Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Zeitgeist

Hva skiller pizzamel fra et vanlig hvetemel? 

Det er finere malt, altså melpartiklene er mindre enn de hos vanlig hvetemel. I tillegg har pizzamel ca. 12,5% gluten i motsetning til brødmel som har mellom 12 og 14%. Kakemel har igjen mellom 8 til 10% gluten. Jo mindre gluten, desto mindre seig/elastisk blir deigen. En pizzadeig trenger en viss elastikk, men skal samtidig være lett og luftig - og dette oppnås ved å bruke pizzamel (dog, det avhenger av hvilken type pizzabunn man skal lage - deep pan. "vanlig", eller italiensk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har noen lagt ut en melding om hvorfor HUN ikke fikk så mange likes på salsaen sin!? Snufs! 

"Nå føler jeg meg litt sutrete, men sier det like vel. Fredag skulle vi ha taco og jeg lager det meste fra bunnen. Laget en ny salsa og tok meg tid til å dokumentere alt for å dele med dere her inne. La ut et bilde med fire bilder med alt av ingredienser og gjøremåte i flotte farger. Jeg fikk ingen likerklikk. Prøvde til og med å "poppe" bildet opp en gang, og da fikk jeg ett eneste klikk. Uten å henge ut noen la til sammenligning noen ut et bilde i går, av en kopp med en sitronskive og ingefær oppi, som hadde fått 79 liker og 18 kommentarer på kort tid. Er veldig demotiverende å dele på sida når man ikke får respons, og jeg forstår ikke helt hvorfor."

Anonymkode: ff26a...291

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og etterpå fikk hun flere kommentarer på de bildene hun la ut for et par dager siden. 

Alt man skal sutre for....

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får be om at stakkars Tanja slipper å få flere pmer,  gud for noen latterlige regler. Minner meg om en haug småunger som sitter i en trehytte og lager regler, flaut.

Anonymkode: 16e02...892

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut som dem har noen under opplæring. "Hilsen testadmin" 😂

stakkars, pælmer vel ut henne også :/

Anonymkode: 16e02...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei som har kjøpt polarbrød og fryst ned, nå som de er tint opp spørr hun om det er mel eller mugg på de :P hva har det med mat fra bunn? var det de siste polarbrødene i posen?:fnise:

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste jeg fikk med meg fra den gruppa var et bilde av kokt spaghetti med en smørklatt oppi.. imponerende.

Anonymkode: 5262e...8a2

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste jeg fikk med meg fra den gruppa var et bilde av kokt spaghetti med en smørklatt oppi.. imponerende.

Anonymkode: 5262e...8a2

Jeg kan være enig i at det er fra bunnen hvis spaghettien er hjemmelaget og smøret er nykjernet. 
Men ikke pokker om det er godkjent om det er butikkjøpt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dette er mandagsgodt oppskåret 3 gullerøtter og kålrot med holday dipp ved siden av"

også er det bilde med

sitter dem der nå og legger ut bare for å se om vi skriver det her? 
:fnise:

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dette er mandagsgodt oppskåret 3 gullerøtter og kålrot med holday dipp ved siden av"

også er det bilde med

sitter dem der nå og legger ut bare for å se om vi skriver det her? 
:fnise:

Finner jeg ikke på siden.. sikker på at du er på rett gruppe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, jeg måtte bare bli medlem etter å ha lest i denne tråden.

Kom over dette innlegget:

"Farsdags middagen, vart etter ønske, god gammeldags sosakjøtt med finhakka charlottlauk, ( entrecote av storfe ), med ønskelig tilbehør, erterstuing, gulrotstuing og pottis !" Med tilhørende bilde.

Også kommer det i kommentarfeltet:

"Oppskrift på sofakjøt??"

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finner jeg ikke på siden.. sikker på at du er på rett gruppe? 

det var ei som spurte etter oppskriften på dip'n . Så svarte hun at hun hadde brukt sånn pose :P da kom ei ny og sa at det var jo ikke mat fra bunn, å da sa jenta at hun skulle slette det :P 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Farsdags middagen, vart etter ønske, god gammeldags sosakjøtt med finhakka charlottlauk, ( entrecote av storfe ), med ønskelig tilbehør, erterstuing, gulrotstuing og pottis !" Med tilhørende bilde.

:skratte:

Anonymkode: 00d37...581

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var ei som spurte etter oppskriften på dip'n . Så svarte hun at hun hadde brukt sånn pose :P da kom ei ny og sa at det var jo ikke mat fra bunn, å da sa jenta at hun skulle slette det :P 

ja, men da var vel problemet løst... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, sofakjøtt :icon_lol:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...