Gå til innhold

The Walking Dead, sesong 6


Mann 42

Anbefalte innlegg

Gjest Caroline91

Jeg tror dessverre Carol kommer til å dø i løpet av denne sesongen. Jeg føler i alle fall at karakteren hennes har kommet "full circle" på en måte, fra underkuet kvinne, via beinhard heltinne til en kaldblodig morder, og nå i Alexandria at hun kunne falle inn i rollen som litt tafatt husmor - selv om det var skuespill, så tror jeg hun fant en slags trygghet i det. Når hun fikk velge hvem hun ville være i den nye verden, så valgte hun å "passe inn". I tillegg, bak fasaden, er hun såpass ødelagt i sjelen, at jeg ikke tror de kan drive henne noe videre uten at hun blir et monster. Vi tilgir Rick og gjengen ganske mye brutalitet mot andre fordi vi heier på dem og ser det store bildet - men Carol har beveget seg i ytterkanten av akseptabel moral i flere sesonger nå, derfor tror jeg de kommer til å knerte henne mens hun fortsatt framstår som noenlunde menneskelig. Når det er sagt, er Carol en av mine favoritter, så om jeg har rett, blir det veldig trist å miste henne.  

Huff, håper ikke du har rett. Men, det virker jo sannsynlig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest canacas

Der kom faen meg Negan ja!

Og han skitungen som begynner å mase på mora si midt blant zombiene,smart! Ble irritert på han da😠😠😠

negan var ikke med i episoden. Kun deler av gjengen hans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Sam (eller skitungen, som han blir kalt i denne tråden...)! Det er jo helt tydelig at han er traumatisert og ikke i stand til å opptre rasjonelt. Likevel er det ingen, ikke en gang moren, som bryr seg eller tar grep. Hvorfor ikke bære ham på ryggen, og la ham ha bind for øynene eller noe.... Jeg synes Jesse er skyld hvis Sam ødelegger for dem i denne situasjonen.

Litt spesielt at de velger å bruke zombiegørr-trikset etter alle disse sesongene. Mange påpeker at dette er en stor svakhet, nærmest en tabbe av serieskaperne at de introduserte dette i første sesongen, og glemte helt å bruke trikset etter hvert. Så svært ofte når de havner i farlige situasjoner, kunne situadjonen vært løst ved zombiegørr eller lignende triks, som Michonnes zombie-lakeier i kjetting som også gav lignende maskering av menneskelukt. Må bare prøve å glemme denne muligjeten, for å klare å se serien uten å irritere meg.

Anonymkode: df007...a0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste forøvrig, for de som måtte lure, at Negan blir introdusert i siste episoden av sesong 6. :) 

Oi........ da drar de det ut i langdrag :/ Navnet blir jo tydeligvis nevnt allerede i neste episode, når Daryl og de møter gjengen til Ngan. Da spørs det om det blir en del "karakterbygging" - episoder som slakker ned tempoet en del siste halvdel av sesongen.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest canacas

Stakkars Sam (eller skitungen, som han blir kalt i denne tråden...)! Det er jo helt tydelig at han er traumatisert og ikke i stand til å opptre rasjonelt. Likevel er det ingen, ikke en gang moren, som bryr seg eller tar grep. Hvorfor ikke bære ham på ryggen, og la ham ha bind for øynene eller noe.... Jeg synes Jesse er skyld hvis Sam ødelegger for dem i denne situasjonen.

Litt spesielt at de velger å bruke zombiegørr-trikset etter alle disse sesongene. Mange påpeker at dette er en stor svakhet, nærmest en tabbe av serieskaperne at de introduserte dette i første sesongen, og glemte helt å bruke trikset etter hvert. Så svært ofte når de havner i farlige situasjoner, kunne situadjonen vært løst ved zombiegørr eller lignende triks, som Michonnes zombie-lakeier i kjetting som også gav lignende maskering av menneskelukt. Må bare prøve å glemme denne muligjeten, for å klare å se serien uten å irritere meg.

Anonymkode: df007...a0e

Kirkman selv sier det er for upraktisk å redde seg selv med zombie-gørr. Fordi gørret størkner, renner av osv. Så man må konstant påføre det. I tillegg har de innsett at gørra kan være skadelig for dem, i forhold til infeksjoner etc. Derfor kler de seg i laken med gørr, fremfor å ta det rett på seg. De tok det ikke på ansiktet heller. Dersom de skal bevege seg over lange strekninger etc må de ha MYE gørr tilgjengelig for å hele tiden kunne fylle på det som størkner og renner av. 

Jeg er veldig fan av serien, og akkurat dette har aldri plaget meg egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Oi........ da drar de det ut i langdrag :/ Navnet blir jo tydeligvis nevnt allerede i neste episode, når Daryl og de møter gjengen til Ngan. Da spørs det om det blir en del "karakterbygging" - episoder som slakker ned tempoet en del siste halvdel av sesongen.  

Har sett noe som kan være innspillingen av Negans berømte Lucille-moment. Sesong 6 avsluttes med ett brak i så fall! Negan er ett grusomt menneske, men også svært sjarmerende og karismatisk. Tegneserie-fansen digger han. Selv om han er brutal. Blir spennende å se hvordan de gjør det i serien. Gleder meg til å se Jeffrey Dean Morgan i alle fall. Han er ett fantastisk valg som Negan!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Jesus dukker også opp i andre del av sesong 6. Så tviler på at det blir langsomme episoder. Første episode av del to blir teaset som ekstrem av Gimple... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Folk påpeker at zombietrikset er farlig. Men hvor mange har ikke dødd når de har beveget seg ute blant zombier, når de KUNNE ha brukt dette trikset? La oss si at Glenn og han duden på søpledunken hadde dratt opp en zombie og klint seg inn med zombiegørr og ligget stille til zombiene roet seg? Litt mindre farlig enn det som faktisk skjedde eller? Eller hva med når de var fanget inne i den dyrebutikken tidligere i sesongen og mente de ikke kom seg ut i live. Eller når.... 

Anonymkode: 4f90f...8ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
4 minutter siden, Kratt skrev:

6

Å? Er det siste sesongen nå?

Anonymkode: b99ab...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å? Er det siste sesongen nå?

Anonymkode: b99ab...1cb

Nei, men sesong 7 har ikke begynt enda.. så teknisk sett er det 7 sesonger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...