Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hallo folkens!

Påskemat er jo tebriks, sjååååpsjui og luxusnachos. 

Følte meg slem nå. 

Endret av Juliannaos
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enhver mat blogger, med respekt for sine lesere vil presentere påskemat . Eks lam. Lam er tradisjon. Vil tro mange googler eks lammelår i disse dager. 

Hun bruker ikke lam i påsken, og hun skjønner ikke hvorfor det norske folk gjør det.

Det er helt greit,men tror hun glemmer at hun driver en mat blogg i sin uvitenhet ang lam.

Er så lei folk med master i Google og YouTube. .hjemmemaster i kunnskap...

Anonymkode: d8fcb...cf7

Ang det å søke på nettet, så er jeg lei av at Google skal være den eneste søkemotoren som nevnes. 

Ellers så enig ang lam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ardwinna skrev:

Jeg ser MFB-sjefen er veldig fornøyd over å ha laget oppskriften på multebæris med konjakk. Hun er ikke den eneste som har laget denne oppskriften og merkelig nok er denne oppskriften tilnærmet identisk. Men så har vel kanskje denne svenske damen stjålet oppskriften til T en gang i 2011... :fnise:

 

Skulle gjerne sett og sammenligna, men nekter å la dama få klikk fra meg, hun er så desperat etter dem at jeg nekter ;) Skal kikke på den svenske da :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Memena skrev:

Skulle gjerne sett og sammenligna, men nekter å la dama få klikk fra meg, hun er så desperat etter dem at jeg nekter ;) Skal kikke på den svenske da :) 

Alt er på imgur, så du trenger ikke gå inn på mfb bloggen. Ardwinna for the win.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Severus skrev:

Alt er på imgur, så du trenger ikke gå inn på mfb bloggen. Ardwinna for the win.

Så kjekt :) Tusen takk til dere begge ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Ardwinna skrev:

Jeg ser MFB-sjefen er veldig fornøyd over å ha laget oppskriften på multebæris med konjakk. Hun er ikke den eneste som har laget denne oppskriften og merkelig nok er denne oppskriften tilnærmet identisk. Men så har vel kanskje denne svenske damen stjålet oppskriften til T en gang i 2011... :fnise:

 

Jeg får fortsatt hodepine av språket og den dårlige grafiske utformingen.

Centrering av tekst fungerer BARE til overskrifter og veldig korte setninger som står alene.

 

De som synes dette er fantastisk (på riktig) må være samme folk som har chabby chic og synes fyndige ordtak er helt OK som inredningsdetaljer. Overalt.

 

Dagens fordom fra meg.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville slitt litt med å bruke xo i parfait/is kjenner jeg :) Den skal i glasset og nytes ved en litt annen temperatur. Har allikevel lyst å prøve den svenske oppskriften - med halvparten så mye sukker som jeg tror gir et bedre og friskere resultat.

Anonymkode: 9f10d...1d3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ardwinna skrev:

Jeg ser MFB-sjefen er veldig fornøyd over å ha laget oppskriften på multebæris med konjakk. Hun er ikke den eneste som har laget denne oppskriften og merkelig nok er denne oppskriften tilnærmet identisk. Men så har vel kanskje denne svenske damen stjålet oppskriften til T en gang i 2011... :fnise:

 

Sorry, men det er stooor forskjell på disse oppskriftene. I den første piskes det vanlig eggedosis av plommene, mens i den andre brukes vannbad, eller bain-marie som det visst kalles på fint. Så MFB-sjefen har garrantert funnet på oppskriften sin helt av seg selv, uten inspo fra noen i hele verden!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre i verden har laget denne isen. Iskremen er en vanlig oppskrift. 

Når du lager is,så er det da mulig å forklare litt mere. Var det ikke for nybegynnere da?

Når du lager is for hånd, putter i en form og setter i fryser,så vil denne krystallisere seg.

Så det mangler mye på oppskriften.

Mulig ideen hennes med å putte i bær og cognac i isen er hennes,men selve grunnoppskriften på is finnes ikke fra før? Eller det var hUn som laget den også?

.

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iskrem med cognac og mute?  Ikke uvanlig.

Det har vi hatt i vår fam i generasjoner.

Det er grunn oppskrift iskrem,så har fu i det du lyster. Jeg skal ikke legge ut vår fam oppskrift,det er noen gram hist og pist forskjell. 

Et kjapt søk,så kommer opp på my taste, en blogger med navn kjøkkenmagi. Iskrem med multe og cognac. Hadde jeg hatt litt tid i dag,skulle jeg funnet drøssevis med oppskrifter med iskrem tilsatt multer og cognac.

 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnleggeren har et innlegg om Bouef Bourgignon hvor det snakkes om ramsløk. Hun nevner at hun hadde frø til denne planten, men at vaskehjelpen kastet de...etterfulgt at emoji; selvfølgelig. Er absolutt ikke noe galt med vaskehjelp, men her henger hun ut en ansatt for en +100.000 mennesker . 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Printscreen fra bloggen hennes er ikke lov, men er påbudt når det gjelder andre blogger. Blir slått ned på med jernhånd.

Jeg er fascinert. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for:

Spekulasjoner eller ryktespredning. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsaks-sammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den eller de omtalte partene. Spekulasjoner om trolling ryddes under denne regelen. 

* Tråder og innlegg som kun opprettes til latterliggjøring av noen tillates ikke, selv om de ellers ikke kan karakteriseres så sterkt som hets eller krenkelser.

Phaedra,adm

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

C hadde veldig mange fine oppskrifter, samme med hun andre som brukte å være her. Tror hun laget egen blogg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Severus skrev:

C hadde veldig mange fine oppskrifter, samme med hun andre som brukte å være her. Tror hun laget egen blogg.

Gjorde hun? Jeg så hun hadde mye på bloggen til T, men de er vekke. C hjalp nok T mye med bloggen tror jeg.

mfb siden og helt sikkert bloggen også, hadde aldri vært så stor uten C og E sin hjelp!!!

Anonymkode: e42bc...d56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjorde hun? Jeg så hun hadde mye på bloggen til T, men de er vekke. C hjalp nok T mye med bloggen tror jeg.

mfb siden og helt sikkert bloggen også, hadde aldri vært så stor uten C og E sin hjelp!!!

Anonymkode: e42bc...d56

Nei N har blogg mener jeg å huske

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Severus skrev:

Nei N har blogg mener jeg å huske

Meg du tenker på? Ja, det har jeg! Men jeg har ikke vært så flink til å legge ut noe de siste månedene, ettersom jeg jobber mye for tiden :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...