Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nekter å besøke bloggen, så blir mindre tid inne på gruppa nå. Før kunne det hende jeg hadde lyst til å prøve noen av oppskriftene til C eller hente inspirasjon, så da lagret jeg det inne på facebook (syns den funksjonen er meget kjekk). Det er så mange andre matblogger som er så mye flinkere og skriver så mye bedre.

Anonymkode: f2933...931

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg forsøkt å lage horn fylte med ost og skinke a la meg.

...jeg bytta ut margarin med smør. Da er det min oppskrift? 

Anonymkode: d0d34...47d

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alltid lovende når en pizzaoppskrift begynner med " 1 stk nå bunn", altså en ferdig pizzabunn fra kjølevaren.

Jommen sa jeg smør :fnise:

Anonymkode: ca5ce...ac4

Sukk...tar jo 5 min å slenge sammen en pizzadeig

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg forsøkt å lage horn fylte med ost og skinke a la meg.

...jeg bytta ut margarin med smør. Da er det min oppskrift? 

Anonymkode: d0d34...47d

Selvsagt! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså...

Nå skal ikke jeg ta på meg rollen som Norges masterchef, men jeg og samboeren har et visst nivå og kunnskap i matlaging. Meldte meg inn i gruppen for inspirasjon og gode og spennende tips.

Det fikk jeg ikke.

Det jeg derimot fikk var å få matlysten røsket vekk fra meg nesten hver eneste dag. Har nå sluttet å følge gruppen (sånn at den ikke kommer i newsfeeden min) og går heller inn for underholdning fra tid til annen.
Ost ost ost ost, salt salt salt salt, gjær gjær gjær gjær, mel mel mel mel!!! Er det mulig!

En ting er jo at veldig mye av maten de lager faktisk er verre enn å spise ferdigpizza og at jeg ser for meg at dette er oppskriften på hvordan å oppfylle kravene til "biggest looser Norge", men det jeg virkelig stusser på er fremdeles; Hvordan kan de syntes dette smaker godt?!

Hvordan kan de ikke reagere på all den gjæren i baksten sin? Eller alt det saltet?? Det blir jo som å slikke saltstein!
Jeg er selv glad i salt mat som er ment å være salt (spekemat, pinnekjøtt, fårikål, etc) men salt potetmos? Virkelig? 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

63 personer har nå svart at det er agurksalat en innsender mener med "agurker i vann". Greit det når det følger med en oppskrift, men hvorfor svare det samme om og om igjen???? Har de ikke tilgang på de 62 andre kommentarene...? Kan noen snart forklare meg dette fenomenet?

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for å strø ytterligere salt i såret, men hvis aktiviteten i denne tråden gjenspeiler aktiviteten i gruppa, så kan man nesten se skriften på facebook-veggen ("kjære gjest! vi har stengt, besøkt vår blogg"). :)

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morsomt hvordan Tanja & Camilla hele tiden roser hverandres poster - (med link til blogg).
Legg merke til hvor "Snadder", "Digg" eller "Nam Nam" admin'ene syns hverandres oppskrifter er for hvert inlegg der inne....

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alright! Vi prøver igjen. Haha.

 

Noen i gruppen skrev:

"Ser for meg vi på Mat fra bunnen gruppen ser på Masterchef eller Top Chef"

 tongue emoticon

12733458_10153942598856501_5792409458369287333_n.jpg

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kraula skrev:

Alright! Vi prøver igjen. Haha.

 

Noen i gruppen skrev:

"Ser for meg vi på Mat fra bunnen gruppen ser på Masterchef eller Top Chef"

 tongue emoticon

12733458_10153942598856501_5792409458369287333_n.jpg

MARGARIN? 

neineinei. 

Anonymkode: 6651a...86c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bruker83924
12 minutter siden, Kraula skrev:

Alright! Vi prøver igjen. Haha.

 

Noen i gruppen skrev:

"Ser for meg vi på Mat fra bunnen gruppen ser på Masterchef eller Top Chef"

 tongue emoticon

12733458_10153942598856501_5792409458369287333_n.jpg

Tror heller det hadde stått: For lite salt, for lite smør. Skummamelk sa du? BRUK KREMFLØTE FOR POKKER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ElizabethTaylor skrev:

Tror heller det hadde stått: For lite salt, for lite smør. Skummamelk sa du? BRUK KREMFLØTE FOR POKKER

Haha. Faktisk! 

Måtte bare legge ved dette bildet også..

images.jpeg

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er blitt så stille i gruppa. Tror mange er blitt lei av å hele tiden bli ledet ut av gruppa og inn på en blogg. 

Jeg syns gruppa er blitt gørrkjedelig. 

Anonymkode: 12d42...963

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mange som kommenterer at de synes det er kjedelig å måtte inn på bloggen, og at det blir vel mye linking dit. Nå senest i posten om hvorvidt de skal fortsette med de klissete ordtakene sine til middagstråden. Der er det blant annet ei som sammenligner MFB med boksider på Facebook, hvor folk henviser til bloggene sine i ett sett, og peker på at disse gjør det for å tjene på klikk etc. Pussig at hun ikke spør T om det er dette som er målet deres også. T svarer naturligvis det samme oppgulpet som vanlig: "Skulle vi gjøre det bra som blogg er det selvsagt veldig hyggelig men startet som sagt gruppe og ikke blogg for 3 år siden. Dette ble bare en naturlig utvikling av det hele nå."

Utvikling meg i ruffen, dette er kun for å tjene penger etter hvert som de klatrer på blogglisten.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskrift på muffins med ost og skinke.

Merkelig oppmåling. 2 Teskjeer med gjær og en halv kopp melk :klo: Folk har da forskjellige strl på kopper.. Kan da skrive dl istedenfor.
To do:bland alt sammen til en deig og tilsett mer væske om deigen ikke er bra nok. Ta på masse ost på toppen og dryss masse krydder på toppen.
Ovnen på 200 Grader
10 min

Skal ikke heves.

Må ikke gjær heves?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, mjauritz skrev:

Oppskrift på muffins med ost og skinke.

Merkelig oppmåling. 2 Teskjeer med gjær og en halv kopp melk :klo: Folk har da forskjellige strl på kopper.. Kan da skrive dl istedenfor.
To do:bland alt sammen til en deig og tilsett mer væske om deigen ikke er bra nok. Ta på masse ost på toppen og dryss masse krydder på toppen.
Ovnen på 200 Grader
10 min

Skal ikke heves.

Må ikke gjær heves?

1 kopp er ca 2,4 dl. Vanlig mål i det store utland. Antageligvis en oversettelse av en amerikansk oppskrift.  

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, takk skrev:

1 kopp er ca 2,4 dl. Vanlig mål i det store utland. Antageligvis en oversettelse av en amerikansk oppskrift.  

Det visste jeg ikke! Da har jeg lært noe nytt i dag :fnise:

Men fremdeles, nivået i den gruppen tror jeg ikke er "høyt nok" til å kunne forstå det... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
3 minutter siden, takk skrev:

1 kopp er ca 2,4 dl. Vanlig mål i det store utland. Antageligvis en oversettelse av en amerikansk oppskrift.  

Bare for å pirke: 1 cup (amerikansk) er 250 ml, som igjen er 2,5 dl eller 0,25 liter. Siden cups ikke er standard måleenhet i Norge, bør ei oppskrift hentet fra sider som bruker cup-standarden oppgi måleenhetene i det landet oppskrifta publiseres i. En bekjent av meg forstod aldri hvorfor gulrotkakene hennes alltid ble så tørre. Hun bakte etter en amerikansk oppskrift. Det viste seg at den koppen hun brukte rommet godt over 3 dl, og forholdsmendene i oppskrifta ble følgelig feil. En cup er altså ikke en hvilken som helst kopp. 

Ps! På ingen måte kritikk mot deg @Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Bare for å pirke: 1 cup (amerikansk) er 250 ml, som igjen er 2,5 dl eller 0,25 liter. Siden cups ikke er standard måleenhet i Norge, bør ei oppskrift hentet fra sider som bruker cup-standarden oppgi måleenhetene i det landet oppskrifta publiseres i. En bekjent av meg forstod aldri hvorfor gulrotkakene hennes alltid ble så tørre. Hun bakte etter en amerikansk oppskrift. Det viste seg at den koppen hun brukte rommet godt over 3 dl, og forholdsmendene i oppskrifta ble følgelig feil. En cup er altså ikke en hvilken som helst kopp. 

Ps! På ingen måte kritikk mot deg @Takk

Trodde det var 2,4, men godt mulig jeg tar feil. Holder meg stort sett til dl. Er enig i at man bør gjøre om målene. 

Forresten,  gjær i muffins?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...