. 

Og over til noe annet, har ingen av disse medlemene noen gang tatt i en kokebok av f.eks Ingrid Espelid eller Hummingbird/ sett på matprat? Siden de hyller henne som hun var frelseren selv oms hadde funnet opp kruttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så morsomt at folk skriver at hun fant opp marinerte poteter. "Så bra at du fant opp dette" :fnise: Dette er jo noe folk har gjort i alle år.

Anonymkode: 4363b...1ee

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dorosseru
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er så morsomt at folk skriver at hun fant opp marinerte poteter. "Så bra at du fant opp dette" :fnise: Dette er jo noe folk har gjort i alle år.

Anonymkode: 4363b...1ee

seriøst? Har folk virkelig aldri sett marinerte poteter verken på restauranter eller i butikken iløpet av sin levetid? Dette blir bare komisk. Og lederen selv korrigerer vel ikke på det heller vil jeg tro? :ler2::ler2:

Endret av Dorosseru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kom med frekke og sure kommentarer var jo T/Admin. Ikke hun som spurte om en uskyldig ting :ler: 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Dorosseru skrev:

Har noen postet originaloppskriften fra noen av disse oppskriftene Tanja har stjålet og ærklert som sine egne? Hadde vært gøy å se hvordan hun reagerer hvis man hadde postet en kakeoppskrift med screenshot av originaloppskriften fra f.eks hummingbird bakery hvor hennes egen oppskrift hun påstår at hun fant opp av eget hode kun er endret med noen på gram, og konvertering fra gram til dl. 

Og over til noe annet, har ingen av disse medlemene noen gang tatt i en kokebok av f.eks Ingrid Espelid eller Hummingbird/ sett på matprat? Siden de hyller henne som hun var frelseren selv oms hadde funnet opp kruttet?

Vet ikke folk om at det er andre matsider på nett? Eks Google kjøttkaker,gul kake eller hva det måtte være

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...